Hoe gebruiken jullie Spotify

Started by johan d, July 9, 2012, 10:37:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johan d

Simpele vraag...

Creeren jullie daar (opnieuw eens dezelfde) afspeellijsten die je al kent vanop je Squeezebox, Sonos...
Gebruiken jullie Spotify enkel om nieuwe groepen of nummers te leren kennen
Bestaat er groepen oid Spotify met mensen met dezelfde muziekvorkeuren?

angel1978

mensen weet ik niet, maar wel een app.
Ik gebruik digster om muziek van hetzelfde genre te vinden ( ook nieuwe ) en afspeellijsten van anderen te bekijken en beluisteren.

johan d


kippekop

Ik gebruik Spotify met name om nieuwe amazon recommendations te beluisteren zowel thuis als in de tram. Ik moet zeggen dat de kwaliteit ook enorm vooruit lijkt te zijn gegaan de laatste maanden, iemand anders ook die ervaring??

Verder gebruikt ik Sharemyplaylist, en heb ik vrienden waarmee ik een en ander deel.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

RubenV.

Om meer van dezelfde soort muziek te vinden gebruik ik binnen spotify de app last fm.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

road rebel

Oudere post naar boven halen:
Voornamelijk voor de functies van "radio" wat meestal wel een goede aanvulling is op een zelf samengestelde playlist.

Echter: Ben ik de enige die voornamelijk covers en baggerversies op spotify vindt? Heel vaak zoek ik een liedje (zoals daarnet skyfall) en dan blijkt de "echte" er gewoon niet tussen te zitten?

htandre

Quote from: road rebel on November 10, 2012, 10:56:40


Echter: Ben ik de enige die voornamelijk covers en baggerversies op spotify vindt? Heel vaak zoek ik een liedje (zoals daarnet skyfall) en dan blijkt de "echte" er gewoon niet tussen te zitten?

Kom ik ook regelmatig tegen, bijvoorbeeld Pink Floyd. Ook heb ik regelmatig dat het "niet in mijn regio beschikbaar is".
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Robert T

Ja, heb ik idd ook, ongelovelijk irritant is dat!

Quote from: htandre on November 10, 2012, 16:31:16
Ook heb ik regelmatig dat het "niet in mijn regio beschikbaar is".
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

johan d

Wie weet er interessante users om te volgen om zo nieuwe muziek te ontdekken? liefst een playlist die wekelijks wat wijzigt en die ook de recentere cd's volgt. Geen top-30 muziek maar meer het "kwalitatievere" circuit.

Thx
Zelf heb ik al Jonas Boel die recenceert voor Focus Knack (B)

pietr

Ik heb een proeafabonnement van een maand genomen. Mijn receiver heeft spotify ingebouwd (Denon AVR-3313), maar ik vind het allemaal erg omslachtig werken. Is hier een oplossing of workaround voor? Via de afstandsbediening letter voor letter en met veel vertraging iets typen: daar is de lol snel van af.

johan d

#10
Quote from: pietr on May 29, 2013, 10:40:15
Ik heb een proeafabonnement van een maand genomen. Mijn receiver heeft spotify ingebouwd (Denon AVR-3313), maar ik vind het allemaal erg omslachtig werken. Is hier een oplossing of workaround voor? Via de afstandsbediening letter voor letter en met veel vertraging iets typen: daar is de lol snel van af.
Je kan via de PC spotify playlists aanmaken of andere gebruikers volgen, of platen bij je favorieten zetten. Dan wordt het meer scrollen en selecteren op de remote. Om te zoeken aan je hifi set zal je idd moeten beroepen op typen op de remote. op een tablet (iets groter) en de spotify app gaat het ook wel makkelijker.
Daarnaast zijn er nog de standaard playlists "whats new" ed...

pietr

De spotify app kan ik niet koppelen aan de receiver. Ik heb wel een Denon app van waaruit ik iets met Spotify kan, maar dat is allemaal erg primitief (en traag).

johan d

#12
"...aan de receiver..."
Ik begrijp dus dat je een SB Duet hebt?
Zoja, wel de officiele spotify app werkt op alle squeezeboxen, behalve de Duet. Geen paniek echter, voor de Duet gebruik je de plugin die triode ontwikkelde. Ik gebruik die zels ook op mijn SB Touch omdat die sowieso stabieler is dan de officiele.

pietr

Nee, ik heb een receiver met netwerkfunctionaliteit en Spotify. Via de ab werkt dat heel basaal. Ik wil weten of het te bedienen is met de officiële app van Spotify. 

johan d

ah sorry verkeerd begrepen. Geen ervaring, maar je kan de app toch gratis installeren en zelf uittesten?

pietr

App heb ik geïnstalleerd en ik kan niets vinden wat erop duidt dat hij met de receiver werkt. Nu doe ik het als volgt: ik zet de favorieten in de playlist in de spotify-app en daarna roep ik die lijst op in de receiver.

johan d

Ik heb een premium spotify account, zonder een facebook account.
1. Kan ik vrienden toevoegen die enkel ingelogd zijn op spotify met hun facebook login?
2. Kan ik met de android app vrienden zoeken, toevoegen?

Jumping Jack

Mocht Naim nu eindelijk eens Airplay gaan implementeren in hun streamers, dan ga ik ook eens spelen met Spotify. Maar vooralsnog heb ik geen zin om te gaan klooien met extra aansluitingen of apparaten...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Hanky Panky

#18
Gratis Spotify premium bij mijn KPN glasvezel

Gebruik het vooral om makkelijk een playlist te kunnen maken die op mijn pc/kantoor en via de Sonos in de huiskamer af kan spelen.
De integratie met Sonos producten is wel erg handig.

Daarnaast gebruik ik het ook wel eens om audio naar de AppleTV te streamen met de ipad. De functie dat hij verwante muziek zoekt is wel erg leuk, zo kom je soms bij nieuwe muziek uit of bij muziek die je al heel lang niet meer gehoord hebt  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

bjaytee

Quote from: pietr on June  2, 2013, 00:07:31
App heb ik geïnstalleerd en ik kan niets vinden wat erop duidt dat hij met de receiver werkt. Nu doe ik het als volgt: ik zet de favorieten in de playlist in de spotify-app en daarna roep ik die lijst op in de receiver.
Hey,

Ik heb een Denon met zelfde mogelijkheden en gebruik spotify op twee manieren:
1. via de denon-iphone/ipad app en daar via spotify-search, véél beter dan via de ab
2. via de iphone/ipad spotify app en dan gewoon via Airplay (wat ook in jouw Denon zit). Dit is handig als je naar de radio-functionaliteit wilt luisteren bvb.
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

CrimpyRex

Ik heb een Sonos:Connect aan mijn receiver (NR1603) hangen, tevens ondersteunt mijn receiver AirPlay.
Zit er verschil in kwaliteit als ik via de Spotify app op m'n iPad stream (dmv AirPlay) naar mijn receiver of wanneer ik de app van Sonos gebruik en op die manier stream?

johan d

Je hebt ze dus allebei. ik denk dat je dan best zelf even test en luisterd...?

CrimpyRex

Klopt, en dat heb ik natuurlijk ook gedaan, maar het is lastig. Het is iig niet zo dat de een er bovenuit springt, maar ik heb wel het idee dat AirPlay iets beter is. Of ik wil dat doen geloven, dat kan ook. Vandaar dat ik me afvroeg of er theoretisch bewijs beschikbaar is.  ;D

TopGun2010

Even een vraag, klopt het dat je met het 5 euro abo alleen via de pc kunt luisteren? Ik wil het graag direct via mijn Denon receiver afspelen, 10 euro vind ik dan wel weer een beetje te veel.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Charlemagne

Quote from: TopGun2010 on October 14, 2013, 22:34:08
Even een vraag, klopt het dat je met het 5 euro abo alleen via de pc kunt luisteren? Ik wil het graag direct via mijn Denon receiver afspelen, 10 euro vind ik dan wel weer een beetje te veel.

Volgens mij kun je Spotify op elk apparaat wat daarvoor geschikt is afspelen. Je logt in met je profiel en klaar ben je. Het 5€ abonnement streamt met een lagere bitstream dan de dure die 320 kbit/s doet, dat is het enige verschil. Het gratis abonnement moet ook werken. Alleen heb je dan een lage bitstream met om de paar nummers reclame.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■