Mission impossible?

Started by abuhusayn, July 7, 2012, 14:50:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

abuhusayn

Hallo iedereen

ik heb dus een kelder van 3.80*1.80 die ik in een mini home cinema wil veranderen. Maar aangezien ik slechts een huurder ben(het is een rijwoning) wil ik niet al te gek doen met de isolatie en absorptie materiaal.

Ik vroeg me dus af of:

1) het zin heeft als ik slechts geluid probeer te absorberen bij de hoekpunten(vloer-wand, wand-plafond) met gebruik van schuimrubber(die piramides precies).

2) Kan ik mijn kelder wel isoleren van geluid? De vloer en muren zijn gemaakt van beton met een open deur die leidt naar mijn andere kelder ruimte die opzich weer verbonden is door een open deur naar mijn derde kelderruimte. Alle (verbindings)muren zijn dus van beton.

3) Hoe kan ik geluid isoleren van buiten af?  Ik heb in mijn toekomstige HT ruimte een ventilatie hekje(10 cm op 20) zodat er geen vocht ontstaat maar daardoor komt er wel geluid naar binnen (zoals de tuinman die het gras gaat maaien  :sigh:) Kwil het isoleren maar krijg ik dan geen last van vocht?

4) In de kelderruimte is er ook een waterleiding dus telkens als iemand naar de wc gaat en flusht....tjah  :ph34r: ook dat storende geluid wil ik dus isoleren

Ik hoop dat dit niet teveel vragen zijn, alle hulp is welkom  :wub: