De ultieme (vintage) walkman?

Started by Worstebrood, June 3, 2012, 12:57:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.H

JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

garmtz


Martinus

#27
Quote from: morca on June  3, 2012, 21:09:01
Zelf deze gehad


Heb deze nog steeds, limited edition, helemaal zilver in notenhouten doos. WM EX 1 ter ere van 50 jaar nog iets....
............

Paul1967

Ik heb deze nog wm-DD30 met zo'n batterijpack erbij waar twee van die grote zware engelse staven in gingen.....je broek zakte er bijna van je kont af ;D

roland p

Deze had ik vroeger:

Er zat een accu in, je kon er een AA batterijhouder op schroeven zoals hier te zien is.

Een groot nadeel was de bandjengel bij iedere stap die je deed hoorde je dit wel een beetje. Qua geluidskwaliteit had ik waarschijnlijk beter een DD-Quartz kunnen kopen (de WM-DD9 is volgens mij dan het ultieme model), maarja, ik wou graag zo'n klein dingetje :)
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Bas Akkerman

Ik zal eens in mijn geheugen graven en zien welke Walkmans ik daar tegenkom... Linda had er ook één dus die vraag ik ook. To be continued.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tiptop

Wat leuk zeg, die walkmans.

Zelf oa de DD Quartz en die gele Sports gehad. :) En nog veel meer maar dat waren wel de mooiste. 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Interficior

Quote from: Denon Focal on November 28, 2012, 00:54:11
Dit was mijn fijnste Walkman, een Aiwa


Prachtig hoe de graphic equalizer op de productfoto al staat afgebeeld. :D
Take it or lease it

road rebel

Mijn eerste was eentje van YOKO, plaatje ervan ben ik op internet nog niet tegengekomen, waarschijnlijk schaamt iedereen zich ervoor!

quattronl

Brings back memories  :D

Ik was altijd Aiwa minded. Ben aan het zoeken naar plaatjes maar kan ze zo snel niet vinden.
Het was er een met ook zo'n mooie 3-way 'graphic equializer' op de voorkant  :headbanging:
Ik moet 'm nog ergens in een oude doos hebben liggen....ff zoeken.

Hier een leuk overzicht van de geschiedenis (Sony en Aiwa).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

eduard

#35
Na diverse bekende sony walkmans was mijn laatst walkman de aiwa px1000
Alleen jammer dat de oplaadbare acu's het niet lang uit hielden en dat de los bateriepack niet altijd goed contact maakte.  Maar er kwam wel een heel mooi geluid en uit en heb er nog best lang plezier van gehad.
De foto heb ik even van het web gepikt. Ik heb de walkman nog wel ergens liggen :)

Eduard

KILLorBE

Op het ogenblik heb ik nog een Sony MZ-R3:



Als het goed is heb ik ergens nog een Aiwa cassette walkman, en een paar maanden geleden heb ik een z.g.a.n. Panasonic verkocht, was een Japanse uitvoering als ik me niet vergis, snapte in ieder geval niks van de tekst/tekens :dontgetit:
Had wel een hoop toeters en bellen, LP/SP, AVS (Automatic Voice System of zo), luidspreker, microfoon.... en een prijskaartje van 4 cijfers voor de komma (Guldens).
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Siddartha

Goh, dat jullie nog precies weten welk type?
Mijn pa werkte bij Philips en kreeg daar korting dus alle audioapparatuur in huis was uiteraard Philips, zo ook mijn walkmans ( al is dat een merknaam van Sony).... maar zou echt niet precies weten welk type.

Moet ook zeggen dat in 'mijn tijd' vrij snel discmans op kwamen....
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Rowdy

Heb de Sony WM-EX7 walkman. Kostte in 1998 400 gulden.

kooba

#39
Ik had volgens mij deze vroeger:



Ik kan me in elk geval nog voor de geest halen dat het een Aiwa was met 3 van die schuifjes op de voorkant.
Die dikke knoppen bovenop kan ik me echter niet herinneren. Misschien toch een ander model  :huh2:

=edit=
Nog wat verder zitten kijken, dit was hem niet'de mijne was veel dunner en kleiner. Kan het model niet vinden. Hij had wel een aantal van die schuiven erop, dat weet ik nog :)

garmtz

AIWA was toch wel 'de shit' vroegah... :)

Paul1967

Ik moet ergens ook nog een Samsung Yepp hebben met cassette (later werden de Yepp's MP3 spelers).
Kan er helaas niks over vinden. Was best een mooi spelertje voor een paar tientjes toen gekocht tegen einde cassettebandjes tijdperk.

BarcoCRT

2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Peerless Monster

Quote from: BarcoCRT on January 23, 2013, 19:42:47
Zekers  :headbanging:

Niet in dit topic...
Ging om toch om een WALKMAN?
Is altijd een Sony.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Paul1967


SpeedyAndré



Ik kon het niet laten, die staat hier nog steeds bij de Sony walkmans  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

MegaJ

Had ook een metalen Sony, zal eens kijken of die nog op zolder ligt.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

J@cco

Quote from: eduard on December 27, 2012, 16:50:37
Na diverse bekende sony walkmans was mijn laatst walkman de aiwa px1000
Alleen jammer dat de oplaadbare acu's het niet lang uit hielden en dat de los bateriepack niet altijd goed contact maakte.  Maar er kwam wel een heel mooi geluid en uit en heb er nog best lang plezier van gehad.
De foto heb ik even van het web gepikt. Ik heb de walkman nog wel ergens liggen :)

Eduard

Deze heb ik ook gehad top ding, maar idd die batterij  :devil:

Daarna nog een DCC speler van Philips,  wat een flop wel mooi geluid

Daarna een Minidiscman van sony ideaal ding lang gebruik van gemaakt.

Intel i7 920, Gigabyte x58 ud5, Corsair dominators 6gb
MSI nvidia 275gtx twin frozer oc , OZC Vertex ssd 60 gb, Samsung 1 tb F1 Spinpoint