Plaats hier je straat fotografie

Started by J.A.F._Doorhof, June 22, 2012, 20:31:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

#51
Accu leeg.
Geheugenkaart vol.
Nog maar een paar seconden voor het plaatje weg was.
Toeval dat ik ze aantrof, want ik was een andere foto in de buurt wezen maken.

Maar hij bevalt me wel ;)

_MG_9486.jpg by Christiaan Sauer, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Cyrus·

Vandaag een dagje door Den Haag gewandeld. Ondertussen ook nog wat foto's gemaakt:

1.


2.


3.


4.


5.


6.


Serie gemaakt met de Olympus PEN F. No 1. met de M.Zuiko 75/1.8, no. 2 met M.Zuiko 17/1.8 en 3. t/m 6. met de M.Zuiko 25/1.8.
Groeten,
Edwin

Erik

Leuke foto's vooral dat ZW vind ik veel toevoegen in kleur zou het denk ik stukken minder zijn geweest
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Jep

Wauw... mooie serie! Hier bleef ik even hangen om nog eens te kijken.  :smile:

Het valt mij op dat de foto's ook netjes recht zijn (gezet?). Tijdens afdrukken op gelet of nabewerking?

Foto twee valt in de serie een klein beetje uit de toon, omdat die als enige geposeerd is. Op zich wel een leuke plaat.

Zwart/wit doet het hier goed!

Groeten,
Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Cyrus·

Dank voor jullie complimenten :)

Al tijdens het maken van de opname zet ik de foto recht. Foto 2 inderdaad geposeerd, doorgaans probeer ik dat met straatfotografie juist te voorkomen. Liever leg ik eerst het beeld vast en maak daarna contact. Maar soms is het contact er eerder dan de foto, zo ook in dit geval. Vond de foto te goed om 'm uit de serie te laten ;)
Groeten,
Edwin

LittleNinja

Ik vind die met de kapper erg mooi!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#57
Afgelopen maandag naar Bourtange in Drenthe voor een middeleeuws festival. Een poging tot straatfotografie...















"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

In het kader van dit topic heb ik een ander topic nieuw leven ingeblazen (in overleg met Frank). Zie hier:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142818.0
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#59
Ik zie mijn eigen foto's niet meer...?!

Anderen nog wel? EDIT Ik wel op mijn iPad.. Niet op de iPhone. ???
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

NielsLu

Quote from: LittleNinja on August 17, 2016, 20:53:18
Ik zie mijn eigen foto's niet meer...?!

Anderen nog wel?

Ik zie jouw foto's nog wel ;)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Cyrus·

Twee plaatjes uit Amsterdam vandaag:

1.


2.



Beide met Olympus PEN F + Olympus M.Zuiko 17/1.8.
Groeten,
Edwin

Kingpin

De tweede is prachtig. Een 'gezette' overdag slapende vent met daarachter "Panatta" Gym  ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

mikekiwi

CyrusOne is goed bezig, fijne foto's!

hier een paar van mij, met de foon (Xperia Z3c) genomen in Napels en Rome:








LittleNinja

Die met die deur en die krant vind ik wel koel. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Even niets te delen... maar wel een vraagje. Komend weekend wil ik de Panasonic een stadje of dorpje in Brabant in slepen. Iemand adviezen voor een interessante plaats of gebeurtenis om kliekjes van te produceren?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

#66
Gemaakt in Dusseldorf met een RX100.
Ik weet niet of dit in dierenfoto's hoort of in straatfotografie.
In Dusseldorf stikte het van de bedelaars zoveel heb er minstens 30 gezien dat je er immuun voor wordt omdat je niet meer weet aan wie je wel of niet moet geven.
En echt elke zwerver heeft daar tegenwoordig een hond(je) deels omdat er meer mee ophaalt denk ik, zelfs de roma's hebben er tegenwoordig allemaal één.

Deze vond ik wel aandoenlijk, baasje is binnen boodschappen doen en dit lelijke maar aandoenlijke monster bewaakt zijn spullen.  ;D


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Hi Erik.

Interessant gebeuren, maar ik heb wel (veel) sterkere foto's van jou voorbij zien komen. Al kan ik me ook voorstellen dat de omgeving en situatie uitdagend waren om het op het plaatje te krijgen. Je kunt volgens mij een enorm gaaf "vertellend" plaatje maken van dit tafereeltje.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Ik ben het met je eens hoor LN het was idd een snelle foto voor de baas terugkwam, niet echt mn best gedaan, bedankt voor je eerlijkheid.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Ik zou zelf ook zeker niet beter gekund hebben hoor. In zo'n volle en chaotische omgeving is het vaak lastig om er iets interessants van te maken. Die gave mis ik.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Oud lid


VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Rotterdam..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"