''Amp assign'' wat moet ik nou kiezen?

Started by PorscheHD, June 23, 2012, 13:30:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PorscheHD

Ik moest vandaag mijn geluid weer even opnieuw laten instellen omdat er wat veranderd was in de opstelling. Nu stuit ik elke keer weer op het stukje ''map assign'' waar ik niet weet wat ik er mee moet doen.

Hieronder een screenshot van de handleiding:



Normal: staat 7.1 maar ik heb 5.1..... dus wel een goede keuze? Kan wel bij het begin van de meting de 2 surround back kanalen niet mee laten meten maar betekend dat dan dat ze wel in de instelling staan zeg maar? Dus dat hij 7.1 speelt alleen dan op 5.1 omdat ik 2 kanalen uit heb staan?

Mijn gevoel zegt dan:

Zone2: aangezien ie dan uit zichzelf van de overige kanalen 5.1 maakt.

Oftewel een beetje vaag WIE KAN ME HELPEN!! haha (beetje overdreven)

Alvast bedankt.

Pinohelmond

Je moet "Normal" kiezen.
Bij zone 2 zou je bijvoorbeeld een tweede set speakers in je keuken kunnen zetten en deze voa je receiver kunnen aansturen als ik me niet vergis.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

PorscheHD

#2
Nou moet dus gewoon zone 2 kiezen omdat hij dan altijd 5.1 doet..... dit is wat ik denk na wat testen.  Normal is voor 7.1 en dat heb ik niet....

john_doe


maximus79

Gewoon normaal selecteren en bij speaker instellen geef je aan de je geen achter surround heb. Zo te zien is het een denon.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Pinohelmond

Quote from: PorscheHD on July  3, 2012, 18:29:40
Nou moet dus gewoon zone 2 kiezen omdat hij dan altijd 5.1 doet..... dit is wat ik denk na wat testen.  Normal is voor 7.1 en dat heb ik niet....

Omdat hij dan de andere twee kanalen gebruikt om speakers in een andere ruimte aan te sturen. Je moet echt Normal hebben..
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

john_doe

Quote from: PorscheHD on July  3, 2012, 18:29:40
Nou moet dus gewoon zone 2 kiezen omdat hij dan altijd 5.1 doet..... dit is wat ik denk na wat testen.  Normal is voor 7.1 en dat heb ik niet....
Bedoel je dat je niet altijd geluid hebt uit 5 luidsprekers als je de versterker op "normal" hebt staan? Als je bron stereo is dan zul je inderdaad geen 5.1-geluid hebben natuurlijk.

VTEC_genieter

Beste PorscheHD,

Ik heb ook een Denon 7.1 AV-versterker maar in een 5.1 surround setup.

Luister:
Het is heel simpel, je kiest niet voor F.Height omdat je geen front height speakers hebt denk ik,
je kiest niet voor SPKR-C omdat je niet aan de BI-ampen bent (denk ik),
en je kiest niet voor ZONE 2 omdat je 5.1 in je woonkamer wilt hebben,

dus kies NORMAL  ;)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers