Nieuwe projectoren Q4 2012

Started by Kjelt, July 24, 2012, 12:12:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

THX-UltraII

Die van mij is oced op 5Ghz.

Het post-processen van een film is idd mogelijk. Wat voor systeem heb je? Dan kan ik wel redelijk goed aangeven hoe lang een volledige Blu-Ray rip duurt in de hoogste settings.




m9

dual core 2,13ghz.

eind dit jaar of begin volgend hoogstwaarschijnlijk een quad core 3,6 oid.

THX-UltraII

Quote from: m9 on September  9, 2012, 03:00:11
dual core 2,13ghz.

eind dit jaar of begin volgend hoogstwaarschijnlijk een quad core 3,6 oid.
reken op 20-24 uur per film met jouw dual core.......

LittleNinja

Mensen, graag weer on topic. Dit verdient een eigen topic of doe het anders via PM.

Thanks
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Lezz

Quote from: home@the movies on September  4, 2012, 13:01:26
De TW6000/6000W heeft ook een nieuw kleedje gekregen en heet nu respektievelijk TW6100 en TW6100W, bij deze toestellen is super resolutie als extra bijgevoegd
Zou je dit wat kunnen toelichten?

Het aanschaffen van een eerste projector blijft wel lastig zo ;D Had ik in mijn hoofd de keus laten vallen op de TW5900, kom ik weer nét dit topic tegen  ;D
De TW6100 heeft nog geen lens shift, maar de overstap naar RF voor de 3D brillen en dat deze USB oplaadbaar zijn, is inderdaad wel handig!

Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie?

LittleNinja

Dat is het wel... Wat wil je toegelicht hebben?

Belangrijkste: ga een een keer kijken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Lezz

Ik ben nieuwsgierig wat 'super resolutie' inhoudt. Ja, gaan kijken staat inderdaad op de planning. Had een mailtje van Annewiek dat ze na 24 september weer een demo kan geven.

m9

dit is in zoverre relevant voor kopers die misschien overstag gaan vanwege aangekondigde verbeteringen tov de FI.
met het spv verhaal in het achterhoofd zouden deze kunnen beslissen geen nieuwe pj aan te schaffen en het renderen aan de pc over te laten.

J.A.F._Doorhof

Super resolutie moet je snel vergeten, is feitelijk een soort van verscherping, maar die brengt ook behoorlijk wat artefacten met zich mee.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lezz

Bij dezen vergeten, thanks ;D Vergelijkbaar dus met al die foefjes die ik altijd uit heb staan op m'n TV...

TacoG

Ik las dat de nieuwe panasonic  projector (AE8000) een optie heeft op hun brillen waarmee dezelfde film tegelijk in zowel 2d als 3d  kan worden bekeken door verschillende mensen. Voor ons zou dit een hele nuttige optie zijn aangezien onze jongste zoon zijn heel snel hoofdpijn krijgt bij 3d materiaal. Werkt dit echt zo goed en makkelijk als wordt beschreven? En zit deze optie ook op andere projectoren , zoals die van Epson? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg,
Taco
Panasonic 65VT60,Pioneer 5080XA, Epson TW-9000, Onkyo TX-NR616, Marantz DV6400, Elac FS247 (fronts) , Focal JM lab Sib (center + rears) & Cub (sub), Synology DS211+, HTPC blu-ray, PS3, PS2, Nintendo Wii, UPC HD-DVR

LittleNinja

Naar mijn mening gaat het om de flikkering die er in dat geval niet beter op zal worden..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

bmateijsen

Quote from: TacoG on September 11, 2012, 23:01:03
Ik las dat de nieuwe panasonic  projector (AE8000) een optie heeft op hun brillen waarmee dezelfde film tegelijk in zowel 2d als 3d  kan worden bekeken door verschillende mensen. Voor ons zou dit een hele nuttige optie zijn aangezien onze jongste zoon zijn heel snel hoofdpijn krijgt bij 3d materiaal. Werkt dit echt zo goed en makkelijk als wordt beschreven? En zit deze optie ook op andere projectoren , zoals die van Epson? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg,
Taco

Het is of 3D of 2D weergave voor iedereen, en dat geldt voor alle weergevers die iets met 3D doen helaas..

LittleNinja

#163
Quote from: bmateijsen on September 12, 2012, 08:00:14
Het is of 3D of 2D weergave voor iedereen, en dat geldt voor alle weergevers die iets met 3D doen helaas..

Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat ze bijvoorbeeld alleen het beeld voor het linker oog door laten naar beide ogen ( of alleen het beeld bedoeld voor het rechter oog ). Dan hou je flikkeringen..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

TacoG

Dit is wat er over deze functie wordt gezegd:
Glasses have 3D to 2D function. Panasonic's third-generation 3D glasses are light and comfortable, but they also have a neat feature for those who don't enjoy 3D. By sliding the power switch all the way to the right, the glasses will show both eyes the same image, thereby turning 3D into 2D. Plenty of folks out there have family members or friends who just don't enjoy 3D, and this feature means you can all watch a movie together, some seeing it in 3D and some seeing in 2D, so you can make everyone happy. The glasses are not included with the projector and cost $99 per pair. Edit: Panasonic now reports that they will offer two free pairs of third-generation glasses with the purchase of an AE8000.

Maar als ik jullie goed begrijp zal dit dus leiden tot flikkeringen en is dus eigenlijk helemaal geen werkbare optie  in de praktijk?
Panasonic 65VT60,Pioneer 5080XA, Epson TW-9000, Onkyo TX-NR616, Marantz DV6400, Elac FS247 (fronts) , Focal JM lab Sib (center + rears) & Cub (sub), Synology DS211+, HTPC blu-ray, PS3, PS2, Nintendo Wii, UPC HD-DVR

MaxxMark

Logischerwijs betekent het dat beide glazen tegelijk verduisteren in plaats van afwisselend.

De flikkering zal er dus nog steeds zijn.

Of die niet zo hinderlijk is weet ik niet. Het zou best kunnen dat in omdat 3d dus juist de flikkering afwisselend per oog is het als hinderlijk wordt ervaren. Het zou dan dus kunnen dat omdat het tegelijk per oog is, deze ervaring minder erg is.

Is natuurlijk speculatie. In het ergste geval is het net zo irritant. Misschien iets minder.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Kjelt

Ben benieuwd, als ze inderdaad alleen het L frame doorlaten zit je niet alleen met de uit tijd van de overgang tussen het L en R frame maar ook met een complete lange uit tijd voor het R frame. In theorie kost dat dus 60% van het licht en door de grote tussentijd mogelijk een hele grote flikkering, dus ben benieuwd hoe ze dat opgelost hebben. Als de frequentie hoog genoeg is kunnen ze er wellicht mee wegkomen. Eerst zien dus.

MaxxMark

Ah joh, zie het gewoon als "black frame insertion" :P :D
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

baltar

Hier een link naar mijn post over de nieuwe Panasonic PT-AE8000 3D projector. Dit najaar te verkrijgen:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126314.0

Da-lite

Quote from: baltar on September 14, 2012, 14:09:03
Hier een link naar mijn post over de nieuwe Panasonic PT-AE8000 3D projector. Dit najaar te verkrijgen:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126314.0

Voor Europa is dat de Panasonic PT-AT6000 ,in de States gebruiken ze een andere benaming ( AE8000 )voor hetzelfde toestel .
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

bmateijsen


THX-UltraII

De X55 zou wel eens hele hoge ogen kunnen gaan gooien als ze 3D nu voor elkaar hebben. Eshift2 en CMS en het beste 2D dat je kan krijgen voor 5k

Kjelt

Quote from: THX-ultraII on September 17, 2012, 10:51:22
De X55 zou wel eens hele hoge ogen kunnen gaan gooien als ze 3D nu voor elkaar hebben. Eshift2 en CMS en het beste 2D dat je kan krijgen voor 5k
Als de FI ook up to par is, anders blijft het een hele hoop geld voor een apparaat dat over een jaar weer out of date is.

bmateijsen

Quote from: Kjelt on September 17, 2012, 11:21:56
Als de FI ook up to par is, anders blijft het een hele hoop geld voor een apparaat dat over een jaar weer out of date is.

Waarom zou dat alleen voor JVC gelden? Alle merken die ieder jaar nieuwe projectoren introduceren, hebben datzelfde euvel ;).

Kjelt

Quote from: bmateijsen on September 17, 2012, 11:26:29
Waarom zou dat alleen voor JVC gelden? Alle merken die ieder jaar nieuwe projectoren introduceren, hebben datzelfde euvel ;).
mee eens. Ik vind wel dat bepaalde technieken al goed genoeg zijn om jaren plezier van te hebben, en andere die in de kinderschoenen staan en waarvan je ieder jaar ziet dat ze nog verbeterd worden. Die laatste categorie zul je kritisch willen beoordelen bij je aanschaf.