Sunfire

Started by AndrewM, July 20, 2012, 14:37:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndrewM

Iemand ervaring met Sunfire?

Gr Andrew

blue-eyes

Quote from: AndrewM on July 20, 2012, 14:37:18
Iemand ervaring met Sunfire?

Gr Andrew

Volgens mij heeft Frank Doorhof deze gehad, en zelf ook verkocht. Ik denk zelfs dat hij nu weer dealer is.
Of ik moet me vergissen met een merk.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz

Nee, dat is Ada... Ik heb ervaring met Sunfire versterkers en subwoofers. De versterkers sturen alles aan en klinken aan de warme kant van neutraal. De subwoofers vind ik zelf niet heel erg geweldig. Veel output, maar een beetje een 'rubberachtig' geluid. Ik heb er al eens een review over geschreven toen ik nog lang niet commercieel met audio bezig was.

evilniek

Ik heb een Sunfire D12 subwoofer, kan weinig zeggen over de kwaliteit heb geen andere subs gehoord.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Audiofiel

#4
Mijn ervaring met de Sunfire apparatuur is dat Bob Carver weliswaar qua specs de meest overdrijvende speler in audioland is, maar zijn spullen wel behoorlijk goed klinken, zeker voor surround. Zelf ben ik minder enthousiast over de eindversterkers, maar meer over de voorversterkers. De Sunfire subs heb ik nooit gehoord.

Quote from: garmtz on July 20, 2012, 14:46:37
Nee, dat is Ada... Ik heb ervaring met Sunfire versterkers en subwoofers. De versterkers sturen alles aan en klinken aan de warme kant van neutraal. De subwoofers vind ik zelf niet heel erg geweldig. Veel output, maar een beetje een 'rubberachtig' geluid. Ik heb er al eens een review over geschreven toen ik nog lang niet commercieel met audio bezig was.

Dat verbaast mij enigzins. Juist over de subwoofer was je destijds juist heel positief:

"Hoewel ik niet vreselijk onder de indruk was van de Cinema Grand eindversterker, kan ik me voorstellen dat dit apparaat een zegen kan zijn voor de mensen met een grote kamer en qua vermogen veeleisende speakers. Er bestaat gewoonweg geen enkele 5-kanaals eindversterker die stabieler en krachtiger is dan de Cinema Grand Signature. Nooit verliest de "Grand" zijn cool en blijft altijd klinken als een gentleman. Naar mijn smaak klinkt de versterker juist hierdoor minder boeiend en neutraal dan ik zou willen.

Dan de voorversterker. Ondanks zijn technische onvolkomenheden een fraai en vooral muzikaal klinkend apparaat met een behoorlijk complete uitrusting. Net als de eindversterker heeft de Theater Grand een wat warme volle afstemming die je moet trekken. Voor precisie en doorzichtigheid is dit niet de beste keus. Met vrij grote zekerheid voorspel ik trouwens dat een echte 7.1 versie van deze voorversterker zich op korte termijn aan zal bieden.

Het meest was ik onder de indruk van de subwoofer. Hoewel vooral uitmuntend in een home theater setting, is deze sub ook serieus te overwegen voor de muziekliefhebber als kleine afmetingen en een redelijk muzikaal resultaat samen moeten gaan.
Een set al met al voor de individualisten, met een rondom redelijke prijs/kwaliteitsverhouding. De sub springt eruit en is zeer goed voor de gevraagde prijs."
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Ik weet het al, Frank had Cinepro staan.

Peerless Monster had toch ook Sunfire?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mario D

Ik heb zelf de HRS-12 gehad, een erg fijne sub die wel eens wil gaan wandelen.  :D

Minder muzikaal/vriendelijker dan de SPL-1200u bv maar voor HT is de Sunfire echt super.

AndrewM

Heb net een verkoper gesproken van Stassen (geen idee wat voor reputatie deze winkel heeft).

Hij zei dat dit een sub ( Sunfire DSD 12) is die rest van het sigment achter zich laat, zelf had/ heb ik een velodyne SPL 800 ultra op het oog.

In zijn ogen was de Sunfire beter als de Velodyne of de Rel T9.

Gr Andrew

FeaR1986

#8
Quote from: AndrewM on July 20, 2012, 15:49:42
Heb net een verkoper gesproken van Stassen (geen idee wat voor reputatie deze winkel heeft).

Ga maar eens zoeken hier op het forum, ben benieuwd of je daarna nog naar die winkel wil...

Ik heb zelf een Velodyne SPL-1200 Ultra staan en ben er meer dan content mee. Geeft genoeg laag bij films, maar vooral bij muziek is dit net dat beetje extra wat ik zocht.

Reden dat Stassen de Sunfire aanraadt heeft wellicht iets te maken met hun inkoop. Ze verkopen wel Velodyne, maar volgens de site van Velodyne zijn ze geen officiƫle leverancier. Grote kans dat de marge op Sunfire bij hun dus hoger ligt. Dit doen ze wel met meer merken, neem een Phonar (al dan niet met "modificatie").
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Mario D

Dat de sunfire beter is dan de velodyne is wel erg kort door de bocht. (Voor de prijs die de SDS kost misschien wel)

De meerwaarde van de Velodyne SPL Ultra is wel de 5bands EQ/AB/Display.

Die SDS-12 is een gepoorte sub en kan je niet echt vergelijken van sound met de gesloten SPL-800 ultra.

Waar gaat de sub hoofdzakelijk voor dienen.? (HT/Stereo)

AndrewM

Das een lastige,

60 % Muziek 40% films

In cominatie met Boston Acoustics A360 (front), A26 (back) en A225C (center).


Mario D

Quote from: AndrewM on July 20, 2012, 16:04:18
Das een lastige,

60 % Muziek 40% films

In cominatie met Boston Acoustics A360 (front), A26 (back) en A225C (center).

Dan zou ik persoonlijk voor de Velodyne (SPL-800 ultra)  gaan.

Deze kost wel iets meer dan de Sunfire SDS-12 dacht ik.

Niet te min beide merken maken erg fraaie subwoofers dus ahankelijk wat je smaak/budget is kun je de juiste keuze maken.

AndrewM

Denk dat het de Velodyne word, ook gezien de specs.

Is ff kijken of er een leuke aanbieding ergens staat.

HT ers Bedankt.

bmateijsen

Quote from: kalimero on July 20, 2012, 17:23:59
Dan zou ik persoonlijk voor de Velodyne (SPL-800 ultra)  gaan.

Die is er niet meer... dat wordt dan een 1000 ultra. Of een SPL-800i of SPL-1000i (zijn de laatste exemplaren, dus voor een leuke prijs ;D)

QuoteDeze kost wel iets meer dan de Sunfire SDS-12 dacht ik.

Niet te min beide merken maken erg fraaie subwoofers dus ahankelijk wat je smaak/budget is kun je de juiste keuze maken.

Mario D

Quote from: bmateijsen on July 20, 2012, 19:50:06
Die is er niet meer... dat wordt dan een 1000 ultra. Of een SPL-800i of SPL-1000i (zijn de laatste exemplaren, dus voor een leuke prijs ;D)

De SPL-800 Ultra heeft de topicstarter dan misschien tweedehands gezien.  ;)

Die 800i/1000i zou natuurlijk ook al erg mooi zijn.

AndrewM

1000 Ultra voor een mooie prijs?   :smile:

Ben benieuwd,

(P.S. is dit niet een beetje ''te''..................... voor een woonkamertje van 40 m2?)

garmtz

Quote from: Audiofiel on July 20, 2012, 15:26:36
Mijn ervaring met de Sunfire apparatuur is dat Bob Carver weliswaar qua specs de meest overdrijvende speler in audioland is, maar zijn spullen wel behoorlijk goed klinken, zeker voor surround. Zelf ben ik minder enthousiast over de eindversterkers, maar meer over de voorversterkers. De Sunfire subs heb ik nooit gehoord.

Dat verbaast mij enigzins. Juist over de subwoofer was je destijds juist heel positief:

"Hoewel ik niet vreselijk onder de indruk was van de Cinema Grand eindversterker, kan ik me voorstellen dat dit apparaat een zegen kan zijn voor de mensen met een grote kamer en qua vermogen veeleisende speakers. Er bestaat gewoonweg geen enkele 5-kanaals eindversterker die stabieler en krachtiger is dan de Cinema Grand Signature. Nooit verliest de "Grand" zijn cool en blijft altijd klinken als een gentleman. Naar mijn smaak klinkt de versterker juist hierdoor minder boeiend en neutraal dan ik zou willen.

Dan de voorversterker. Ondanks zijn technische onvolkomenheden een fraai en vooral muzikaal klinkend apparaat met een behoorlijk complete uitrusting. Net als de eindversterker heeft de Theater Grand een wat warme volle afstemming die je moet trekken. Voor precisie en doorzichtigheid is dit niet de beste keus. Met vrij grote zekerheid voorspel ik trouwens dat een echte 7.1 versie van deze voorversterker zich op korte termijn aan zal bieden.

Het meest was ik onder de indruk van de subwoofer. Hoewel vooral uitmuntend in een home theater setting, is deze sub ook serieus te overwegen voor de muziekliefhebber als kleine afmetingen en een redelijk muzikaal resultaat samen moeten gaan.
Een set al met al voor de individualisten, met een rondom redelijke prijs/kwaliteitsverhouding. De sub springt eruit en is zeer goed voor de gevraagde prijs."


Ja, ik was toen erg groen op subwoofergebied. Heb je goed naar de datum van het review gekeken? Als je het hele review leest, merk je al dat ik de Sunfire met muziek niet heel geweldig vond (toen al). Met home cinema was het een redelijk spektakel, maar er zijn nu meer concurrenten inmiddels.

garmtz

Quote from: AndrewM on July 20, 2012, 22:26:42
1000 Ultra voor een mooie prijs?   :smile:

Ben benieuwd,

(P.S. is dit niet een beetje ''te''..................... voor een woonkamertje van 40 m2?)

Eerder aan de krappe kant...

AndrewM

#18
Confused ........... :crazy:

Nu zie ik door de subs de sub niet meer.

Is er een rekentabel om het aantal wattage uit te rekenen of doen jullie dit op ervaringen en gevoel?

Prijs marge 800 tot max 1000 eurotjes was mijn eerste idee.

Maar kennelijk moet ik dit bij stellen?


Grrrrrr.............. SVS is in het lijstje er bij gekomen.



garmtz

Gaat niet alleen om vermogen, maar vooral om conusoppervlak en de maximale slag van de woofer.

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

FeaR1986

Quote from: AndrewM on July 20, 2012, 22:41:28
Prijs marge 800 tot max 1000 eurotjes was mijn eerste idee.

Voor dat geld moet een tweedehandse Velodyne SPL-1200 Ultra ook wel lukken  ;)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT


AndrewM

Quote from: FeaR1986 on July 21, 2012, 18:11:42
Voor dat geld moet een tweedehandse Velodyne SPL-1200 Ultra ook wel lukken  ;)

Ow die van jouw gaat weg?

Quote from: morca on July 21, 2012, 18:24:48
Met 1000 euro bouw je ook 2 hele mooie sub,s of 1 hele dikke.
Ben je een beetje handig?

Ben redelijk handig maar merendeels met de brains, ben uitvoerder van beroep.

Denk niet dat dat hem gaat worden  ;)

Welke toegevoegde waarde zou een DIY hebben?


Ik ben nu bezig met een plattegrond, heb de mannen van een zeer gerenommeerde zaak (tevens een van de sponsers hier) gevraagd om hun expertise.

Gr Andrew



morca

Quote from: AndrewM on July 21, 2012, 20:27:34


Welke toegevoegde waarde zou een DIY hebben?


Gr Andrew
De SQ en SPL level van bv 1x SDX15 of 2x JL audio 13W3 ,zal de bekende dure merken zeker evenaren.
je bent alleen iets minder geld kwijt.
DIY is erg leuk,jij hebt het gemaakt,en je zal in deze ruimte echt beter een grotere woofer neerzetten imo.

Geen meubelmakers onder je werken?,die bouwen zo een paar mooie kistjes voor je.
Tekening en/of eventuele tips en vragen,mbt amp,s en unit,s ben ik niet te beroerd om je op weg te helpen.
Je mag me ook PMen en het kost niks.(uitrekenen kistjes dan he  ;)