LOTR: return of the king

Started by blackball147, December 5, 2003, 07:30:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Idd  ;D

zo'n dag moet je ruim van te voren organiseren. Anders kan die niet en dan die niet enz... Nu kan er een mooi draaiboek voor die dag gemaakt worden incl voedsel/drankvoorraad slaapplekken enz..  ;)

PaulB.

Quote from: Spacebass on January  3, 2004, 17:45:03
............. incl voedsel/drankvoorraad slaapplekken enz..  ;)

Paar masseuses voor de nek- en rugspieren weer los te masseren na een paar uur Frodo & friends ;D

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

VlisChris

LOL ;D.
Zoiets moet ik ook nog organiseren. Maar om dat nou al te doen? Mwjaah, doe ik wel als ik de dvd binnen heb ;D. Kan niemand, en kijk ik lekker rusig in mijn eentje ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

MrPink

Ik heb de afgelopen week 1 film per avond gezien, dat was ook best leuk :)

Overigens had ik RotK geklokt op 3 uur 15, met 10 minuten aftiteling.

Groetjes,
Oscar

jeroen_B

Ik heb deel 3 in zwolle in de buitensoiciteit gezien voor maar liefst 10 euro! Als ik zie wat jullie betalen ben ik weer duur uit dus.

Bovendien was het beeld zwaar kloten. De ondertitels hadden een groot gedeelte van de film een blauwe gloed om zich heen en waren niet echt scherp. Sommige stukken van de film waren wel weer een stuk beter. Af en toe werd het beeld wazig, net alsof je naar een videoband kijkt na een poosje dvd te hebben gekeken.
Over het geluid praat ik maar niet eens over. Schel rotgeluid!

De film zelf vond ik wel heel erg goed ;D

MarcoV

Ik ben van het weekend geweest. Als voorbereiding in een week 2 keer deel 1 en 2 gezien ;D, waarvan een keer op een projector (voor het eerst voor mij - ik loop een beetje achter). Ik was ook zwaar onder de indruk; wat een film en een mooi einde!

Ik kan niet wachten op de extended..en een eigen beamer ;)

Marco

RuudG

Jeroen_b schreef:
QuoteBovendien was het beeld zwaar kloten. De ondertitels hadden een groot gedeelte van de film een blauwe gloed om zich heen en waren niet echt scherp. Sommige stukken van de film waren wel weer een stuk beter. Af en toe werd het beeld wazig, net alsof je naar een videoband kijkt na een poosje dvd te hebben gekeken.
Over het geluid praat ik maar niet eens over. Schel rotgeluid!
Goh, als je niet had geschreven dat je de film in Zwolle had gezien, zou ik zeggen dat we dezelfde voorstelling gezien hebben.

Ik heb nl. exact dezelfde ervaringen met een voorstelling in het Rembrandt theater in Utrecht. De avond tevoren had ik als opwarmertje thuis nog naar deel II extended gekeken en die was gemiddeld genomen beduidend beter dan de film in zowel beeld- als geluidskwaliteit. Beschamende vertoning dus.

Groeten,

Ruud

Spacebass

sterker nog, een collega vertelde dat hij een "versnelde" versie had gezien tijdens de kerstdagen in Haarlem  :P

(Hij had de film een dag ervoor in enschede gezien en kon daardoor goed vergelijken.)

Marcel W

Quote from: RuudG on January  6, 2004, 19:30:10
Goh, als je niet had geschreven dat je de film in Zwolle had gezien, zou ik zeggen dat we dezelfde voorstelling gezien hebben.

Ik heb nl. exact dezelfde ervaringen met een voorstelling in het Rembrandt theater in Utrecht. De avond tevoren had ik als opwarmertje thuis nog naar deel II extended gekeken en die was gemiddeld genomen beduidend beter dan de film in zowel beeld- als geluidskwaliteit. Beschamende vertoning dus.
Exact hetzelfde bij mij! Ook in de Rembrandt. Ondertiteling die regelmatig zwaar uit focus was, ook nogal eens van plaatsing verschoof, film zelf die met regelmaat uit focus was... en na de pauze duurde het bijna 10 minuten voor de film daadwerkelijk verder ging! Volgens mij werkt daar een filmoperator die totaal geen interesse voor zijn vak heeft en af en toe zomaar een draai aan een knop geeft.
Vorig jaar met The Two Towers was het zelfs nog irritanter: in de kleinere zaal werd de film vanuit een schuine hoek geprojecteerd en dat werd helemaal niet bijgesteld. Het beeld was aan de rechterkant ongeveer een halve meter hoger dan aan de linkerkant, je zat dus naar enorm vervormd beeld te kijken.

Als je eenmaal de vrijwel perfecte omstandigheden van je eigen spulletjes thuis gewend bent, lijkt de bioscoop over het algemeen steeds meer tegen te vallen.

Spacebass

Dan snappen jullie mij vast wel waarom ik tegenwoordig liever films thuis kijk...

(buiten gillende kinderen/chipszakken/mobieltjes etc.. ;D )

MrPink

Leuke nieuwe avatar SB :)

Groetjes,
Oscar

Spacebass

Dank je Ossie  :)

Probeer hem af en toe te veranderen...
Anders wordt het zo eentonig  ;D

Spikebyt

Quote from: Spacebass on January  9, 2004, 19:49:17
Dank je Ossie  :)

Probeer hem af en toe te veranderen...
Anders wordt het zo eentonig  ;D

Hoezo eentonig  ??? ;D
Ik zie dat die dansende kip weer terug is  8)
Of was dit een stille wenk voor Oscar om ZIJN avatar ook aan te passen  8)
Grtnx,    Frans V.

Spacebass

Waarom verraad je dat nou  ;D

Ik hoopte stilletjes dat er LOTR Kip zou komen  8)  ;D

Oracle

#64
LotR:RotK EE gaat overigens 4 uur en 15 minuten duren....

Bron: DVDAnswers.com

oeps: link gefixed.... :(

Toch 55 minuten langer dan de bios-versie...

Groet,
Mark

Spacebass


Spikebyt

Zonet terug van de derde keer bioscoop LOTR-ROTK
Ik kan er maar geen genoeg van krijgen  8)
Volgende week maar weer een keer

[offtopic]
kunnen we daar ook een gemiddelde voor gaan posten ?
3 keer geweest in 4 weken
[/offtopic]
Grtnx,    Frans V.

Spacebass

WOW!!!!  ;D

De TTT heb ik in een 5 dagen thuis drie keer gezien, maar naar de Bios 3 X voor dezelfde film toont wel hoe een echte Fan zich zou moeten gedragen  8)
Tenminste als we ooit nog The Hobbit verfilmd willen zien...
Mja die is eigenlijk al in deel 1 en beetje samengevoegd...

rijstfj

 8) 8) 8) 8)
Moet 1 en 2 nog gaan zien in het theater, ben gisteravond begonnen met deel 3.
Zeer mooie film, geen moment het gevoel gekregen dat ik 222minuten aan een stuk door gezeten heb.

Ga zonder meer nog een keer, maar dan beginnen bij LOTR :)

Mvrgr
Frans

Spikebyt

Je kunt deel 1 en 2 nu toch in je eigen HT bekijken ?
in ieder geval een groter beeld dan op de TV
En in de bios naar deel 1 en 2?

Misschien dit najaar als de ROTK-EE uit is op DVD
Grtnx,    Frans V.

Mark Beerens

Hi,

Fantastishe film, maar niet als je op een halve tuinstoel ZONDER beenruimte zit 3,5 uur lang. Dat overkwam me een paar weken geleden in een bios in de UK. Wat een hel zeg!!!

De film zelf is natuurlijk de climax van de hele trilogie. Het gevecht bij Minas Tirith was waanzinnig uitgewerkt.

Ik kan niet wachten op de EE, zodat ik de hele trilogie kan kijken in mijn eigen HT.

MvG,

Mark.
:: Mission 753 :: Arcam Diva A85 + P85 :: Marantz CD-16 :: Eichmann Six :: Nordost Flatline Gold MKII ::

rijstfj

QuoteGeplaatst door: spikebyt geplaatst op: Januari 11, 2004, 15:55:30
Je kunt deel 1 en 2 nu toch in je eigen HT bekijken ?
in ieder geval een groter beeld dan op de TV


Zodra ik een DVDspeler heb en de rest dan eerst mijn PJ laten colorfilteren en ISF , dan pas deel 1 en 2 kijken op het HTscherm 8)

Maar eerst het echte Bioscoop scherm. ;)

Mvrgr
Frans

Starred

QuoteWarner veröffentlicht in Deutschland am 25. Mai parallel zum US-Release "Der Herr der Ringe - Die Rückkehr des Königs" auf DVD. Erst erscheint ein einfaches 2 DVD-Set mit der Kinofassung und überwiegend Promo-Material als Extras, in der zweiten Jahreshälfte wird dann die Extended Edition auf DVD veröffentlicht. Laut Peter Jackson ist die Extended Edition für den November geplant, ein genauer Termin steht aber noch nicht fest.

Update: Warner hat die Liste der Extras noch einmal aktualisiert und jetzt eine minutiöse Auflistung der verschiedenen Specials mit Beschreibung des Inhalts veröffentlicht:

Der Herr der Ringe - Die Rückkehr des Königs 2 DVD-Set (25.05.2004)

Bild: 2,35:1 (anamorph)
Ton: Englisch, Deutsch (Dolby Digital 5.1 EX)
Untertitel: Deutsch, Englisch, Deutsch für Hörgeschädigte
Extras (DVD 2):
- Die Mission ist erfüllt: Visionen eines Regisseur (ca. 23 Min.)

(Sprache: Deutsch und Englisch, Untertitel: Deutsch und Englisch)
Hier erfährt der Zuschauer etwas über die Bedeutung des 3. Teils der Trilogie und über den langen Weg, bis es überhaupt zu einer Realisierung dieses Projektes kam. Das Special geht auf die Anforderungen bei der Umsetzung des Romans, auf Peter Jackson als Regisseur und auf die Besetzung ein. Und auf die vielen kleinen und großen Geschichten, die sich während des Drehs ergeben haben.

- Die Reise eines Filmemachers: Making of ,,Die Rückkehr des Königs" (ca. 27 Min.)
(Sprache: Englisch, Untertitel: Deutsch und Englisch)
Das Special erzählt die Erfolgsgeschichte der ,,Der Herr der Ringe – Trilogie", angefangen bei Tolkien und der Entstehung der Bücher über den Macher der Filme Peter Jackson bis zur Bedeutung des 3. Teils. Themen hier sind Kampftraining, Besetzung, Kostüme, Musik u.v.m.

- National Geographic Special: Der Herr der Ringe – Die Rückkehr des Königs (ca. 52 Min.)
(Sprache: Deutsch und Englisch, Untertitel: Deutsch und Englisch)
In diesem Special zeigt National Geographic, welche Parallelen es zwischen den Geschehnissen in ,,Der Herr der Ringe" und tatsächlichen Ereignissen und Figuren der Weltgeschichte gibt. Kommentare von Regisseur Peter Jackson und einigen Darstellern, u.a. Orlando Bloom, Elijah Wood und Sean Astin vervollständigen auch diese Dokumentation.

- Sechs Original-Dokumentationen entwickelt für lordoftherings.net geben Einblicke in die Figuren und Schauplätze Mittelerdes:
(Sprache: Englisch, Untertitel: Deutsch und Englisch)

- Aragorns Schicksal (ca. 3'25 Min.)
Aragorns Entwicklung während der Geschichte und seine größte Herausforderung

- Minas Tirith: Die Hauptstadt Gondors (ca. 3'10 Min.)
Die Bedeutung der Stadt Minas Tirith, Aufbau und Architektur, die Dreharbeiten am Set

- Die Schlacht auf den Pelennor-Feldern (ca. 2'15 Min.)
Die Dreharbeiten zur Schlacht auf den Feldern des Pelennor

- Samwise der Beherzte (ca. 4'30 Min.)
Sams Wesen und wie er im Laufe der Zeit über sich hinaus wächst

- Éowyn, Weiße Herrin von Rohan (ca. 3'45 Min.)
Éowyns Rolle in ,,Der Herr der Ringe"-Trilogie

- Digitale Pferde-Doubles (ca. 4'35 Min.)
- Hinter den Kulissen bei der Entstehung der digitalen Pferde         

- Trailer und TV-Spots:

- ,,Der Herr der Ringe"-Trilogie- Supertrailer (ca. 6'20 Min.)
(Sprache: Englisch, Untertitel: Deutsch)
Dieser Trailer fasst die gesamte Handlung der Trilogie zusammen – vom Ringfund bis zur Vernichtung im Schicksalsberg.

- Zwei USA-Kinotrailer (ca. 2'43 bzw. 0'52 Min.)
(Sprache: Englisch)

- 13 verschiedene US-TV-Spots (je 0'30 Min.)
(Sprache: Englisch)

- Die Schlacht um Mittelerde geht weiter – Electronic Arts Videospiele (ca. 3 Min.)
(Sprache: Deutsch und Englisch, Untertitel: Deutsch)
Einblick in das Videospiel ,,Der Herr der Ringe – Die Rückkehr des Königs" und Ausblick auf das neue Echtzeitstrategiespiel für PC ,,Der Herr der Ringe: Die Schlacht um Mittelerde" (noch nicht erschienen)


Spikebyt

Voor zover ik weet komt de nederlandese 2-discversie van ROTK hier uit op 27mei
Later in het jaar komt de 4-discset, maar datum is nog niet bekend

Of weet iemand dat al wel ?
Grtnx,    Frans V.

Harry HT

Hoi,
Quote from: Spikebyt on April 24, 2004, 10:12:53
Voor zover ik weet komt de nederlandese 2-discversie van ROTK hier uit op 27mei
Later in het jaar komt de 4-discset, maar datum is nog niet bekend

Of weet iemand dat al wel ?
Hieronder staat een link naar de topic over de release van de film.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=11601.60

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."