Onkyo NR3009. HELP!!!

Gestart door Matthieu, juni 2, 2012, 20:43:22

Vorige topic - Volgende topic

Matthieu

Dag allemaal.
Ik heb zojuist mijn Onkyo NR3009 ontvangen.
Ik deed al zo'n 10 jaar met Sony VA333ES versterker.
Ik had mijn Oppo 93EU analoog aangesloten voor stereo.
Alleen zo kon deze versterker SACD weergeven, maar zo gebruikte ik meteen de 32Bit DAC's van de Oppo en dat hoorde je wel.
Dit alleen voor stereo voor op mijn Magnat Vintage 550 speakers.
Voor mijn surround speakers gebruikte ik gewoon Optish audio.

Ik had mijn DVDO Edge gemolt en zat te kijken naar de DVDO iScan Duo vanwege de 2 HDMI uitgangen.
Maareh,... voor een beetje meer koop je de Onkyo NR3009 die dit alles ook doet en dan heb ik meteen die nieuwe Audio formaten.
De NR3009  heeft ten opzichte van de NR5009 24Bit DAC's in plaats van 32Bit DAC's, dus ik blijf mijn Oppo DAC's wel gebruiken.
Ik ga ervan uit dat dit dan analoog zal moeten blijven?
Moet ik dan nog specifiek een bepaalde ingang van de Onkyo gebruiken?

De Oppo heeft een MCH output die ik schijnbaar zal moeten gebruiken werd in een ander topic vermeld,... wat is dit?
Ik ken de afkorting niet.

Nu zie ik op de achterkant van de Onkyo Front High staan, waar tevens Bi-Amp. bijstaat.
Mijn Magnat speakers zijn te Bi-Ampen.
Nu wilde ik dit doen, maar,...
Mijn Magnat speakers hebben 2 paar aansluitingen waar niks bijstaat en die gekoppeld waren met beugeltjes.
Deze heb ik nu verwijdert.
Ik ga er vanuit dat de Bovenste 2 voor het bovengedeelte van de Speaker is, en de onderste 2 aansluitingen voor het lage gedeelte.
Is dit correct?

Zo ja,...
Gebruik ik dan de Front uitgang van de Onkyo voor het lage gedeelte van mijn Magnats, en de Front High/BiAmp uitgang van de Onkyo voor het bovenste gedeelte van mijn Magnats?

Nu zijn mijn kabels wel even lang, 3 meter, maar de kabels die ik al voor mijn Magnat zuilen gebruikte zijn 6mm silver coated.
De kabels die ik voor het Bi-Ampen erbij heb zijn 2mm Silvercoated.

Nu ga ik er zelf vanuit, dat de hogere tonen de dikke kabels moet hebben en het lage gedeelte de 2mm kabels gezien het laag niet zo gedefinieerd hoeft te zijn als het hoog.
Is dit juist geredeneerd?

Maakt het sowieso wel uit of zijn alle uitgangen van deze Onkyo gelijk van vermogen?

Ik ben jullie alvast ontzettend dankbaar voor de komende hulp.

PS. Er zullen eenmaal in gebruik nog wel meer vragen komen, want heel veel coole functies zijn nu nieuw voor mij.
Dit is tot nu toe waar ik tegen aan loop.
Ik heb mijn wandkast naar voren getrokken en,... WAT EEN KABELS EN ZOOI.
Ik heb alles losgetrokken en begon gewoon opnieuw.
Nu staat de kamer op zijn kop, en zit ik gewoon achter mijn computer naar antwoorden te zoeken, voor ik verder kan haha.
Oops mijn vrouw kijkt boos.

evilniek

Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoel de multi-channel outputs van de Oppo, als je dus alleen stereo gaat gebruiken hoef je eigenlijk alleen maar een stereo- paar rca/tulp te verbinden van Oppo naar de Onkyo, ik zou de CD-in doen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Matthieu

Oké zal ik doen.
Heb jij ervaring met het bovengenoemde.
Bi-Amping?

SpeedyAndré

Dus je koopt een dikke Onkyo en dan gebruik de helft niet door analoog te blijven?
Waar heeft dat ding dan een meetmicrofoon voor ...
De analoge uitgang van de Oppo is niet super, vergelijk het eens met hdmi zodat de Onkyo 'n digitale cpu kracht kan gebruiken.
Ik zou juist voor het laag dikke kabels gebruiken omdat daar de meeste energie heen gaat.
De versterkers zijn allemaal gelijk dus behalve l en r maakt het niet uit welke je kiest.
Hier staat sinds kort een tx-nr1009 en het eerste wat ik deed is alle digitale snufjes bekijken  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

Skyfox

Qua speakerkabels wil je juist allemaal dezelfde kabels (merk/type en liefst ook lengte) gebruiken om de klank niet te beinvloeden. Althans, als je zo puristisch mogelijk bezig wilt zijn. Het gebruik van verschillende diktes is dus af te raden. Verder maakt het niet uit of je hoog of laag in de bi-amp poort steekt, als het maar voor beide speakers gelijk is. Ik ben benieuwd of je verschil zal merken in bi-amp of single-amp.

Veel plezier met je nieuwe Onkyo!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Matthieu

Ahh dank jullie wel.
Ik ben heel de dag bezig geweest met plaatsen en het trekken van nieuwe kabels.
Ik heb de Onkyo nog niet aan gehad.

Eerst moest ik de wandkast opnieuw verstevigen.
Daarna had ik alle kabels losgetrokken.
Één kabel van de surround-speaker rechts achter was uit fase doordat ik + en - had verwisseld.
En ik maar denken dat die speaker niet deugde.
Ik ben daarom alle kabels meteen gaan nalopen of + en - wel klopt.
Dat was verder wel goed, maar nam veel tijd in beslag.

Alles heeft nu zijn plek.
Ik ga morgen verder met het aansluiten van de HDMI kabels.
Dan schuif ik de wandkast op zijn plek en kan ik gaan luisteren.

De speakers heb ik nu ge-Bi-Ampt.
Er gaat één 6mm en één 2mm, beide van 3 meter lang, naar iedere speaker.
Ik heb de 6mm boven zitten en de 2mm beneden.
Toen ik jaren terug voor het eerst over dat Bi-Ampen hoorde op de Firato (Goh,... dat is echt lang geleden) Toen haalde ze aan dat het zo belangrijk was voor de electrische deeltjes van de hoge tonen om goed en snel hun doel te bereiken.
Ik dacht toen "Wat een onzin", maar nu klinkt het allemaal wel erg interresant.
Vanwege dat verhaal toen, had ik die dikke kabels aan de bovenkant geplaatst.
Misschien toch niet zo goed dan.
Als het tegenvalt dan wissel ik dat alsnog om.
Ik ben al blij dat dit alleen bij de speaker hoeft en ik het dan ook niet bij de versterker moet omwisselen, gezien de Front en Front High gelijkwaardige versterker uitgangen zijn.
Ik dacht eerst dat alleen de normale Front uitgangen gebruikt konden worden voor grote zuilen, en de rest voor kleinere speakers.

Misschien dat ik van de week toch nog 2x 6mm kabels van 3 meter ga bijhalen.

Wat de Oppo betreft.
Mijn vorige versterker was best wel goed, en woog ook zwaar 21Kg, en dat merkte je ook wel in het geluid.
Toch klonk het met de DAC's van de  Oppo via analoog een heel stuk beter.

Ik ben wel benieuwd als alles klaar is, hoe deze Onkyo gaat klinken.
Ik sluit de Oppo natuurlijk ook aan via HDMI, dus ik kan dan switchen en het verschil horen.
Morgen ook nog eens de manual doorlezen.

Best wel triest.
Ik heb hem hier staan en kan hem gewoon nog niet testen hé.
Mijn vrouw baalt van de troep hier, maar goed,... morgen middag is het weer netjes, en mogen ze weer eens aan een nieuwe Remote wennen hahaha.
Ik heb er ondertussen, uhhh,... HEEL VEEL.
Maar er vallen er wel weer 2 weg;
1- van de Felston Audio Delay, want dat zit nu in deze Receiver
2- die van mijn HDMI switcher die ik niet meer opnieuw ga kopen, want ook dat zit nu in mijn Receiver.

Hoe is deze Onkyo qua versterking met HDMI?
Ik had hiervoor de DVDO Edge en met een 10 meter lange kabel totaal geen verlies.
Ik ga deze Onkyo voornamelijk ook als HDMI switcher gebruiken.
Ik hoop alleen wel dat deze net zo krachtig is als de DVDO Edge.
Voorlopig is de Projector nog draadloos in gebruik, maar over 2 weken gaan we onder de vloer door om de kabels te trekken voor surround en HDMI. Veel netter.
Ik zou het wel kunnen testen van de week, maar dan moet de projector weer worden uitgelijnt als ik ook die kast naar voren haal.
Dan wacht ik toch liever tot we  gaan boren enzo.
.

stevefilmfreak54

Citaat van: SpeedyAndré op juni  2, 2012, 22:30:13
Dus je koopt een dikke Onkyo en dan gebruik de helft niet door analoog te blijven?
Waar heeft dat ding dan een meetmicrofoon voor ...
De analoge uitgang van de Oppo is niet super, vergelijk het eens met hdmi zodat de Onkyo 'n digitale cpu kracht kan gebruiken.
Ik zou juist voor het laag dikke kabels gebruiken omdat daar de meeste energie heen gaat.
De versterkers zijn allemaal gelijk dus behalve l en r maakt het niet uit welke je kiest.
Hier staat sinds kort een tx-nr1009 en het eerste wat ik deed is alle digitale snufjes bekijken  ::)

André  8)

off topic-------

Onkyo TX-NR1009 heb ik ook, mooi ding. Wat zijn jou ervaringen en instellingen, misschien heb ik iets over het hoofd gezien groetjes Steve

SpeedyAndré

Citaat van: stevefilmfreak54 op juni  3, 2012, 20:07:43
off topic-------

Onkyo TX-NR1009 heb ik ook, mooi ding. Wat zijn jou ervaringen en instellingen, misschien heb ik iets over het hoofd gezien groetjes Steve

Idd off-topic maar ook weer niet omdat de 3009 het ook allemaal kan.
Ik heb als eerste alle osd instellingen naar mijn smaak aangepast, met de 876 kon ik maar 1 hdmi uitgang tegelijk gebruiken en nu beide.
Dan uiteraard de meetmicrofoon z'n werk laten doen en dit nog eens met een eigen RTA meting gecontroleerd (dec 2496 met microfoon).
Het resultaat was best goed met gebruik van meerdere meetposities maar het laag heb ik handmatig gecorrigeerd.
Vervolgens ben ik gaan finetunen, ik wil graag dat de test-ruis op elke speaker eender klinkt en daar ben je wel even mee bezig  ::)
Gelukkig heb ik de dec 2496 erij want die geeft het frequentiespectrum grafisch weer, heel handig.

Dan was het tijd voor de Android app, een van mijn redenen om een nieuwere receiver te kopen.
Ook erg leuk is de slimme remote, ik kon vrij eenvoudig de codes van de Oppo, sat decoder en tvbox vinden en dan activities configureren
zodat de hele set met 1 druk op de knop goed ingesteld staat.
Dit deed ik eerst met m'n Harmony 1000 maar met de Onkyo remote werkt dit ook goed.
Dat is dus de tweeweg functie, de receiver zendt informatie naar de remote.

Wat ik jammer vind is dat bij inschakelen van de netwerkbesturing en hdmi remote hij een onzuinige standby heeft van 59W(!)  :-\
Het enige wat je dan kan doen is de on/off schakelaar gebruiken of deze remote besturing in het menu uitschakelen.
Wat ervaring betreft denk ik dat hij bijna dezelfde klank heeft als de 876, hij heeft marginaal minder vermogen (voeding).
Omdat ik hem voor 7.1 gebruik en de fronts met losse eindbakken aanstuur is dat vermogen voor mij geen issue.
Het uiterlijk is een stuk strakker dan de 876 en je ziet lekker weinig knopjes met de klep dicht :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

Matthieu

Bi-Ampen een must.
Ik ging helemaal uit mijn bol na het horen van de geluids kwaliteit.
Ik heb nog geluisterd op de stand source DAC's direct, maar via de Onkyo zelf klonk het toch net wat mooier dan de Dac's van mijn Oppo 93.
Dit vind ik wel raar.
Het kan zijn dat ik toch iets fout doe.
Ook, gezien ik tijdens het kijken naar video geen geluid uit mijn TV krijg, maar via de installatie het geluid moet laten lopen.
Ik heb de HDMI Out 1 en 2 geprobeert.
Iemand enig idee waar ik dit kan veranderen?
Er komt bij mij alleen maar beeld uit mijn HDMI Outs

Maar goed,... over het Bi-Ampen.
Nooit gedacht dat ik hier een groot fan van zou zijn.
Ik ging helemaal uit mijn plaat toen ik een SACD van Brothers in Arms draaide.
Ik wilde het zeker weten, dus heb de 2e draadjes er weer afgehaald en de beugels er weer tussen geplaatst.
Wat een verschil.
Dit had ik 10 jaar geleden moeten doen.
Deze Onkyo klinkt echt beter dan mijn vorige, maar het Bi-Ampen maakt het ZOOOO groot.

Ik kan het ook iedereen aanraden.
Ik heb dus ook elke audiofiel in de familie en vriendenkring gebeld om dit te gaan doen.

Ohh ja, zoals wel duidelijk staat alles nu op zijn plaats en loopt alles via de Onkyo.
Erg mooi.
Wel vrees ik dat omdat ik deze Onkyo als HDMI switcher gebruik, hij dus ook altijd aan moet, ook als mijn gezin via de HDD VCR  The Bold en Beautyfull en andere series gaan kijken, wat normaal niet over de speakers van de installatie gaat, en dat hij hierdoor sneller opbrand/slijt.

Mijn vorige versterker klonk zo goed in het begin, maar ik dacht dat ik doof begon te worden en de hoge tonen verloor, of dat mijn speakers te oud werden.
Nu klinkt alles zo mooi, dat ik denk dat mijn versterker na 9 jaar, zijn zuiverheid gewoon kwijtraakte.
Kan dit wel?

Matthieu

Wat ik ook doe, ik krijg geen geluid naar mijn TV via HDMI.
Dat is wel heel raar.
Ik geb suport gemailed.
Ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.
Als ik dezelfde kabel in mijn Oppo out doe dan heb ik gewoon geluid.
Output 1 en 2 doen het allebei niet.
Ik zoek me rot in de instellingen maar kan het niet aan krijgen.

SpeedyAndré

Haha, welkom bij hdmi  :hehe:
Of het geluid naar de hdmi uitgang gaat kan je aangeven, als je 'through' (doorheen) kiest dan geeft de receiver zelf geen geluid weer.
In menu 7.4 kan je instellen welke ingang op 'through' staat, bijv. cbl/sat.
Ook kan je de receiver in standby laten staan, dan stuurt hij nog steeds beeld en geluid via hdmi door maar het is wel onzuinig.
Als je in standby een symbool op het display ziet oplichten is hdmi nog aktief (en het netwerk als je dat wil).
Verder kan je bij monitor out nog aangeven waar het osd wordt weergegeven, bij mij is dat op de sub uitgang (tv).
Bi-ampen gaat bij jou goed omdat de NR3009 nogal zwaar is, bij anderen kan dat tegenvallen als er een kleinere voeding in zit.

André  8)

Matthieu

Bedankt André.

Hardware setup HDMI Control (RIHD)
Daar moest ik zijn.
Daar was ik al eens geweest, maar als je wat verandert, dan moet je eerst uit het menu voordat het in werking gaat, bij deze sowieso.
Ja als ik geen verschil merkte, dan zette ik het weer terug. (Voor het geval ik het niet meer kon vinden haha).

Maar goed,... Ik vind mijn weg nu wel een beetje in deze Onkyo receiver en hij bevalt me enorm.

Ik zoek nu naar nieuwe Kabels om gelijkwaardig te Bi-Ampen.
4x 3 meter valt nog te overzien denk ik.
Ik vond 6mm versilverde OFC kabels van Oehlbach.
De 6mm scheelt op dit moment niet zoveel van de 4mm in prijs bij een site die ik per ongeluk heb afgesloten. Effe zoeken.
Ik dacht dat ik al 6mm had maar dat blijkt 4mm te zijn.
Ik porbeer nog te achterhalen of deze NR3009 6mm kan slikken.
Niet dat de draadje aan alle kanten uitsteken.

Bij de NR5009 kun je mooie banana stekkers aan je kabels bevestigen, wat wel handig is in dit geval, maar goed.
Deze kunnen natuurlijk ook weer meer gaan storen.
Nu zitten de kabels mooi helemaal in het kapje weggedraait.

Het HDMI signaal word mooi doorgegeven als de Onkyo op standby staat.
Ik heb hier een mooie luxe switcher aan.

Petertyuh

Citaat van: Matthieu op juni  4, 2012, 22:41:14
...
Ik zoek nu naar nieuwe Kabels om gelijkwaardig te Bi-Ampen.
4x 3 meter valt nog te overzien denk ik.
Ik vond 6mm versilverde OFC kabels van Oehlbach.
De 6mm scheelt op dit moment niet zoveel van de 4mm in prijs bij een site die ik per ongeluk heb afgesloten. Effe zoeken.
Ik dacht dat ik al 6mm had maar dat blijkt 4mm te zijn.
Ik porbeer nog te achterhalen of deze NR3009 6mm kan slikken.
Niet dat de draadje aan alle kanten uitsteken.

Bij de NR5009 kun je mooie banana stekkers aan je kabels bevestigen, wat wel handig is in dit geval, maar goed.
Deze kunnen natuurlijk ook weer meer gaan storen.
Nu zitten de kabels mooi helemaal in het kapje weggedraait.
...
Als het goed is (wat het meestal wel is) kan jouw 3009 ook overweg met bananen. Hiervoor dien je de kleine zwarte inserts uit de aansluiting te halen, meestal gebruikt men hiervoor een houtschroef en evt een tangetje.

Het zou een beetje van de zotte zijn als een receiver van 1,5 k niet overweg kan met bananen en een budget geval van een paar honder euro wel.

SpeedyAndré

Volgens mij heeft elke Onkyo receiver die inserts, de 805, 876, 875 en mijn NR1009 hebben het allemaal.
Ik haal ze er met een kleine platte schroevendraaier uit, eentje die net klemt als je hem in het gaatje duwt.
Bij oudere Pioneer receivers die ik heb gehad werkt het ook zo.

André  8)

Matthieu

Als je een kabel eerst in een banaan schroeft hahahaha, Oké,... en je stopt dat dan in de receiver,... is dat eigenlijk wel beter dan het snoer rechtstreeks in de Onkyo te doen en goed vast te schroeven?

Voordeel is wel dat ik dan zeker weet dat er 6mm draad in past.

Ik zit nog steeds mijn hoofd te breken over wat voor kabels ik moet gebruiken.
Ik heb hier 2mm en 4mm silver kabels van Magnat.
Deze zien er nog steeds mooi uit en komen positief uit testen van reviews.
Ze zijn wel 10 jaar oud en ik wil nu (vanwege Bi-Ampen) gelijke kabels kopen.
Magnat kabels kan ik gewoon nergens meer vinden.
Ik zie wel een soortgelijke van Sterner, maar of dat echt hetzelfde is,...
Ze hebben wel 6mm dik.

Ik heb nu wel gelezen dat gevlochten kabels niet goed zijn - Gaat extra hoge noten (Fake) creëeren.
Dat Koper kabel het neutraalst is.
- Ik vond bv. Van Damme kabels,... maar volgens mij is dat gevlochten.
Dat silverkabels weer langer schoon en netjes blijven.
- Maar  geeft dat niet ook Fake hoge frequenties weer.

Massieve koper kabels zijn het best - MAAR buig je die een paar keer krijg je haarscheuren en dat geeft weer weerstand, wat je niet wil.

Ik zat wel naar Professioneel Coax te zoeken, maar tot nu toe is 2.7mm kern het dikste wat ik vind.
Ik kan achter mijn kast wel met een boog de kabels aansluiten en eventueel door oogjes heen halen zodat het stevig aan mijn kast blijft zitten, maar het aansluitpunt moet wel met een rondbektang een kromming krijgen, om in de aansluiting van de Onkyo gestopt te worden.
- Dat buigen in het beginstukje zal misschien al kwaad kunnen?
Rechthouden en in bananen stoppen werkt met deze coax kabels weer niet, want dat steekt dan wel erg naar achteren uit.
Mijn kast staat al 6cm van de wand af.
Is 2x 2,7mm dikke kern van 3 meter lang kabel Bi-Amped genoeg?

Hebben jullie al wat ervaring opgedaan.
Ik heb al 3 keer bijna op enter gedrukt om een aankoop te doen.
3x een ander soort kabel.

Petertyuh

Natuurlijk is het beter om de kabel rechtstreeks aan te sluiten op de terminals, hierdoor heb je minder overgangen dan met bananen ertussen en dat is altijd beter. Of je het verschil hoort is een tweede, sommige beweren het verschil te kunnen horen en ik ben gezegend dat ik het niet hoor en heb er dus bananen tussen zitten omdat het handiger is.

Wat betreft kabels kun je beter geen massieve kabels gebruiken. Voor geleiding is het misschien wel een pre maar de aansluitingen zijn een ramp. Kabels met veel aders laten zich makkelijk vervormen en hierdoor is een groter contactoppervlak te bereiken en dus betere overdracht.

Dat je in professioneel coax niks kan vinden wat dikker is, is best logisch want het dient nergens toe. (als het wel ergens toe zou dienen dan hadden ze dat ook wel gehad) Daarbij denk ik ook dat coax niet het meest geschikte is als luidsprekerkabel.
Qua kabel zou ik gewoon koper pakken en dan 2,5 mm2, dat is namelijk goed genoeg en voldoende beschikbaar wat ook weer in kosten scheelt. Mijn super-de-super luidsprekerkabel komt ook gewoon van de Gamma en doet het uitstekend. Ik wil wel upgraden naar 4mm2 maar dat is alleen maar omdat ik het wil en omdat het kan, ik heb hier geen gegronde redenen toe want het geluid is gewoon goed. Ik heb ook naar pro kabels gekeken, maar die gaan allemaal niet verder dan 2.5 mm2.

Matthieu

Dank je voor je reply.
Ik had zo lang zitten dubben, dat ik gisteren de Sterner 6mm Sliverkabel heb besteld.
12 metervoor 4x 3 meter om Bi-Amped naar bij front speakers te gaan.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/342262/Luidsprekerkabel-Top-Flex-silver-2-x-6-mm-Transparant-Sterner-Kabel/SHOP_AREA_17473&promotionareaSearchDetail=005

Ik denk dat deze kabel enorm overdreven is.
Toch ben ik voor Silver gegaan omdat ik verwacht dat dit minder oxideert.
4mm koper zal vast meer dan genoeg geweest zijn. maar de 6mm scheelde me €2,06 per meter t.o.v. de 4mm.

Ik vraag me af of het wel in de Receiver gaat passen, maar ik wilde mijn wandkast niet weer naar voren trekken.
Ik gokte hier dus maar op, en zie het wel als de kabel arriveert en ik ze aansluit.
Misschien dat ik alsnog voor een tros bananen moet gaan, als het niet past.

Ik laat wel weten of ik verschil hoor.

PS. Ik had meteen ook kontaktspray 60 gekocht, om de kontakten van mijn speakers (Na 10 jaar) eens schoon te maken.

Petertyuh

Dat is zeker geen misselijke kabel! Ook een goede prijs trouwens voor die maat.

Ik ben laatst bananen gaan halen in Taiwan, dat scheelde me ongeveer 10 euro per paar en het waren precies dezelfde pluggen (op het merkje na dan).

Matthieu

Dat zijn dan wel dure bananen zeg.
Ik heb als het nodig is 4 paar nodig.
Heb je misschien ook een fotootje van die bananen of een merk om te surfen?

stevefilmfreak54

MM heeft bananen pluggen van Oehlbach, heb ze ook op mijn QED kabels

Matthieu

Pffft,... wat een karwei om die 6mm in de receiver te krijgen zonder dat er een draadje uithangt ofzo.
Ik heb de blaren op mijn vingers van het aandraaien.
Nu weer moet ik er 2 losmaken omdat ik toch nog een draadje zie uitsteken tegen de achterkant van de receiver.

Ik denk dat ik toch voor die bananen moet gaan.
Ik had zelf deze op het oog:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/733511/Banaanstekker-verguld-4-mm-Rood-Zwart-/SHOP_AREA_37528&promotionareaSearchDetail=005
Omdat deze niet zo ver uitsteken.
De kabel gaat naar beneden.
Ze lijken me beter dan deze van Oehbach:
http://www.kabeltje.com/oehlbach-fusion-banaan-connector-4-stuks-p-1418.html
Ik ben nog niet echt voor prijzen gaan zoeken ofzo, meer naar een goed modelletje.

Ik ga eerst nog maar eens proberen de kabels er netjes in te krijgen nu.
Het gekke is,... je draaid ze stevog aan, je wacht effe, en je kunt ze weer wat strakker aandraaien, je wacht weer even, en dit lukt wel 4 to 5 keer.
Heel frusterend als je dan toch nog een los dun draadje stiekum ziet uitsteken. ;(

stevefilmfreak54

Citaat van: Matthieu op juni 16, 2012, 20:43:27
Pffft,... wat een karwei om die 6mm in de receiver te krijgen zonder dat er een draadje uithangt ofzo.
Ik heb de blaren op mijn vingers van het aandraaien.
Nu weer moet ik er 2 losmaken omdat ik toch nog een draadje zie uitsteken tegen de achterkant van de receiver.

Ik denk dat ik toch voor die bananen moet gaan.
Ik had zelf deze op het oog:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/733511/Banaanstekker-verguld-4-mm-Rood-Zwart-/SHOP_AREA_37528&promotionareaSearchDetail=005
Omdat deze niet zo ver uitsteken.
De kabel gaat naar beneden.
Ze lijken me beter dan deze van Oehbach:
http://www.kabeltje.com/oehlbach-fusion-banaan-connector-4-stuks-p-1418.html
Ik ben nog niet echt voor prijzen gaan zoeken ofzo, meer naar een goed modelletje.

Ik ga eerst nog maar eens proberen de kabels er netjes in te krijgen nu.
Het gekke is,... je draaid ze stevog aan, je wacht effe, en je kunt ze weer wat strakker aandraaien, je wacht weer even, en dit lukt wel 4 to 5 keer.
Heel frusterend als je dan toch nog een los dun draadje stiekum ziet uitsteken. ;(

Die van conrad lijken op die van WBT, alleen maar stukken goedkoper, mijn Oehlbach `s waren die van 4 stuks voor 40 euries, goed genoeg voor mij.

Petertyuh

Citaat van: Matthieu op juni 16, 2012, 00:18:08
Dat zijn dan wel dure bananen zeg.
Ik heb als het nodig is 4 paar nodig.
Heb je misschien ook een fotootje van die bananen of een merk om te surfen?
Het is dat ik ze toevallig vond bij een winkeltje in Taiwan toen ik bij TSMC aan het werk was.
Het gaat hier trouwens om Da Kuang bananen.
Ik zou het knap vinden als je ze hier kan vinden, ik heb er tot op heden nog niks van kunnen vinden en zeker niet tegen die prijs.