Apple TV 3 maar 8 bit kleurdiepte

Started by FredBeamer, June 2, 2012, 20:57:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FredBeamer

Is het iemand wel eens opgevallen dat de Apple TV 3 maar 8 bits kleurdiepte ondersteund. Ik heb naast een bluray speler op mijn projector ook Apple TV 3 aangesloten. Op je afstandsbediening van je projector zit een knopje info , waar oa informatie zoals aantal gebruikte uren van de lamp te vinden zijn. Zo viel mij op dat als ik de Apple TV in gebruik had er ' 8 bit kleurdiepte ' vermeld staat. Mijn aangesloten bluray geeft 12 bit. Ik had al het gevoel dat het op een Apple TV 3 de beelden minder van het scherm afspatten vwb de beleving van de kleuren.


De instellingen bij Apple TV 3 staat RGB hoog ingesteld, en niet automatisch. Ook ondersteund Apple TV 3 maar vwb geluid tot max 320Kbps. Volgens mij is dit voor Dolby Digital toch erg weinig.

Maar het kleurdiepte verhaal, klopt dat in mijn beleving dezelfde beelden weergegeven in 12 bit of 8 bit wel degelijk verschil maakt.
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

J.A.F._Doorhof

8 bits is de standaard.
Je kan wel op 32 bits uitsturen maar het materiaal bevat niet meer dan 8 bits.

HDMI outputs moeten trouwens altijd op LIMITED staan, of wel 16-235 voor video materiaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"