Neel Doff's Theatre

Started by Marc, June 3, 2012, 21:12:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Schollaw

Daarnaast had ik ook wat ruis vanuit mijn kabel distributie. Een nieuwe HDMI kabel en spoeltje ertussen heeft ook geholpen. Dit i.c.m. kabels XLR aan te sluiten.

Je weet maar nooit.

mvg

Parasound a52- parasound hca 2205a - marantz av 7702 mkII - Dali m 375 - Dali h 80 - b&w 610 xp en velodyn spl 12 r- oppo udp 203 - panasonic txp - epson eh tw 9300

Marc

Quote from: wouterschollaert on August 11, 2018, 12:11:18
Daarnaast had ik ook wat ruis vanuit mijn kabel distributie. Een nieuwe HDMI kabel en spoeltje ertussen heeft ook geholpen. Dit i.c.m. kabels XLR aan te sluiten.
Je weet maar nooit.
mvg
Alles is met goede XLR kabels aangesloten. HDMI lijkt me niet het probleem, maar mogelijk wel het feit dat we van de NAS, dus via netwerk, speelden. Ik moet die schijf vinden en dan eens hetzelfde spelen van de BluRay schijf.

Schollaw

#327
Steeds een zoektocht. Hopelijk kom je er snel uit!

Trouwens heel erg leuke blog om te volgen met fijne foto's. Top HT ruimte!

groeten
Parasound a52- parasound hca 2205a - marantz av 7702 mkII - Dali m 375 - Dali h 80 - b&w 610 xp en velodyn spl 12 r- oppo udp 203 - panasonic txp - epson eh tw 9300

Spekkie99

Filters van de speakers al nagelopen?
Welke protect is het?
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

vik

#329
Bummer!  :-\

Wat mogelijk nog een oorzaak zou kunnen zijn is een overstuurd of vervormd ingangssignaal op de POA. De enige manier om problemen te achter halen is door alles af te koppelen en stap voor stap weer op te bouwen en testen. Dat kost helaas wel tijd.

Ik kom zo snel mogelijk weer jullie kant op want dit is echt knudde.

Ik zal ook gelijk mijn orginele Atmos demo schijf meenemen.



Quote from: Marc on August 11, 2018, 10:44:23
Ongelofelijk....
Ik had, maar heb nog steeds, een probleem met de POA Cinemike die soms snel in "safety modus" gaat.
Gisteren heb ik de blu ray file van de Dolby Atmos demo gespeeld, het is die met Vettel in zijn F1.
Boven 70dB gaat de POA in safety modus.
Ik heb de file (die op mijn NAS staat) via mijn HTPC maar ook eens via de OPPO gespeeld, het maakt niet uit, 70dB is het maximum dat ik kan spelen. Okay, dat is al redelijk hard, maar toch.
Ondertussen heb ik dat bakbeest al opnieuw in Duitsland laten nakijken (en dat is niet evident want weegt 65kg), er zijn nieuwe stukken in geplaatst, Viktor is eea bij ons komen nakijken, de power kabel zit nu rechtstreeks in een stopcontact, maar helaas, we hebben het probleem nog altijd niet gevonden.
Ik ben er nagenoeg zeker van dat de POA zelf niet de oorzaak is. Hij krijgt wsch een raar signaal binnen (geluid of stroom?) en dan gaat hij in safety mode. Dat signaal is duidelijk volume-afhankelijk. Toen Viktor hier was hebben we tot 80 dB gespeeld, ook in Dolby Atmos, en toen was er geen probleem  :mad: . Toen speelden we wel van Blu Ray disc en niet vanaf NAS.
Iemand een idee?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

evilniek

Misschien is er een mogelijkheid om een andere versterker uit te proberen, misschien een suggestie?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Marc

Gisteren was Viktor weer onze gast. Als dit de normale Cinemike aftersales service is...."chapeau" zeggen we dan hier, wat wil zeggen: niets dan lof.
We hebben weer een aantal dingetjes geprobeerd, maar toen we stopten met het "bridgen" van de eerste 6 versterkers van de POA bleef hij draaien, zelfs bij pieken tot boven de 100 dB (BluRay "Unbroken" in Dolby Atmos).
Dus: McIntosh LS360 fronts en CS350 center hebben genoeg aan niet gebridgde kanalen van de POA (ook goed voor 300W elk op 4 Ohm) ipv in bridge modus (dat is dan 500W per kanaal op 4 Ohm).
Hier zal wel een elektronische uitleg voor zijn zeker?
Tussendoor heeft Viktor er ook voor gezorgd dat het gordijn weer normaal open en dicht gaat en niet in schokjes. Nogmaals dikke DANKU voor Viktor van Cinemike! :clapping: :worship:

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

mr.crash

#333
Ja ik ben het eens met reza..
Dit is erg netjes  :worship:
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

denoontje


vik

#335
Graag gedaan Marc maar voor mij is het pas een feest als het zeker 10 bezoekjes stabiel draait in jullie prachtige ruimte.

QuoteHier zal wel een elektronische uitleg voor zijn zeker?

Het is vrij simpel.

Jouw speakers zijn nominaal 4 ohm. Zodra je de POA brugt halveert de impedantie van 4 naar 2 ohm. Vrij pittig dus en dat zou mogelijk een oorzaak kunnen zijn dat de POA in protectie schiet. De 10 kanalen in de POA leveren individueel genoeg vermogen voor jouw speakers (300 watt op 4 ohm) dus ik zie geen enkele reden om de kanalen te bruggen en op deze wijze ontlast je de POA.

Maar zoals gezegd; laten we het eerst even afwachten allemaal maar ik heb er een goed gevoel bij. ::)






Quote from: Marc on August 13, 2018, 10:45:39
Gisteren was Viktor weer onze gast. Als dit de normale Cinemike aftersales service is...."chapeau" zeggen we dan hier, wat wil zeggen: niets dan lof.
We hebben weer een aantal dingetjes geprobeerd, maar toen we stopten met het "bridgen" van de eerste 6 versterkers van de POA bleef hij draaien, zelfs bij pieken tot boven de 100 dB (BluRay "Unbroken" in Dolby Atmos).
Dus: McIntosh LS360 fronts en CS350 center hebben genoeg aan niet gebridgde kanalen van de POA (ook goed voor 300W elk op 4 Ohm) ipv in bridge modus (dat is dan 500W per kanaal op 4 Ohm).
Hier zal wel een elektronische uitleg voor zijn zeker?
Tussendoor heeft Viktor er ook voor gezorgd dat het gordijn weer normaal open en dicht gaat en niet in schokjes. Nogmaals dikke DANKU voor Viktor van Cinemike! :clapping: :worship:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DD2

Een HT met een openhaard...  :worship:  volgens mij een unicum?

Mooie ruimte geworden!!!

jvanhambelgium

Quote from: DD2 on August 24, 2018, 16:19:53
Een HT met een openhaard...  :worship:  volgens mij een unicum?

Ik zag ook al zoiets op een foto.
Met al die apparatuur, elke deftige PJ die warmte lucht blaast als een haardroger en een stapel eindversterkers kan je eerder snel koeling gebruiken denk ik  :devil:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Marc

In de winter zijn we heel blij met de gashaard, en in de zomer blijft het gelukkig redelijk koel in deze ruimte. Geïnteresseerde HTforumleden kunnen evt. eens langskomen, graag met interessante software en goede ideeën. Afspraken via pb, HT staat in het Genk van KRC GENK 😉

flakkees

jammer dat het niet echt om de hoek is  ;D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Marc

Inmiddels zit ik met een dilemma: VW500ES vervangen door N7 of toch een nieuwe lamp in de VW500....moeilijk, eerst maar eens kijken wat de VW500 nog kan opleveren....
Als ik hier een stapel 100jes had liggen wist ik het wel.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

#342
N7: HDR, betere lens, dieper zwart. Die 500es zal nog wel 1500-2000 opleveren? Native 4K.

Mooie ruimte overigens!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

r_flagg

Quote from: Marc on August 25, 2018, 01:03:40
In de winter zijn we heel blij met de gashaard, en in de zomer blijft het gelukkig redelijk koel in deze ruimte. Geïnteresseerde HTforumleden kunnen evt. eens langskomen, graag met interessante software en goede ideeën. Afspraken via pb, HT staat in het Genk van KRC GENK 😉

Geldt de uitnodiging nog steeds ?  ;D
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Marc

Wat geeft een beter beeld: een niet gecalibreerde beamer met een nieuwe lamp of een gecalibreerde beamer (op 1600u lamptijd) met een lamp die 2400 uren op de teller heeft?

reza

Waarschijnlijk de nieuwe lamp zonder kalibratie.
Het zal sowieso beter ogen!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

wow wat een ruimte, ongelofelijk, vakwerk!!  :headbanging:
Heb met plezier het gehele topic in 1 ruk doorgelezen, echt gaaf met die lambrisering e.d., weet zeker dat wanneer wij dat thuis zouden hebben ik mijn vrouw ook vaker de kelder in krijg (al vind ik het nu ook prima om een cave voor mezelf en mijn zoontje te hebben  :D)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Sjaak_Banaan

Quote from: PascalP on February  4, 2020, 08:59:37
wow wat een ruimte, ongelofelijk, vakwerk!!  :headbanging:
Heb met plezier het gehele topic in 1 ruk doorgelezen, echt gaaf met die lambrisering e.d., weet zeker dat wanneer wij dat thuis zouden hebben ik mijn vrouw ook vaker de kelder in krijg (al vind ik het nu ook prima om een cave voor mezelf en mijn zoontje te hebben  :D)

Kan je vertellen dat de man verantwoordelijk hiervoor niet zo ver weg woont voor je, dus... ;)
Geen idee of hij dat werk nog steeds doet, het is al een poos stil op zijn account, maar hij heeft ons destijds ook goed op weg geholpen. Gé is super handig.  :worship:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

Quote from: Sjaak_Banaan on February  4, 2020, 11:30:27
Kan je vertellen dat de man verantwoordelijk hiervoor niet zo ver weg woont voor je, dus... ;)
Geen idee of hij dat werk nog steeds doet, het is al een poos stil op zijn account, maar hij heeft ons destijds ook goed op weg geholpen. Gé is super handig.  :worship:

had al even gespiekt en ik zag Venlo in zijn profiel staan ja ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Marc

Inmiddels hangt de N7 en sinds vandaag is het beeld ook goed ingesteld (maar nog geen calibratie). Vandaag ook de Zappiti PRO in ontvangst genomen. We kunnen ons dus de komende tijd goed amuseren.Uitnodiging voor meet&greet opgeschort tot na de corona ellende, uiteraard.