Nieuwe Canal Digitaal CAM + oude smart card: werkt dat? Ja!

Started by Shorty, July 10, 2012, 18:39:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorty

De eerste dag werkte mijn Panasonic TX-P42GT30E bijna perfect met de oude Canal Digitaal Conditional Access Module (van ongeveer 6 jaar oud). Wel moest ik de tv eerst op BBC schakelen en vervolgens terugzappen naar Ned. 1, 2 of 3 voordat ik die Nederlandse zenders kon bekijken. Maar dat was het enige probleem.
Vandaag echter valt na terugzappen telkens na 1 minuut het beeld weg en verschijnt de boodschap GECODEERDE ZENDER in beeld. GRrrr.  >:(

Nu schijnt Canal Digitaal sinds enige jaren een andere Mediaguard-codering te gebruiken, en nu denk ik dat die nieuwe tv van mij niet goed overweg kan met de oude CAM. Prijs van de nieuwste Canal Digitaal CAM + smart card: 132 139 euro.
Een nieuwe CAM alleen daarentegen kost "slechts" 59 euro.
Maar gaat dat werken, de oude smart card in de nieuwe CAM?  :nopompom:

VrGr,

Bart J.     

wilger

Misschien eerst je kaart omruilen voor een nieuwe? volgens mij kan dat, de nieuwe zijn oranje.
groeten Willy

Shorty

Tsja.... misschien.... maar misschien ook niet.  :) Mijn insteek is: de codering zit in de CAM en de kaart is alleen maar voor de identificatie. Maar 't is een gok......

VrGr,

Bart J.


[edit: ik heb inmiddels een mailtje naar Panasonic gestuurd, in de hoop dat zij weten wat de oplossing is. Grote kans dat het antwoord is: "Het probleem ligt bij Canal Digitaal. Veel succes."  :shaun: Ik begin nú al kwaad te worden...  :devil: >:D :devil: Hou me vast of ik bega een ongeluk.... :ph34r: :nowink: :police:

:popcorn: ]

SpeedyAndré

Kijk eens bij sat4all naar een van de vele CD probleemtopics, veel succes  :pompom:
Een losse sat ontvanger is waarschijnlijk sneller en makkelijker te bedienen.
Over de kaart zelf kan ik weinig zeggen, velen bij sat4all hebben onvrijwillig een nieuwe aangevraagd met uiteraard de door CD opgelegde beperkingen.
Dat CD nog bestaat is een wonder  :D

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Shorty

Bedankt André. Het is niet alleen een wonder dat Canal Digitaal nog bestaat: de Panasonic tv  is in de plaats gekomen van een oude Loewe glasbak met Topfield sattuner. Ook over Topfield wordt veel geklaagd op sat4all, en terecht. Gemiddeld drie freezers per tien minuten (als je geluk had  :() ) Een wonder dus dat Topfield nog bestaat.  ;) 't Is trouwens ook een wonder dat Panasonic nog bestaat: vorig jaar leed het een verlies van (omgerekend) 3,1 miljard euro.  :-X

Op sat4all heb ik gistermiddag uren gezocht en het enige relevante voor mij was de boodschap dat mijn oude Mediaguard CAM wellicht mijn probleem veroorzaakt... Panasonic heeft nog niet gereageerd, trouwens.

VrGr,

Bart J.

Shorty

Inmiddels is de nieuwe Canal Digitaal CAM (die met het wereldbolletje) binnen en die blijkt perfect samen te kunnen werken met de Panasonic TX-P42GT30E: geen enkele vastloper of hapering meer.

Dus het antwoord op de vraag of een oude card werkt in een nieuwe CAM luidt: ja!  :pompom:

VrGr,

Bart J.

[edit 27 juli: Panasonic Nederland heeft ook na 17 dagen nog op geen enkele manier gereageerd op mijn mail naar wat Panasonic op zijn website "customer support" noemt, maar wat in de praktijk dus een vergeetput blijkt te zijn. Fijne organisatie, daar. BJ.]