Robbert's stereo set: nieuw appartement!!! nog meer foto's p6

Started by Robbert54, June 5, 2012, 20:26:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pjotr

Zeker een toppertje voor het geld! De CD-speler is ook erg goed, maar via coax verbonden met de DAC presteert deze nog veel beter.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

HTip

Zie je stereo-topic nu pas. Het lijkt een nieuwe trend, van surround terug naar stereo ;)

Spannend met het nieuwe appartement. Je hebt in ieder geval de prioriteiten goed, eerst kijken of je speakers en TV kunnen passen, anders helaas... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

Quote from: Robbert54 on June 22, 2012, 14:04:37
goed nieuws! zijn eerste kandidaat voor een appartement in Enschede :headbanging: nu maar hopen dat het ook wat is. Heb er nog niks van gezien namelijk ??? als mijn speakers en tv er maar kunnen staan :D

Mooi, Robbert. Wanneer ga je kijken naar je eventuele nieuwe appartement?
En ik las ook nog dat je weer aan de studie gaat, welke opleiding ga je volgen?

Robbert54

Quote from: HTip on June 22, 2012, 22:44:14
Zie je stereo-topic nu pas. Het lijkt een nieuwe trend, van surround terug naar stereo ;)

Spannend met het nieuwe appartement. Je hebt in ieder geval de prioriteiten goed, eerst kijken of je speakers en TV kunnen passen, anders helaas... :D
precies :D

al heb ik nu ook een WAF waar ik rekening mee moet houden, maar dat zit gelukkig wel goed.

Quote from: Alex Groningen on June 23, 2012, 08:19:35
Mooi, Robbert. Wanneer ga je kijken naar je eventuele nieuwe appartement?
En ik las ook nog dat je weer aan de studie gaat, welke opleiding ga je volgen?
dinsdagavond gaan we even kijken. Ben erg benieuwd. Klopt idd, ik heb me ingeschreven voor de opleiding Kunst en Techniek, maar ik twijfel toch ook nog wel erg om met SPH te beginnen en dan mogelijk door naar de Universteit voor Psychologie
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Kingpin

Quote from: Robbert54 on June 23, 2012, 15:14:01
dinsdagavond gaan we even kijken. Ben erg benieuwd.
Ben je een beetje bekend met Enschede?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Robbert54

Quote from: Kingpin on June 23, 2012, 15:17:05
Ben je een beetje bekend met Enschede?
ja wel redelijk. Wijk staat niet bekend als geweldig, zeker niet (boswinkel) maar goed het is maar voor 4 jaar dus maar even kijken hoe het bevalt
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Kingpin

Quote from: Robbert54 on June 23, 2012, 15:20:14
ja wel redelijk. Wijk staat niet bekend als geweldig, zeker niet (boswinkel) maar goed het is maar voor 4 jaar dus maar even kijken hoe het bevalt
Bedoel je dat je aankomende woning in boswinkel staat?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Quote from: Robbert54 on June 23, 2012, 15:14:01
dinsdagavond gaan we even kijken. Ben erg benieuwd. Klopt idd, ik heb me ingeschreven voor de opleiding Kunst en Techniek, maar ik twijfel toch ook nog wel erg om met SPH te beginnen en dan mogelijk door naar de Universteit voor Psychologie

Klinkt erg ambitieus. Maar als je na je opleiding nog een universitaire opleiding gaat volgen dan ben je er nog wel een paar jaar zoet mee. Maar goed, eerst een keuze maken welke van de 2 opleidingen je wilt gaan volgen.
Wens je alvast succes met de keuze en de eventuele opleiding.

Robbert54

Quote from: Alex Groningen on June 23, 2012, 17:07:44
Klinkt erg ambitieus. Maar als je na je opleiding nog een universitaire opleiding gaat volgen dan ben je er nog wel een paar jaar zoet mee. Maar goed, eerst een keuze maken welke van de 2 opleidingen je wilt gaan volgen.
Wens je alvast succes met de keuze en de eventuele opleiding.
nee niet achter elkaar, zal dan propedeuse halen en door, maar voor nu ziet het er voor 70 procent uit dat het sph gaat worden.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Kingpin

Quote from: Robbert54 on June 23, 2012, 16:49:40
Ja. Wat dan?
Nee niets, ik begreep je zin niet helemaal of je het nu wel of niet zo'n geweldige wijk vond.
Boswinkel is groot, je heb idd slechte gedeeltes maar ook goede (zoals in elke wijk wel denk ik).
Wel veel 'groen' en is de laatste jaren er wel op vooruit gegaan vind ik.
Suc6
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Robbert54

Quote from: Kingpin on June 23, 2012, 17:20:10
Nee niets, ik begreep je zin niet helemaal of je het nu wel of niet zo'n geweldige wijk vond.
Boswinkel is groot, je heb idd slechte gedeeltes maar ook goede (zoals in elke wijk wel denk ik).
Wel veel 'groen' en is de laatste jaren er wel op vooruit gegaan vind ik.
Suc6
Oh zo. Ja woon nu nog in Nijverdal. Hoop dat het wat is voor ons
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

morgen kijken naar het appartementje. Nog wel goed nieuws als het wat is. Er zijn 2 woonkamers. Ben al in overleg met de vriendin over een luisterruimte/toekomstige HT ruimte!! :D :clapping:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Quote from: Robbert54 on June 25, 2012, 21:58:48
morgen kijken naar het appartementje. Nog wel goed nieuws als het wat is. Er zijn 2 woonkamers. Ben al in overleg met de vriendin over een luisterruimte/toekomstige HT ruimte!! :D :clapping:
Goed bezig! :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Quote from: Robbert54 on June 10, 2012, 23:09:27
nu toch een minpuntje ontdekt, maar ben er nog niet helemaal uit of het nu voornamelijk aan de speakers ligt of de slechte akoestiek. Muse is een band die je toch op een behoorlijk hoog volume moet draaien, maar op de een of andere manier klinkt het dan niet erg lekker. Een beetje rommelig, net alsof de balans mist.. zou ook aan de opname kunnen liggen, gaat om de de cd Resistance. Iemand hier ervaring mee??
Hi Robbert,

Ik lees dit nu pas, maar ik ben al jaren Muse fan en ben op een paar plaatsen in de wereld geweest om Muse te bekijken.. (o.a. Wembley!! (was super)).. De cd's van Muse echter zijn inderdaad wat flets en futloos. Daarom luister ik ze vooral op mijn iPhone en in de auto, gewoon hard en geen kwaliteit vereist.

Ik denk niet dat het aan je set ligt maar eerder aan de cd's die Muse produceert. Al moet ik wel zeggen dat t.o.v. andere rockbands sommige nummers vrij goed zijn voor de muziekstijl die er wordt gespeeld.. Speel maar eens Stockholm Syndrome (staat niet op The Resistance) op een vrij hoog volume, ik vind dat ze dat nog aardig hebben gedaan.

Feit blijft dat Muse de beste live band is die ik ooit heb gezien. Live zijn ze misschien geen 10 maar wel 100 keer beter dan op CD. Ze worden niet voor niets het Queen van de 21e eeuw genoemd ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Quote from: Etiennevh on June 25, 2012, 23:20:01
Hi Robbert,

Ik lees dit nu pas, maar ik ben al jaren Muse fan en ben op een paar plaatsen in de wereld geweest om Muse te bekijken.. (o.a. Wembley!! (was super)).. De cd's van Muse echter zijn inderdaad wat flets en futloos. Daarom luister ik ze vooral op mijn iPhone en in de auto, gewoon hard en geen kwaliteit vereist.

Ik denk niet dat het aan je set ligt maar eerder aan de cd's die Muse produceert. Al moet ik wel zeggen dat t.o.v. andere rockbands sommige nummers vrij goed zijn voor de muziekstijl die er wordt gespeeld.. Speel maar eens Stockholm Syndrome (staat niet op The Resistance) op een vrij hoog volume, ik vind dat ze dat nog aardig hebben gedaan.

Feit blijft dat Muse de beste live band is die ik ooit heb gezien. Live zijn ze misschien geen 10 maar wel 100 keer beter dan op CD. Ze worden niet voor niets het Queen van de 21e eeuw genoemd ;)
Hey Etienne.
Muse is live echt goed ja. Vind ze zelf ook wel goed, maar mijn vriendin is echt een grote fan. Gaat ook naar t concert. Ik denk zelf ook dat het niet aan de speakers ligt. Wij draaien Muse nu vooral in de mini cooper S cabrio, daar klinkt t echt geweldig! Alleen hou je voet dan maar eens stabiel op t pedaal :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Overigens ook nog contact gehad met Hepta. Blijkt dat er aardig wat upgrades zijn voor de Hepta's waaronder, betere bedrading, verbeterde entree, spoelen, condensatoren en nieuwe tweeters. Maar eens even goed over nadenken. Service en doormeting is iig gratis.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Quote from: Robbert54 on June 25, 2012, 23:50:47
Hey Etienne.
Muse is live echt goed ja. Vind ze zelf ook wel goed, maar mijn vriendin is echt een grote fan. Gaat ook naar t concert. Ik denk zelf ook dat het niet aan de speakers ligt. Wij draaien Muse nu vooral in de mini cooper S cabrio, daar klinkt t echt geweldig! Alleen hou je voet dan maar eens stabiel op t pedaal :D
Heerlijk he! Ja ik ga uiteraard ook in December naar de Ziggo Dome..

Toemaar weer! Van een simpele Suzuki Swift (dacht ik) naar een Mini Cooper S Cabrio? Dat is niet mis! :) Nu begrijp ik dat je even "andere uitgaven" had ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

woensdag intake gesprek voor het appartement :pompom: het appartement zag er prachtig uit! :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Kingpin

Quote from: Robbert54 on July  1, 2012, 01:50:08
woensdag intake gesprek voor het appartement :pompom: het appartement zag er prachtig uit! :pompom:
Welkom ... mede-wijkbewoner  :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Robbert54

Quote from: Kingpin on July  1, 2012, 04:25:54
Welkom ... mede-wijkbewoner  :D
Thanks! Het was trouwens niet Boswinkel, maar t stroink ???

Appartement heeft een woonkamer van 40m2 daar past mijn set wel in dus :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Kingpin

Quote from: Robbert54 on July  1, 2012, 11:24:35
Thanks! Het was trouwens niet Boswinkel, maar t stroink ???

Appartement heeft een woonkamer van 40m2 daar past mijn set wel in dus :D
Mooi!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Als alles doorgaat dan ben ik per 31juli inwoner van Enschede! :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo