Welke geluidsinstallatie zal ik nemen?

Started by Rurouni, December 7, 2003, 12:06:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rurouni

Zoals in een andere topic al gemeld, doe ik mijn Panasonic SC-HT80 de deur uit en ga ik over op de losse componenten. Nu wil ik dus ook een losse versterker. Mij is verteld dat ik het beste voor Marantz kan gaan vanwege zijn goede kwaliteit. Waar ik hem voor zal gebruiken? Ik sluit m'n Gamecube, Playstation2, Xbox en (nog te kopen) DVDSpeler er op aan. Alle zullen ze denk ik voornamelijk DTS gebruiken op de Gamecube na, die enkel Dolby Pro Logic 2 ondersteunt. De versterker mag zo rond de 700 a 800 euro kosten, en moet over dus redelijk wat Digital-ins beschikken omdat ik dus redelijk wat apparaten er op aan wil sluite. Tot zo ver gaat mijn verstand van deze dingen, zou iemand mij wat suggesties kunnen geven van type versterker het best is voor mij?

Bij voorbaat dank!

Erik

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik neem aan dat je DD bedoelt ipv DTS, de Xbox ondersteund voornamelijk Dolby Digital namelijk.

Marantz is erg aantrekkelijk omdat je daar de keuze hebt uit oa DPL-II EN Circle Surround.
Bij de nieuwe DPL-IIx komt een speciale Game mode, ik zou dus even op de modellen wachten die DPL-IIx gaan ondersteunen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Point7

Quote from: Rurouni on December  7, 2003, 12:06:15
Zoals in een andere topic al gemeld, doe ik mijn Panasonic SC-HT80 de deur uit en ga ik over op de losse componenten. Nu wil ik dus ook een losse versterker. Mij is verteld dat ik het beste voor Marantz kan gaan vanwege zijn goede kwaliteit. Waar ik hem voor zal gebruiken? Ik sluit m'n Gamecube, Playstation2, Xbox en (nog te kopen) DVDSpeler er op aan. Alle zullen ze denk ik voornamelijk DTS gebruiken op de Gamecube na, die enkel Dolby Pro Logic 2 ondersteunt. De versterker mag zo rond de 700 a 800 euro kosten, en moet over dus redelijk wat Digital-ins beschikken omdat ik dus redelijk wat apparaten er op aan wil sluite. Tot zo ver gaat mijn verstand van deze dingen, zou iemand mij wat suggesties kunnen geven van type versterker het best is voor mij?
Bij voorbaat dank!
Erik

Bepaal eerst effe hoeveel digitale ingangen juist en van welk type (optical of coax).

Zo zul je waarschijnlijk sommige toestellen optisch moeten verbinden en sommige coaxiaal omdat veel versterkers niet zoveel van dezelfde soort hebben.

CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

R

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  7, 2003, 13:10:18
ik zou dus even op de modellen wachten die DPL-IIx gaan ondersteunen.


Ik denk dat het wel moielijk gaat worden met dat budget. Die eerste Marantz receiver die dat ondersteund is de SR 7400. Prijs ergens rond de € 1200 euro dacht ik.

wil

Een GameCube optisch aansluiten? Kan dat dan?
Niet dat ik (ehm, mijn zoon  ::)) dat wil, maar hij heeft gewoon de GameCube analoog aangesloten. Ik heb hem nog niet horen klagen over een matig beeld of geluid  ;), het is meer dat ik klaag over die soort van burgeroorlog die ik 's ochtends hoor als hij al aan het game is...  :D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Rurouni

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  7, 2003, 13:10:18
Hi,

Ik neem aan dat je DD bedoelt ipv DTS, de Xbox ondersteund voornamelijk Dolby Digital namelijk.

Marantz is erg aantrekkelijk omdat je daar de keuze hebt uit oa DPL-II EN Circle Surround.
Bij de nieuwe DPL-IIx komt een speciale Game mode, ik zou dus even op de modellen wachten die DPL-IIx gaan ondersteunen.

MvrGr.
Frank
Nee veel games (bijvoorbeeld Metal Gear Solid 2 of SSX3) ondersteunen ook al DTS. vandaar. Dat Game mode is misschien wel interessant. Ik heb verder dan ook totaal geen verstand van alle modussen die er zijn hoor. Ik weet alleen de term '5.1 geluid' en half wat het verschil tussen DD en DTS is maar verder kom ik ook niet. bij veel typen versterkers zie ik dan ook dingen als DTS EX, DTS 6.1 EX etc voorbij komen waarvan ik bijvoorbeeld denk 'wat is het nut daarvan en wat kan ik er mee en wat ondersteunt het?'.


QuoteBepaal eerst effe hoeveel digitale ingangen juist en van welk type (optical of coax).
euhm.....hele lompe vraag waarschijnlijk maar hoe zie ik dat? Van de PS2 was het geloof ik optisch (heb ik een keer ergens gehoord geloof ik)



QuoteEen GameCube optisch aansluiten? Kan dat dan?
nee sorry mijn fout. Dit kan niet met een Cube. Cube is de enige die dit mist. vandaar de Dolby Pro Logic 2 ondersteuning

SiR-ROUND

Hoort deze niet thuis in aankoopadviezen?