Hoe werkt de Apple spelcheck nou?

Started by Raphie, June 23, 2012, 09:31:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

9 v/d 10 keer geeft deze een foute suggestie, maar ik kom er nou maar niet achter hoe deze reageert. Type ik gewoon door, dan blijft de suggestie staan zo lang ik hetzelfde typ als de suggestie, type ik wat anders dan plempt hij de suggestie alsnog neer, ik kan op het kruisje drukken om de suggestie weg te halen, maar bij lange woorden komt die dan 1 of 2 letters later weer terug.

Blind typen, zonder je suggesties weg te drukken kan dus niet. Ik schrijf veel nl en uk, maar een taal switch is er ook niet bij. Je moet helemaal je instellingen menu in om aan te passen. Uitzetten kan natuurlijk, maar zou gewoon graag willen dat het op de normale manier werkt: Dus suggestie, druk je op enter dan suggestie erin, type je gewoon door, dan moet de auto correctie zich nergens mee bemoeien.

Zie ik iets over het hoofd? Het is zo enorm frustrerend om langer bezig te zijn ongewenste correcties te corrigeren dan het feitelijke bericht te typen......
JBL PRX Power!

Erik

Daar heb ik ook nooit iets van begrepen cq onthouden hij werkt voor mij tegennatuurlijk. Als ik hele zinnen blind typ, staan daar de meest vreemde zinnen omdat hij ongevraagd woorden heeft vervangen, moet altijd alles nalopen. Dus ik volg dit topic even. De laatste tijd heb ik ook wel dat ik de suggestie zie, niet wil, er op klik want dan laat hij hem met rust en toch vervangt hij hem, arrghh!! en natuurlijk altijd met lange woorden en ik type al niet zo snel op een iphone  >:(
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Mbt tot die taalswitch, je kunt toch gewoon op het wereldbolletje naast de spatie tappen, dan switch je tussen de door jou ingestelde voorkeurstalen - of bedoel je iets anders?

Raphie

Quote from: Nosoforos on June 23, 2012, 12:35:15
Mbt tot die taalswitch, je kunt toch gewoon op het wereldbolletje naast de spatie tappen, dan switch je tussen de door jou ingestelde voorkeurstalen - of bedoel je iets anders?
leermomentje... ff kijken
JBL PRX Power!

Nosoforos

Onder Algemeen-toetsenbord-Internationale versies dus. Overigens zie je daar onder ook 'trefwoorden' staan. Dit is handig om afkortingen de maken die dan meteen worden omgezet in een volledige zin. Ik heb daar bijvoorbeeld 'mvg' ingesteld om meteen te worden omgezet in 'met vriendelijke groet, 'eml' voor mijn e-mailadres etc. Zie anders ook deze link even http://www.iphoneclub.nl/146918/schrijf-sneller-met-trefwoorden-in-ios-5/

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

#6
Ok, het wordt al minder irritant, wanneer je per bericht ff aangeeft in welke taal je dat doet, aangezien de suggesties dan ten minste in dezelfde taal zijn.
Maar nog snap ik de logica niet, hoe ik kan voorkomen dat een suggestie word overgenomen:

- Ik wil de optie niet uitzetten
- ik wil ook niet wanneer ik een juist woord tik op backspace drukken
- ik wil ook niet met m'n vinger op het kruisje van de suggestie klikken

kortom ik wil niet voorkomen, maar met iets simpels als "enter" de suggestie overnemen indien deze juist is.
JBL PRX Power!

Nosoforos

Als je bovenstaande dingen allemaal niet wil, dan kan het niet, simpel. De meeste mensen zijn het er wel over eens dat er wel een en ander kan verbeteren aan de spellingscheck in iOS. Ik vind het zelf ook helemaal niet logisch dat je op dat kruisje moet tappen om te negeren. Dus: of er mee leven (tot ze het een keer aanpassen hopelijk in een update, in iOS 6 heb ik er echter nog niets over gezien), of de feature uitzetten. Als tussenstap kun je hem met mijn bovengenoemde tip dus wat werkbaarder maken in ieder geval. Geen idee of er een jailbreak is die dit verhelpt wellicht, maar zelf ben ik het inmiddels wel gewend en ik ben niet geïnteresseerd in jailbreaken.

Raphie

ik ook niet, ga hem eens uitzetten kijken hoe dat bevalt
JBL PRX Power!