Neel Doff's Theatre

Started by Marc, June 3, 2012, 21:12:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Marc

Quote from: Staaled on August 31, 2015, 10:20:06
Wat een fraaie ruimte. :thumbs-up:

Mbt de F113, worstelen jullie met de plaatsing, aansluiten ( master slave) of EQ ?

Op dit ogenblik staan de 2 F113's in de hoeken LV en RV. Master/Slave aansluiting met XLR maar op de 8802 op de sub uitgang via RCA (voorlopig). Nog geen tijd gehad om ARC te draaien, dat zal hopelijk al een flinke verbetering geven. Hierna nog eens opnieuw Audyssey MultEQ XT32 laten meten en berekenen....

larsonator

LV & RV waren bij mij nou net de slechtste posities voor de FF-subs.

Marc

Quote from: larsonator on August 31, 2015, 10:48:43
LV & RV waren bij mij nou net de slechtste posities voor de FF-subs.

Dat is wsch voor elke ruimte anders. Als het na inmeten niet bevalt gaan we dat veranderen en de eerste optie lijkt dan beiden centraal van de fronts, dus meer naar het midden.

Staaled

#278
Quote from: Marc on August 31, 2015, 10:44:30
Op dit ogenblik staan de 2 F113's in de hoeken LV en RV. Master/Slave aansluiting met XLR maar op de 8802 op de sub uitgang via RCA (voorlopig). Nog geen tijd gehad om ARC te draaien, dat zal hopelijk al een flinke verbetering geven. Hierna nog eens opnieuw Audyssey MultEQ XT32 laten meten en berekenen....
Gezien XT32 in de 8802 zou ik ARO niet gebruiken en de subs L/R op de 8802 aansluiten.
ARO is vergeleken met XT32 voor het laag een botte bijl en XT32 zet ook netjes de subs in fase om ze vervolgens als één systeem te meten.

De hoeken spreken alle roommodes maximaal aan , maar geven wel wat extra gain.
Gaat het daar niet goed is 1/4 breedte uit de linker rechter muur tegen de voorwand de volgende optie. :)

De ruimte is een nette rechthoek dus zou redelijk voorspelbaar moeten reageren.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Marc

Quote from: Staaled on August 31, 2015, 14:42:47
Gezien XT32 in de 8802 zou ik ARO niet gebruiken en de subs L/R op de 8802 aansluiten.
ARO is vergeleken met XT32 voor het laag een botte bijl en XT32 zet ook netjes de subs in fase om ze vervolgens als één systeem te meten.

De hoeken spreken alle roommodes maximaal aan , maar geven wel wat extra gain.
Gaat het daar niet goed is 1/4 breedte uit de linker rechter muur tegen de voorwand de volgende optie. :)

De ruimte is een nette rechthoek dus zou redelijk voorspelbaar moeten reageren.

Aha, dat is goed om te weten, hartelijk dank. Nog 1 vraagje, de subs zijn master/slave aangesloten op de subwoofer1 uitgang. Moet ik dan aangeven dat ik 1 sub heb of 2?

Staaled

Quote from: Marc on August 31, 2015, 16:03:54
Aha, dat is goed om te weten, hartelijk dank. Nog 1 vraagje, de subs zijn master/slave aangesloten op de subwoofer1 uitgang. Moet ik dan aangeven dat ik 1 sub heb of 2?
Je zet beide subs op master en dan defeat zodat processing uitgeschakeld is.
Aansluiten op de 8802:  subwoofer 1 subwoofer 2 outputs afzonderlijk middels 2 kabels naar de F113 's , bij voorkeur XLR.
Tussen de 113 onderling  loopt dan geen kabel meer.

Level F113 's zal je waarschijnlijk op 12 uur moeten zetten en anders geeft XT 32 wel aan of het hoger danwel lager moet.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Marc

Quote from: Staaled on August 31, 2015, 16:24:33
Je zet beide subs op master en dan defeat zodat processing uitgeschakeld is.
Aansluiten op de 8802:  subwoofer 1 subwoofer 2 outputs afzonderlijk middels 2 kabels naar de F113 's , bij voorkeur XLR.
Tussen de 113 onderling  loopt dan geen kabel meer.

Level F113 's zal je waarschijnlijk op 12 uur moeten zetten en anders geeft XT 32 wel aan of het hoger danwel lager moet.
JL Audio promoot een slave/master opstelling, maar dat is wsch zonder rekening te houden met XT32 mogelijkheden. Ik ga het vanavond eens proberen. Voorlopig heb ik nog geen XLR kabels liggen, daarom zal ik beide via RCA aansluiten.

Staaled

Ze maken mooie subs ,maar support ventileert nog wel eens BS. :-X
Indien je over XT32 kunt beschikken is dat de betere DSP.

XLR naar subs gebruik ik simpel goede mic kabels, Mogami gold.
Je kunt ook kiezen voor Klotz, Tasker, Procab etc.
Al dat audiofiele spul kun je gerust mijden. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Marc

Bedankt voor de adviezen.
Subs zijn nu apart aangesloten op sub uitgang 1 en 2 via RCA en ingemeten met XT32. Tzt wil ik nog wel eens samen met Gé 2 XLR kabels leggen.
Verder nog wat instellingen in de AV8802 veranderd.
En toen nog eens de Dolby Atmos demo filmpjes afgespeeld.
Waauw, ook al is de HT in de kelder, op de 1ste verdieping voelde men het huis nog "daveren" maar ook de demofilm in het bos met regen was een geweldige sensatie.  :headbanging:

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Marc

Ondertussen genieten we regelmatig van de ruimte, het beeld en het geluid.
Eergisteren voor het eerst Interstellar gekeken.
WOW, ik wist niet dat die subs zo te keer konden gaan  :o
Langzaamaan kriebelt het weer om te upgraden en het lijkt verstandig om de zwakste schakel te vervangen, dat is volgens mij de oude (maar getrouwe) Cinepro 2K6/3.
Ik heb al eens zitten zoeken naar goede vervangers (liefst 2dehands) maar dat is niet makkelijk. Elke suggestie is welkom, maar ik mik op een vette stereoversterker voor de fronts (McIntosh LS360) en een iets bescheidener 5 kanaal eindversterker voor de center (McIntosh CS350) en de 4 surrounds (McIntosh LS320).
De 4 hoogte speakers (B&W CDM SNT) doen het prima met de Parasound 5250.

energy2000

Geweldige ruimte heb je er van gemaakt, een flink stuk groter dan mijn kelder :) Complimenten!

Marc

Ik overweeg om een 6 jaar oude Denon POA-A1HD met CineMike upgrade over te nemen. Voor de fronts en center zou ik deze amp in bridgemode kunnen gebruiken en dan heb ik nog 4 kanalen over voor de surrounds. Wat denken de deskundigen hiervan?

Marc

#288
Inmiddels is de Denon POA A1HD Cinemike overgenomen van Cinemike himself. Was een redelijk ritje naar Simmerath, maar een versterker van 60kg laat ik niet zo graag met de post komen. En ik wilde de man zelf ontmoeten.
Die ontmoeting is overigens zeer meegevallen. Vriendelijke kerel die alle tijd nam voor alle mogelijke vragen. Eerst mochten we zijn te koop gestelde POA uitvoerig horen in het cinemazaaltje waar hij hem had opgesteld. Daarna moesten we nog even zijn referentieruimte zien en horen. Tijdens onze weg daar naar toe liet hij ons ook nog even het nostalgische retro-style cinemaatje van zijn echtgenote zijn, maar daarna mochten we zijn walhalla binnen. Amaai...
Daar hing een VW1100 met Cinemike upgrade te blinken om een 21/9 scherm van 4m breed aan te lichten. Het fragment uit Lone Survivor was zo levensecht dat je er bang van ging worden.
Het deed me plezier dat hij ook daar een o.a. een POA gebruikte om een deel van zijn speakers aan te sturen.
Hij overtuigde me over te stappen van Cinch naar XLR interlinks want dat had volgens hem bij de AV8802 en de POA wel degelijk zin. Niet alleen subs en fronts maar alle speakers, want je mag Cinch en XLR niet samen gebruiken. Ik weet dus wat mijn volgende upgrade gaat worden...
Oja, Gé moet ik ook nog even contacteren want de POA is echt een beest van een toestel en ik wil dat hij perfect in mijn rack staat. De kans is groot dat hij daar voor de rest van mijn leven zal blijven staan denk ik zo....

vik

Gefeliciteerd met de POA Marc daar ga je veel plezier van hebben.  ^^

Ik ben blij dat we toch wat leuks hebben kunnen betekenen..zonder dat moeilijke gedoe met de Audionet trigger verbindingen. Bovendien is de CM POA een andere league.

Wel snel even een foto plaatsen  :angel:


Quote from: Marc on January 11, 2016, 20:28:54
Inmiddels is de Denon POA A1HD Cinemike overgenomen van Cinemike himself. Was een redelijk ritje naar Simmerath, maar een versterker van 60kg laat ik niet zo graag met de post komen. En ik wilde de man zelf ontmoeten.
Die ontmoeting is overigens zeer meegevallen. Vriendelijke kerel die alle tijd nam voor alle mogelijke vragen. Eerst mochten we zijn te koop gestelde POA uitvoerig horen in het cinemazaaltje waar hij hem had opgesteld. Daarna moesten we nog even zijn referentieruimte zien en horen. Tijdens onze weg daar naar toe liet hij ons ook nog even het nostalgische retro-style cinemaatje van zijn echtgenote zijn, maar daarna mochten we zijn walhalla binnen. Amaai...
Daar hing een VW1100 met Cinemike upgrade te blinken om een 21/9 scherm van 4m breed aan te lichten. Het fragment uit Lone Survivor was zo levensecht dat je er bang van ging worden.
Het deed me plezier dat hij ook daar een o.a. een POA gebruikte om een deel van zijn speakers aan te sturen.
Hij overtuigde me over te stappen van Cinch naar XLR interlinks want dat had volgens hem bij de AV8802 en de POA wel degelijk zin. Niet alleen subs en fronts maar alle speakers, want je mag Cinch en XLR niet samen gebruiken. Ik weet dus wat mijn volgende upgrade gaat worden...
Oja, Gé moet ik ook nog even contacteren want de POA is echt een beest van een toestel en ik wil dat hij perfect in mijn rack staat. De kans is groot dat hij daar voor de rest van mijn leven zal blijven staan denk ik zo....
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maikel_audionerd

Whoaa wat gaaf zeg!! Hartstikke gefeliciteerd en veel plezier ermee.  :pompom:
Leuk verslag overigens  :clapping:
Ben ook benieuwd hoe het monster er in jouw ruimte uitziet
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

vik

Alles al aangesloten en ingeregeld Marc?


Quote from: Marc on January 11, 2016, 20:28:54
Inmiddels is de Denon POA A1HD Cinemike overgenomen van Cinemike himself. Was een redelijk ritje naar Simmerath, maar een versterker van 60kg laat ik niet zo graag met de post komen. En ik wilde de man zelf ontmoeten.
Die ontmoeting is overigens zeer meegevallen. Vriendelijke kerel die alle tijd nam voor alle mogelijke vragen. Eerst mochten we zijn te koop gestelde POA uitvoerig horen in het cinemazaaltje waar hij hem had opgesteld. Daarna moesten we nog even zijn referentieruimte zien en horen. Tijdens onze weg daar naar toe liet hij ons ook nog even het nostalgische retro-style cinemaatje van zijn echtgenote zijn, maar daarna mochten we zijn walhalla binnen. Amaai...
Daar hing een VW1100 met Cinemike upgrade te blinken om een 21/9 scherm van 4m breed aan te lichten. Het fragment uit Lone Survivor was zo levensecht dat je er bang van ging worden.
Het deed me plezier dat hij ook daar een o.a. een POA gebruikte om een deel van zijn speakers aan te sturen.
Hij overtuigde me over te stappen van Cinch naar XLR interlinks want dat had volgens hem bij de AV8802 en de POA wel degelijk zin. Niet alleen subs en fronts maar alle speakers, want je mag Cinch en XLR niet samen gebruiken. Ik weet dus wat mijn volgende upgrade gaat worden...
Oja, Gé moet ik ook nog even contacteren want de POA is echt een beest van een toestel en ik wil dat hij perfect in mijn rack staat. De kans is groot dat hij daar voor de rest van mijn leven zal blijven staan denk ik zo....
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Marc

#292
De POA is aangesloten en doet het natuurlijk voortreffelijk.
Gé heeft de kast aangepast, want anders paste hij niet.

Ondertussen zijn we, als we tijd hebben, aan het stoeien met een ander probleempje:
nu we Audyssey weer eens laten draaien blijken de linkse plafondspeakers het niet meer te doen (het moet aan de kabelaansluiting bij de speakers of aan de speakers zelf liggen)
wordt vervolgd....

Maikel_audionerd

 :inlove: meinen lieben ... Wat een ding is dat toch !!  :inlove:
Mooi 'stapeltje' zo  :o
Balen van je plafondspeakers, maar komt vast snel goed. Hopelijk alleen de kabelaansluitingen.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

vik

Ziet er goed uit Marc!  :thumbs-up:

Heb je de Marantz processor toevallig een update laten uit voeren? Anders even een processor reset uit voeren.

Settings op de achterkant POA bekeken? Brigde, XLR of RCA?

Pink noise signaal getest op de speaker kanalen die niet werken?

Is jouw ruimte niet akoestisch geoptimaliseerd?

Als dat het geval is zal ik de set proberen af te stellen met een db meter. 



Quote from: Marc on February  9, 2016, 22:17:54
De POA is aangesloten en doet het natuurlijk voortreffelijk.
Gé heeft de kast aangepast, want anders paste hij niet.

Ondertussen zijn we, als we tijd hebben, aan het stoeien met een ander probleempje:
nu we Audyssey weer eens laten draaien blijken de linkse plafondspeakers het niet meer te doen (het moet aan de kabelaansluiting bij de speakers of aan de speakers zelf liggen)
wordt vervolgd....
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Marc

#295
Ja Vic, ik ben heel tevreden met mijn bioscoopje.
Ik heb inderdaad de AV8802 een update laten binnenhalen (duurde 1 uur....), maar ik heb nog geen reset gedaan. Ik zal eerst eens de settings saven en dan een reset uitvoeren, bedankt voor de tip.
De POA doet het goed, 6 kanalen zijn in bridge mode, en 4 kanalen niet, zij sturen perfect de fronts, center, surrounds en back surrounds aan via XLR aansluitingen, alleen de linkse hoogte speakers doen het niet (aangestuurd met de Cinepro OF Parasound, XLR of RCA, ze blijven weigeren  :(
Pink noise signaal? Gewoon Audissey laten draaien, dan wordt toch ook elke speaker apart aangestuurd.
Maar altijd welkom VIC!

vik

#296
Ik adviseer mensen om na elke FW update een micro processor reset uit te voeren. Je settings ben je wel kwijt maar kan je uiteraard noteren. Audyssey moet je wel opnieuw inregelen.


http://manuals.marantz.com/AV8802/NA/EN/GFNFSYvyalrwrt.php

Pink Noise is de ruis die de Marantz uit stuurt om je geluidslevels te meten en eventueel bij te stellen.

Maar nog geen reaktie op mijn vraag over je akoestiek.  :)



Quote from: Marc on February 10, 2016, 16:16:38
Ja Vic, ik ben heel tevreden met mijn bioscoopje.
Ik heb inderdaad de AV8802 een update laten binnenhalen (duurde 1 uur....), maar ik heb nog geen reset gedaan. Ik zal eerst eens de settings saven en dan een reset uitvoeren, bedankt voor de tip.
De POA doet het goed, 6 kanalen zijn in bridge mode, en 4 kanalen niet, zij sturen perfect de fronts, center, surrounds en back surrounds aan via XLR aansluitingen, alleen de linkse hoogte speakers doen het niet (aangestuurd met de Cinepro OF Parasound, XLR of RCA, ze blijven weigeren  :(
Pink noise signaal? Gewoon Audissey laten draaien, dan wordt toch ook elke speaker apart aangestuurd.
Maar altijd welkom VIC!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Marc

#297
Akoestische maatregelen:
De afmetingen van de ruimte zijn in overleg met Garmt zo gerealiseerd, dus dat zal wel geen probleem zijn.
Het systeemplafond bestaat uit zwarte akoestische panelen.
Vooraan bestaat de vloer uit beton (op PUR) waarover dan hoogpolig tapijt, en het achterste gedeelte is tapijt op houten podium.
Ik denk dat er zeker nog verbeteringen mogelijk zijn, vooral in de afstelling van de subwoofers, maar al bij al klinkt het nu toch al goed vind ik.

Bij het opnieuw instellen van de AV8802A, na de reset, werd er geen pinknoise maar een muziekje naar elke speaker gestuurd. Ook toen bleven de 2 linker plafondspeakers stil. Ik denk dat ze stuk zijn en ben me aan het bevragen bij B&W of ik zelf iets kan/mag herstellen of dat ze toch naar een hersteldienst moeten. Ook al hoor je geen verschil, dit voelt slecht aan. :( Nog even wachten dus met meet and greets hier.

Wim76

Marc,

Verschrikkelijk mooi allemaal. Toch wel een ultiem idee zo'n bios in huis.
Vraagje, hoe ziet je huis er uit. We hebben de opbouw gezien van je kelder en de bios uiteindelijk, maar een totaal p[laatje van je huis niet.
Dat moet minstens net zo mooi zijn.

Mvg
Wim 
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

vik

Ik heb Garmt hoog zitten betreft ervaring, dus ga er vanuit dat dit op orde is.

Heb je geprobeerd de kanalen die niet werken op de POA aan te sluiten?


Quote from: Marc on February 11, 2016, 09:53:09
Akoestische maatregelen:
De afmetingen van de ruimte zijn in overleg met Garmt zo gerealiseerd, dus dat zal wel geen probleem zijn.
Het systeemplafond bestaat uit zwarte akoestische panelen.
Vooraan bestaat de vloer uit beton (op PUR) waarover dan hoogpolig tapijt, en het achterste gedeelte is tapijt op houten podium.
Ik denk dat er zeker nog verbeteringen mogelijk zijn, vooral in de afstelling van de subwoofers, maar al bij al klinkt het nu toch al goed vind ik.

Bij het opnieuw instellen van de AV8802A, na de reset, werd er geen pinknoise maar een muziekje naar elke speaker gestuurd. Ook toen bleven de 2 linker plafondspeakers stil. Ik denk dat ze stuk zijn en ben me aan het bevragen bij B&W of ik zelf iets kan/mag herstellen of dat ze toch naar een hersteldienst moeten. Ook al hoor je geen verschil, dit voelt slecht aan. :( Nog even wachten dus met meet and greets hier.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike