stassen hifi

Started by SV..S, December 4, 2003, 20:31:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SV..S

Hallo allen,

Heeft iemand ervaring met stassen hifi uit venlo?
ik vond dat ze wat opdringerig waren. (aanbieding alleen vandaag geldig en dat soort grappen) wel een indrukwekkend luisterkasteel




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Roland

Ik heb ervaring met Stassen.
Ik vond ze zelf niet opdringerig en ik kon gewoon rustig luisteren toen ik naar speakers op zoek was.

Maar een andere keer dat ik er kwam samen met iemand anders (een tijd na mijn speakeraanschaf), werden we bijna compleet genegeerd ... het was vrij druk in de winkel en volgens mij hadden zij een beetje de gedachte 'oh, die zijn pas 20, dus die kopen toch niets' ... waardeloze denkgedachte natuurlijk (alhoewel soms terecht, maar dan nog)  :-X

Ook lees je af en toe nogal vage klachten over Stassen, zoals verhalen dat ze 2e hands spullen onder de noemer 'nieuw' zouden verkopen, afspraken niet nakomen, grijs importeren.
Dat hier een kern van waarheid inzit is natuurlijk niet ondenkbaar, maar om nou meteen Stassen de grond in te stampen ... dat is het ook weer niet.

Je moet gewoon rustig (gaan) luisteren en vooral niet te gehaast beslissingen nemen.

Grindtegel

Je leest inderdaad veel slechte verhalen over Stassen.

Ik heb er jaaaaaaaaren geleden ooit een complete set gekocht samen met een neef van me en we werden daar echt superfantastisch geholpen (terwijl we toen nog  gewoon snotneuzen waren). Maar ja dat was wel al zo'n 14 jaar geleden, misschien dat er nu wat is veranderd.

Ben er al heel lang niet meer geweest, maar op vragen via e-mail reageren ze erg snel en zeer correct, zonder een lulverhaal op te gaan hangen.

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

msc449

Toevallig ga ik morgen (nu alweer vandaag) luisteren naar een paar luidsprekers in het luisterplaza in Tegelen.

Ik heb zelf ook veel negatieve verhalen gehoord over Stassen, maar tot nu toe ben ik goed geholpen en ben ik tevreden over de gang van zaken.

Woensdag heb ik een afspraak gemaakt om vrijdag te luisteren naar Dynaudio speakers en donderdag om 20:30 belde ze me op om door te nemen welke speakers ze er nog meer hebben neergezet en wat voor versterker ze er voor gaan gebruiken.

Dus vrijdag om 11:00 (vandaag dus) ga ik luisteren. Ze hebben een aantal alternatieven erbij gezet zodat ik verschillende merken kan vergelijken.

Hoe het afloopt zal ik naar het luisteren vandaag vermelden.

Mvgr, Mark

Xenomorf

Koop al 15 jaar bij stassen. Ik heb nooit problemen met hun service gehad. Kunnen soms wel een beetje arrogant uit de hoek komen. Als ik iets wil lenen voor te testen krijg ik het gewoon mee.
Ze zijn wel soms ongelofelijk laks en vergeetachtig. Ik had ooit een versterker te leen. Op een gegeven moment heb ik ze gebeld dat ik geinteresseerd was in die versterker voor een bepaalde prijs. Ik zou nog worden teruggebeld of ze mee konden met die prijs.
2 weken erna nog geen reactie. Weer gebeld. Ja we zijn er nog mee bezig was het antwoord. daarna nog 2 maal gebeld en kreeg weer dezelfde reactie. Toen heb ik maar niet meer gebeld.
4 maanden later ging de telefoon. Stassen aan de lijn. Of wij nog niet iets hadden af te handelen. Enfin, heb wel een goede deal weten te maken.
B&W Matrix 802s3 (front)
3A Andante (rear)
CR Camparo (center)
Rel Q100 (sub)  Bryston 3B-ST (poweramp) Denon AVC-A1D (preamp)  Marantz SA-8400 CD/SACD speler Pioneer DV-939(dvd) Philips Pronto Kabels: v/d Hul & Reference Wire  Panasonic TH-42PW7E 42" Plasma TV

Charly

Vriend van mij heeft er 2 draaitafels besteld. Bij aankomst bleek 1 van de 2 de verkeerde kleur te zijn. De boodschap was binnen een week heb je de draaitafel thuis. We zijn inmiddels 2 maanden verder............

Heb aan de andere kant ook goeie ervaring met stassen. Mijn boodschap: check of het product dat je wilt hebben voorradig is.
Primare I15 / Audio Physic Tempo 25 / Bluesound Node / LG55C9PLA

anton

Ik koop al verschillende jaren mijn spullen bij Stassen.
Geloof me, in elke winkel maak je wel eens wat mee en een verkoper (of verkopers) die liggen je wel of je moet ze gewoon niet. Ik kan in mijn persoonlijk geval heel goed met die mannen door een deur.
Wil ik eens iets uitproberen dan krijg je zonder pardon de spullen een week mee. Ik weet niet of ze dat bij iedereen doen maar bij mij hebben ze er nooit een probleem van gemaakt.
Ook hun luisterkasteel Palazzo is werkelijk te gek.
Nergens weet ik een plaats waar je zo je hart op kunt halen als daar. (volkomen vrijblijvend, niets opdringen).
Niets dan lof dus.
Arrogant? Nee, niets van gemerkt.
Druk? Altijd.
Afspraken nakomen? Meestal keurig en indien ze het toch vergeten dan bel je toch zelf een keer extra, no big deal.
Werk ik voor Stassen? Nee, dat dus niet maar ik ben in zaken geweest waar het er wel eventjes anders aan toe ging (geen verstand van zaken, wel arrogant en opdringerig, niets thuis uit kunnen proberen enz.).
Kortom, ik heb geen enkel belang bij die firma maar ik vind het wel een klasse firma.









BenHuibers

Mijn ervaringen zijn duidelijk minder positief. De verkopers zijn behoorlijk arrogant, ze behandelen je blijkbaar alleen normaal als je een dure set koopt.
Voorbeeld: mijn vriendin had voor mijn verjaardagskado advies voor een hoofdtelefoon nodig. Dus toch even naar Stassen. Meteen het advies van de verkoper: deze moet je nemen!!! 250€ maar liefst. Toen mijn vriendin netjes vertelde dat ze dat te duur vond, deed ie er meteen 100€ vanaf. Raar, toch veel geld. Ze proberen blijkbaar bij ondeskundige personen maar wat te vragen.

Zelf ben ik 2 maanden geleden bij hun geweest voor een Onkyo set; deze was hier beduidend duurder dan in Duitsland, net over de grens bij Venlo. Toen ik vroeg wat hij hier van vond, zei deze verkoper: Onkyo apparatuur in Duitsland is slechter dan in NL! Toen viel ik toch wel in verbazing, wat een onzin...Maar hij deed mij geen voorstel voor een lagere set-prijs, dus mooi deze set in Duitsland gekocht.

Het is overigens niet mijn bedoeling deze zaak "zwart" maken, maar dit zijn gewoon mijn ervaringen....

Marcel_T.

Ben ongeveer anderhalf jaar geleden in Tegelen wezen luisteren naar speakers. Ben daar prima geholpen, er was een ruime keuze (in elke prijsklasse). Toen hebben we de drie beste speakerparen nog een via een andere versterker in een andere ruimte getest, was ook geen probleem.

De winkel in Venlo vind ik een ander verhaal. Daar lopen me toch een stel eigenwijze verkopers rond...

Mixed Emotions dus.

Mvg Marcel
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

msc449

Ik ben vrijdag wezen luisteren in Tegelen in het Palazzo van Stassen.
Eerst werden we rondgeleid door alle luisterruimtes die er waren. Daarna konden we plaatsnemen in een van de klaargemaakte luisterruimte en luisteren naar de luidsprekers die er stonden. Dit ging allemaal heel ongedwongen en zeker niet opdringerig. We konden zo lang luisteren als we zelf nodig vonden.

Er werd precies verteld welke apparatuur er gebruikt werd om de speakers aan te sturen. Zelfs toen ik uit interesse vroeg naar de B&W Nautilus, hoe deze nu eigenlijk klinken, werd me aangeboden om deze eens te gaan beluisteren. Ondanks het feit dat ze toch wisten dat ik deze niet zou kopen omdat ik al aangegeven had dat ik voor de Dynaudio ging, mocht ik deze op mijn gemak gaan beluisteren.

Ook toen ik daarna naar de winkel ging om alles te bestellen werd ik goed geholpen. Zonder te vragen werd er korting gegeven op alle onderdelen.

Er werd wel een aanbetaling gevraagd, maar dit bedrag mocht ik zelf bepalen. Het was meer een formaliteit. Vervolgens heb ik 50 euro aanbetaald. De kabels kon ik al meenemen en die waren al meer dan 100 euro, dus als ze om de een of andere reden niet leveren heb ik er winst op gemaakt.

Al met al ben ik dus tot nu toe tevreden over Stassen. Als alles nu ook binnen de afgesproken tijd geleverd word dan ben ik helemaal tevreden.

Mvgr, Mark

Xenomorf

QuoteAfspraken nakomen? Meestal keurig en indien ze het toch vergeten dan bel je toch zelf een keer extra, no big deal.

Ja hallo, een keer extra bellen, prima. Mijn ervaring en blijkbaar ook die van anderen is dat je op die manier aan het bellen blijft.
Begrijp mij niet verkeerd, ik koop daar niet voor niets al dik 15 jaar en dus ik ben tevreden, maar zoals jij het stelt slaat als een tang op een varken ;). Een zakelijke relatie dient altijd van 2 kanten te komen en meestal komt dat ook wel van 2 kanten bij ze, maar af en toe ligt het initiatief teveel bij mij (de klant). Daar sta je dan met je duizenden euro's die je wilt investeren.
Natuurlijk zijn er ergere zaken. Ik ben 2 keer (daarna nooit meer) bij Maxwell Venlo binnengelopen. Daar staan van die pikkies die jouw wel eens vertellen hoe het allemaal in elkaar steekt. Over arrogantie gesproken. En die Laagste Prijs garantie die zij toendertijd hadden kon men ook niet waarmaken, werd die verkoper zowaar kwaad op mij omdat ik door bleef vragen ???.
B&W Matrix 802s3 (front)
3A Andante (rear)
CR Camparo (center)
Rel Q100 (sub)  Bryston 3B-ST (poweramp) Denon AVC-A1D (preamp)  Marantz SA-8400 CD/SACD speler Pioneer DV-939(dvd) Philips Pronto Kabels: v/d Hul & Reference Wire  Panasonic TH-42PW7E 42" Plasma TV

Erik

Komt me bekend voor die arrogantie bij Hobo Amsterdam ben ik compleet onzichtbaar, twee geweest. Wel vriendlijk gedag hoor, maar meer komt er niet uit.

Bij RAf mocht ik wel een versterker kopen voor 3500 gulden plus nog 2 paar surround boxen (weer 600).
Maar toen ik vroeg of ik een paar testkabels mee mocht nemen om te kijken welke het beste bij mijn versterker en dure frontspeakers paste. Kreeg ik te horen dat ze daar niet aan begonnen!
Ik ben dan nog verbaasd als ik hoor dat sommige zaken zeggen, neem deze versterker/speakers maar even mee om te testen
Dus denk niet dat het bij die "dure" zaken allemaal zoveel beter is :-(
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

pietplezier

Stassen is echt een flutzaak

Drie maanden geleden heb ik gereageerd op een Quadral centre speaker die ze in de opruiming hadden. Na 3 keer terugbellen zouden ze een nieuwe voor me bestellen.

Ik heb denk ik wel 10 keer moeten terugbellen, omdat ze hun beloftes niet nakwamen. Tot op de dag van vandaag zou ik 'teruggebeld' worden, maar ik heb nooit meer iets gehoord.

Daar kom ik dus nooit meer! >:(

Xenomorf

Dit is dus een typische reactie die ik vaker hoor over Stassen en dat vind ik gewoon jammer, aangezien ze echt wel wat te bieden hebben. Niet echt slim om op die manier een drempel te creeeren voor de klant.
B&W Matrix 802s3 (front)
3A Andante (rear)
CR Camparo (center)
Rel Q100 (sub)  Bryston 3B-ST (poweramp) Denon AVC-A1D (preamp)  Marantz SA-8400 CD/SACD speler Pioneer DV-939(dvd) Philips Pronto Kabels: v/d Hul & Reference Wire  Panasonic TH-42PW7E 42" Plasma TV

Koiboy

Enige tijd terug belde ik naar Venlo ze want ze hadden een goede prijs voor bepaalde B+W luidsprekers. Nou....ik kreeg ze mooi niet voor die prijs want ik wilde een andere kleur.....`en die hebben we niet in huis, die moeten speciaal vooor u worden besteld´.
Kijk, daar zakt m´n broek nou van af.......op Internet adverteren, spannend doen met een prijs maar als paaltje bij puntje komt met beperkende voorwaarden komen.......da´s dus eens maar nooit meer......nu geen vent, dan nooit een vent.

R

Quote from: Koiboy on December  9, 2003, 21:30:40
Enige tijd terug belde ik naar Venlo ze want ze hadden een goede prijs voor bepaalde B+W luidsprekers. Nou....ik kreeg ze mooi niet voor die prijs want ik wilde een andere kleur.....`en die hebben we niet in huis, die moeten speciaal vooor u worden besteld´.
Kijk, daar zakt m´n broek nou van af.......op Internet adverteren, spannend doen met een prijs maar als paaltje bij puntje komt met beperkende voorwaarden komen.......da´s dus eens maar nooit meer......nu geen vent, dan nooit een vent.


Als dat de prijs van een demo set was, kan ik bij het standpunt van stassen wel iets voorstellen. Was dat het geval?

Richi

Heb eigenlijk alleen slechte ervaringen met Stassen. Wilde indertijd 5 MA-6100 mono-blokken bestellen, maar die waren niet leverbaar. Verschillende malen over gebeld (over een periode van 2 maanden): nee meneer, ze zijn nog niet leverbaar. Toen was ik het zat en heb ik 'doorgezeurd' en gerefereerd aan de mails die ik had gestuurd. Gaat de man het opzoeken, krijg ik als antwoord: nee meneer, u hebt nooit een mail naar ons gestuurd. Zal ik toch zeker zelf wel weten!  >:(

Recentelijk (half oktober) nog maar weer eens geprobeerd in verband met de reparatie van mijn RC-5200. Naar de zaak gegaan. Verkoper noteert mijn vraag en telefoonnummer op een bonnetje die even uit de printer wordt gedraaid. Ik kreeg toen al zo'n voorgevoel. Kortom, moet nu (10-12) nog antwoord krijgen...   :(

Zo koop je daar toch nooit niets. Wat als hun service op verkochte apparatuur net zo is?

Ben het wel met de anderen hier eens dat hun luisterkasteel iets speciaals is waar je in alle rust de mogelijkheid hebt om (veel) apparatuur te vergelijken.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xenomorf

QuoteEnige tijd terug belde ik naar Venlo ze want ze hadden een goede prijs voor bepaalde B+W luidsprekers. Nou....ik kreeg ze mooi niet voor die prijs want ik wilde een andere kleur.....`en die hebben we niet in huis, die moeten speciaal vooor u worden besteld´.
Kijk, daar zakt m´n broek nou van af.......op Internet adverteren, spannend doen met een prijs maar als paaltje bij puntje komt met beperkende voorwaarden komen.......da´s dus eens maar nooit meer......nu geen vent, dan nooit een vent.

Sorry hoor, maar dat vind ik geen valide opmerking. Als ik naar een meubelzaak ga en er staat een blauw lederen bankstel in de showroom voor bedrag X en ik wil hem in een andere, afwijkende kleur, dan verbaast het mij niet dat ik dan meer moet betalen. Ik heb dan nog wel altijd de keus om voor de goedkopere blauwe bankstel te gaan. Die keus had jij ook, jij had ook kunnen gaan voor hetgeen waarmee Stassen adverteerde.
B&W Matrix 802s3 (front)
3A Andante (rear)
CR Camparo (center)
Rel Q100 (sub)  Bryston 3B-ST (poweramp) Denon AVC-A1D (preamp)  Marantz SA-8400 CD/SACD speler Pioneer DV-939(dvd) Philips Pronto Kabels: v/d Hul & Reference Wire  Panasonic TH-42PW7E 42" Plasma TV

BOUBOU

Is het trouwens ook niet zo dat als je bv de B&W's ipv in Black Ash in Maple wilt hebben je ook een meerprijs betaald voor de andere afwerking?

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Vincent

Nee hoor, zit geen meerprijs aan verbonden als je de speaker in een andere kleur wilt.. ze hebben waarschijnlijk nog een demomodel staan in die kleur vandaar...

BOUBOU

Ok.....in dat geval kom ik morgen even langs om alles ff om te ruilen.
;D
Ik heb ik heb ze liever in sorrento  :P

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

peterrr

ik heb in een andere topic die nog op deze site staat gevraagd of er nog meer mensen me over iets stassen konden vertellen
daar heb ik toen mijn ervaring verteld en veel reacties gekregen. als er zoveel te doen is over een zaak (ook op ander forums trouwens) dan is het enigste wat daar over wil zeggen is je EIGEN ervaring telt. maar bedenk wel dat als je een probleem hebt met je apparatuur dat je bent overgeleverd aan DUITSE importeurs ik heb geluk gehad dat T.E.S (mission) nederland zeer coulant was. maar alle korting maakt hun beroerde instelling niet goed.
never nooit meer zal ik nog de waarde van een dubbeltje bij hun besteden. >:(

(ja de naam stassen smaakt bitter) :-[

gegroet ,
peterr



Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

azzaro

Hoge bomen vangen veel wind,
Stassen is hier duidelijk de hoogste boom... ;)

GPK

Ben een aantal keer bij Stassen geweest. Kan me voorstellen dat ze af en toe arrogant gevonden worden. heb ook een aantal keer met ze gebeld en een aantal keer gemaild voor prijsopgave. Geloof dat ze 1 keer niet teruggemaild hebben. ik vind het een goede zaak waar ze een flinke korting durfen geven. En ja, duitsland is af en toe goedkoper. En inderdaad, wanneer ze een model hebben wat  verouderd is, zoals nu veel bij hun demomodellen op de site, dan gaan ze niet voor die prijs ze in een andere kleur bestellen,. ik zie dat niet als lokken. Je kan ook zelf bellen of mailen om te vragen of ze de kleur hebben die je bedoelt. Doe ik altijd..
wel weet ik dat ze op dynaudio goede kortingen geven. Audience 52 voor 350 p/s vind ik heel redelijk. Volgens mij krijg je nu als je een mailtje stuurt automatisch en mailtje dat het wat langer kan duren door de drukte. En dan vrij snel daarna ook je antwoord..
Sonus Faber Toy monitor (white) / Audioquest Type4
Wadia 151 PowerDac Mini / Apple TV / RU Connected
Samsung UE40ES6710 / RU Connected
Sony VPL-HS60 met i-Visions 16:9 2.20 scherm / Gefen Copper

Stephan S

Veel reacties op deze zaak...
Ik was een paar maanden geleden bij Audioklang in Viersen, Duitsland, en daar was één van de verkopers van Stassen aan het shoppen. Ik zag oa. Denon voorbij komen. Zouden ze in Duitsland apparatuur in grote aantallen kopen om in hun winkel door te verkopen?