Showcase, Set van LeonArdusS

Started by LeonArdusS, June 26, 2012, 19:21:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

#25
Quote from: LeonArdusS on July  2, 2012, 14:33:46
Ik heb nu ook even pauze ingelast, ik denk dat ik een Ocos  luidsprekertouw ga aanschaffen daar die goed klinkt en betaalbaar is, als de plaatsing helemaal klaar is dan gaan we met interlinks aan de slag. Ik weet dat ik als eerste de plaatsing moet verzorgen. Mijn HT is maar bijzaak, leuk voor een film maar het belangrijkst is mijn stereo setup.

Koop de kabel best getermineerd, het is een coaxiale kabel en dus niet zo simpel om zelf te doen... Als je kan, wordt door Ocos bi-wire aangeraden met een dubbele of zelfs tripple kabel op het laag. Ik heb een dubbele op het laag. Met connectors bij wordt het toch best een prijzige kabel hoor...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

LeonArdusS

#26
Quote from: Maro on July  2, 2012, 18:01:42
Mooie set hoor. Vind dat Rotel spul altijd mooi om te zien. Mooiste is toch het meubel. Prachtig ding. Enjoy.... :pompom:

Thanks man, meubel ben ik ook erg blij mee.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Bierkameel

Mooi Rotel spul en een mooi rack, die zou ik ook nog wel willen hebben  :inlove:
Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Wharfedale Diamond 8.4 - B&W ASW1000 sub - Sharp 60" LED TV - Logitech Squeezebox Duet - D-Link Boxee Box - Stanton ST-150 - Amino 510 HD IPTV. Lead Audio LA-100 - Beyerdynamic DT990.

LeonArdusS

Quote from: Bierkameel on July  6, 2012, 22:55:44
Mooi Rotel spul en een mooi rack, die zou ik ook nog wel willen hebben  :inlove:

Dank je, wat vind je het mooist, rack of set?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

LeonArdusS

Quote from: Jumping Jack on July  2, 2012, 20:23:42
Koop de kabel best getermineerd, het is een coaxiale kabel en dus niet zo simpel om zelf te doen... Als je kan, wordt door Ocos bi-wire aangeraden met een dubbele of zelfs tripple kabel op het laag. Ik heb een dubbele op het laag. Met connectors bij wordt het toch best een prijzige kabel hoor...

Kan je dat even uitleggen, ik wil gaan bi-wiren dus een ocos voor het laag en één voor het hoog, op de amp in elkaar gedraaid. Bedoel je dit of heb jij iets anders bedoeld?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Jumping Jack

Ik bedoel 2 stuks op het laag, 1 op het hoog. Dynaudio noemt dat de 'Ocos pro....
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

LeonArdusS

Quote from: Jumping Jack on July 23, 2012, 06:56:26
Ik bedoel 2 stuks op het laag, 1 op het hoog. Dynaudio noemt dat de 'Ocos pro....

Ohh, dat is dat andere type kabel, heb ik wel eens wat van op www gezien.
Ik heb 4 enkele draden (2 sets) dus dat gaat me niet lukken.
Ik ga een biwire poging doen, wil weten of dat beter klinkt.
Mijn laag is op dit moment voldoende, kan er nog wel een derde kabel bij kopen maar dat wordt me te gortig.ndank voor je reactie.
Groeten,
Leon
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

LeonArdusS

Na een hoop geschuif en gemeet nieuwe opstelling gemaakt. geluid klinkt ruimtelijk, laag is strak door gebruik van Ocos, heb getracht met biwire te werken maar dat gaf niet het gewenste resultaat. speakers op spikes geplaatst, bank verzet. Je moet er wat voor over hebben  ;D.
Zie mijn foto. (er volgen er meer maar moet ze nog verkleinen)
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Jumping Jack

Dat ziet er fraai uit Leon! Geniet er van  :coffee:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Netjes zo hoor....... Helemaal happy met de Ocos ?  ;)

Groet,
Jan
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LeonArdusS

Quote from: YamahaRXV on August  8, 2012, 10:59:15
Netjes zo hoor....... Helemaal happy met de Ocos ?  ;)

Groet,
Jan

Hoi Jan,
Heb uiteindelijk de Ocos niet dubbel gebruikt, het laag werd toch TE met mijn houten vloeren. met de enkele kabel is de balans helemaal goed. Heb dus één kabel over, gebruik er één voor mijn center.
Ben wel erg tevreden over het geluid, had een vriend op bezoek die ooit een nieuwe meridian set met synthese speakers heeft gekocht die mijn set veeeel beter vindt klinken. Leuk om te horen dus. Ben jij helemaal happy met je Naim?
gr,
Leon
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Robiwan

Quote from: LeonArdusS on August  8, 2012, 10:49:30
Na een hoop geschuif en gemeet nieuwe opstelling gemaakt. geluid klinkt ruimtelijk, laag is strak door gebruik van Ocos, heb getracht met biwire te werken maar dat gaf niet het gewenste resultaat. speakers op spikes geplaatst, bank verzet. Je moet er wat voor over hebben  ;D.
Zie mijn foto. (er volgen er meer maar moet ze nog verkleinen)

ziet er strak uit Leon, mooi.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

LeonArdusS

#37
nog wat foto's
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

LeonArdusS

HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

LeonArdusS

Quote from: Jumping Jack on August  8, 2012, 10:56:36
Dat ziet er fraai uit Leon! Geniet er van  :coffee:

dank je.
Ik ben er dagelijks van aan het genieten. Jij ook happy met alle wijzigingen.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

YamahaRXV

Quote from: LeonArdusS on August  8, 2012, 11:09:12
Hoi Jan,
Heb uiteindelijk de Ocos niet dubbel gebruikt, het laag werd toch TE met mijn houten vloeren. met de enkele kabel is de balans helemaal goed. Heb dus één kabel over, gebruik er één voor mijn center.
Ben wel erg tevreden over het geluid, had een vriend op bezoek die ooit een nieuwe meridian set met synthese speakers heeft gekocht die mijn set veeeel beter vindt klinken. Leuk om te horen dus. Ben jij helemaal happy met je Naim?
gr,
Leon

Hoi Leon,

Interessant te horen dat de Ocus gebiwired toch een aardige invloed heeft op de laagweergave..... :o

Met de Superuniti ben ik zeer tevreden hoor, qua bekabeling is de boel nu lekker gefinetuned en het is nu volledig genieten van muziek  :tongue2:

Veel luisterplezier toegewenst met je set  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Robiwan

Quote from: LeonArdusS on August  8, 2012, 11:31:51
dank je.
Ik ben er dagelijks van aan het genieten. Jij ook happy met alle wijzigingen.

geen gedreun met die speakers zo dicht tegen de muur?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Quote from: LeonArdusS on August  8, 2012, 11:31:51
dank je.
Ik ben er dagelijks van aan het genieten. Jij ook happy met alle wijzigingen.

Daar dient het uiteindelijk allemaal voor! Hier heerst goeie muziek en rust met de komst van de SuperUniti. Dat was echt het apparaat wat ik nodig had... Net zoals Jan (met wiens set die van mij toch wat gelijkenissen vertoont  ;D): volledig genieten... Even met het idee gespeeld om mooie monitors te zoeken, maar eigenlijk is dat volstrekt belachelijk. De PMC's doen het gewoon super en verdienen hun plaats dubbel en dik. Het enige wat ik nog zou overwegen, is een mooie stroomkabel voor de SU, maar daar zit ik met een beperking voor de afmeting van de schuko (stopcontact zit in een kast, naast een schuif, dus maar een aantal cm ruimte daar...).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

LeonArdusS

Quote from: LPlover on August  8, 2012, 11:38:33
geen gedreun met die speakers zo dicht tegen de muur?


Geen last van, ideaal zou inderdaad een grotere afstand zijn echter valt het me allemaal reuze mee.
Als ik ze rechter zet dan dreunen ze wel maar dan is ook het stereobeeld slecht dus nu staat het helemaal goed.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

LeonArdusS

Quote from: Jumping Jack on August  8, 2012, 11:52:08
Daar dient het uiteindelijk allemaal voor! Hier heerst goeie muziek en rust met de komst van de SuperUniti. Dat was echt het apparaat wat ik nodig had... Net zoals Jan (met wiens set die van mij toch wat gelijkenissen vertoont  ;D): volledig genieten... Even met het idee gespeeld om mooie monitors te zoeken, maar eigenlijk is dat volstrekt belachelijk. De PMC's doen het gewoon super en verdienen hun plaats dubbel en dik. Het enige wat ik nog zou overwegen, is een mooie stroomkabel voor de SU, maar daar zit ik met een beperking voor de afmeting van de schuko (stopcontact zit in een kast, naast een schuif, dus maar een aantal cm ruimte daar...).

Goed te horen dat de SU het goed doet, dat wordt ook nog een x een stap die ik wil maken. Nu is mijn set meer dan voldoende. Mooie componenten waar wellicht nog wel wat aan gefinetuned kan worden. Ik moet ook nog steeds mijn stroom aanpakken maar heb ff een stop ingelast. Heb alles in 3 mnd aangeschaft dus dat is best rap. Mijn geluid klinkt nu top dus daar ligt het zeker niet aan.
Waarom zet je de current spyder niet gewoon in? Heb je hem nog in de verkoop?
gr,
Leon
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Jumping Jack

Ik zou maar 1 van de aansluitingen van de Spyder gebruiken en dat is een beetje onzinnig imho. Bovendien werkt volgens mij niet elke kabel even goed met naim-apparatuur... De Spyder staat inderdaad nog in de verkoop...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kingpin

Ziet er echt mooi en strak uit  :worship:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

LeonArdusS

HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

1198

Wat een verschil, zo met je opgehangen tv. Hij leek een beetje weg te vallen in de hele set,
Goede upgrade  :thumbs-up:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

LeonArdusS

Quote from: 1198 on August  8, 2012, 21:06:56
Wat een verschil, zo met je opgehangen tv. Hij leek een beetje weg te vallen in de hele set,
Goede upgrade  :thumbs-up:

Thx man, had dt ding veeeeel eerder op moeten hangen.  :blush:
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire