Neel Doff's Theatre

Started by Marc, June 3, 2012, 21:12:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Hoi Marc,

Ik denk dat je verticale masking bedoelt, als je standaard aspect ratio 21:9 is en je dus masking links/ rechts hebt om een kleiner 16:9 beeld te maken.

Groet,

Bjorn

Marc

yep, vertikale masking om het scherm horizontaal te verkleinen  ;)

LittleNinja

#77
Wat een machtige HT zal dit gaan worden. Ik ben erg benieuwd naar de keuzes die je zal moeten gaan maken. In de volgstand dus.

Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar ga je voor een Dolby Atmos opstelling? Of denk je eventueel al aan deze toekomstige upgrade? 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Marc

Ik zal Gé zeker vragen om rekening te houden in het ontwerp van het plafond met de optie van 2 speakers.

LittleNinja

Of 4 natuurlijk... Kwestie van leidingen trekken voor kabels en uitsparingen voor toevoeging van speakers. ;)

Succes en veel plezier!

Quote from: Marc on August 19, 2014, 17:50:53
Ik zal Gé zeker vragen om rekening te houden in het ontwerp van het plafond met de optie van 2 speakers.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

IndianaJ

Tjonge. Waanzinnig als je zoveel ruimte kan creeren voor je HT.
Maar mini bios.
Dan is de mijne wel een ienieminie  :P
Maar ik ben er net zo trots op en blij mee hoor.

Ik ben erg benieuwd hoe het er uit komt te zien en het ziet er veelbelovend uit.
Zeker de 3d afbeeldingen beloven een prachtige ruimte.
Succes en ik zal deze topic zeker in de gaten houden.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Marc

Zou het zinvol zijn om, rekening houdend met de komst van hoogtekanalen (Atmos), nu reeds 4 speakers in het plafond te voorzien?
Afhankelijk van de persoon zal hier volmondig JA op geantwoord worden...
Zou het dan een goed idee zijn om 4 B&W CDM SNT speakers hiervoor te gebruiken, m.a.w. zou dat matchen met mijn McIntosh 2xLS360, CS350 en 4xLS320 speakers?

bmateijsen

Compleet andere luidspreker...

Marc

Quote from: bmateijsen on August 23, 2014, 15:11:11
Compleet andere luidspreker...

Ja dat begrijp ik Bjorn. Maar zou het kunnen en/of zou het storen? Zo'n CMD SNT zie ik nog tegen mijn plafond hangen, eerder dan een LS320 (als die al te vinden zou zijn). De vraag wordt gesteld naar aanleiding van een forumlid die toevallig 4 van die speakers aanbiedt.

bmateijsen

Quote from: Marc on August 23, 2014, 15:21:02
Ja dat begrijp ik Bjorn. Maar zou het kunnen en/of zou het storen? Zo'n CMD SNT zie ik nog tegen mijn plafond hangen, eerder dan een LS320 (als die al te vinden zou zijn). De vraag wordt gesteld naar aanleiding van een forumlid die toevallig 4 van die speakers aanbiedt.

In mijn mening moet met surround de kanalen zoveel mogelijk gelijk zijn aan elkaar. Ik denk dat het dus erg gaat storen dat die anders klinkt...

Marc

Quote from: bmateijsen on August 23, 2014, 15:40:56
In mijn mening moet met surround de kanalen zoveel mogelijk gelijk zijn aan elkaar. Ik denk dat het dus erg gaat storen dat die anders klinkt...
Dat is jammer. Wat zou je dan suggereren?

bmateijsen

Quote from: Marc on August 23, 2014, 16:00:10
Dat is jammer. Wat zou je dan suggereren?

Ik ken de line-up van McIntosh niet goed genoeg om daar een goed antwoord op te geven. Maar in ieder geval een goede match, anders kan je ze net zo goed weglaten. Stereo draai je ook niet met 2 verschillende luidsprekers ;)

Marc

#87
Quote from: bmateijsen on August 23, 2014, 15:40:56
In mijn mening moet met surround de kanalen zoveel mogelijk gelijk zijn aan elkaar. Ik denk dat het dus erg gaat storen dat die anders klinkt...
Hoe anders mag een speaker klinken alvorens het gaat storen? Dat lijkt subjectief. Ik wil sowieso de McIntosh speakers houden. Hoe kan ik nu weten of een andere speaker geschikt is om als plafondspeaker in deze set te fungeren? Uitproberen is niet altijd een optie.
Ik heb de vraag neergelegd bij B&W, ben benieuwd wat ze er van gaan zeggen.

LittleNinja

Als ze eerlijk zijn, zeggen ze hetzelfde..

Heeft McIntosh niet een oplossing/speaker voor deze situatie? Je kunt ook voorlopig alleen voorbereiden en later toevoegen. Als je processor geen Atmos kan weergeven heb je voorlopig ook niets aan die speakers. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Marc

#89
Hi Mark,

Yes, I have heard those B&W Centers with McIntosh Left and Right and they sounded good. You do not need to match terribly close for all those extra ( high front, wide front, god channel etc) extra speakers created by Atmos or PL2z, they do not get any where near as much info as the really important Front , L & R channels.



Chuck Hinton 

LittleNinja

De keus is aan jou natuurlijk.. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Marc

Gé is eraan begonnen  :pompom:

flakkees

dit word een heel mooi project  heel veel succes met de bouw
ik ga dit zeker volgen
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

LittleNinja

Daar is al aardig wat werk verricht zeg! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

JANJWJMC

#94
Mooi kan niet wachten tot op het eind resultaat.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

wolfkampf

Succes  :clapping: Ik ben zeer benieuwd naar het eind resultaat.
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

skyfox

Dat gaat vast weer mooi worden, a la Gé. Ben benieuwd!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

michel69

Een ruimte gemaakt door Gé.....dat wordt weer smullen ;D volgmodus op AAN,ziet er trouwens best groot uit de ruimte waar het gebouwd in gaat worden wat zijn de afmetingen precies?
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Alex Groningen

Volg deze topic al een tijd. Maar nu het echte werk gaat beginnen ben ik helemaal nieuwsgierig naar het eind resultaat, al zal het nog wel even duren voordat het eind resultaat bereikt is.

Heb je al een globale datum wanneer het af moet zijn en wanneer je er lekker van kunt gaan genieten?