Laptop accu acer aspire one d250 probleem

Started by Cupertino, June 29, 2012, 12:16:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cupertino

ik heb sinds 2 weken geleden een acer aspire one d250 notebook gekocht, vanaf begin heb ik dus accu erin gestoken en tot vandaag (15 dagen lang dus) daar laten zitten, terwijl ik die 2 weken op netspanning met die laptop gewerkt heb(24/7 aangesloten).
Vandaag is de eerste keer dat ik die laptop op accu laat werken en wat zie ik?-- na een klein uur was 40% van de batterij weg.
Dat is toch te snel? ik had op 3-4 uur gerekend?

Moet ik mij zorgen maken en een nieuw accu zoeken? Ik keek in de http://www.accukorting.com/acer-aspire-one-d250.html wilt kopen aan de binnenkant, weet niet of je voelt hoe goed. Moest die batterij eruit toen ik mijn laptop op netspanning aangesloten was??

alvast bedankt, heelpp

KillerbeeNL

Eerst de laptop gebruiken tot hij ivm lage spanning uitvalt en dan de laptop uit laten staan en 24 uur laten laden.

Dan opstarten en op de batterij blijven gebruiken en bovenstaande herhalen.

Daarna "weet" jouw besturingssysteem hoeveel voltage een volle lading is.

Werkt dit niet dan is de accu slecht want jouw probleem mag op zijn vroegst optreden na 1 jaar.

Succes
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Former member 78

Quote from: KillerbeeNL on June 29, 2012, 12:45:27
Eerst de laptop gebruiken tot hij ivm lage spanning uitvalt en dan de laptop uit laten staan en 24 uur laten laden.
Dan opstarten en op de batterij blijven gebruiken en bovenstaande herhalen.
Daarna "weet" jouw besturingssysteem hoeveel voltage een volle lading is.
Werkt dit niet dan is de accu slecht want jouw probleem mag op zijn vroegst optreden na 1 jaar.

Succes

Zal die laptop echt zó dom zijn?

KillerbeeNL

Quote from: ArjanR1 on June 29, 2012, 13:34:56
Zal die laptop echt zó dom zijn?

De batterij is al die tijd geladen geweest en altijd aan de netspanning gehangen zoals TS aangeeft.

De electronica in de batterij geeft dus aan het besturingssysteem door wat de maximale lading/ontlading is.

Een volledige ontlading en lading is dan nodig wanneer de laptop/batterij net nieuw is.

Niks doms aan....
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)