M'n laatste CD speler

Started by Raphie, June 9, 2012, 11:16:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Omdat bijna iedereen toch op streaming over is, hierbij wat was jouw laatste CD speler


stream nu met Dune
JBL PRX Power!

Nahpets

Meridian 800.



Wordt nog gebruikt.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

FvP


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


neverywhere

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Alex Groningen

M'n laatste cd speler? Dat zal omstreeks het jaar 2048 en 2053 zijn.
Er vanuit gaande dat ik zo rond de 75 a 80 jaar zal worden. ;D

DVDGuy

#7
Nog steeds in gebruik: Sony SCD XA 1200 ES

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

FvP

Quote from: DVDGuy on June 23, 2012, 12:54:04
Sony SCD XA 1200 ES



Een klant van me heeft de XA9000ES. Verschrikkelijk goed als cd-speler, moet je al een zeer dure dac tegen gooien om hem beter te krijgen.

ChrisV


Peerless Monster

Dit wordt niet mijn laatste...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Former member 78


ChrisV

Dank, 1 van de redenen waarom ik nog niet overgegaan ben op streaming.

Deleted member

Ik ben inmiddels ook helemaal over op streaming. Dit was mijn laatste, een North Star Model 192 transport (dus eigenlijk een "CD speler zonder DAC")


FvP

Quote from: Antoine on June 24, 2012, 12:52:12
Ik ben inmiddels ook helemaal over op streaming. Dit was mijn laatste, een North Star Model 192 transport (dus eigenlijk een "CD speler zonder DAC")



mooi ding, een van de beste loopwerken in z'n prijsklasse
hebben die ook nog in de winkel gehad

Maro

#15
Of het mijn laatste zal zijn weet je maar nooit maar ik zie geen reden om wat anders te willen.. :inlove:



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Pinohelmond

Quote from: Maro on June 24, 2012, 14:02:58
Of het mijn laatste zal zijn weet je maar nooit maar ik zie geen reden om wat anders te willen.. :inlove:


Prachtig!

Voor mij zal het spelen van cd's voorlopig wel blijven, heeft toch zijn eigen charmes.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

erik s.

Quote from: Pinohelmond on June 25, 2012, 16:29:01
Prachtig!

Voor mij zal het spelen van cd's voorlopig wel blijven, heeft toch zijn eigen charmes.
net als de lp.
er worden tegenwoordig meer draaitafels verkocht dan toen de cd op de markt kwam.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Pinohelmond

Quote from: erik s. on June 25, 2012, 16:42:07
net als de lp.
er worden tegenwoordig meer draaitafels verkocht dan toen de cd op de markt kwam.

Inderdaad. Nu is de LP net wat voor mijn tijd maar voor de mensen die net wat ouder zijn als ik (31) is de LP wat voor mij de cd is.
Streamen is leuk, goedkoop en kwalitatief goed maar er gaat toch niets boven een cd in de speler plaatsen en vervolgens lekker onderuitgezakt in je stoel gaan luisteren. Gemiddeld kost een cd tussen de € 7,- en € 18,- en dat heb ik er graag voor over.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

John Wx

#19
SONY CDP-228esD
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Quote from: Maro on June 24, 2012, 14:02:58
Of het mijn laatste zal zijn weet je maar nooit maar ik zie geen reden om wat anders te willen.. :inlove:





:dry:  eerlijk antwoord Wim = nee  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

paaj

#21
Quote from: Maro on June 24, 2012, 14:02:58
Of het mijn laatste zal zijn weet je maar nooit maar ik zie geen reden om wat anders te willen.. :inlove:

Ik 'zie' genoeg reden, maar het klinkt vast fantastisch. ;D

Hele tijd terug al overgegaan naar PC en nu dan Mac als bron. Mijn laatste CD speler is zeker tien jaar geleden gesneuveld. Dat was een Philips, waarschijnlijk (=zag er precies uit zoals) deze CD650:

In combinatie met bijpassende Philips versterker en KEF 303 had ik eigenlijk een erg lekker setje op mijn slaapkamer staan.

Zet wel af en toe nog een schijfje op nu in m'n Oppo, klinkt naar mijn idee net iets lekkerder dan de interne DAC in de Naim, maar meestal heb ik geen zin om te zoeken enzo.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Rudo

Mijn waarschijnlijk laatste cd-speler: de tentlabs.
Drive, zonder dac.

Ik draai eigenlijk nooit meer cd-tjes sinds ik een PS Audio PWD (nu de mk2) met network bridge heb.
Als ik nu een cd-tje wil beluisteren rip ik deze eerst...
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

martin778

Mijn laatste CD speler was deze:

+ Een gemodificeerder Philips DAC960

Sinds zo'n 1.5 jaar gebruik ik een Squeezebox, eerst een Duet nu de Touch.

Former member 78