Macbook pro of AIR?

Started by Raphie, June 23, 2012, 14:56:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Ik zit nog steeds in dubio, vandaag wezen kijken naar de nieuwe AIR3, maar hier aan je dus helemaal niks aan aanpassen, op zich niet erg maar wel handig om te weten. Je koopt met met 128 of 256 SSD en 4 of 8GB en that's it.

Als alternatief zitten kijken naar de nieuwste MBP 13"
op zich ook wel mooi, maar wat dikker, weer een disklader die je niet gebruikt etc etc

Nu heb ik zelf nog een paar sata III, SSD's (Crucial, OCZ, Intel) kan ik deze zonder meer in de nieuwe MBP stoppen?
kan deze naast de bestaande HDD? of moet die eruit? kan ik de bestaande HDD ook upgraden naar iedere willekeurige 1TB?
en accepteert de MBP ieder type DDR3 1600 sodimm?

Hoe krijg ik m'n OS er dan trouwens weer op?

Voor mij allemaal wel ff handig om van te voren te weten voordat ik 1.300 euro uitgeef.
JBL PRX Power!

neptune

Apple heeft maar een goeie klant aan jou, eerst een 'dikke' Ipad (die nieuwe) en nu wellicht een Macbookje erbij.
Geen last van crisis zeker? :D :pompom:
zet hier iets neer

Former member 78

Quote from: neptune on June 23, 2012, 16:31:25
Apple heeft maar een goeie klant aan jou, eerst een 'dikke' Ipad (die nieuwe) en nu wellicht een Macbookje erbij.
Geen last van crisis zeker? :D :pompom:

Nee, na jaren bitchen op Apple en tig Windhoos computers later, heeft hij nu geld over :D

neptune

Quote from: ArjanR1 on June 23, 2012, 16:38:52
Nee, na jaren bitchen op Apple en tig Windhoos computers later, heeft hij nu geld over :D
:worship: :clapping: :popcorn:
zet hier iets neer

Raphie

 :D

MPB13 resolutie is te laag, AIR resolutie is weer hoger, MBP15 vind ik weer te groot, keuzes keuzes
JBL PRX Power!

Nosoforos

 ;D Maar het klopt, Air is alles of niets, aan de Pro kun je zelf nog wat sleutelen. Houd er wel rekening mee wat dit eventueel kan doen met je garantie. Als je maar het juiste geheugen gebruikt, levert zelf upgraden geen problemen (ik upgrade mijn Macs altijd zelf, scheelt nogal natuurlijk). De standaard harde schijf vervangen is geen probleem, maar eentje ipv je disc drive lijkt me nogal een operatie (waar ik niet aan zou beginnen). Zie ook http://www.ifixit.com/Teardown/MacBook-Pro-13-Inch-Unibody/814/1. Geheugen koop ik altijd bij een online adres, daar zul je ook wel een ssd kunnen vinden (even googelen welke optimaal met osx werkt).

Perfectionist

Quote from: Raphie on June 23, 2012, 14:56:42
Ik zit nog steeds in dubio, vandaag wezen kijken naar de nieuwe AIR3, maar hier aan je dus helemaal niks aan aanpassen, op zich niet erg maar wel handig om te weten. Je koopt met met 128 of 256 SSD en 4 of 8GB en that's it.

Als alternatief zitten kijken naar de nieuwste MBP 13"
op zich ook wel mooi, maar wat dikker, weer een disklader die je niet gebruikt etc etc

Nu heb ik zelf nog een paar sata III, SSD's (Crucial, OCZ, Intel) kan ik deze zonder meer in de nieuwe MBP stoppen?
kan deze naast de bestaande HDD? of moet die eruit? kan ik de bestaande HDD ook upgraden naar iedere willekeurige 1TB?
en accepteert de MBP ieder type DDR3 1600 sodimm?

Hoe krijg ik m'n OS er dan trouwens weer op?

Voor mij allemaal wel ff handig om van te voren te weten voordat ik 1.300 euro uitgeef.

Je kunt het SSD geheugen van de Air wel upgraden, zijn op youtube ook instructiefilmpjes van....
Een beter forum begint bij jezelf.

Nosoforos

De 2012 modellen nog even niet, die gebruiken een ander type flash-geheugen

TheSpeedSkater

Air, zou niet anders meer willen.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

J.A.F._Doorhof

Pro, zit nu zo dicht tegen de air aan (alleen niet qua prijs) dat ik dat zeker zou overwegen, en de Retina is "jawdropping".
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

weust

Vraag je bij de Air ook even af *waarom* je wilt upgraden.
Wat ga je er mee doen? Alleen maar internetten en mail lezen, dan heb je niet de max config nodig of zelfs maar de mogelijk nodig tot handmatig uitbreiden.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

danielo

Ik zou zeggen een air, gebruik een 13" als vervanging van mijn oude MBP. Neem wel altijd alle upgrades erbij maar ik ben ook een 'poweruser' tov de meeste mensen die het gillen maar vaak niet zijn. Dit is mijn development machine voor software ontwikkeling.

Volgende upgrade wordt weer een air maar dan hopelijk met meer geheugen en retina scherm. De nieuwe MPB is mooi maar heb toch liever een air nu en dit is genoeg voor de meeste mensen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Niek_gti

Ja is beetje wat je zelf wil. Air is prima alleen zou ik wel voor 8gb intern gaan. Tenzij je later nog wilt solderen op je mobo. SSD van een air is nog wel te vervangen. Achteraf een 256 inbouwen is goedkoper dan hem met 256 kopen.

Een pro heeft een aantal voordelen dat je hem later kan upgraden als het echt nodig is. DVD drive niet nodig? Dan koop je een HD houder, een SSD op van te booten enz primair, en je 500bg sata disk gewoon als extra opslag. Geheugen van de pro 2011 en 2012 kan officeel naar 2*4gb, maar ook 2*8 gig werkt hij gewoon op. Geheugen voor een pro 13inch (2012) is 1600mhz, van het 2011 is 1333mhz maar kan ook 1600 in dat klokt dan gewoon naar beneden.

15inch  retina macbook is gesoldeerd geheugen, dus niet upgradebaar (in prenciepe)

SSD voor in de pro zou je vanalles kunnen doen. Echter het beste is op een OWC te kopen, dan heb je het grote voordeel dat er ook native TRIM wordt ondersteund in OS X.