Killerbee's set(je)

Started by KillerbeeNL, June 5, 2012, 21:30:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KillerbeeNL

Na al heel wat jaartjes hier op het forum wat (mobiel) foto's
van mijn set.

Deze kan natuurlijk niet tippen aan het "geweld" wat hier worden getoond maar bij een nieuwe tv hoort een nieuwe kast etc. etc.

LG 47LW4500 (edge) 3D led
Pioneer VSX-D511
Pioneer DV-350
Philips DVD recorder
Wii
Xbox360
AC-Ryan mini mediaplayer
Mordaunt-Short MS902
Pioneer surrounds 4.1 (center niet meer aangesloten)
Pioneer sub
Canare subwoofer kabel
Canare LS kabels
W&M digitale coax

UPC digitale tv met 27 HD kanalen

Gewoon een nette set en ben tevreden met wat ik heb.

Afgelopen weekend de nieuwe tv opgehangen en kabels aan de achterzijde voorzien van een soort trekontlasting aangezien de hele kabelboom mee wordt gesleurd tijdens het ophangen:D

De MS moet nog worden voorzien van kleine standaards(?)

En nog wat kleine puntjes op de i ::)

En natuurlijk ga ik ALLE inputs kalibreren en controleren want zo'n tv heeft nogal wat mogelijkheden w.b.t de instellingen maar goed mijn hobby krijgt zo weer wat meer input :D

Hier een paar foto's voor de liefhebbers.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

VlisChris

Maatje van me heeft dat meubel in rood hoogglans. Vind dit toch wel een stuk mooier. Stuk rustiger aan het oog.

Ziet er net uit zo hoor die opstelling van je.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

KillerbeeNL

Quote from: Christiaan S on June  5, 2012, 21:44:34
Maatje van me heeft dat meubel in rood hoogglans. Vind dit toch wel een stuk mooier. Stuk rustiger aan het oog.

Ziet er net uit zo hoor die opstelling van je.

In het echt is hij donkergrijs (beetje warme tint en geen blauwe gloed)

==Start post tekst aangepast==

Bedankt voor het compliment.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

Nog een paar foto's
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Former member 78

Ik zal onder jouw ''vloerstaanders'' zeker stands zetten!

KillerbeeNL

Quote from: ArjanR1 on June  5, 2012, 23:04:02
Ik zal onder jouw ''vloerstaanders'' zeker stands zetten!

Klopt dit lijkt ff nergens op.
Ik ga ze ook nog spuiten dus wordt zeker beter ;D
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

larzie

Waarom heb je de center uit de setup gehaald? De center is toch wel de belangrijkste speaker bij surround geluid in films.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Former member 78

Quote from: larzie on June  6, 2012, 10:07:28
Waarom heb je de center uit de setup gehaald? De center is toch wel de belangrijkste speaker bij surround geluid in films.

De center is niet de belangrijkste speaker :)

larzie

Quote from: ArjanR1 on June  6, 2012, 12:42:03
De center is niet de belangrijkste speaker :)

Als je met een center speelt gaat al het geluid bijna via de center. De center zorgt ook voor een betere plaatsing en meer detail in je frontstage. Misschien is het niet de belangrijkste speaker dan, aangezien je het kan compenseren met je 2 fronts, maar dat zorgt volgens mij wel voor een minder gedetaileerde frontstage.
Uiteraard zijn alle speakers belangrijk wil je een goed surround geluid produceren, maar bij aanwezigheid van een center gaat het meeste geluid over de center, wat deze in mijn optiek wel een van de belangrijkere speakers maakt in de setup. Maar het kan zijn dat je een andere mening hebt, maar een onderbouwing zou dan voortaan wel prettig zijn. Ik sta altijd open voor iemands mening/ideƫen. :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

KillerbeeNL

Quote from: larzie on June  6, 2012, 10:07:28
Waarom heb je de center uit de setup gehaald? De center is toch wel de belangrijkste speaker bij surround geluid in films.

De center is i.v.m optische redenen weggelaten EN de center van een Pioneer surround set "past" niet bij het geluid van de (boekenplank) MS speakers.

Nu 4.1 maar dat moet ik nog testen of dat surround daardoor minder wordt.

Persoonlijk zijn mijn eisen minder als de meerderheid hier en vind ik zo'n dikke center buiten het betere homogene geluid in de sommige opstellingen optisch een beetje "storend" overkomen in het geheel.

Wel zie ik ook opstellingen hier die wel prachtig passen in het geheel.

Misschien vind ik ooit nog een passende oplossing maar voor nu volstaat het.

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

larzie

#10
Quote from: KillerbeeNL on June  6, 2012, 17:43:18
De center is i.v.m optische redenen weggelaten EN de center van een Pioneer surround set "past" niet bij het geluid van de (boekenplank) MS speakers.

Nu 4.1 maar dat moet ik nog testen of dat surround daardoor minder wordt.

Persoonlijk zijn mijn eisen minder als de meerderheid hier en vind ik zo'n dikke center buiten het betere homogene geluid in de sommige opstellingen optisch een beetje "storend" overkomen in het geheel.

Wel zie ik ook opstellingen hier die wel prachtig passen in het geheel.

Misschien vind ik ooit nog een passende oplossing maar voor nu volstaat het.

Ah ja het vereiste van een center is wel dat deze een homogeen geluid produceert met je fronts :)
Duidelijke keus wat dat betreft. Is er geen bijpassende center van MS?

MS905i ofzo?

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

KillerbeeNL

#11
Quote from: larzie on June  6, 2012, 18:11:38
Ah ja het vereiste van een center is wel dat deze een homogeen geluid produceert met je fronts :)
Duidelijke keus wat dat betreft. Is er geen bijpassende center van MS?

MS905i ofzo?



Deze voldoet  :) :):)
De kleur van mijn MS is kersen (?)

Maar de kleur is niet belangrijk want ik heb nog wat spuitwerk te doen maar dan moet het wel beter weer worden :'(
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)