LOTR: return of the king

Started by blackball147, December 5, 2003, 07:30:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Grindtegel

#25
Waar heb je die info vandaan?

Laat maar, ik zie dat het op het dvd.nl forum wordt geschreven...

Wat ik echter heb gelezen (op een internetsite) is dat PJ in een interview met een Deens filmprogramma (of magazine) heeft gezegd dat de initiele cut van ROTK 4 uur en 50 minuten duurde, maar dat de EE versie waarschijnlijk langer gaat duren.

Het zullen wel allemaal broodje aap verhalen zijn.

Gewoon afwachten dus.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

VlisChris

Als dat waar is heb jij mijn dag gemaakt. Want maar een half uur meer is gewoon te weinig ;D.
Een meer dan 5 uur durende versie is gewoon fantastisch ALS het waar is ;).
PS: dit is de eerste film neem ik aan die in zijn totaliteit 13 (?) uur (gaat) duren?
Ik zou geen andere film weten. Je moet er maar aan gaan staan: even een fimpje kijken: een volledige dag voor vrij maken: 13 uur 8). Zeer hard genieten dus 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Spacebass

Deze Film zal DE film worden waar men een film mee zal meten!
Geen Star Wars The Matrix etc...

...alle interviews voor de eerste release zijn bewaarheid.

Toen ik met mijn broer de allereerste trailer bekeek (een van die 1.7 miljoen mensen binnen de eerste 24 uur dus)

Had nooit kunnen vermoeden dat het ze zou lukken....

Grindtegel

Inderdaad, G. Lucas: Eat your heart out!!

Dit gaat ie nooit of te nimmer meer verbeteren. (hoe gaaf is Star Wars ook vind)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Roland

Ik was eigenlijk wel benieuwd of jullie ook zo 'veel' betalen voor een kaartje?
Hier in de bioscoop van Nieuwegein betaal ik 9,50 per kaartje incl. reserveren.

Beetje offtopic wellicht, maar ja :)

MrPink

De initiële cut was volgens mij 4 uur en 15 minuten. De fout zal wel met de deense heen en weer vertaling te maken hebben... :grin:

Groetjes,
Oscar

PaulB.

Quote from: Roland on December 18, 2003, 17:38:15
Ik was eigenlijk wel benieuwd of jullie ook zo 'veel' betalen voor een kaartje?
Hier in de bioscoop van Nieuwegein betaal ik 9,50 per kaartje incl. reserveren.

€7.30 ;D ;D
Lang leve La Belgique!!!(maar ja, moet wel 80 km. rijden ervoor dus.......).

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

VlisChris

ik ben 9 euro per kaartje kwijt :).
Maar dat is bij ons in de bioscoop heel normaal: lange films (langer dan een x aantal uur) kosten gewoon standaard 9 euro.
Alleen bij de marathon weken ze daar vanaf :).
Dat was 17euro50 in totaal ipv 27 euro :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blackball147

ik heb voor de marathon 15.50 euro betaald waarvan 7,50 euro voor ROTK ( in avantpremiere om 2300 u 's avonds, terwijl hij eigenlijk maar om 00.01 mocht afgespeeld worden, waar dan ook nog eens een aparte zaal voor was voorzien).

Gaeje

ik heb 7,30 betaald, als ik mij niet vergis... 9 is echt wel schandalig veel

Roland

Quote from: Gaetan on December 19, 2003, 18:06:37
ik heb 7,30 betaald, als ik mij niet vergis... 9 is echt wel schandalig veel
Vond ik ook, maar gelukkig was 'ie 't wel waard. Wat een prachtige film met fantastische cgi  8) 8)

Spikebyt

Quote from: Roland on December 19, 2003, 18:16:33
Vond ik ook, maar gelukkig was 'ie 't wel waard. Wat een prachtige film met fantastische cgi  8) 8)

Net terug uit de bios (8 euro 50)
In een woord FENOMENAAL
De film was voorbij voor ik er erg in had
Ik wist al wel dat het einde van de film anders was dan het eind van het boek
Grtnx,    Frans V.

Moviefreak

Gisteravond in Kinepolis Antwerpen gezien.

Grootse actie-scenes, mooie CGI, maar de rustige scenes waren nogal saai.
Na 2 films kan ik alle symboliek en met veel adem en fluister uitgesproken namen niet meer dulden...

Met alle bombast en de altijd aanzwengende soundtrack, is 't nu wel welletjes geweest.  Ik heb af en toe zitten genieten, maar voor mij is het sprookjesboek nu dicht.

MovieFreak.

VlisChris

Quote from: Gaetan on December 19, 2003, 18:06:37
ik heb 7,30 betaald, als ik mij niet vergis... 9 is echt wel schandalig veel

ik heb er niet zo'n enorme moeite mee om 9 euro voor een kaartje te betalen. Normaal gesproken is het 7.50 maar alleen met lange films heb je 9 euro.
Voor dat geld krijg je wel fantastisch beeld en geluid terug.
Op sommige momenten had ik overigens heel sterk het gevoel dat het met ee digitale camera geschoten is de film? Zo ontzetten scherp :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Roland

Ja, ik was ook wel tevreden met het beeld in de bioscoop hier, maar ik zat dan ook op de laatste rij ... ;)
Geluid was wel redelijk op zich :)

Gaeje

nochtans, heb ik gehoord, worden de LOTR films slechts op 2K ingeladen. Dus het beste van het beste is dat niet

Spikebyt

Quote from: Gaetan on December 20, 2003, 18:47:51
nochtans, heb ik gehoord, worden de LOTR films slechts op 2K ingeladen. Dus het beste van het beste is dat niet

films slechts op 2K ingeladen ?
kunt u uitleggen wat dit betekent?
Ik ben een leek op dit gebied  :D
Grtnx,    Frans V.

Gaeje

welja, net zoals je een foto hebt met x aantal pixels horizontaal, en x aantal pixels verticaal, worden films, wanneer ze in een computer (die werkt met pixels bij beelden) worden ingeladen verdeeld in ofwel 2000 (2k -> kilo -> 1000) ofwel 4000 (4K ...) (2k en 4k zijn de benamingen die in de proff wereld worden gebruikt) pixels over de horizontale breedte. Afhankelijk van de aspect ratio worden dan verticaal het overeenkomstige aantal pixels gekozen. Nu heb ik mij laten vertellen dat LOTR films werden ingeladen op 2K ipv 4, wat je toch zou verwachten voor dit soort films, denk ik. Maar desalniettemin zien ze er toch schitterend uit!

zuidwester

Ik heb deze fantastische film ook gezien (hoe ze zoveel info in een film kunnen proppen) Ik vond de veranderingen van het verhaal tov het boek vaak geen verbeteringen. De aktie/special effects waren MEGA
Mij viel op dat de beeldkwaliteit nu een stuk beter was dan in deel 1 en 2
Deze waren eerst in de bios (Pathe Groningen) nogal flets terwijl de DVD versies een stuk dieper van kleur waren. Nu zag het er ong. net zo goed uit als in mijn HT  ;D
ontferm U over ons

Spikebyt

Hi there,
Nog even een vraagje; ik lees overal dat de film ROTK 3 uur en 21 minuten duurt.
Ik ben vorige week geweest en heb toen geklokt hoe lang hij echt duurde.
Het viel me op dat na 3 uur en 5 minuten de aftiteling begon.
Duurt die dan 16 minuten  ???  ???

Ik hoorde Liv tyler in een interview zeggen dat ze geroerd was door de sterfscene van Aragorn en haarzelf (in de epiloog).

Dat stookt niet met het boek, dus is dat een hint voor de Extended Edition ??
Of kwam er na de aftiteling toch nog wat anders langs  ???
Grtnx,    Frans V.

Spacebass

Klopt er zijn op een bepaald moment dacht ik iets van 25.000 mensen tegelijk in dienst geweest voor de film. Dat duurt wel ff voordat dat voorbij komt zetten  ;D


maar over de film!!

Vandaag samen met mijn vrouw gegaan!  
Dit is een film zoals hij moet zijn. Eindelijk een einde waar ik mee kan leven! Zat nog uren daarna de boel te verwerken, links te maken met eerdere gebeurtenissen uit de eerdere delen. Het boek verschilt hier en daar wel ja. Maarja als je alleen al dat stuk leest waarin de stad beschreven wordt, tja dat flitst in de film zo voorbij natuurlijk!
Sommige stukken zijn ook in de film iets uitgebreider en andersom.
En ook weer een verassend begin. Gewoon ff in de film komen.

Was er bij jullie ook allemaal applaus?

Ik heb genoten! Maar voelde mij ook enigzins triest...wat nu?
Maar aan de horizon reikt alweer de 4 disc versie. Pas dan ben ik 100% tevreden!
De filmwereld is voorgoed veranderd!

Mmm kijken wat "Troy" te vertellen heeft  ;D

PS
Waarom nemen ouders nou kinderen van +/- 8 jaar naar deze film?
Ik werd gek van die vaders/kinderen en moeders die het eng vonden of de eerste delen niet bekeken hebben, en dus helemaal niet weten wie wie is en waarom ze doen wat ze doen ::)  ;D

Lang leve de HT!
Nu weet ik zeker dat ik thuis beter af ben  ;)

Ondanks dat het beeld iets beter gefocused had kunnen worden, zag het beeld er erg mooi uit   8)
Wat mij wel opviel is dat detaillering van kleine takjes/plantjes en figuurtjes in het bos dezelfde detailverlies heeft, als ik bij sommige scene's thuis ook had bij de orifge releases..ligt dus aan de film zelf blijkbaar.

Spikebyt

#47
Hoi SB

Blij dat je er ook van hebt genoten
Er zitten inderdaad wel wat verschillen tussen boek en film.
Klik maar eens even hier , dat is mijn LOTR boekversie topic ; 8)

Daar staat een link naar een site "Differences between film and book" Zeer verhelderend  ;)

Ik heb trouwens gisteren (met visite) thuis allebei de extended versions achter elkaar gedraaid.
Ik had ze beide al meerdere malen gezien, maar nooit direct achter elkaar.
Kan ik aanbevelen; zeer intense ervaring.

Binnenkort nog een keer, en dan s'avonds naar de bios voor ROTK

Edit: link aangepast (Dank je Sullivan  8) )
Grtnx,    Frans V.

Spacebass

Ik heb zelf ook een mega voorstelling thuis afgesproken met vrienden en familie  ;D  alle drie extended edities achter elkaar  8)

Slaapzakken zijn wel verplicht  ;D

PaulB.

Quote from: Spacebass on January  3, 2004, 15:59:24
Ik heb zelf ook een mega voorstelling thuis afgesproken met vrienden en familie  ;D  alle drie extended edities achter elkaar  8)

Ergens in november 2004 dus....jij bent er vroeg bij ;D ;D

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!