Gebruikte schijf in NAS

Started by iDavey, July 24, 2012, 02:12:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iDavey

Goeie...nacht dames en heren! Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de HDD uit mijn laptop, ik neem aan 2,5", in een NAS te plaatsen, zonder de data te verliezen?

Mijn laptop heeft het namelijk begeven en ik ben van plan een MacBook te kopen en kan een Windows geformatteerde schijf voor zover ik weet niet met adapter aan een Mac hangen, aangezien ik ook geen andere Windows computer tot mijn beschikking heb, kan ik het bijvoorbeeld ook niet op die manier op een externe HDD zetten, vandaar deze gedachte.

Alvast bedankt jongens!
Philips 42PDL7906H;Philips HTS9241/12; iPhone 4S 32GB Wit; iPad 2 32 GB Wifi + 3G Zwart; AppleTV 2.

negotiata

Quote from: iDavey on July 24, 2012, 02:12:27
Goeie...nacht dames en heren! Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de HDD uit mijn laptop, ik neem aan 2,5", in een NAS te plaatsen, zonder de data te verliezen?

Mijn laptop heeft het namelijk begeven en ik ben van plan een MacBook te kopen en kan een Windows geformatteerde schijf voor zover ik weet niet met adapter aan een Mac hangen, aangezien ik ook geen andere Windows computer tot mijn beschikking heb, kan ik het bijvoorbeeld ook niet op die manier op een externe HDD zetten, vandaar deze gedachte.

Alvast bedankt jongens!

Niet mogelijk, koop een extern kastje voor een 2,5 inch schijfje en hang hem aan je macbook.
- To be or not to be, thats the question -

iDavey

Een Windows geformatteerde HDD aan een MacBook hangen?
Philips 42PDL7906H;Philips HTS9241/12; iPhone 4S 32GB Wit; iPad 2 32 GB Wifi + 3G Zwart; AppleTV 2.

WickedGame

Quote from: iDavey on July 24, 2012, 12:50:14
Een Windows geformatteerde HDD aan een MacBook hangen?

Zijn tooltjes voor die dit mogelijkmaken in Mac OS  ;D

Maar volgens mij zou je in een NAS ook wel die 2,5" kunnen plaatsen mits dit toegelaten wordt door de fabrikant en het OS de FAT formatering snapt. Welke NAS gaat het om? En hoe is je andere schijf geformateerd in je NAS?

_ MarcelloW _

De meeste NAS-sen gebruiken een eigen format-systeem. Ik denk niet dat wat jij wil mogelijk zou zijn.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

StefaanD

Eigen formaat nou nee, merendeel gebruikt het Linux EXT3 of EXT4 als bestandsformaat.

Dus die 2,5 " HDD in een NAS inbouwen zonder dataverlies, zonder omwegen nee. Met omwegen bedoel 'k eerst ergens anders kopiëren  ;D

iDavey

Niet mogelijk dus, ging ik al een beetje van uit. Data kwijt! Naja, het is niet anders!
Philips 42PDL7906H;Philips HTS9241/12; iPhone 4S 32GB Wit; iPad 2 32 GB Wifi + 3G Zwart; AppleTV 2.

negotiata

Quote from: iDavey on July 25, 2012, 03:12:26
Niet mogelijk dus, ging ik al een beetje van uit. Data kwijt! Naja, het is niet anders!

Als je hd niet kapot is ben je niks kwijt . Haal een extern kastje van 10 euro en prop hem erin dan heb je een externe hd.
- To be or not to be, thats the question -