Nieuwe projectoren Q4 2012

Started by Kjelt, July 24, 2012, 12:12:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

THX-UltraII

Quote from: Kjelt on September 26, 2012, 12:12:25ik heb het al eerder gevraagd maar geen antwoord gekregen, doet de JVC wel FI met 60fps bronmateriaal of is het gewoon 2:2? Want waarom zouden ze bij 60fps?
antwoord moet ik je schuldig blijven maar ga het na en report terug hier

THX-UltraII

Quote from: Kjelt on September 26, 2012, 12:17:41
Zet maar eens een snelle horizontale pan op met een JVC  ;)
Er is geen optimale oplossing  :-\
alles blijft idd maar aanmodderen en dat ze ook zo zijn met de HW50, HW55 en verder. Oplossing is gewoon native 48fps (of hoger)

J.A.F._Doorhof

snelle pan op een Epson of Sony ziet er toch echt HEEL anders uit :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Quote from: Kjelt on September 26, 2012, 12:17:41
Zet maar eens een snelle horizontale pan op met een JVC  ;)
Er is geen optimale oplossing  :-\

Waarom wordt er een JVC vs Sony vs Epson topic van gemaakt..?? Alle projectoren hebben voor-en nadelen, er is in het segment <10K nog geen perfectie te vinden.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

#205
Quote from: bmateijsen on September 26, 2012, 13:00:43
Waarom wordt er een JVC vs Sony vs Epson topic van gemaakt..??

Eens. Is niet het uitgangspunt van het topic.

Ik denk dat er wat tegengas gezocht wordt omdat er eigenlijk maar twee merken besproken worden, maar bijna iedere producent wel iets te tonen heeft aan nieuwtjes momenteel.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

bmateijsen

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 26, 2012, 13:02:48
Ook niet daarboven :D

Eens... maar er zijn er wel bij die heel dichtbij komen. ;)

THX-UltraII

Quote from: bmateijsen on September 26, 2012, 13:00:43
Waarom wordt er een JVC vs Sony vs Epson topic van gemaakt..?? Alle projectoren hebben voor-en nadelen, er is in het segment <10K nog geen perfectie te vinden.
Omdat de JVCs niet onder doen tov de Sony's en Epson en Frank dit wel zo laat overkomen. Waarschijnlijk meer marge op de Sony's en Epson bij hem.

J.A.F._Doorhof

JVC heeft meer marge :D
Sony en Epson beide een stukje minder.
Sterker in volgorde

JVC, Sony, Epson

En toch verkopen we het meeste Epson, ik geef gewoon een eerlijk advies.
Misschien moeilijk te snappen maar wel waar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

THX-UltraII

Ok, maar laten we dan eerst afwachten tot de JVC er is

J.A.F._Doorhof

Tis wel jammer dat je denkt dat het een marge ding is, dan schat je me toch helemaal verkeerd in.

Als dat namelijk zo was dan zouden we ZEKER geen Epson verkopen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

evilniek

Ik neem aan dat ook dit jaar de Sony´s nog steeds niet overweg kunnen met Black diamond schermen?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

THX-UltraII

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 26, 2012, 14:21:59
Tis wel jammer dat je denkt dat het een marge ding is, dan schat je me toch helemaal verkeerd in.

Als dat namelijk zo was dan zouden we ZEKER geen Epson verkopen.
Vind het gewoon wat vreemd om te lezen dat je de JVC eingelijk gewoon afbrand terwijl het (nogmaals, enkel qua 2D!) een dijk van een projector is voor het geld.

LittleNinja

Laten we eerlijk zijn.... Het zijn allemaal hoogwaardige producten in dit segment. Geen van deze modellen kun je over zeggen dat het er allemaal maar treurig uit ziet. Tuurlijk blijven er altijd voorkeuren maar je koopt bij al de genoemde merken gewoon prachtige projectoren! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

evilniek

Quote from: evilniek on September 26, 2012, 14:25:42
Ik neem aan dat ook dit jaar de Sony´s nog steeds niet overweg kunnen met Black diamond schermen?

Oh, blijkbaar is dat verholpen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

home@the movies

Quote from: evilniek on September 26, 2012, 14:25:42
Ik neem aan dat ook dit jaar de Sony´s nog steeds niet overweg kunnen met Black diamond schermen?

Toch wel, de HW50 doet dit perfect zonder filter zoals staat te lezen in mijn review.

evilniek

Quote from: evilniek on September 26, 2012, 14:40:32
Quote from: evilniek on September 26, 2012, 14:25:42
Ik neem aan dat ook dit jaar de Sony´s nog steeds niet overweg kunnen met Black diamond schermen?

Oh, blijkbaar is dat verholpen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

J.A.F._Doorhof

Is verholpen inderdaad.

Even voor de goede orde, ik fik JVC zeker niet af.
Ik geef alleen wel aan dat ik teleurgesteld ben, als je als HIGH-END fabrikant nog steeds een product op de markt zet met niet bruikbaar FI op 24P materiaal en geen CMS in een prijsklasse waar nagenoeg ALLE concurrenten het wel hebben hoe kan ik dan als leverancier nog voor dat product kiezen ?

Kijk toen Sony er nog niet was qua kwaliteit, FI nog teveel fouten bevatte voor echt serieus kijken, er nog steeds projectoren waren zonder CMS was het verhaal anders, JVC was heer en meester in het HT segment. We zijn echter ondertussen een flink aantal jaren verder en JVC is gewoon te weinig vooruit gegaan, op 3D is er wat bijgekomen maar op 2D is het heel langzaam gegaan waar Sony gewoon vooruit stapt met redelijk grote stappen.

Heeft dus niets met affikken te maken, de redenen die ik geef zijn zover ik weet allemaal bekend en nameet baar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

#218
Quote from: bmateijsen on September 26, 2012, 13:00:43
Waarom wordt er een JVC vs Sony vs Epson topic van gemaakt..??
Dat maak ik er niet van ik geef tegengas tegen jouw stelling dat FI onwenselijk is. Alternatief voor FI is dus kijken met horizontale judderende pans. Ik kijk ook zo nog (HD350) maar het irriteert me wel en waarschijnlijk meer dan de projectoren met de nieuwe FI maar dat gaan we dus zien.

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 26, 2012, 15:44:45
Ik geef alleen wel aan dat ik teleurgesteld ben, als je als HIGH-END fabrikant nog steeds een product op de markt zet met niet bruikbaar FI op 24P materiaal en geen CMS in een prijsklasse waar nagenoeg ALLE concurrenten het wel hebben hoe kan ik dan als leverancier nog voor dat product kiezen ?
+1 het lijkt alsof ze waren ingeslapen omdat ze lang geen concurrent hadden die maar in de buurt kwam. In 2011 waren (dacht ik) wel wakker geschud maar helaas duurt het kennelijk langer om de slag weer terug te pakken. Ik vind hun 4k simulatie daarentegen wel innovatief en zeker de moeite waard. En hun goedkope modellen hebben wel elektrische verstelling en lampkap dat is ook mooi en mis ik op de Sony.

J.A.F._Doorhof

4K emulatie is inderdaad erg interessant, heb ik toen ook in mijn review gezet, maar weegt gewoon niet op tegen het scherpte verlies bij pans, had dat liever opgelost gezien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

konijntje

J.A.F._Doorhof, heb je al een idee wanneer er een review komt van de Epson EH TW5910-6100?

Thanks!

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

konijntje

haha ja dat snap ik, dacht misschien heb je een idee wanneer ze beschikbaar zijn voor jou om te testen.

J.A.F._Doorhof

Jawel....
Maar kan ik nog niet zeggen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bafke

Frank, we zijn hier dus wel aan het wachten om tot aankoop over te gaan hoor..hurry up..

:D :D
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO