de 7.2.4 woonkamer home theater set van flakkees

Started by flakkees, July 22, 2012, 09:57:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

flakkees

Quote from: chansig on July 31, 2016, 11:13:12
En al thuis ?

Gr. Hans

yes , wat een enorm bakbeest is dit zeg  :clapping: :clapping:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Maikel_audionerd

Inderdaad zeg! Ziet er netjes uit hoor.
Wat weegt t monster?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

ducman748

Now whe are talking 😌

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk


flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

martien

Moet arbo-technisch met 2 man getild worden :o

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0


flakkees

ik vind het in alle opzichten een imposant ding . ik heb wel wat kleine zorgen over dat die snel goed warm word
maar dat kan ook zomaar normaal zijn . dat was bij mijn sr-5004 ook
en misschien staan er nog wel tal van zaken zoals upscaling en procesing van weet ik veel wat nog aan die warmte produceren
dit is mijn eerste denon en gelijk de grootste en zonder boekje dus de menu's door wurmen is even anders dan dat ik gewent ben

hij klinkt wel fantastisch moet ik zeggen en er is nog niets ingesteld
de bi-amp configuratie en afstanden instellen en de belden bi-amp kabels trekken ga ik in de loop van de week doen
morgen weer vroeg op .
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx


flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Peerless Monster

allemachies wat een apparaat! Veel plezier man met luisteren! Die Denons zijn zijn prachtig :)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maikel_audionerd

Had je nou de dvd speler ook nog gevonden?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

flakkees

Quote from: Peerless Monster on August  1, 2016, 08:49:10
allemachies wat een apparaat! Veel plezier man met luisteren! Die Denons zijn zijn prachtig :)

bedankt peerless
hij is in alle opzichten buiten proportioneel en daar moet je van houden en ik hou er van 

Quote from: Maikel_audionerd on August  1, 2016, 12:46:07
Had je nou de dvd speler ook nog gevonden?
ja zeker , de DVD-A1XV komt als het goed is rond de 2de week augustus als de verkoper terug is van vakantie
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

jvanhambelgium

Mooi ding.
Dat het al goed klinkt kan ik geloven. Je komt van een SR5004 af? (wel met mono-blokjes maar dat doet niet ter zake, da's eindversterking)
Da's een receivertje van enkele honderden euries .... vergelijken met dit (ex) vlaggeschip is dan ook niet helemaal eerlijk. De kwaliteit van het signaal dat uit deze Denon komt... :pompom:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

flakkees

Quote from: jvanhambelgium on August  1, 2016, 21:20:19
Mooi ding.
Dat het al goed klinkt kan ik geloven. Je komt van een SR5004 af? (wel met mono-blokjes maar dat doet niet ter zake, da's eindversterking)
Da's een receivertje van enkele honderden euries .... vergelijken met dit (ex) vlaggeschip is dan ook niet helemaal eerlijk. De kwaliteit van het signaal dat uit deze Denon komt... :pompom:
na de 5004 nog bijna 2 jaar of zo met een sr-7001 gespeeld , ook geen partij voor de Denon
als ik het in mijn woorden beschrijven mag zou ik zeggen dat het veel rustiger en gemakkelijker klinkt en dat ook op enorme volumes want daar kocht ik dit monster in eerste instantie voor , ik speel graag op standje snoei hart en dat doet de Denon zeer gemakkelijk zonder schreeuwerig te klinken en loep zuiver , de kwaliteit van het stereo beeld is ongeveer verdubbelt

en dit alles zonder de bi-amp functie ,zonder multie eq, zonder de nieuwe luidspreker kabels zonder iets ingesteld te hebben
gewoon computer als bron op 192000 Hz en de Denon op cd direct

dus het zou zomaar nog wat beter kunnen worden .
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

flakkees

ik denk zomaar dat de verkoper van de dvd-a1xv mij met lege handen laat zitten
de deal was gesloten en ging dus akkoord met mijn bod maar heeft inmiddels wel de moeite genomen om de advertentie te verwijderen maar niet de moeite genomen om contact op te nemen ...... jammer  :confused:

inmiddels een bod onder voor behoud gedaan op een dvd-3930 met nieuwe laser
die is ook uit die tijd en lijkt optisch erg veel op de xv en was toen nieuw ook geen goedkope speler 
natuurlijk blijf ik wel moeite doen om er een xv bij te krijgen , een set als deze hoort compleet te zijn
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Maikel_audionerd

Quote from: flakkees on August  2, 2016, 06:24:55
ik denk zomaar dat de verkoper van de dvd-a1xv mij met lege handen laat zitten
de deal was gesloten en ging dus akkoord met mijn bod maar heeft inmiddels wel de moeite genomen om de advertentie te verwijderen maar niet de moeite genomen om contact op te nemen ...... jammer  :confused:

inmiddels een bod onder voor behoud gedaan op een dvd-3930 met nieuwe laser
die is ook uit die tijd en lijkt optisch erg veel op de xv en was toen nieuw ook geen goedkope speler 
natuurlijk blijf ik wel moeite doen om er een xv bij te krijgen , een set als deze hoort compleet te zijn
Shit dat is balen zeg!
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Staaled

Simpel verkocht voor meer.
De ui. :hmmm:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

flakkees

Quote from: Staaled on August  2, 2016, 13:56:49
Simpel verkocht voor meer.
De ui. :hmmm:

zou zo maar kunnen , maar wie weet krijg ik straks opeens een mailtje  ;D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

flakkees

eindelijk , de nieuwe meubeltjes zijn binnen
ik vind het erg mooi maar er is geen plekje meer over voor een sub
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

flakkees

en voor de drank
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

flakkees

en een kast voor de losse rotzooi van de vrouw  :D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

flakkees

#147
ik heb het hier al eerder overgehad en nu heb ik weer even zitten meten
en er past met hier en daar een centimetertje over net een r112sw onder de denon in de tv kast
het is natuurlijk niet ideaal maar als enige oplossing wel verleidelijk om toch te proberen
er is dan nog mogelijkheid om de sub te isoleren met bv wat knie vullingen (super zacht rubber) die ik nog nieuw heb liggen uit werkbroeken
omdat het een sub is met een poort verwacht ik geen schud machine en zou dit misschien best wel eens kunnen werken
de sub staat dan 2 meter van me vandaan en richt dan recht op een enorme stoffen hoekbank plus dat 30cm voor de sub het vloerkleed begint
een andere optie is een r115sw onder de salontafel maar dat trekt mij toch minder met schoenen heel dichtbij en kleine kinderhandjes die gemakkelijk bij de knopjes kunnen en de bekabeling is natuurlijk ook een probleem

zijn er mensen met een 112sw die dit lezen en mij kunnen vertellen in hoe ver de sub mee schud op flink volume
en de exacte maat van de bodemplaat voor mij op kunnen meten omdat die iets groter is en ik niet weet welke maten er bij de spec. staan (met of zonder plaat)

uw mening is meer dan welkom
groeten kees
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

jvanhambelgium

Heb je mogelijk toch geen last van "kast resonanties" van het meubel zelf ? In hoeverre zijn vb die meubels echt "zwaar" en vol in de massa ? Je wil niet dat (naastliggende) holle ruimtes echt mee gaan doen met die sub.
Een ramp is dat niet, maar dat soort toevoegingen aan je geluid wil je eerlijk gezegd niet.

Voor die rest ziet die Denon een schandalig groot uit.
Size doesn't matter zeggen ze dan, maar hier krijg ik zelf bang van  :headbanging: :D >:D >:D


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

flakkees

 :D ja het is een groot lomp niet te tillen ding
maar de upgrade factor tov de Marantz sr-7001 is x 10
het klinkt allemaal zo gemakkelijk en on geforceerd , het lijkt wel of alles opeens op zijn plaats valt
hij staat inmiddels in bi-amp op de rf-83 dus ik pomp er nu 2 x 170 watt in en de klipschen vinden dat heerlijk
het een beetje achterover midden gebied heeft plaats gemaakt voor een veel directere weergave van het mid en hoog
trompetten en hi-hats klinken veel realistischer en zonder schelheid
en als je het volume knopje naar -10 draait verandert er helemaal niets aan het klank beeld
dit is verre weg de beste versterker die ik ooit in mijn bezit heb gehad en zal hier nog lang blijven .
kom gerust eens luisteren

tja, de lege kastruimtes in het meubel zouden best eens klank kasten kunnen gaan worden
dat kan je niet helemaal voorkomen denk ik omdat de deurtjes als klankboord zullen fungeren
lastig.
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx