Oppo bdp-93 geeft wit scherm met 3D?.

Started by hitsenbits, July 7, 2012, 19:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hitsenbits

Ik maak hier maar even een nieuwe topic van als jullie het niet erg vinden??.
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem met de Oppo bdp-93 bij het afspelen van een 3D bluray (gekochte)via mijn Epson tw9000 krijg ik een wit scherm te zien.Als ik er een gewone 2D op afspeel werkt het wel goed,alleen vindt ik de scherpte niet echt super??.
Maar ik het de Oppo rechtreeks met Monster speed kabel 1.4 ook voor 3d aangesloten op de Pj.Dus hdmi1 naar pj. en hdmi2 naar de Denon avr 3808 op de dvd in voor de audio.
Maar als ik nu de receiver op de dvd stand zet krijg ik daar ook beeld op van de oppo! klopt dat dan wel?.
Zo zou het moeten zijn denk ik, dat hdmi1 alleen het beste beeld geeft voor 3D en hdmi2 alleen voor het geluid(geen beeld).
Maar ik kan niet echt vinden hoe je dat doet?.
William.

hitsenbits

Niemand die hier ook een Oppo BDP-93 heeft?.
William.

loki504

#2
als je iets op een reveiver aansluit via hdmi zal hij automatisch ook het beeld proberen. misschien is het mogelijk om via instellingen beeld voor dvd stand uit te zetten.

en waarom hij geen 3d geeft weet ik ook nog niet.


/edit. heb je al geprobeerd de forched 3d optie? dit werkte voor iemand die ook problemen had met de oppo93 en epson 9000

bmateijsen

Heb je de manual gelezen?

Groet,

Bjorn

hitsenbits

Ja die heb ik wel gelezen,maar mischien zie ik iets over het heeft,zal me er nog even mee bezig houden.
Jullie horen er nog van?.
William.

Willy83

Al opgelost?

Misschien wat laat, maar ik heb ook een oppo gekocht deze week en beide uitgangen geven beeld en geluid, wel kan je van HDMI1 instellen dat er geen geluid mee wordt verstuurd.

| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

bmateijsen

Quote from: Willy83 on July 27, 2012, 08:06:55
Al opgelost?

Misschien wat laat, maar ik heb ook een oppo gekocht deze week en beide uitgangen geven beeld en geluid, wel kan je van HDMI1 instellen dat er geen geluid mee wordt verstuurd.



In het submenu met HDMI, staat in de manual.

Groet,

Bjorn

Willy83

Bedankt Bjorn, ik bedoelde het alleen tegen de TS  :sigh: maar die weet het nu ook te vinden
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

hitsenbits

Hallo weer?,
Ik ben er tot nu toe niet meer mee bezig geweest?,ik zal er binnen kort weer naar kijken of ik het goed krijg?.
William.

riwi

Quote from: hitsenbits on July 27, 2012, 15:05:09
Hallo weer?,
Ik ben er tot nu toe niet meer mee bezig geweest?,ik zal er binnen kort weer naar kijken of ik het goed krijg?.
William.

Heb je in de Oppo al geprobeerd om de force 3D optie aan te zetten? Dit om de 3D werkend te krijgen. De Oppo wil een 3D capable display zien, maar soms lukt die detectie niet (als er bv een versterker tussen zit.

Voor de audio uitgangen. Er is geen verschil tussen HDMI 1 en 2 kwa audio kwaliteit. De video kwaliteit via HDMI1 is wel beter dan HDMI2. Dus _als_ je 1 HDMI naar de TV en een andere HDMI kabel naar de versterker legt, doe dan HDMI1-> TV en HDMI2-> versterker. Dit dus vanwegen de videokwaliteit van de HDMI1 uitgang van de Oppo.

hitsenbits

Ik ga dit allemaal binnen kort uitproberen wat jullie vermelden,alles moet via de projector!! even op de tv proberen gaat dus niet (niet 3D),als het binnen kort wat kouder is :pompom: horen jullie of het gelukt is.
En wil ook wel's weten van van plaatje de Oppo geeft he?.
William.