LOTR: return of the king

Started by blackball147, December 5, 2003, 07:30:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blackball147

joehoe, gisteren heb ik mijn ticketten tepakken gekregen voor een LOTR marathon in metropolis antwerpen op 16 december, met om 23.00 u de exclusieve avantpremiere van ' return of the king '.

je kunt ook los inschrijven voor deel 3 alleen, maar dan om 00.01 U.

aanvang vn het evenement: 15.30, einde +/- 02.30

ik kijk er naar uit........

zal wel weer tegenvallen  NOT   ;D ;D

PaulB.

Da's mooi Blackball,wordt een lang dagje ;D

Ga 'm zelf kijken op de 17e,normaal naar antwerpen maar ga deze denk ik maar in Turnhout kijken,lekker rustig ;D

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Point7

Quote from: blackball147 on December  5, 2003, 07:30:10
joehoe, gisteren heb ik mijn ticketten tepakken gekregen voor een LOTR marathon in metropolis antwerpen op 16 december, met om 23.00 u de exclusieve avantpremiere van ' return of the king '.

je kunt ook los inschrijven voor deel 3 alleen, maar dan om 00.01 U.

aanvang vn het evenement: 15.30, einde +/- 02.30

ik kijk er naar uit........
zal wel weer tegenvallen  NOT   ;D ;D

Schitterende films natuurlijk, maar 3 LOTR films achter mekaar is me toch te lang op 1 avond.

Ik kijk hier eerst thuis nog eens naar LOTR:TTT (extended version) en ga dan de dag erop ofzo wel naar de bios voor deel 3.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

blackball147

ach ja, je bent freak of je bent freak hé.......

deel 1: 3 X bioscoop, 1 X gehuurd videotheek, 6 X extended versie gezien

deel 2: 2 X bioscoop , 1 X gehuurd videotheek, extended ligt klaar om te bekijken  (en zal vermoedelijk ook verschillende keren worden bekeken: heb een vrouwtje dat al even zot is als ik  ;) )

to be freak or not to be freak, ........ :P

MrPink

Dan valt het bij mij nog mee:

FOTR: 1 x bios, 11 x EE
TT: 2 x bios, 2 x EE

;D

Groetjes,
Oscar

ThinWhiteDuke

#5
even mijn""freakness"
FotR: 1x perspremiere, 2x normaal in de bios, 3x DVD, 2x EE
TT: 1x perspremiere, 2x normaal in de bios, 3x DVD 1 x EE
RotK: als alles meezit komende vrijdag weer in de perspremiere
Kan niet wachten!!!!:bounce:

Spacebass

Mijn freakness valt blijkbaar nog mee geloof ik...
FOTR: 1X Bios, 1X Huur, 9X EE
TTT: 1X Bios 2x Huur, 5X EE

Grappig dat er toch een hoop "onbekende niet pers nederlanders" een kaartje weten te bemachtigen...is wel cool eigenlijk om hem als een van de eersten te mogen aanschouwen.

Kweet nog toen mijn vrouw bij Pathé werkte wij regelmatig naar speciale Pathé premieres gingen waarbij alleen bioscoop managers kwamen uit heel europa...soms was de film bijv nog niet eens helemaal af! Was eigenlijk bedoeld om uit te leggen hoe de film naar het publiek toe gepresenteerd zou worden (Posters/Displays etc..) en de managers alvast enthousiast te maken voor de aankomende film.  Vraag mij af of dat nog steeds gebeurd  ???

ThinWhiteDuke

QuoteGrappig dat er toch een hoop "onbekende niet pers nederlanders" een kaartje weten te bemachtigen...
You talkin' to me? ;) ;D

QuoteWas eigenlijk bedoeld om uit te leggen hoe de film naar het publiek toe gepresenteerd zou worden (Posters/Displays etc..) en de managers alvast enthousiast te maken voor de aankomende film.  Vraag mij af of dat nog steeds gebeurd  
Op de FilmExpo in am*dam is dat soms nog.
Collega zag daar 2,5 jaar terug al de Balrog scene in FotR


ThinWhiteDuke

Yahoo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Net mail: Komende vrijdag ben ik uitgenodigd door A-Film voor de vertoning van een nieuwe film.........
Lord of the Rings: Return of the King..... :cwm29: :cwm32: :clapper:

:bounce: Nog 3 nachtjes slapen!

MrPink


MrPink


ThinWhiteDuke

#11
Net terug uit Ede, waar in het CineMec Theater vandaag om 13:30 de Premiere van Return of the King plaatsvond.
Nu willen jullie natuurlijk weten: "Is dat een mooie bioscoop?"
Dát ga ik NIET vertellen....Wat ik wel ga doen is verslag van de film uitbrengen...

SPOILERS AHEAD!!!!!!!! (VOLGENS MIJ WERKT DE SPOILER "HIDE" FUNCTIE NIET???













[hide]
De voorgeschiedenis ga ik niet vertellen; dat weet iedereen wel.
RotK opent sterk met een sprong terug in de tijd; men krijgt een scene te zien waarin Hobbit(achtige) Deágol De Ring (die met Isildur in het water is gevallen) opvist en vervolgens door Smeágol (dan nog mensachtig) wordt vermoord.
Op briljante wijze wordt vervolgens de transformatie van Smeágol (een live-action Andy Serkis) in Gollum (een CGI-Andy Serkis) in beeld gebracht.
Daarna wordt de draad opgepikt waar TT ophield; Frodo, Sam en Gollum vervolgen hun weg naar Mordor en komen de nodige gevaren (orcs en Shelob (CGI-spin nodig? Ask WETA)) tegen.
De rest van the Fellowship (Gandalf, Aragorn, Gimli, Legolas, Merry & Pippin) hergroeperen en trekken samen met King Theoden en de Rohirrim ten strijde tegen de troepen uit Mordor die nu Minas Tirith onder vuur willen nemen....

De hele film is visueel zo ontzettend sterk dat ik betwijfel of dit nog wel overtroffen kan worden.
Normaal ben ik zeer kritisch, volgens sommigen té, maar op deze (en de 2 voorgaande) heb ik niets op of aan te merken. De boeken worden soms niet letterlijk gevolgd, maar dit is naar mijn mening nooit ergerlijk.
Het ontbreken van Saruman is ook geen gemis; PJ heeft hierin geen foute keuze gemaakt.
Over visueel sterk gesproken: de o zo bewierrookte veldslag bij Helms Deep valt totaal in het niet bij de slag van Minas Tirith (het lijkt wel een geschiedenisboek ;-)
Deze epische oorlog maakt van Helms Deep een gezellig dagje in de zandbak.
Ik zal verder niet in details gaan treden; dát moeten jullie zelf gaan zien!
Wees wel voorbereid op een ietwat aangepast einde en enkele absolute neo-klassieke scenes.

Op acteursgebied is alles solide zoals te verwachten was. Een acteur sprong er voor mij verrassend uit (en wil ik bij deze voordragen voor de Oscar van beste mannelijke bijrol): Bernard Hill (King Theoden). Ijzersterk.
Ik denk echter niet dat de film belangrijke Oscars in de wacht gaat slepen.
Ik hoop het wel, en als iemand het verdiend dan is PJ dat, maar de "stijve harken" van de Academy zal hem nu wel weer slechts nomineren.
Naast bovengenoemde Bernard Hill zouden Beste Film, Regie, Kostuums, Effects, Muziek (wat een soundtrack zeg...), Montage, Art Direction, Cinematography en Geluid naar geen enkele andere film mogen gaan.
[/hide]
De film heeft nu ik er zo over nadenk wel een groot minpunt: na het zien hiervan wil je de eerstkomende maand(en) niet naar andere films kijken......beter kan het niet.

Sinds 1983 (Return of the Jedi in de bios) ben ik filmfreak; het is een deel van mn leven geworden; en hoe meer ik zie hoe kritischer ik word, ga ik het hoge woord eruit gooien: RotK is het beste wat ik ooit in de bios heb gezien....

Als laatste wil ik nog 2 personen bedanken: H. (voor de begeleiding J) en L. (voor het mogelijk maken van deze dag; Droids are underway J)
Woensdag, 13:15 kom ik hem wel weer kijken bij jou, hou mn plek op het balkon maar vrij....

PaulB.

Na het lezen van bovenstaande wordt het nog moeilijker om te wachten maar ......het moet, nog 5 daagjes en dan is het zover.
Heb gelukkig vakantie dus zitten woensdagmiddag in de belgische cinema........Yes ;D

MvrGr. Paul

You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Spacebass

QuoteSPOILERS AHEAD!!!!!!!!

Roze olifant  ::)  ;)

Gaeje

net ROTK gezien, in nachtpremiere; was idd hééél erg cool, om niet te zeggen: fenomenaal. Maar om het te declareren als het beste wat ik ooit heb gezien... das nou een beetje overdreven. maar alleszins het spectaculairst. En nu mag de allerbeste HT bezitter zeggen wat hij wil, deze MOET je gewoon in de cinema gaan zien! Verplicht!!

Groeten, en slaapwel
Gaetan

Roland

Ik had geen enkel Lord of the Rings deel gezien in de bioscoop, maar heb ze afgelopen dagen er toch thuis even doorheen geknald en heb er geen spijt van 8)

13-12 lotr fotr
14-12 lotr ttt
16-12 lotr ttt extended
18-12 lotr rotk (morgenavond dus)

Ben erg benieuwd naar RotK :)

Spacebass

QuoteEn nu mag de allerbeste HT bezitter zeggen wat hij wil, deze MOET je gewoon in de cinema gaan zien! Verplicht!!

De liefhebbers gaan bij dit soort films sowieso naar de Bios omdat ze deze episode zo snel mogelijk willen zien (Ik dus ook)...
MAAR als hij tegelijk uit was op DVD....Zou ik mijzelf zonder na te denken een bioscoopbezoekje besparen...

Gaeje


blackball147

ik heb hem gisteren om 23 u gezien in de LOTR-marathon.

eerste indruk:

het eerste uur komt hij een beetje traag op gang om daarna toch deftig op gang te komen. nu moet ik zeggen door de eerste 2 delen te zien vlak ervoor, als je dan de zoveelste veldslag ziet, je wel ff de indruk van ' phoe, nu heb ik het wel gezien dat ze kunnen vechten'. nu, het is allemaal prachtig in beeld gebracht en je komt ogen te kort. maar goed, als je het deel apart gaat bekijken wordt je zeker overdonderd!!

het einde loopt misschien een beetje traag uit, en wordt misschien een beetje langdradig, maar uiteindelijk krijg je dan de rust om alles te verwerken, en de emoties te laten binnendringen.

al bij al een hele waardige afsluiter van de trilogie, zeker de moeite om te bekijken en zeker de volgende SE op de lijst!!!

PaulB.

#19
Hi,

De film net bekeken in Turnhout. Ben het eens met blackball147,het eerste uur moet het een beetje op gang komen maar daarna gaan alle remmen los. Ook ik vond het einde iets te lang doorgaan,had 5/10 minuten korter "gemoeten".
Al met al,een fantastische film met naar mijn mening een absolute hoofdrol voor gollum/smeagol, was in TTT al geweldig, in deze vond ik 'm supergeloofwaardig, perfect "geacteerd". ;D

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Jinsu

Heb hem vanmorgen rond 10:50 gezien, is wel een waardig einde ;) .

Maar ik ben nog steeds benieuwd hoe ze de ext. ed willen opvullen om er 6 uur van te maken ??? .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

PaulB.

Quote from: Whistler on December 17, 2003, 21:27:22
Maar ik ben nog steeds benieuwd hoe ze de ext. ed willen opvullen om er 6 uur van te maken ??? .

Wist niet dat de ext. ed 6 uur gaat duren???
Kan me er wel iets bij voorstellen, je kan merken dat vooral in het eerste uur heel veel geknipt is,veel scenes miste wat of stopte op zo'n moment dat je dacht: He,volgens mij zou deze scene eigenlijk nog door moeten gaan. Vooral het stukje in Isengard was wel heel erg kort afgeraffeld.
Mijn vriendin vertelde ook dat er nogal wat zaken niet in de film zaten die wel expliciet in het boek vermeld worden(denk aan saruman bijvoorbeeld,maar nog wel meer dingen).
We hadden na afloop wel door dat de ext. edition wel een tijdje langer zou gaan duren dan deze 190 minuten maar 360 minuten??????.........pfffff, wel erg lang.

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

MrPink

Niet langer dan 4.5 uur, volgens mij.

Groetjes,
Oscar

Jinsu

Ik weet niet of het inderdaad 6 uur worden, was op tv, maar ik zou er niets op tegen hebben :) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

VlisChris

Slecht nieuws: de EE van ROTK schijnt slechts 230 minuten te gaan duren :;(.
Ofwel: 3 uur en 50 minuten. (of ik moet even verkeerd rekeken)
De EE gaat helaas maar een half uur langer duren dan de huidige bioscoop versie. Dat vind ik persoonlijk erg jammer aangezien er gewoon een heeeeeleboel dingen extra bij kunnen worden gedaan.
A. Om het verhaal wat logischer te maken
B. Om sommige dingen wat luchtiger/diepgaander te maken
C. Omdat het een waardig einde van deze fantastische trilogie moet zijn.
En dan zal het zeer waarschijnlijk maar een half uur meer worden....
Erg jammer. (PS: 3 uur en 50 minuten is ook nog altijd ernstig lang :grin:)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.