Epson tw9000W probleem?

Started by Pieter-Jan, June 12, 2012, 12:54:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pieter-Jan

Hey,

Daarnet iets vreemd meegemaakt bij het opstarten van mijn projector.

Projector begint zoals altijd wat harder te blazen, lenskap gaat open. Normaal verschijnt dan na +- 1 minuut beeld dat eerst groenig is ( lijkt of de panelen na elkaar opstarten ). Nu bleef de projector heel lang hard blazen, ging de lenskap terug dicht en ging ie nog harder blazen, waarna ie na een goeie minuut zichzelf uitschakelde.

Daarna opnieuw geprobeerd en zonder problemen.

Moet ik me hier zorgen over maken? Projector is iets meer dan 1 maand oud en heeft een kleine 60 uur op de teller ...

Alvast bedankt
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

jvanhambelgium

Quote from: Pieter-Jan on June 12, 2012, 12:54:09
Hey,

Daarnet iets vreemd meegemaakt bij het opstarten van mijn projector.

Projector begint zoals altijd wat harder te blazen, lenskap gaat open. Normaal verschijnt dan na +- 1 minuut beeld dat eerst groenig is ( lijkt of de panelen na elkaar opstarten ). Nu bleef de projector heel lang hard blazen, ging de lenskap terug dicht en ging ie nog harder blazen, waarna ie na een goeie minuut zichzelf uitschakelde.

Daarna opnieuw geprobeerd en zonder problemen.

Moet ik me hier zorgen over maken? Projector is iets meer dan 1 maand oud en heeft een kleine 60 uur op de teller ...

Alvast bedankt

Hehe, exact wat ik ook al eens meegemaakt heb. Bij mij begon dan effe de RODE LED te knipperen (foutmelding)
Daarna gewoon terug opstarten en hoppa, probleemloos weg.
Dit is ook een recent beestje, < 100 uurtjes op teller

Zolang dit niet "consistent reproduceerbaar" is laat ik de dealer gerust hoor. Als werknemer in ICT weet ik dat zulke dingen nu eenmaal voorkomen, maar om nu direct moord en brand te gaan schreeuwen ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Pieter-Jan

Ok ... Terug wat gerust nu :) ik hou het welmin de gaten ;)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

hitsenbits

Dit heb ik ook al mee gemaakt ik heb ook een Epson tw 9000 met nog 0 uren op de teller ,dat ik hem aanzette en dat de fan wel blaast maar geen beeld komt,en dan even later dat het waarschuwingings lampje rood brand!.
Maar later op was het normaal,ik heb tot nu toe geen problemen meer mee gehad'Gelukkig'.
William.

mad1138

Ik heb het ook al een keertje meegemaakt, lijkt wel een firmware bug
Synology 211J / Pioneer SC-LX73 / B&W DM604S3 / B&W LCR600S3 / B&W DM601S3 /  HDI Dune HD Smart B1 / Humax IRHD-5300C / Sony PS4 / Epson EH-TW9000ISF / Samsung UE55ES6800 / Logitech Harmony One+

hitsenbits

Zou best kunnen,maar heb het niet weer gehad,ik ben super happy met deze beamer eerst had ik wat twijfels maar na wat gespeelt te hebben met de instellingen van het beeld,heb ik nu een super plaatjes?.
William.

1080P24

wellicht een wat late reactie , maar ik zou de dealer er toch van op de hoogte stellen. Je moet namelijk tijdig een "mankement" melden anders vervalt je recht op garantie. Ik dacht dat dit 3 maanden was ?

En beter het zekere voor het onzekere nemen. Vaak is een dealer wel op de hoogte van een eventueel firmware probleem , maar wordt dit niet gecommuniceerd naar buiten toe.


hitsenbits

Het is alweer een tijdtje geleden dat hier een reactie is geplaatst over dit probleem,maar gisteren heb ik het ook weer gehad,zette deprojector aan dan begint die te blazen kleppen gaan open en als het dan te lang duurt voordat er licht uit de lamp komt gaat indicator lampje rood knipperen.dan doe ik hem uit stroom er even af weer aan en dan doet dje het weer goed.
Soms duurt het wel langvoordat  de lamp aan gaat,paar minuten,dan gaat die aan is alles goed.
Meestal gaat die wel normaal aan.
En in het begin heeft het beeld een vreemde kleur,groenig.
William.

Pieter-Jan

Dat groene in het begin heeft ie altijd, waarschijnlijk omdat de panelen niet gelijktijdig opstarten/opwarmen.

Bij mij is het probleem sindsdien niet meer voorgekomen ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

J.A.F._Doorhof

Het groene is inderdaad normaal, dit is met 2-3 minuten weg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hitsenbits

Ik heb eerst even contact gezocht met Epson.nl met deze vraag of probleem,ik heb het niet zo vaak vorige week in het weekend duurde het weer een paar minuten voordat de lamp ging branden,gister avond wou ik wat zaakje nakijken en ging de lamp helemaal niet branden dus indicator lampje gaat knipperen,uitgezet stroom er helemaal af even opnieuw aan gezet en alles ging weer normaal aan?!.
Vreemd he.
William.

john2910

Dit is inderdaad een firmware bug en dit is bij firmware versie 1.06 opgelost ;)

Ik had dit probleem ook en nadat ik hem heb upgedate is alles weer in orde(Ps dit heeft ook meerdere mensen op het avs forum geholpen) ;D

J.A.F._Doorhof

As het een projector van ons is kun je hier de Firmware gratis laten updated.
Is het geen ITC projector kan het ook voor een kleine vergoeding.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hitsenbits

Hij komt bij Qplaza vandaan,maar ik moet eens nakijken wat van versie het is,als je het zelf niet kan doen dat updaten moet je hem dan opsturen voor een firmware update!? >:( als dat zo is dan wacht ik er nog wel even mee! als het echt aan de firmware ligt is het niet een super probleem alleen wat lastig he soms!.
Ik heb al eens gezocht op het avs forum maar kan er niets meer over vinden.
William.

jvanhambelgium

Quote from: john2910 on October  3, 2012, 22:08:10
Dit is inderdaad een firmware bug en dit is bij firmware versie 1.06 opgelost ;)

Ik had dit probleem ook en nadat ik hem heb upgedate is alles weer in orde(Ps dit heeft ook meerdere mensen op het avs forum geholpen) ;D

Ben je de ISF-calibratie kwijt met een firmware upgrade ? Dat zou wel spijtig zijjn, tenzij die ergens (extern) kan saven met een Epson tooltje oid ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

john2910

Hallo de ISF-calibratie blijft intact.

Plus het is makkelijk zelf te doen.. ;)

J.A.F._Doorhof

Zover ik weet kunnen alleen de officiƫle repair bedrijven de Firmware updaten, wij hebben van van Epson de mogelijkheid gekregen dit als dealer te mogen doen.

De isf calibratie blijft in tact ALS het repair bedrijf niet een reset uitvoert, en jammer genoeg gebeurt dit vaak wel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hitsenbits

Ik heb al een reactie van Epson zelf gehad en die luid dat ik hem dan maar als reparatie moet aanbieden aan hun wat ik niet doe want stuk is die dus niet?.
Ik woon zelf in Joure Friesland en 7 km verder op zit ook een zaak die Epsons leverd mischien kunnen zij hem updaten?.
Ik stuur hem niet op alleen voor een firmware update!?!.
Zelf doen gaat dus niet helaas.
Zal eerst eens opzoeken wat van firmware versie erin zit binnen kort.
William.

john2910

Quote from: hitsenbits on October  4, 2012, 19:29:43
Ik heb al een reactie van Epson zelf gehad en die luid dat ik hem dan maar als reparatie moet aanbieden aan hun wat ik niet doe want stuk is die dus niet?.
Ik woon zelf in Joure Friesland en 7 km verder op zit ook een zaak die Epsons leverd mischien kunnen zij hem updaten?.
Ik stuur hem niet op alleen voor een firmware update!?!.
Zelf doen gaat dus niet helaas.
Zal eerst eens opzoeken wat van firmware versie erin zit binnen kort.
William.

Het is echt makkelijk zelf te doen als je nog ergens een windows xp pc hebt staan.. ;)

hitsenbits

Ja dat ga ik wel doen denk ik ,ik heb me er al wat in verdiept op het AVS forum http://www.avsforum.com/t/1399426/update-for-the-epson-tw9000-5010-is-ready/90 en ik heb ook al de software die die je er voor nodig hebt en een update .104 maar ik moet eerst weten wat van versie erin zit? heb een laptop jammer genoeg met Vista erop! en er staat nog een XP pc waar alleen een nieuwe voeding in moet?.
Maar je kan volgens mij ook de Xp omgeving nabootsen ofzo?.
William.

hitsenbits

#20
Ik heb zonet nagekeken wat de Firmware versie is van mijn Tw9000 en dat is V101.
Toen ik hem aanzette op het apparaat kwam er na een tijd weer geen licht uit,toen ik op de standbye knop drukte(afstb.)
ging die branden.
Er zijn nu twee updates geweest de 104 en 106 de laatste is de oplossing voor dit start probleem volgens mij!.Ik vroeg me af of de gegevens in 104 ook weer verwerkt worden in 106??.
Ik heb mijn Xp pc al af dus daar kan ik hem mee updaten.
Zijn er onder jullie al Tw9000 gebruikers die het zelf gedaan hebben?.

Hier is de uitleg hoe het moet http://www.fotoweer.nl/docu/update.pdf


William.

john2910

Ja ik heb het zelf gedaan en ging perfect..en is echt niet moeilijk hoor ;)

hitsenbits

Ik ga het in het weekend even doen heb alles klaar wat je er voor nodig hebt.Ik heb jouw john2910 ook wel op het AVS forum gezien.
Welke Firmware versie heb jij nu op je Tw9000? ik heb nu 101 en doe dan maar 106 denk ik?.
William.

john2910

Quote from: hitsenbits on October  8, 2012, 19:04:25
Ik ga het in het weekend even doen heb alles klaar wat je er voor nodig hebt.Ik heb jouw john2910 ook wel op het AVS forum gezien.
Welke Firmware versie heb jij nu op je Tw9000? ik heb nu 101 en doe dan maar 106 denk ik?.
William.

Klopt ik ben het van het avs forum.

Ik heb nu versie 1.06 erop staan... en ik kwam van versie 1.04 ;)

Succes....

hitsenbits

Zo ik heb vanmiddag vrijdag mijn Epson tw9000 ook geupdateded met de 1.6 firmware en tot nu toe werkt het allemaal goed,ook het aanzetten ging goed het epson logo verscheen al snel .
Ik heb hem nog niet op volle resolutie bekeken, want ik vergeet altijd de mediaplayer op 1080P te zetten ook de receiver,ik kijk altijd op 1080i ook via de tvkijk met een splitter,de tv kan geen 1080P aan allen 1080P.