Plaats hier je straat fotografie

Started by J.A.F._Doorhof, June 22, 2012, 20:31:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Mateloos populair en niet zonder reden : Straat fotografie.
Probeer de beelden te vangen die sfeer geven, mensen die opvallen.
Straat fotografie is misschien wel een van de moeilijkste dingen binnen de fotografie. Ben er zelf eigenlijk pas sinds kort echt fanatiek mee bezig, dus misschien leuk om een apart verzameltopic voor te openen.

Zal de aftrap geven.

Geschoten gedurende een nog geen 10 minuten durend uitstapje naar de Kermis (regen, en weinig bezoekers)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

skyfox

Leuke foto's en fantastische candy-kleuren! Alleen de zwart-wit foto vind ik zelf minder geslaagd. Doordat er heel veel te zien is in beeld (spullen in het kraampje, de drie mensen) komt de foto heel chaotisch over en is er voor mij geen focuspunt...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Erik

Beelden wel leuk alleen die HDR (look) hoeft van mij niet zo, maakt het zo kunstmatig.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Ben zelf niet zo van het hoog over de top HDR. Dacht dat het hier wel mee viel toch ?
Is puur een oprekking van het dynamisch bereik. 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen


Former member 78

Nog nooit zoveel diepte op/in mijn laptop gezien! Chapeau!

Erik

#6
Tja ik ben natuurlijk geen kenner of zo.  Het bereik is inderdaad wel hoog maar die 2e foto ziet het er zo kunstmatig of gemaakt uit. Lijken kleuren uit jaren 50 look, zo herinner me tenminste de plaatjes uit de verkade boeken van mijn oma.

De onderste 4 vind ik wel weer mooi, de 5e van onder ook alhoewel die alweer naar "gemaakt" neigt.

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 23, 2012, 14:36:41
Ben zelf niet zo van het hoog over de top HDR. Dacht dat het hier wel mee viel toch ?
Is puur een oprekking van het dynamisch bereik. 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

De eerste is idd erg mooi, maar dan vooral door de blik van de achterste meneer. Dat is voor mij het onderwerp van deze foto.
De rest vind ik niet bijzonder. het HDR effect is IMHO ook over the top en niet nodig op deze foto.
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

HDR is altijd persoonlijk, ik vind het op deze foto's (even mijn eigen werk jureren) wel aanwezig maar niet over THE top, maw de wolken hebben geen zwarte plekken (heel erg als dat gebeurt) de structuur is niet hyperverscherpt en er zit een zwarte basis in.

Dit is een beetje zoals ik me de camera's over 10 jaar voorstel (hoop ik).

De klassieke look is gekozen, ik ben een enorme vintage fan ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Een paar nieuwe :




En als je het leuk vind om wat tips te krijgen over straat fotografie kijk dan ook even hiernaar :
http://www.frankdoorhof.com/site/2012/07/episode-1-of-the-doorhof-is-always-open/
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Mooie podcast Frank! netjes geproduceerd en gepresenteerd!
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Thanks, is de eerste dus hopelijk word het beter.
Hadden alleen een camera probleem (rode frames).
Is nu hopelijk opgelost.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob Eric Blank

Die eerste is briljant en de laatste.

Ik heb dit alweer tijden niet gedaan en ik vind dit zo moeilijk.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vieze freddie

ik denk dat hij de eerste HDR bedoelt en de laatste B&W

die eerste (idd briljant) had je mss iets closer moeten nemen op "de gulste grijpers van de kermis" en dan die grijns  8)
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Rob Eric Blank

Quote from: vieze freddie on July  6, 2012, 08:10:37
ik denk dat hij de eerste HDR bedoelt en de laatste B&W
Dat bedoelde ik ook. Thanx

J.A.F._Doorhof

Beetje te veel om zo te delen, maar hier een album gemaakt gedurende onze 2 dagen in Wenen.
https://plus.google.com/photos/118026639398463272784/albums/5765434087771515969

Had mezelf de uitdaging gesteld om me eens echt te concentreren op straat fotografie, we waren er maar 2 dagen (eigenlijk anderhalf) maar gelukkig zijn er in Wenen veel opties :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vieze freddie

die met de adidas training gesluierde vrouw en de blikken look ingang van de metro zijn mijn favorieten, hdr look en bewerkingen zeggen mij minder in deze reeks
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RonG

Vraagje.

Vraag je de mensen welke redelijk dichtbij op de foto staan eerst om toestemming?

Er zitten erg mooie tussen :)

vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

J.A.F._Doorhof

In Dubai hoef je de mensen bijna niet om toestemming te vragen, ze bieden zich bijna vanzelf aan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Heel veel sneller dan dit kun je niet werken.
Tussen het moment dat de brandweer langsreed, en ik bij mijn ouders die hier tegenover wonen binnenliep voor een andere foto zat in totaal 10.5 minuten.
In de tussentijd mijn schoenen pakken, veters ontrafelen, statiefkoppeling pakken, schoenen + jas aantrekken, sleutels grijpen, er heen lopen, foto's maken, en weer wegwezen :) Dus jammer genoeg nog 3 andere foto's kunnen maken, maar daar is het (gelukkig zou ik zeggen) bij gebleven.


Keukenbrand Concurrent by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

#24
Niet allen mooie foto maar ook mooie kleuren, ze spatten van je scherm af.
Wat heb je gebruikt dat je zoveel licht hebt kunnen pakken ondanks het donker is?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill