geen internet toegang via wifi extender

Started by Joris1971, June 30, 2012, 09:54:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Heb een vraagje, ik heb hier een slecht wifi signaal en heb daarom een Sitecom wifi extender gekocht.. het instellen van dat ding was makkelijk en ik moest DHCP uitzetten. Het betreft een sitecom wirelessm range extender N300.

Maar ik kan nu wel verbinding maken met die extender en die geeft een uitstekend signaal en ben volgens Windows ook verbonden met de sitecom,  ook mijn apple computer geeft een goed airport signaal, ECHTER ik heb geen internettoegang.. hoe kan dit??
En hoe kan ik dit veranderen?

grt Joris

jowi

Ik had je net een pm gestuurd ;) je moet die extender in zijn configuratie aangeven met welk wifi net hij verbonden is, feitelijk is de extender zelf weer een 2e, extra wifi netwerk. Ik denk dat je pc nu het extender wifi ziet, maar dat de extender zich nog niet doorkoppelt aan het primaire wifi netwerk wat aan je router/internet hangt.

Joris1971

#2
het vreemde is dat ik dat gedaan heb, zie screendump.. maar ik zie een Sitecom netwerk en een Ziggo netwerk.. bij ziggo netwerkkeuze kan ik alleen op internet komen... hij ziet het dus als 2 netwerken

Joris1971

#3
Het is gelukt, even met de Sitecom Helpdesk gebeld (wel a 50 cent per minuut  :()

EJ

Vermeldt dan even wat je hebt gedaan zodat de volgende niet hoeft te bellen met die helpdeksels. ;)

jowi


Joris1971

De beveiligings encryptie vd modem kwam niet over een met die vd extender