luidsprekers wrappen, kan het echt ?

Started by Dirk, July 18, 2012, 08:10:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Ik lees het wel eens, leden die spreken over het wrappen (= inpakken met folie) van een set tweedehands speakers, omdat die droomspeaker waar ze eindelijk tegenaan lopen niet de gewenste kleur/afwerking heeft...maar eigenlijk heb ik nog nooit foto's gezien of een post gevonden van speakers waarbij dit ook echt is gebeurd.

zijn er leden die zo'n wrap van een speaker al eens zelf hebben uitgevoerd of zelfs hebben laten uitvoeren ?


fyi : ik heb zelf vorige week enkele wrap-bedrijven aangeschreven met een kort & duidelijk mailtje (zelf ook beschreven hoe "eenvoudig"/boxy de speakers in kwestie er uit zien) waarin ik vroeg of dit bij hen mogelijk is, maar kreeg tot op heden 0,0 respons, dus ofwel hebben ze het druk genoeg en interesseert het ze niet, of ze willen er gewoon niet aan omdat het niet in hun straatje past...of ze zijn net allemaal op vakantie  ;) (of ze zijn gewoon slechte zakenmensen die niet eens de moeite nemen om één vraag te beantwoorden ;D)


Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Je vond het fineer van de harbeth's toch mooi?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Graphtuner

als je bereid bent naar belgie te komen kan ik dit wel verzorgen voor je...
ik ben grafisch ontwerper in bijberoep en mijn leveranciers draaien hier hun hand niet voor om... ikzelf kan u elk gewenst motiefje of tekening op de folie uitwerken  O0
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Dirk

Quote from: Graphtuner on July 18, 2012, 08:44:14
als je bereid bent naar belgie te komen kan ik dit wel verzorgen voor je...
ik ben grafisch ontwerper in bijberoep en mijn leveranciers draaien hier hun hand niet voor om... ikzelf kan u elk gewenst motiefje of tekening op de folie uitwerken  O0
is het ook goed als ik daar al zit ? (ben van Antwerpen  ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Had je er nu eens niet bijgezet dat je van Antwerpen bent, was er wss geen probleem... :P
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

Quote from: Jumping Jack on July 18, 2012, 08:47:29
Had je er nu eens niet bijgezet dat je van Antwerpen bent, was er wss geen probleem... :P
and proud of it  :tongue2:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

botsen

Quote from: Graphtuner on July 18, 2012, 08:44:14
als je bereid bent naar belgie te komen kan ik dit wel verzorgen voor je...
ik ben grafisch ontwerper in bijberoep en mijn leveranciers draaien hier hun hand niet voor om... ikzelf kan u elk gewenst motiefje of tekening op de folie uitwerken  O0

Ik heb zelf wel eens een subwoofer gewrapt, en dat ging best goed en makkelijk (ook volledig vierkant met scherpe hoeken).

Maar een custom wrap lijkt me ook wel leuk. Combineer ik t met een weekendje belgie.

Graphtuner

aanvragen met meer info kunnen altijd gestuurd worden naar [email protected]  :D
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Dirk

Quote from: Graphtuner on July 18, 2012, 10:04:05
aanvragen met meer info kunnen altijd gestuurd worden naar [email protected]  :D
mailtje is de deur uit  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MegaJ

Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Dirk

Quote from: MegaJ on July 18, 2012, 11:22:27
Bedoel je wat hier beschreven wordt op pagina 2: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=122453.25
het basisidee is idd exact hetzelfde, maar de speakers die ik in gedachten heb lijken erg simpel (Harbeths) en zijn dat qua basisvorm ook wel (shoebox type), maar als je goed kijkt is bvb de bevestiging van hun frontdoek op een dusdanig wijze uitgevoerd, dat ook de voorste rand rondom nog compleet zichtbaar is en bijgevolg ook mee zou moeten gewrapped worden, dus ze zijn naar mijn gevoel wat lastiger dan het exemplaar van het topic waarnaar je verwijst...maar ik wacht wel ff het antwoord van Graphtuner af  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Graphtuner

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

CZ79

Wat zijn ongeveer de kosten om luidsprekers te 'wrappen' ?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

RubenV.

Quote from: cz79 on July 18, 2012, 22:24:49
Wat zijn ongeveer de kosten om luidsprekers te 'wrappen' ?

Daar ben ik ook erg benieuwd naar.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Kingpin

#15
3M D-noc





Eigenlijk werkt het hetzelfde als met Oracover wat we in de modelbouwwereld veel gebruiken.



Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

LittleNinja

#16
Lijkt mij ook erg koel!! Al lijkt het me niet voor iedere speaker toepasbaar... Mijn speakers zijn niet rechthoekig en hebben kleine kiertjes langs de randen..

Voorbeeld foto geleend uit een ander topic:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Mr.M

ik heb toevallig toen me cdm center laten  wrappen. en me master 3   monitors.
totaal kosten 150 euro.
het zag er echt super uit.
alleen bochten zijn wat lastiger en kan de folie iets loslaten als de folie een scherpe hoek moet maken.
rechte vlakke stukken zijn heel mooi.
bij mij is het toen aan huis gedaan in rotterdam.
als het proffesioneel gedaan wordt ziet het er super uit.
ik heb ze wel verwijderd bij verkoop en het fineer zag er super uit.
gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Flavio

Ik heb gisteren mijn twee subwoofers laten wrappen in 3M interieurfolie met leerstructuur. Dat is echt heel mooi geworden. Ik weet niet wat het normaal zou kosten want het was een vriendendienst maar hij is wel 2,5 uur bezig geweest met 2 kubussen van 45cm.
Voor geinteresseerden, http://www.trimline-3m.nl/


EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Flavio

EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Joris1971

#21
Quote from: maz on May 17, 2013, 00:41:21
ik heb toevallig toen me cdm center laten  wrappen. en me master 3   monitors.
totaal kosten 150 euro.
het zag er echt super uit.
alleen bochten zijn wat lastiger en kan de folie iets loslaten als de folie een scherpe hoek moet maken.
rechte vlakke stukken zijn heel mooi.
bij mij is het toen aan huis gedaan in rotterdam.
als het proffesioneel gedaan wordt ziet het er super uit.
ik heb ze wel verwijderd bij verkoop en het fineer zag er super uit.
gr maz

Als de folie loslaat dan hebben ze niet de juiste folie gebruikt, je hebt diverse soorten folies.
Folies voor vlakke toepassingen en folies die rondom geplakt kunnen worden, deze laatste worden gebruikt om een auto te wrappen.

Deze vervormbare folies zijn een heel stuk duurder, maar het kan dus absoluut wel..alleen hangt aan alles een prijskaartje.

Veel mensen denken..mwah dat kan ik zelf wel, maar het is een vak apart!

Jumping Jack

Plastidip is mss wel bruikbaar voor speakers? Dat is een spray die een soort folie vormt. Wordt vaak gebruikt voor auto's en zou heel makkelijk aan te brengen zijn...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

voor de belgen kan ik misschien wel iets betekenen voor het wrappen
plastidip moet inderdaad ook werken, maar je moet van de matte finish houden natuurlijk...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

VlisChris

Quote from: Flavio on July 19, 2013, 12:42:38

Voor geinteresseerden, http://www.trimline-3m.nl/




Bij maatje van me staat in de straat een golf van die toko in wrap. Ziet er ondanks dat het een Golf is erg netjes uit 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.