PB12nsd dood ? edit : fixed.

Started by Zer0K3wL, July 8, 2012, 17:48:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zer0K3wL

http://www.youtube.com/watch?v=tGZiAOdlWv0

Hij knalt er ook vervolgens uit na tijdje en zit er geen beweging meer in

de subwoofer is 1 maand oud :(

Morgen hopelijk contact met hificorner hopelijk kunnen ze gewoon monteur langs sturen om het te fixen off op te halen heb hellemaal geen geld om per post op te laten sturen voor garantie bovendien is nog maar 1 maand oud :(

Mario D

Klinkt niet gezond.  :(

Na een tijdje stopt hij er mee zeg je, is het dan de zekering die het begeeft.??

Zer0K3wL

#2
Quote from: kalimero on July  8, 2012, 17:57:08
Klinkt niet gezond.  :(

Na een tijdje stopt hij er mee zeg je, is het dan de zekering die het begeeft.??

Nee dan is de groene lampje nog aan maar zit geen beweging meer in cone terwijl dat wel verwacht heb alle speakers op 80 hz staan.
Als ik hem uitzet in back en dan weer aan naar dat uitvalt doet weer even.
Tis wel nogal random ene keer doet ie het lange andere keer valt ie uit.

Dit deed ie eerder nooit.

via google results gelezen dat voice coil burned kan zijn bv denk ook dat dit geval is maybe.

zit nu ook al te mailen met svs en wat testjes te doen  nu clicked ie op momment niet meer maar heeft 10 minuten uitgestaan afkoelen.

1198

Quote from: Zer0K3wL on July  8, 2012, 17:48:19
heb hellemaal geen geld om per post op te laten sturen voor garantie

De maand duurt dan nog wel erg lang voor jou ben ik bang  :crazy: Misschien willen ze het je voorschieten?
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Mario D

waarschijnlijk toch de amp, als er wat mis is komt dit meestal snel naar boven bij SvS.

Lsound heeft hier nooit een probleem van gemaakt en stuurde bij defect gewoon een nieuwe Amp op.

Ik ben benieuwd hoe Hificorner hier op gaat reageren.

Zer0K3wL

#5
Quote from: 1198 on July  8, 2012, 18:11:21
De maand duurt dan nog wel erg lang voor jou ben ik bang  :crazy: Misschien willen ze het je voorschieten?

Ik stap hoe dan ook naar rechter als dit niet kosteloos gefixed wordt.
Ik heb genoeg kosten gehad aan kapote aparatuur.

Mijn tv had storing heb ik 300E aan uitgegeven en dit heb nog niet vergoed was voor TV die van BCC kwam.
dat gezeik heeft 1 jaar geduurt nu eindelijk full refund maar geen vergoeding voor overige kosten die gemaakt had.

Quote from: kalimero on July  8, 2012, 18:12:40
waarschijnlijk toch de amp, als er wat mis is komt dit meestal snel naar boven bij SvS.

Lsound heeft hier nooit een probleem van gemaakt en stuurde bij defect gewoon een nieuwe Amp op.

Ik ben benieuwd hoe Hificorner hier op gaat reageren.

Hopelijk zonder gezeik en snelle oplossing want 1 jaar problemen met alles + zelfmoord neigingen maakt je hellemaal gek sterker nog ik ben nu alweer hellemaal gek geworden.

ik ben de grootste pech vogel op hele wereld.

LeonArdusS

Het is materiele pech, er zijn volgens mij ergere zaken op de wereld, kan er over mee praten....
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Peerless Monster

Quote from: Zer0K3wL on July  8, 2012, 18:15:26

Hopelijk zonder gezeik en snelle oplossing want 1 jaar problemen met alles + zelfmoord neigingen maakt je hellemaal gek sterker nog ik ben nu alweer hellemaal gek geworden.

ik ben de grootste pech vogel op hele wereld.

Waarom? Het zijn maar apparaten...
Gewoon netjes en geduldig in reparatie brengen ed.

Heeft toch geen zin om je boos te maken...?
En ik hoop dat die zelfmoordneigingen in behandeling zijn?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Zer0K3wL

#8
Quote from: Peerless Monster on July  8, 2012, 18:39:40
Waarom? Het zijn maar apparaten...
Gewoon netjes en geduldig in reparatie brengen ed.

Heeft toch geen zin om je boos te maken...?
En ik hoop dat die zelfmoordneigingen in behandeling zijn?

Ik heb 1 jaar lang zitten naggen bij BCC en samsung tijdje terug.
Ik heb 1 jaar geleden nieuwe bril gekocht die niet in orde was vervangen uiteindelijk refund om uiteindelijk weer bril te kopen die niet in orde is.

Ik ben bijna 1 jaar geleden in horror huis gaan wonen vol problemen.

En heb hele leven al eigenlijk pech als terug kijk.........

Heb dus alle reden om boos te zijn off einde aan me leven te maken want heb hele leven al pech.
Ik ben hier niet aan het trollen ik kan niet eens mijn frustatie kwijt op momment zo gek ben ik op momment in mijn hoofd.

het enige waar ik jaren lang geen problemen mee heb gehad is mijn computer die nu al 5 jaar oud is en geen enkele bsod freezes off whatever heeft gehad en perfect werkt zonder problemen.

Alleen raak hier net zo hard ge iriteert aan want verveel me dood zonder werk wat waarschijnelijk heel leven niet zal hebben vanwege me extreme autisme.

Anyway er zou gesprek komen bij mediant maar hier hoor ik niks van terug 2 3 weken geleden was ik opgebelt door politie off ik nog leefde met wat bullshit over diablo 3 etc ik ben nogal open over hoe ik wereld haat op momment vaak.

LeonArdusS

Ik zou maar eens externe hulp via je dokter in gaan schakelen. Je zo op laten naaien door di soort dingen is echt niet goed man.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Mario D

Quote from: LeonArdusS on July  8, 2012, 18:53:43
Ik zou maar eens externe hulp via je dokter in gaan schakelen. Je zo op laten naaien door di soort dingen is echt niet goed man.

X2.

Zer0K3wL

Quote from: LeonArdusS on July  8, 2012, 18:53:43
Ik zou maar eens externe hulp via je dokter in gaan schakelen. Je zo op laten naaien door di soort dingen is echt niet goed man.

Zo als al zei bij mediant doen ze me niet helpen op momment.
Allemaal door klote bezuinigingen van VVD die alleen maar nog erger worden als VVD nog groter wordt ben ik blij dat SP de grootste is op momment maar verandert mijn kijk niet op de wereld.

Want moet eerst zien dan pas geloven.

En ik laat me niet op naaien door 1 kapot aparaat maar wel door meerdere pech gevallen waar nu sprake van is de laatste tijd.

2 weken geleden yellow light of death op me 4 jaar oude ps3 fat.

Zer0K3wL

Anyway volgens svs sound is de AMP het probleem die zou ik zelf moeten kunnen vervangen volgens hun.
Lijkt me alleen beter idee om dat niet zelf te doen maar te laten doen om dan direkt te checken off voice coil vebrand is van subwoofer anders gaat er zo weer nieuwe amp naar de klote.

Wijx wondere wereld

Loopt tegen de spreekspoel aan dat is dat getik wat je hoort. Daarmee sloop je de woofer.

twee oorzaken: of de woofer wordt overstuurd of de woofer heeft een tik gehad waardoor het helemaal scheef is.

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Zer0K3wL

Quote from: Wijx wondere wereld on July  8, 2012, 19:34:19
Loopt tegen de spreekspoel aan dat is dat getik wat je hoort. Daarmee sloop je de woofer.

twee oorzaken: of de woofer wordt overstuurd of de woofer heeft een tik gehad waardoor het helemaal scheef is.

had met doekje ff schoon gemaakt hoe kan ie daardoor scheef komen te staan gebeurt ook pas na een tijdje zeg maar 3 minuten offzo.

volgens svs is het de amp in begin viel geluid van sub weg bleef dan weg tot hem opnieuw aan deed.

1198

Maak je toch niet zo druk. Het is maar domme elektronica.   :nopompom: 
Succes heeft te maken met inzet en als je, je niet wil inzetten heb je ook maar in beperkte mate recht op succes (uitzonderingen daar gelaten). Met de SP aan het roer vervallen we in communistische toestanden en daar wordt echt niemand beter van.   :(

Maargoed back-ontopic: Neem nou eerst eens opnieuw contact op met die lui van SVS en geef aan dat je niet zelf wil gaan sleutelen aan je apparatuur waar nog garantie op zit. Welke mogelijkheden kunnen ze je dan bieden.
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

yorkie13

Dan wordt het opsturen lijkt me.

succes, maar SVS zorgt dat het opgelost wordt , dus komt goed.

Zer0K3wL

#17
wordt zo bie zo eerst contact op nemen met hifi corner verwacht geen antwoordt tot morgen.

politie + dokter net aan deur gehad. voor gesprek.

svs zegt contact te zoeken met hificorner hier over ook.

anyway maak me zorgen dat maybe toch niet amp is maar subwoofer cone vind dan nog raar want heeft geen tik gehad zou dus tijdens vervoer gebeurt moeten zijn dan.

RonG

Sterkte kerel, niet zozeer voor je sub (dat ook natuurlijk) maar meer voor jezelf :)

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

LeonArdusS

Quote from: RonG on July  9, 2012, 00:07:26
Sterkte kerel, niet zozeer voor je sub (dat ook natuurlijk) maar meer voor jezelf :)

Ook van mij!
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Zer0K3wL

#21
Vandaag gehoort dat lichte legionella in me douche zit.

en vanochtend deed receiver raar hdmi startup bleef 1 minuut lang aan staan niks gebeurde heb un powered en weer powered deed weer normaal.

hdmi verloor ook paar keer signaal geluid dan.

Ik krijg idee dat iemand mijn leven saboteert :|

anyway hifi corner heeft nu gereageert maar geen idee hoe opgelost wordt hoop dat ze subwoofer gewoon komen ophalen en controleren en volledig fixen heeft grootste kans van slagen.

had horror verhaal gelezen op audioholics over pb12nsd met 2 dode amps achter elkaar werdt gezegt dat mogelijk voice coil burned was dan maakt ie ook dat tikkende geluid volgens mij.

anyway denk dat ze de subwoofer komen ophalen waarschijnelijk intussen mijn oude 2 yamaha yst sw012 subs aangesloten weer.

1198

Nou probleem alweer bijna opgelost dus.  :thumbs-up:
De Yamaha subs even goed hard aan dan blaas je die legionella zo weg. Vooral de lichte varianten.
Twee vliegen in 1 klap  :headbanging:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Bierkameel

Idd maakt je niet zo druk, als ie echt stuk blijkt mag je gratis bij mij een Canton sub ophalen waar ik toch niks mee doen.
Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Wharfedale Diamond 8.4 - B&W ASW1000 sub - Sharp 60" LED TV - Logitech Squeezebox Duet - D-Link Boxee Box - Stanton ST-150 - Amino 510 HD IPTV. Lead Audio LA-100 - Beyerdynamic DT990.

Zer0K3wL

#24
krijg nu vandaag amp opgestuurt mag hem zelf installeren.

Zit alleen nog met de vraag off dat getik is opgelost bij installeren van nieuwe amp daar maak ik me nu zorgen om.

installeren kan waarschijnelijk zelf wel maar denk dat ik de ohm's moet na kijken van de speaker dat die in orde is om te voorkomen dat volgende amp kapot gaat maybe.

heb wel multi meter alleen geen idee hoe je ohm's kunt checken met een multi meter.