Optisch uit verbouwen naar coax uit

Started by Wijx wondere wereld, June 7, 2012, 18:56:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wijx wondere wereld

Is dit vrij makkelijk te doen? 10 jaar terug heb ik wel eens het omgekeerde gedaan voor een ddac, maar kan me er weinig van herinneren.
Ik kom wel verloopjes tegen voor weinig, maar eerst omzetten naar optisch en dan naar coax lijkt me niet ideaal.



Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Kjelt

Ja vrij gemakkelijk. Het  uitgangssignaal even bufferen met een logisch ic op 5volt(even ontkoppelen met 100nF) en om het netjes te doen er een scheidingstrafootje ertussen (pulse trafo) en je bent er. Wellicht nog een weerstandje, kun je nakijken bij de Elektuur uit de jaren 90 stonden meerdere van dt soort schakelngen in of wellicht ergens op het internet.

jossie

Hallo Wijx,

Als de geheugenbelasting je teveel wordt... Ik heb zo'n dingetje te koop in de markt sectie van GefenTV. Hou je je apparaat toch ook origineel. Misschien wat makkelijker weer te verkopen... Staat in de markt >> overig HT.
Omni !

Wijx wondere wereld

#3
Geheugen zou ik wel eens wat bij willen plaatsen, maar ik heb verder gezocht en ik heb wel de pinnetjes op het moederbord zitten voor een coax uit

http://www.hardwaresecrets.com/fullimage.php?image=37447

Weet iemand welk van de drie de plus min en overbodig is? Anders wordt het uitproberen tot het niet meer werkt  :D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Kjelt

Zit ie op een moederbord van een PC? Dan wil je er zeker een pulse trafo tussen zetten!

jossie

Als je dan toch een galvanische scheiding wilt hebben kun je net zo goed adapter nemen van optisch naar coax. Ben je ook klaar.
Omni !

Wijx wondere wereld

Quote from: Kjelt on June  8, 2012, 20:01:55
Zit ie op een moederbord van een PC? Dan wil je er zeker een pulse trafo tussen zetten!

Ja schijnt op elk moederbord te zitten. Pulstrafo komt er uiteraard nog tussen.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun