Neel Doff's Theatre

Started by Marc, June 3, 2012, 21:12:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Da-lite

Zeer mooi eindresultaat ,  :thumbs-up:
Proficiat ,
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Gijs82

Super gaaf!

Welk formaat en afmeting heeft het scherm?
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Pallenmans

 :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: Waanzinnige ruimte geworden
Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

rovinggecko

Awesome. Vind met name de haard in de hoek helemaal geweldig. Hele bijzondere sfeermaker in de bios.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Marc

Quote from: Gijs82 on April  4, 2015, 20:26:08
Super gaaf!

Welk formaat en afmeting heeft het scherm?

Het scherm is 3m60 breed 22/9 verhouding.

r_flagg

Super gaaf !!  :worship: :worship:

Heerlijk zo'n groot scherm .. Zwijmel...
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Gijs82

Quote from: Marc on April  6, 2015, 17:44:13
Het scherm is 3m60 breed 22/9 verhouding.

Wooow! Dat is nog eens een afmeting! Gebruik je voor de 22/9 verhouding een Anamorphic lens?
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Marc

Quote from: Gijs82 on April  6, 2015, 19:02:47
Wooow! Dat is nog eens een afmeting! Gebruik je voor de 22/9 verhouding een Anamorphic lens?

De VW500 kan je instellen (zoom + lensshift) op 22/9 zodat het een mooi plaatje geeft zonder anamorphic lens. Ik weet wel dat dit een nog mooier plaatje zou opleveren, maar ik denk dat het niet de moeite (en het geld) waard is.

RZeemering

 :clapping: :popcorn: :pompom: :inlove: en tot aan de  :xmas: niet meer naar buiten lijkt me....
Mooi!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Zymotic

Geweldig mooi geworden! Ook een mooie maat scherm zeg!!  :wub:

LittleNinja

Quote from: Marc on April  4, 2015, 16:11:33
Alle felicitaties zijn voor Gé Theelen. Het is ongelofelijk wat hij allemaal gedaan heeft,  :worship: . Heeeeeel bekwame vakman en bovendien een toffe kerel. :clapping:

Zonder twijfel een eerste klas vakman en een zeer aardige en toegankelijke kerel. Top werk weer.

Toch wel een referentieruimte geworden met 4K en Dolby Atmos! 8)

Quote
Het enige waar we nog niet helemaal uit zijn is de programmering van iRule (GC100). De OPPO, Telenet, VW500, ze hebben allemaal een RJ45 aansluiting maar voorlopig kunnen we ze alleen aansturen met IR oogjes en niet via TCP/IP. Het nadeel is dat we geen feedback hebben. De Onkyo en de gordijnen (die ook dienst doen als masking) worden wel via TCP/IP aangestuurd.
Iemand die ons daarmee zou kunnen helpen (onsite) zou ik zeer dankbaar zijn.

Probeer anders even contact op te nemen met Audioloog. Hij gebruikt ook iRule en is daarnaast ook nog eens technisch begaafd. ;)

Audioloog
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Marc

Quote from: LittleNinja on April  7, 2015, 11:57:11
Toch wel een referentieruimte geworden met 4K en Dolby Atmos! 8)
Probeer anders even contact op te nemen met Audioloog. Hij gebruikt ook iRule en is daarnaast ook nog eens technisch begaafd. ;)
Audioloog

"referentieruimte" is wat overdreven, er is helaas nog heel veel te upgraden.
4K alleen de demofilmpjes van Sony (maar wel superbeeld)
Dolby Atmos nog niet omdat ik aan het sparen ben voor de Marantz AV8802
Audioloog ga ik zeker eens contacteren, jammer dat hij beetje uit de buurt woont

arjan1978

Ontzettende mooie ruimte geworden
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

Maikel_audionerd

Erg mooi, complimenten en veel plezier
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

GTDesign

De Onkyo hebben we aan het werk via de GC-100 compleet met een feedback functie naar de tablet op basis van zijn IP adres.
Probleem van de Oppo-93 is dat dit apparaat, indien het uitstaat niet herkenbaar is op het netwerk en ook geen wake of lan functie heeft.
Bij de Oppo moeten we hoe dan ook altijd gebruik maken van IR ook al is het alleen maar om het apparaat in te kunnen schakelen.
Ook op het AVS forum kon ik niet echt duidelijkheid vinden of het mogelijk was de Oppo-93 via het netwerk aan te sturen.

XtrmB

#265
Al eens gekeken naar een tcp/ip infrarood device?

Hier het linkje, mss kan je er wat mee

http://www.irtrans.de/en/
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

Witalik

Zo dat ziet er echt super uit. Zijn ook wel banken waar je in kan blijven chillen of niet ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Marc

ja wat is chillen, ze zitten/liggen wel lekker ja en ik ben voorlopig niet van plan om die te veranderen
er zijn andere upgrades die ik wel zou willen doen, zoals de Onkyo pre/pro

Marc

een paar upgrades die we dit weekend gaan aansluiten:
Denon X7200 vervangen door Marantz AV8802A
Naast de Cinepro 2K6 nu ook een Parasound 5250 erbij voor de center en de ceiling speakers
En vooral de SVS CS Ultra (te koop, zie topic in marktsectie) vervangen door 2x JL Audio F113

RalphH

Euhh.....is "WOW!!!" Een gepaste reactie? Dikke upgrades hoor, veel plezier met op- en afstelle .


WOW!!!

;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Marc

OEI....de AV8802A heeft natuurlijk hdcp 2.2 maar dat lijkt te betekenen dat ik niets meer van mijn (Telenet) decoder kan afspelen tenzij ik een scart aansluiting zou maken. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Marc

Raar maar waar, na een uurtje heeft het probleem zichzelf opgelost.

gonzales

te gekke ruimte, en mooi dat alles nu werkt!

Marc

Alles werkt jazeker, maar uitvogelen hoe we de 2X F113 optimaal benutten is een vak apart  :crazy:

Staaled

Wat een fraaie ruimte. :thumbs-up:

Mbt de F113, worstelen jullie met de plaatsing, aansluiten ( master slave) of EQ ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)