Showcase, Set van LeonArdusS

Started by LeonArdusS, June 26, 2012, 19:21:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LeonArdusS

HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Prachtig !

Nog wel ff je mooie filmpje in het juiste topic plaatsen he  :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

LeonArdusS

#52
Quote from: Kingpin on August 26, 2012, 23:39:38
Prachtig !
Dank je. Filmpje geschoten met de Iphone4s. Valt me niet tegen


Quote
Nog wel ff je mooie filmpje in het juiste topic plaatsen he  :D

Ik heb gezocht naar dat topic maar kon het niet meer vinden. Thx voor de link.
Ik maak er morgen nog wel één met wat andere muziek.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on September  3, 2012, 23:21:38
leuke spullen!  :inlove:

Thx man, jij hebt nieuwer spul dan ik maar ik ben erg happy met mijn setje.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

die 10 serie is prachtig! net zo goed voor de helft van de prijs 8)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on September  3, 2012, 23:28:07
die 10 serie is prachtig! net zo goed voor de helft van de prijs 8)

Ik ben ook blij met de looks, nadeel is wel dat er niets anders bij past...in dat rack is alleen cd en versterking dus..geen plek voor BR of wat dan ook.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

de 10 serie heeft toch geen bluray;) de 15 ook niet:(
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on September  3, 2012, 23:40:01
de 10 serie heeft toch geen bluray;) de 15 ook niet:(

Klopt alleen een brakke dvd, die wil ik niet maar door het design is het dus moeiljk iets erbij te vinden, mijn  :wub: meisje moet het ook nog wat vinden toch.
Dvd dus in het kastje onder de tv, consequentie...langeeeee kabels.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

idd dat probleem heb ik ook, daar moet Rotel eens wat aan doen!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

trouwens ook wel een hele mooie cm reeks die jij hebt! heb je ze kunnen vergelijken met de huidige?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

 :worship:
Quote from: W.Otter on September  4, 2012, 10:22:44
trouwens ook wel een hele mooie cm reeks die jij hebt! heb je ze kunnen vergelijken met de huidige?

Ik heb ze niet naast elkaar gehoord maar heb ze wel beiden beluisterd. Op dezelfde voorversterker.
Ik vind de CM6 lekkerder klinken dan de CM9. Ze zijn Voller. Deze serie is dan ook nog in de UK gebouwd. Ook de CM4 staat zijn mannetje, ik heb die als surround staan wat uiteraard wel wat overdone is. Zeker in mijn kamer.
Je komt ze weinig online tegen en dat zegt heel veel.
Ze zijn trouwens gespoten, origineel waren ze echt houtfineer.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

ook dezelfde eindversterker?
ze lijken wel wat smaller dan de CM9, misschien ligt het aan de versterking die je nu hebt?
trouwens ik zie een 5 én 2 kanaals versterker heb je 7.1 of zijn je fronts gebi-amped?

ik ben ze iig nog nooit tegengekomen! vast lastig om aan te komen? ik zie de huidige cm reeks ook weinig net als Rotel en dat zegt genoeg idd, toch hoor ik van velen veel kritiek over b&w group (misschien omdat het te mainstream is) maar van de rotel en b&w bezitters hoor ik niets anders dan lof!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

die rsp1098 is ook wel echt dik hoor :worship: kun je toch ook nog beeld op laten zien? handig voor een HTPC ofzo :)
er is toch ook nog zo'n 5u hoge twee kanaals eindversterker uitgebracht door Rotel in de 10 serie? 380 watt per kanaal ofzo? wát n spul he..

Rotel laat mij de laatste tijd wel n beetje in de steek! eerst zou er n rsp1580 op de markt komen, toen de 15 serie variant op die dikke tweekanaals. er is een tijdje n externe DAC op de markt geweest in Azië. Nu hebben ze n 12 serie uitgebracht  :nowink:

Liever brengen ze nog n betere streamer uit, n bluray spelen en mono blokken allemaal in de 15 serie. maar dat zal wel niet ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Ik draai op 5.1 en heb nog 2 kanalen voor zone 2, speakers in mijn serre.
Ik heb voor stereo de 1080, 2x200W) en voor surr, center en zone 2 de 5ch 1075. de 1090 (2ch) en de 1095 (5ch) zijn die enorme beesten.
Wat betreft B&W, het commentaar is de hoeveelheid stroom die ze nodig hebben, dat komt door de opbouw van het filter. In mijn vaste hifi shop, een PMC bolwerk, geven ze echter aan dat mijn CM speakers niet het echte B&W karakter hebben en dus anders werken, zijn anders opgebouwd en klonken dus ook neutraler.
Ik weet niet of dit ook voor de nieuwere speakers geldt.
De CM6 zijn trouwens 20cm breed.

Rotel brengt inderdaad weinig vernieuwends en lopen een beetje achteraan qua innovatie. Ik denk dat ze mede hierdoor de prijzen wat weten te drukken.
De 1098 is een super VV, scherm is handig om even mee te kijken, gebruik het niet zo vaak. Voordeel is de interne dac's die zijn van hoge qualiteit wat het aanschaffen van een externe DAC overbodig maakt. Nadeel is de maat, wat een kolos.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

de cm9's zijn ook 20cm breed dus daar zal het verschil niet in zitten. heb je nog een foto zonder de stofkap? volgens mij zitten er bijna dezelfde drivers in als in de huidige CM reeks niet?

en das toch juist mooi zo'n bakbeest van een apparaat! mooie stapel Rotels  :inlove:
Kun je de 10 serie ook rackmounten? voordeel van de 15 serie dat je ze makkelijk in kan bouwen. mooie inbouwkast met getint glas ervoor. dat resoneren zal wel meevallen ;)

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on September  4, 2012, 11:57:51
de cm9's zijn ook 20cm breed dus daar zal het verschil niet in zitten. heb je nog een foto zonder de stofkap? volgens mij zitten er bijna dezelfde drivers in als in de huidige CM reeks niet?

en das toch juist mooi zo'n bakbeest van een apparaat! mooie stapel Rotels  :inlove:
Kun je de 10 serie ook rackmounten? voordeel van de 15 serie dat je ze makkelijk in kan bouwen. mooie inbouwkast met getint glas ervoor. dat resoneren zal wel meevallen ;)

In mijn avatar staat een stukje van de speaker, verschil met jouw lij. Is dat er bij de cm4 en 6 een alu plaat is waarin de speakers zijn gemonteerd.
http://www.audioemporium.com/cm6.htm
Specs:
http://www.hifidatabase.com/Detailed/B_amp_W_CM6_4407.php

Tuurlijk is het mooi zo'n bakbeest, het moet echter wel een WAF factor hebben anders komt het er niet in.
Ik heb ze wel eens rack mount gezien, volgens mij kan dat wel ik heb alleen een erg mooi spectral rack dus dat ga ik maar niet doen.
Bedoeling is om in mij nieuwe huis, moet eerst mijn bestaande nog verkopen, een dedicated HT te maken, de rmb1075 en de 1098 gaan dan daarheen met als fronts de cm4 en een nieuwe set cm1 als surround. De 1080 blijft dan in de woonkamer met een nieuwe analoge VV.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

erg mooi hoor die plaat ervoor! dacht dat het glas was  ;D bijna zonde om er een stofkap voor te hangen!

ga je het spul dan inbouwen in je dedicated?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on September  4, 2012, 12:36:24
erg mooi hoor die plaat ervoor! dacht dat het glas was  ;D bijna zonde om er een stofkap voor te hangen!

ga je het spul dan inbouwen in je dedicated?

Ik heb de kappen ervoor omdat er nog kleine neefjes en nichtjes over de vloer komen.
Inbouwen weet ik nog niet, hangt van de kosten af om dit te doen.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

kun je met 200 euro (bouwmateriaal) wel realiseren als je n beetje handig bent;)

gips(beton) wandje kost geen drol en is zo geplaatst (als je tetris kan, kun je ook een gipswandje plaatsen)
een inbouwkast maken van hout is ook een peulenschil
infrarooddoorlatend geblindeert glas laat je op maat maken

het voordeel van de 15 serie is dat ze in een 19" rack passen. Heel veel serverkasten (met koeling en glas) zijn hier geschikt voor.


B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on September  4, 2012, 14:36:01
kun je met 200 euro (bouwmateriaal) wel realiseren als je n beetje handig bent;)

gips(beton) wandje kost geen drol en is zo geplaatst (als je tetris kan, kun je ook een gipswandje plaatsen)
een inbouwkast maken van hout is ook een peulenschil
infrarooddoorlatend geblindeert glas laat je op maat maken

het voordeel van de 15 serie is dat ze in een 19" rack passen. Heel veel serverkasten (met koeling en glas) zijn hier geschikt voor.

Ik denk dat dit met mijn spullen ook kan, denk niet dt ik het snel in zal bouwen, ben wel handig geneg maar een gewoon rack vind ik prima!
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

LeonArdusS

Mijn speakerkabels, Ocos, wat een lekkere sound geven die zeg.

HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

ziet er goed uit! :headbanging:

hoe heeft het je geluid beïnvloed?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on September  6, 2012, 14:49:44
ziet er goed uit! :headbanging:

hoe heeft het je geluid beïnvloed?

De kwaliteit van de bas is een veelvoud beter, in het begin denk je...waar is de bas en als je dan goed luistert dan is de bas er wel maar van een veel mooiere kwaliteit, zoals het zou moeten zijn. Ik heb 4 kabels en heb getracht te bi-wiren maar dat was met mijn acoustiek niet goed, ben dus gewoon tug naar single wire met een hele goede jumper.
Bijzondere van deze kabel is dat het een coax is met een speciale koppeling.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

LeonArdusS

#74
Heb inmiddels al weer verschillende uitbreidingen aan de set gedaan.
Heb de Squeezebox Duet toegevoegd wat streamen t.o.v. mijn apple tv al naar een hogere kwaliteit heeft gebracht.
Erg handig ook de bediening via die Logtech remote, ik vind dat fijner werken, direkter, dan met de Iphone of Ipad.
Ik heb de SQB digitaal coaxiaal aangesloten daar de DAC in mijn VV van hoge kwaliteit is, heb nog geen test met analoge aansluiting gedaan maar kan me niet voorstellen dat dit beter is.

Verder heb ik een nieuwe interlink tussen mijn CD en VV geplaatst, de interlink is een stuk duurder dan de oude, desondanks dacht ik na het net te hebben aangesloten...Is dit het nu. Na een tijdje luisteren werd me wel duidelijk dat er veel meer dynamiek in de weergave was gekomen t.o.v. de oude situatie. Het gaat om een Harmonic Technology Pro Silway II overgenomen van forumgenoot Jumping Jack.

Ook heb ik aan de acoustiek gewerkt, er is inmiddels een vloerkleed in de luisterhoek gekomen wat een dempende werking op het geluid heeft.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire