overige(geel) groeit naar verwijderen film

Started by mondiaal, July 23, 2012, 22:36:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mondiaal

Is het normaal dat als je een filmpje verwijderd van een ipad2 dat deze de balk overige laat groeien . Als je de ipad aansluit op de pc met itunes dan zie je wat er op je ipad staat en zo heeft alles zijn kleur. (video, apps, boeken,enz..) Oftewel de film is eraf maar overige(geel) wordt groter en verlies ik dus geheugen.

Thnx

Exxar

Geen idee of dat normaal is, maar mijn Iphone 4S doet net hetzelfde.
En die "overige" is ook browse geschiedenis en cookies.
Maar bij mij blijft het gele balkje dus ook alleen maar groter worden.

mondiaal

Ik heb hem laatst nog gereset naar de beginwaarden dus alles eraf en nu staan er een paar boeken op een paar apps en 2 videobestanden van samen 300 mb en toch heb ik nog maar 5 gb over en heeft overige dus 6 gb in gebruik. En dat kan alleen van het verwijderen van videobestanden komen.

mondiaal

#3
Ik heb net eens even via instellingen , algemeen, gebruik gekeken wat er in gebruik is. Wat ik al zei : video 300 mb , ibooks 70 mb geen foto's geen muziek en 80 mb aan apps. Opslag vrij 6,3 gb en in gebruik 7,5 gb. Hij is verder helemaal leeg geen internet gebruikt geen adressen enz.. (onlangs nog gereset en alles verwijderd)

Ik heb het idee dat hij de filmpjes er wel vanaf haalt zodat ik ze niet meer zie staan maar dat ze wel in overige het geheugen blijven gebruiken.

Rara

BJF

Is een bekend probleem van iPad, iPhone, iPod, kortom van alle iDevices. Je vindt o.a. hier een mogelijke oplossing. Kijk eens rond daar voordat je een volledig herstel overweegt.
NAD M10 V2
Elac FS247

mondiaal

#5
Bedankt voor de tip , heb even gekeken maar daar zit de oplossing ook niet. Het enige wat ik er na de reset mee heb gedaan is filmpjes erop en er weer af. Dat kan dus inderdaad zo.n 6 a 7 gb zijn. Dus blijven de filmjes er op 1 of andere manier bij overige op staan.( ze gebruiken in ieder geval het geheugen want ze zijn er niet meer)

mondiaal

Net weer wat filmpjes eraf gehaald en hup overige is weer groter maar de filmpjes zijn wel weg.

mondiaal

Apple gebeld en het probleem voorgelegd blijkt dat mijn Ipad "al" 4 maanden oud is en dus moet ik eerst maar eens 70 euro betalen voordat ze mij verder kunnen helpen.
Wtf, are they crazy. Dat is toch geen service maar geldklopperij.

Bahh Apple, u suck.

jasjenl

Quote from: mondiaal on August  1, 2012, 22:32:03
Apple gebeld en het probleem voorgelegd blijkt dat mijn Ipad "al" 4 maanden oud is en dus moet ik eerst maar eens 70 euro betalen voordat ze mij verder kunnen helpen.
Wtf, are they crazy. Dat is toch geen service maar geldklopperij.

Bahh Apple, u suck.
Niet accepteren. Binnen zo'n termijn heb je nog gewoon recht op garantie en service.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Erik

Hij is toch niet stuk, hij doet het nog wat wil je dan claimen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Waarom ze niet wilden helpen was omdat de telefonische technische ondersteuning maar voor 90 dagen geldt (zonder extra Applecare), als je een echt technisch probleem zou hebben kun je natuurlijk altijd nog even langs een reseller/ store gaan. Al wat gegoogeld hierover (echt ernstig kan het lijkt me niet zijn)?

BJF

Quote from: BJF on July 24, 2012, 06:58:00
Je vindt o.a. hier een mogelijke oplossing. Kijk eens rond daar voordat je een volledig herstel overweegt.
Had je de link in bovenstaand bericht nog bekeken?
En neen, ernstig is het zeker niet, hooguit vervelend. Maar dus wel op te lossen.

Je zou ook nog kunnen overwegen het nog even aan te zien totdat de nieuwe firmware uit komt (medio september??) en dan een volledig herstel te doen naar die nieuwe FW.
NAD M10 V2
Elac FS247

mondiaal

Uiteraard gegoogled en zo en ook die link bekeken maar geen antwoord.

En nee hij is niet stuk(letterlijk) maar ik kan hem wel om de 2 weken naar de beginwaarden terugzetten en moet daarna weer alles erop zetten. Als je iets verwijderd dan moet het toch niet op een andere plaats waar je niet meer bij kunt blijven staan.

jasjenl

Maar zie je dan op de iPad zelf ook terug dat er na het verwijderen van filmpje daadwerkelijk niet meer ruimte vrijkomt? Anders is het wellicht gewoon iets raars van iTunes.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

mondiaal

Inderdaad, overige (gele balk) groeit en video wordt kleiner.

jasjenl

Quote from: mondiaal on August  6, 2012, 22:31:58
Inderdaad, overige (gele balk) groeit en video wordt kleiner.
Maar dan heb je het toch over iTunes op je pc, niet over wat je op de iPad zelf ziet? Want ik kan nergens een gele balk overige op de iPad ontdekken.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

mondiaal

Dat klopt maar op de ipad zelf kan ik toch via instellingen,;algemeen; gebruik zien dat ondanks dat ik alle filmpjes verwijderd heb er toch 10 van de 13, 8 gb in gebruik is en er staat verder niets meer op. En via itunes zie ik dus dat dat overige is (gele balk)

BJF

Op welke manier verwijder je de films, op de iPad zelf of via iTunes? Het zou niet moeten uitmaken eigenlijk, maar het zou kunnen dat daar het probleem zit.

Zo te zien herstel je de iPad nu noodgedwongen zo'n beetje elke 14 dagen. Zet je dan de back-up terug? Met het terugzetten daarvan komen ook eventuele fouten opnieuw op je iPad. Misschien kun je na het volgende herstel je iPad als nieuw aanmelden, dus geen back-up terugzetten. Als je daarna films wilt verwijderen van je iPad, zou ik dat via iTunes doen, niet op de iPad zelf.

Geen garantie dát het helpt, maar het proberen waard denk ik.
NAD M10 V2
Elac FS247

mondiaal

Ik zet geen back up terug maar ik zal eens proberen via I-tunes de filmpjes te verwijderen. Bedankt voor de tip.

mondiaal

Helaas, werkt ook niet .

Ander vraagje ; omdat ik hem dus steeds reset en opnieuw aanmeldt vroeg ik mij af of ik dit onbeperkt kan blijven doen.

BJF

Wat een gedoe, knap frustrerend.
Aanmelden kan onbeperkt.
Nog een ideetje: doe een volgend herstel eens vanuit DFU, dat is een 'dieper' herstel dan normaal.
NAD M10 V2
Elac FS247

mondiaal

Bedankt voor de tip maar ik zie dat dit voor de Iphone is dus gaat dit ook bij de Ipad werken?  Ik zal het over een week als het weer nodig is proberen.

BJF

Ja, dit is ook van toepassing op de iPad/iPod. Ik vind het eigenlijk wel een uitdaging om er uit te komen met die onwillige iPad van je, wellicht kom ik met nog wat tips...
NAD M10 V2
Elac FS247

mondiaal

thnx , hij is weer bijna vol dus nog een paar dagen en dan gaan we het proberen.

mondiaal

Het werkt. Ik heb zojuist  herstel vanuit DFU gedaan en er een filmpje opgezet en weer verwijdert en hij is helemaal weg.  :clapping: :clapping:

Thank u en al die anderen die hebben gereageerd.

;D