Nieuwe projectoren Q4 2012

Started by Kjelt, July 24, 2012, 12:12:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clockwork

 Dank voor je mooi bloemrijke verslag. Erg verhelderend. :clapping:

Zijn er overigens gebruikers van de HW30 die de tekortkomingen van de 3D emitter herkennen? Ik heb daar voor zover ik me kan herinneren niemand over gehoord.

Jammer, dat JVC het wederom laat liggen.... :(
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

troje


bmateijsen

#127
Quote from: clockwork on September  4, 2012, 13:59:30
Dank voor je mooi bloemrijke verslag. Erg verhelderend. :clapping:

Zijn er overigens gebruikers van de HW30 die de tekortkomingen van de 3D emitter herkennen? Ik heb daar voor zover ik me kan herinneren niemand over gehoord.

Jammer, dat JVC het wederom laat liggen.... :(


Wij hebben de grote stand van Sony goed doorzocht, maar ook geen presentatie van projectoren gevonden.... :-/. En JVC heeft al een paar jaar geen stand op de IFA als het gaat om projectoren, dat is eigenlijk alleen car hifi en camcorders.

home@the movies

Quote from: bmateijsen on September  4, 2012, 14:22:39
Wij hebben de grote stand van Sony goed doorzocht, maar ook geen presentatie van projectoren gevonden.... :-/. En JVC heeft al een paar jaar geen stand op de IFA als het gaat om projectoren, dat is eigenlijk alleen car hifi en camcorders.

Toch even beter zoeken Bjorn, Sony had een Home Cinema ruimte met de VW1000 in demo mat native 4K materiaal, best wel ok  ;) ;) ;)

bmateijsen

Quote from: home@the movies on September  4, 2012, 14:42:00
Toch even beter zoeken Bjorn, Sony had een Home Cinema ruimte met de VW1000 in demo mat native 4K materiaal, best wel ok  ;) ;) ;)

Waar was deze dan?? De stand was zoals gewoonlijk groot, maar het zou kunnen dat we er dwars langs zijn gelopen.

home@the movies

Quote from: bmateijsen on September  4, 2012, 14:43:43
Waar was deze dan?? De stand was zoals gewoonlijk groot, maar het zou kunnen dat we er dwars langs zijn gelopen.

Het was inderdaad even zoeken, moeilijk uit teleggen zo maar de ingang was waar de 4K schermen stonden opgesteld, daarna om het hoekje. De demo sessies waren op bepaalde uren, eerst de VW1000 en aansluitend in een aanpalende ruimte de 4K flat screen in een home cinema opstelling.

bmateijsen

Quote from: home@the movies on September  4, 2012, 16:40:39
Het was inderdaad even zoeken, moeilijk uit teleggen zo maar de ingang was waar de 4K schermen stonden opgesteld, daarna om het hoekje. De demo sessies waren op bepaalde uren, eerst de VW1000 en aansluitend in een aanpalende ruimte de 4K flat screen in een home cinema opstelling.

Goed verstopt dus... ;D, serieus, wij hebben op vrijdag toch echt even gezocht. Helaas hadden we een beperkte tijd op IFA beschikbaar.

Kjelt

Quote from: bmateijsen on September  4, 2012, 17:30:06
Goed verstopt dus... ;D, serieus, wij hebben op vrijdag toch echt even gezocht. Helaas hadden we een beperkte tijd op IFA beschikbaar.
Ach ja een VW1000 is oud nieuws daar kijk je zo over heen.
Maaruh als ik het dus goed begrijp is die hele HW-50 projector nog niet klaar dus want ze kunnen er nog niet eens eentje op de IFA laten zien  :blink:
Ik krijg vanmiddag een grote email van Sony over alle noviteiten van de IFA die ze laten zien maar geen HW-50. Dan wachten we maar af of ze waar maken wat ze tot nu toe allemaal hebben geroepen  :-X

eelco74

Quote from: home@the movies on September  4, 2012, 13:41:36
Inderdaad, mijn excuus, het was ook zoveel om te onthouden hé ;-) ik heb het even aangepast waarvoor dank  :worship:

Geen probleem, je hebt wat tijd gestopt in het schrijven van je artikel, altijd goed om te zien dat het goed gelezen wordt :)
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

Da-lite

Voor diegene die graag al eens een foto zien van de Sony HW-50 met enkele technische gegevens , hier is een link .
Zowel in het wit als in het zwart verkrijgbaar .

http://www.donaldanthony.com/forum/VPL-HW50ES.pdf

Op een Duits forum spreken ze van een richtprijs van 3500 euro , of dit correct is kan ik niet zeggen . Maar de prijs zal waarschijnlijk wel in deze buurt liggen .
Hij zou normaal te verkrijgen zijn vanaf eind oktober / begin november .

Op Cine4home vindt men ook een kleine beschrijving van deze Sony , maar ook een volledige test van de nieuwe Panasonic AT6000 ( richtprijs 2800 euro ).
De  Epson TW9100 komt daar ook aan bod .

http://www.cine4home.de/

Wat mij opvalt bij de nieuwe projectoren is dat ze een boost krijgen in de lichtoutput , dit is natuurlijk goed nieuws voor de 3D liefhebbers  .

Mvg ,


Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Kjelt

Quote from: Da-lite on September  5, 2012, 21:16:44
Voor diegene die graag al eens een foto zien van de Sony HW-50 met enkele technische gegevens , hier is een link .
Zowel in het wit als in het zwart verkrijgbaar .

http://www.donaldanthony.com/forum/VPL-HW50ES.pdf
Vreemd ze vermelden een 3D Transmitter TMR-PJ2 als accesoire terwijl de HW50ES al een ingebouwde transmitter heeft.
Wel mooi ding qua specs, zal alleen weer wennen worden de lensdop er iedere keer op te doen, de motorised lenscap vond ik bij de JVC"s toch wel  een 8) feature.

home@the movies

Hi iedereen,

Een klein video verslag van ons bezoek aan de IFA in Berlijn staat nu online, veel kijkplezier.
http://www.youtube.com/watch?v=2LM7txNZ_DM&feature=youtu.be

Vriendelijke groeten

Werner
Home@The Movies/Cinedream
www.homeatthemovies.be
www.cinedream.be

WilliamB

SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

bmateijsen

Quote from: Kjelt on September  6, 2012, 08:54:12
Vreemd ze vermelden een 3D Transmitter TMR-PJ2 als accesoire terwijl de HW50ES al een ingebouwde transmitter heeft.

Soms dan red je het niet met de ingebouwde en is een extra transmitter dus handig ;).

QuoteWel mooi ding qua specs, zal alleen weer wennen worden de lensdop er iedere keer op te doen, de motorised lenscap vond ik bij de JVC"s toch wel  een 8) feature.


bmateijsen

JVC heeft net op CEDIA nieuwe projectoren aangekondigd. Voor het officiele persbericht:

Persbericht JVC

Kjelt

Quote from: bmateijsen on September  6, 2012, 18:12:32
JVC heeft net op CEDIA nieuwe projectoren aangekondigd. Voor het officiele persbericht:
Persbericht JVC
Allemaal mooie extra's en verbeteringen maar ik lees niets over datgene waarvoor ik geen nieuwe JVC heb aangeschaft verleden jaar: de slechte Frame Interpolatie. Die hebben ze kennelijk niet aangepakt? En ik lees ook niets over snellere panelen (zou een alternatief zijn). We gaan het weer zien bij een beamertreffen of ze dit jaar weer van Sony verliezen.

bmateijsen

Quote from: Kjelt on September  6, 2012, 21:56:22
Allemaal mooie extra's en verbeteringen maar ik lees niets over datgene waarvoor ik geen nieuwe JVC heb aangeschaft verleden jaar: de slechte Frame Interpolatie. Die hebben ze kennelijk niet aangepakt? En ik lees ook niets over snellere panelen (zou een alternatief zijn). We gaan het weer zien bij een beamertreffen of ze dit jaar weer van Sony verliezen.

Kjelt het is een persbericht niets meer, niets minder.... Ik denk dat die punten alleen maar uit nieuwe recensies kunnen komen en/ of gebruikerservaringen en bovenal denk ik dat je ze zelf moet ervaren!

Kjelt

Quote from: bmateijsen on September  6, 2012, 22:21:00
Kjelt het is een persbericht niets meer, niets minder....
Klopt, en daarin poggen ze altijd over wat er nieuw is en extra erbij is gekomen  :pompom: en dat mis ik dus over de FI, die zal dus wel hetzelfde zijn?  :nopompom:

LittleNinja

Die upscale naar 4K lijkt wel koel! Hoe was dat in de vorige serie?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

bmateijsen

Quote from: LittleNinja on September  7, 2012, 09:39:31
Die upscale naar 4K lijkt wel koel! Hoe was dat in de vorige serie?

Je ziet gewoon geen pixels meer... dat is ook wat het feitelijk doet, de benaming 4K is, vind ik, een slechte marketingterm'. Maar ja, hoe moet je het dan noemen? De techniek zorgt ervoor dat pixels minder zichtbaar zijn, detaillering nog beter te zien is en het beeld gewoon meer realisme krijgt. Ik vind de techniek echt heel goed!

bmateijsen

Quote from: Kjelt on September  7, 2012, 08:37:43
Klopt, en daarin poggen ze altijd over wat er nieuw is en extra erbij is gekomen  :pompom: en dat mis ik dus over de FI, die zal dus wel hetzelfde zijn?  :nopompom:

Misschien vinden zij het een minder belangrijk item om te noemen, in de laatste serie was FI wel verbeterd, maar stond het volgens mij ook niet in het persbericht. Overigens vind ik FI nog steeds dat het alles een video 'look' geeft. Ik zie beeldtechnisch de verbetering wel, maar vind de look gewoon niet mooi, niet bij Sony, niet bij Epson, en dus ook niet bij JVC. Bovendien krijg je toch vaak nog beeldfouten extra.

Kjelt

Quote from: bmateijsen on September  7, 2012, 09:47:52
Misschien vinden zij het een minder belangrijk item om te noemen
Dat zou me erg verbazen.

QuoteOverigens vind ik FI nog steeds dat het alles een video 'look' geeft.
Dat is persoonlijke smaak, ik vind bv animatiefilms er weer veel te gelikt (lees onecht) uitzien, en sommige mensen vinden dat referentiemateriaal maar dan kun je net zo goed alles door een pc laten renderen.

QuoteIk zie beeldtechnisch de verbetering wel, maar vind de look gewoon niet mooi, niet bij Sony, niet bij Epson, en dus ook niet bij JVC. Bovendien krijg je toch vaak nog beeldfouten extra.
Ja beeldfouten zijn dus onacceptabel tenzij ze wegvallen in de ruis. Maar als ze je uit de filmbeleving halen dan is dat voor mij een no-go en dat is nu bij JVC en ook bij Sony nog steeds het geval waarbij de Sony veel beter is dan de JVC (vind ik).
Maar nog steeds niet goed genoeg. Alleen bij de JVC met hun trage panelen is de motionjudder voor mij weer een pulled out of the movie experience. Dus wacht ik geduldig op of bijna perfecte FI of snelle panelen zonder judder, beide lees ik niet bij JVC  :(

En al die andere improvements zoals 3D, meer licht etc. zal mij persoonlijk weer worst zijn, dat hele 3D gedoe vind ik nou gewoon erg lelijk, niet mooi, geen goede film experience etc. etc. zelfs in de bioscoop met Barco's vind ik het ronduit matig. Dus dat sla ik gewoon over.

THX-UltraII

Ik vind, net als Bjorn, FI op pjs er niet goed uitzien en het geeft te veel zichtbare artifacts. Er is maar 1 goede oplossing in mijn ogen op dit moment en dat SVP Frame Interpolation via een HTPC maar dit vergt veel finetuning en een ontzettend snelle pc. Ik draai op 4x5.0Ghz met een GTX580 en dan kan ik net niet op de maximale quality settings draaien met SVP. Maar wel op 90% en oh oh, wat ziet dat er goed uit.


m9

Quote from: THX-ultraII on September  7, 2012, 13:46:50
Ik vind, net als Bjorn, FI op pjs er niet goed uitzien en het geeft te veel zichtbare artifacts. Er is maar 1 goede oplossing in mijn ogen op dit moment en dat SVP Frame Interpolation via een HTPC maar dit vergt veel finetuning en een ontzettend snelle pc. Ik draai op 4x5.0Ghz met een GTX580 en dan kan ik net niet op de maximale quality settings draaien met SVP. Maar wel op 90% en oh oh, wat ziet dat er goed uit.

zeer interessant!
weet jij of het mogelijk is om bijv een complete film te post processen zodat het niet in realtime hoeft te gebeuren en er dus niet een supersnelle pc voor nodig is?

wist trouwens ook niet dat er 5ghz processors waren.