Metadata (tags) voor verzamelalbums (artiest, albumartiest)

Started by gast2018, June 5, 2012, 14:11:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gast2018

Ik loop tegen een probleempje aan waarvan ik denk dat de oorzaak in de tags zit maar ben daar niet zeker van.

Tot voor kort gebruikte ik het Sonossysteem. Waarbij ik de tags van de verzamelalbums als volgt had:

artiest: "naam artiest"
album artiest "Various"

De reden hiervoor was dat ik mijn verzamelalbums allemaal bij elkaar onder "Various" wilde hebben en niet alle artiesten van verzamelalbums tussen de overige artiesten. Bij het Sonossysteem zie je dan bij het openen van een bepaalde map (bv Hitzone X) de diverse nummers.

Nu ik een Majik DSM heb en draai met BubbleDS is deze sructuur komen te vervallen. de artiesten van de verzamelalbums staan gewoon tussen het andere volk. Blijkbaar werkt hier de gekozen strategie niet. Is er een manier om de oude "sonos presentatie" ook hier te krijgen/forceren?

Er is momenteel slechts 1 verzamelalbum wat zich op de oude manier presenteert maar ik zie daarbij geen verschil in de tags tov andere verzamelalbums.

opmerking: in de tags kom je zowel de term: album artiest als albumartiest tegen.

Iemand enig idee?

Pjotr

Vreemd, normaliter zou inderdaad "Album Artist" voldoende moeten zijn. Blijkbaar sorteert de Majik DSM niet op deze tag. Mischien zit er ergens een optie in de instellingen om de tag waarop gefilterd dient te worden, in te stellen.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Kingpin

Volgens mij moet het net andersom.

artiest: "Various"
album artiest "naam artiest"

Probeer dit eens!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack


Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

gast2018

hehe ik ben eruit.

Het moet toch zijn

artiest "jaap Aap"
album artiest "various"

Het sonos systeem doet iets raars. Als je zoekt op artiest kijkt deze naar het veld "artiest" tenzij er ook een veld "album artiest" is dan kijkt hij daar na. Dus bij verzamelalbums is de waarde van het veld anders en worden verzamelalbums onder "various" gepresenteerd.

Bubble DS doet het consequent en daarom werkte de systematiek niet meer. Zoek je op artiest dan krijg je alle artietsten en zoek je op album artiest dan krijg je alle albumartiesten.

Andere interpretatie en denkwijze.

Kingpin

Je hebt gelijk, Various Artists komt onder "Album Artist".
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack