Toezicht!

Started by Raphie, June 1, 2012, 20:05:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  4, 2012, 10:12:32
Laten we het zo zeggen Raphie.
Er zijn legio mensen die zelfs vinden dat wij jou de hand boven het hoofd houden, dus in plaats van zo hoog van de toren te blazen zou je ook je "common sense" laten zegevieren en je gewoon gedragen en juist niet nog meer mods tegen je in het harnas jagen.

Het feit dat je altijd NET op het randje loopt is een van de redenen dat we een "toezicht" systeem hebben ingesteld, met andere woorden we kunnen nu een optel som gebruiken voor leden die zoals jij (want je bent niet de enige) gewoon net op het randje lopen van net niet genoeg voor een ban maar HOOGST irritant zijn voor 99.99999% van de bezoekers.

En hoewel je vaak steen en been klaagt over hoe "streng" we wel niet zijn kan ik je zeggen dat als het aan MIJ ligt je er al lang aflag voor levenslang, het aan veel van de forum bezoekers lag we je veel vaker een ban geven etc. maar juist omdat we een zeer vrij beleid hebben zwem je elke keer tussen de mazen van de "wet" door en heb je dus mazzel, in plaats van dat je slim bent en denkt "ik bespeel mooi de structuur en kom er mee weg" doe je het domste wat je kunt doen en ga je de strijd aan tegen de regels die ervoor zorgen dat juist JIJ net door de mazen heen zwemt.... ik noem dat ENORM dom.....
nou ben bij deze gedegradeerd tot dom onkruid, maar m'n account kan nog steeds niet worden verwijderd om de "leesbaarheid te waarborgen"

Het "irritante" aan mijn account is dat ik "been there, done that" ben met foto archief om toch wel een redelijk arsenaal aan gloednieuwe high end, kabels en andere spullen m'n credibillity te tonen.  Ik blaat dus niet alleen maar, maar heb serieus geld geïnvesteerd in experimenten.
Daarnaast is tegen mijn vragen in bepaalde topics natuurlijk weinig in te brengen, behalve de persoonlijke beleving, die we allemaal respecteren, maar niet als dusdanig mogen benoemen.

Mensen drukken op "report to mod" met whaaaaa Raphie zegt dat het niet zo is, maar mijn persoonlijke beleving is. Mods DOE HIER IETS AAN, DIT KAN NIET!!!!.. Dat ik dus soms op tere zieltjes trap, zie ik niet echt als mijn probleem. dit is toch niet audiofiel lalaland?


JBL PRX Power!

erik s.

Quote from: Raphie on June  4, 2012, 10:23:02

Mensen drukken op "report to mod" met whaaaaa Raphie zegt dat het niet zo is, maar mijn persoonlijke beleving is. Mods DOE HIER IETS AAN, DIT KAN NIET!!!!.. Dat ik dus soms op tere zieltjes trap, zie ik niet echt als mijn probleem. dit is toch niet audiofiel lalaland?
sinds wanneer heb je zicht op de inhoud van report to mods?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Raphie

#52
Ik kan dit prima hebben Frank, ik leg niet op alle slakken zout, je had het ook gewoon "elephant in the room" kunnen noemen (zoals de amerikanen zeggen) maar goed. (telt inmiddels door.... onkruid, dom, stront.....)

Wat me wel stoort is het "niveau" ik discussieer ALTIJD over de as van de inhoud en verlaag me dus niet tot persoonlijke aanvallen.

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  4, 2012, 10:16:50
Je geeft aan het forum wel leuk te vinden, koester dat dan en zorg ervoor dat andere ook het forum leuk blijven vinden.
Ik heb nu soms het idee (en dan ben ik even eerlijk) dat we een hele leuke kamer vol met mensen hebben die fijn met elkaar aan het praten zijn en discuteren over van alles en nog wat en dat er 1 iemand rondloopt die de hele boel verziekt door stellingen te nemen waar gewoon geen discussie mee mogelijk is, als je een punt gemaakt hebt blijf er dan verder uit weg en ga niet lopen trollen.

Om even beeldspraak te geven.
Hoe gezellig een ruimte ook is, als er een hoop "stront" in de hoek ligt zal op een gegeven moment de kamer leeg lopen want die hoop stinkt enorm.......
En ik weiger ten alle tijden om op mijn forum de boel te laten leeg lopen door enkele elementen.

En nogmaals sorry voor de beeldspraak maar gezien jouw gemiddelde niveau van reageren moet je dit wel kunnen hebben.

En het is niet allemaal slecht, begrijp me goed, ik kan best humor hebben, sterker ik vind dat top, maar er is een grens, en die grens ga jij gewoon VEEL en VEEL te vaak over voor mij persoonlijk, en ik kan redelijk veel hebben.
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: erik s. on June  4, 2012, 10:25:19
sinds wanneer heb je zicht op de inhoud van report to mods?
Nou dat hebben de mods wel gedeeld hoor, of dacht je iedere mod maar blind wegmodereerd.... ?
JBL PRX Power!

erik s.

Quote from: Raphie on June  4, 2012, 10:26:57
Nou dat hebben de mods wel gedeeld hoor, of dacht je iedere mod maar blind wegmodereerd.... ?
lijkt me sterk dat ze jou de letterlijke inhoud hebben doorgestuurd.
wat jij schrijft is verwacht ik meer jouw persoonlijke visie daar op.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

J.A.F._Doorhof

Nee het is niet lalaland natuurlijk niet.
En ja, we krijgen ENORM veel report to mods over jou en gemiddeld 2 andere leden, en verder eigenlijk over niemand, dus tja....  go figure.

En NEE je hebt jezelf natuurlijk wel bewezen en JA je hebt misschien die weg bewandeld.
Wat er blijkbaar niet in wil bij je (en dat snap ik weer niet want volgens mij ben je niet dom) is dat er mensen zijn die de verschillen misschien wel horen....

Een vriend van mij is een echte audiofiel.
Geeft letterlijk duizenden euro's per jaar uit aan kabels, pluggen, dempingsmateriaal etc.

Ik ben een video liefhebber en audio liefhebber, heb ergens de grens getrokken qua bekabelingen en apparatuur en laat het daarbij en geniet gewoon.

Toch kunnen we het perfect met elkaar vinden.
Ik zeg regelmatig tegen hem dat ik het toch wel zonde geld vind als hij weer 4000.00 investeert voor net dat stukje meer diepte, maar nog geen projector heeft en naar een oude generatie plasma kijkt, ach beeld doet hem niets.

Nu kan ik 2 dingen doen.....
Ik kan de Raphie methode aanhangen en elke keer als ik daar op bezoek ben of hij bij mij door zagen over dat het zonde van het geld is, dat IK het anders zou doen, dat hij toch eens moet uitrekenen wat hij per jaar kwijt is, en dat IK het anders zou doen, dat hij fantastisch op vakantie kan gaan, en dat IK het anders zou doen, dat hij onderhand een auto zou kunnen kopen, en dat IK toch geen verschil zou horen....

Uiteindelijk komt hij gewoon niet meer, en ben ik een vriend kwijt waar ik het verder ENORM goed mee kan vinden, en hij is gefrustreerd en verliest misschien we de lol in zijn grootste passie.


OF.
Ik kan eenmalig tegen hem zeggen dat ik PERSOONLIJK het anders zou aanpakken en of hij mij eens dan het verschil wil laten horen, hoor ik het niet zal ik hem dat netjes met een big smile zeggen en ik LAAT HET RUSTEN...... ben ik op een feestje en hij praat met andere vrienden over zijn 4000K gouden limited editie tulpplug waarvoor hij een 2e hypotheek heeft genomen zoek ik gewoon het gedeelte van de kamer op waar de leuke dames staan en maak met die een praatje todat het gesprek aan de andere kant weer gaat over de kwaliteit van de muziek of de films....

Maar goed,.... ik noem dat normale sociale vaardigheden en jij zal dat wel "laf gedrag" noemen :D
Feit is dat er niemand over mij klaagt, mijn mening MEER dan duidelijk bekend is (want dat hoef je echt niet 10x te herhalen) en ik daarnaast ook leuke dames leer kennen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Joris1971

Raphie, ik kan je soms wel begrijpen, MAAR ik vind ook dat jij wel meer kansen krijgt om hier online te mogen blijven dan anderen.
Als ik S@m neem, die wordt miz sneller gebanned... dus jij mag miz van geluk spreken dat je nog geen ban for life te pakken hebt,

J.A.F._Doorhof

Elephant in the room had ook gekund, wilde je niet op je tere plek raken......... aan de andere kant, misschien ervaar je nu een beetje wat andere uit jouw posts halen ?

Of wel, als je kaatst mag je de best de bal verwachten, ik zie GEEN enkele reden om bij jou dingen te sugercoaten.
Bij alle andere leden (op een enkeling na, want nogmaals je bent niet de enige) zou het VEEL voorzichtiger zeggen, maar bij jou...... ach je bent een grote jongen toch :D

En eigenlijk..... mag dit eigenlijk niet zeggen..... ben ik nog wel een beetje netjes :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Quote from: erik s. on June  4, 2012, 10:30:33
lijkt me sterk dat ze jou de letterlijke inhoud hebben doorgestuurd.
wat jij schrijft is verwacht ik meer jouw persoonlijke visie daar op.
En wederom exact het punt......

Het is een beetje als met het geloof (sorry voor de beeldspraak Frank, maar dit articuleert wel de angel in de discussie)
Je kan op het EO forum, wél de discussie aangaan dat God niet bestaat. Ik heb daar geen behoefte aan, maar het kan wel.
HTforum is een beetje als een Katholiek forum, waar je als protestant best in stilte mag meelezen, maar geen kritiek mag hebben op de interpretatie van de Bijbel.

Dit is een keuze die je als forumbeheer mag maken, maar spreek dat dan gewoon uit. (voor alle mensen die deze post als potentiele charter zien om mijn ban te bespoedigen, doe geen moeite. Ik geef géén waarde oordeel over geloof, en respecteer een ieders persoonlijke mening.)
JBL PRX Power!

Imperiumdx

Ik lees op meerdere fora's mee en vind eerlijk gezegd het mod team hier wel erg flexie mee omgaan.
Gewoon de discussie aangaan in een topic. Heb op andere fora mensen al gebanned zien worden voor minder.
Een lichaam en ziel, net als Batman en zijn Bat mobiel
MAIN | Harman Kardon HK990 | Harman Kardon HD990 | Mordaunt Short Performance 6 | Boston Acoustics RPS 1000 | Monster HTS-2600 |
PC | Audio-gd NFB-11 | Tangent AMP-30 | Q-acoustics 1020i | Monster HTS-1000 | MOBILE | COWON IAUDIO D2+ |

Raphie

Frank, ik volg dit allemaal. ben het zelfs met je eens. Maar wanneer ik in een topic antwoord dat het e.e.a. gewoon beleving is, dan is dat voor TS niet goed genoeg, het MOET gewoon waarheid zijn en TS moet de audiofiele godenzoon zijn, die wél verschil hoort in kabels van 4K euro.

Snap je de nuance? het "respect" is niet wederkerig.

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  4, 2012, 10:31:19
Nee het is niet lalaland natuurlijk niet.
En ja, we krijgen ENORM veel report to mods over jou en gemiddeld 2 andere leden, en verder eigenlijk over niemand, dus tja....  go figure.

En NEE je hebt jezelf natuurlijk wel bewezen en JA je hebt misschien die weg bewandeld.
Wat er blijkbaar niet in wil bij je (en dat snap ik weer niet want volgens mij ben je niet dom) is dat er mensen zijn die de verschillen misschien wel horen....

Een vriend van mij is een echte audiofiel.
Geeft letterlijk duizenden euro's per jaar uit aan kabels, pluggen, dempingsmateriaal etc.

Ik ben een video liefhebber en audio liefhebber, heb ergens de grens getrokken qua bekabelingen en apparatuur en laat het daarbij en geniet gewoon.

Toch kunnen we het perfect met elkaar vinden.
Ik zeg regelmatig tegen hem dat ik het toch wel zonde geld vind als hij weer 4000.00 investeert voor net dat stukje meer diepte, maar nog geen projector heeft en naar een oude generatie plasma kijkt, ach beeld doet hem niets.

Nu kan ik 2 dingen doen.....
Ik kan de Raphie methode aanhangen en elke keer als ik daar op bezoek ben of hij bij mij door zagen over dat het zonde van het geld is, dat IK het anders zou doen, dat hij toch eens moet uitrekenen wat hij per jaar kwijt is, en dat IK het anders zou doen, dat hij fantastisch op vakantie kan gaan, en dat IK het anders zou doen, dat hij onderhand een auto zou kunnen kopen, en dat IK toch geen verschil zou horen....

Uiteindelijk komt hij gewoon niet meer, en ben ik een vriend kwijt waar ik het verder ENORM goed mee kan vinden, en hij is gefrustreerd en verliest misschien we de lol in zijn grootste passie.


OF.
Ik kan eenmalig tegen hem zeggen dat ik PERSOONLIJK het anders zou aanpakken en of hij mij eens dan het verschil wil laten horen, hoor ik het niet zal ik hem dat netjes met een big smile zeggen en ik LAAT HET RUSTEN...... ben ik op een feestje en hij praat met andere vrienden over zijn 4000K gouden limited editie tulpplug waarvoor hij een 2e hypotheek heeft genomen zoek ik gewoon het gedeelte van de kamer op waar de leuke dames staan en maak met die een praatje todat het gesprek aan de andere kant weer gaat over de kwaliteit van de muziek of de films....

Maar goed,.... ik noem dat normale sociale vaardigheden en jij zal dat wel "laf gedrag" noemen :D
Feit is dat er niemand over mij klaagt, mijn mening MEER dan duidelijk bekend is (want dat hoef je echt niet 10x te herhalen) en ik daarnaast ook leuke dames leer kennen :D
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Dat snap ik dus ook niet.... aan de ene kant klaagt Raphie steen en been dat we veel te streng zijn en dat je om niets geband word, maar realiseert zicht niet dat ALS dat zo zou zijn hij er alleen om deze discussie allang af had moeten liggen.

Dat is wat ik bedoelde met door de mazen heen zwemmen, ik zou "slim" zijn en me gewoon rustig houden, maar Raphie gaat nog meer de discussie opzoeken en daarmee ook de mods in een moeilijk parket brengen.

De meeste klachten nogmaals gaan over een paar mensen, wij als mods kunnen hier SNEL vanaf zijn door bans op te leggen, probleem opgelost "bye bye zwaai zwaai".
Wij kiezen er echter voor om vrij te zijn, en bepaalde dingen toe te staan, maar VRAGEN ELKE KEER weer om er toch voor te zorgen dat je ook andere mensen moet respecteren en niet door moet zagen, dat is voor ons een VEEL moeilijkere weg, en toch krijgen wij/de mods de stokslagen..... hummmm

En over het EO forum....
Ik denk dat als iemand waarop zegt "god bestaat niet, of bewijs me van wel" dat dat misschien blijft staan maar als die poster in ELK topic waar er over God word gesproken zijn mening gaat verkondigen dat meneer of mevrouw er binnen een paar minuten afligt en NOOIT meer terug komt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

#62
Waarom nu zo Frank? zo discussieer ik toch ook niet? probeer je nu een provocatie?   :eh: edit: dacht trouwens dat dat meer jouw zwakke plek is, maar goed  :D
Quote from: J.A.F._Doorhof on June  4, 2012, 10:33:31
Elephant in the room had ook gekund, wilde je niet op je tere plek raken......... aan de andere kant, misschien ervaar je nu een beetje wat andere uit jouw posts halen ?

Of wel, als je kaatst mag je de best de bal verwachten, ik zie GEEN enkele reden om bij jou dingen te sugercoaten.
Bij alle andere leden (op een enkeling na, want nogmaals je bent niet de enige) zou het VEEL voorzichtiger zeggen, maar bij jou...... ach je bent een grote jongen toch :D

En eigenlijk..... mag dit eigenlijk niet zeggen..... ben ik nog wel een beetje netjes :D
JBL PRX Power!

erik s.

Quote from: Raphie on June  4, 2012, 10:36:42
En wederom exact het punt......

jij wilt het echt niet snappen.
als mods jouw letterlijk zouden doorspelen wat er in een report to mod staat, zou dat behoorlijk onbehoorlijk zijn.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Raphie

Quote from: erik s. on June  4, 2012, 10:48:20
jij wilt het echt niet snappen.
als mods jouw letterlijk zouden doorspelen wat er in een report to mod staat, zou dat behoorlijk onbehoorlijk zijn.
klopt, denk je nu echt dat alle mods aan "jouw" kant staan?

JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

@raphie,
Als je op straat loopt en iemand vraagt je om geld om eten te kopen kun je 3 dingen doen.

1.
Je kan hem een euro geven en doorlopen.

2.
Je kan DENKEN "get a job" en doorlopen

3.
Je kan een hele discussie met die man aangaan over het nut van werken, waarop hij weer een antwoord heeft, en jij weer en hij weer, en jij weer.
Hij zit op straat te bedelen, jij niet jullie worden het NOOIT met elkaar eens, in die tijd dat je staat te "lullen" kun je betere dingen doen, en kan hij meer eurotjes vangen.

Dus waarom die verspilde moeite.
Als jij vind dat kabels niet uitmaken dan heb je gelijk.
Als ik vind dat kabels wel verschil uitmaken en IK heb dat getest en IK heb dat gehoord dan zullen wij het NOOIT eens worden.

Dit is een forum waar BEIDE kampen bestaan, en naast elkaar in goede vrede leven.

Ik geef fotografie workshops, ik gebruik een lichtmeter.
Zie dit maar als de kabel discussie, alleen misschien wel nog erger.
VEEL mensen vinden lichtmeters de grootste onzin en doen alles op het histogram of oog (brrr.)
Ik vind de lichtmeter ONMISBAAR en kan dat ook aantonen.
Maar denk je serieus dat ik er een strijd van ga maken door op elke student in te gaan hameren dat hij/zijn een meter MOET kopen omdat hij anders dom is ?

Nee... en die mensen betalen me om hun wat te leren.
Ik zal wel bij elke workshop het nut van de meter uitleggen en mensen ZACHTZINNIG proberen te overtuigen van het nut van die meter, maar zeggen dat ze DOM zijn als ze het niet doen, nooit.... bij mijn eigen workshops ben ik iets strenger, die mensen kiezen voor MIJN workshop, MIJN aanpak en die is gebaseerd op een meter. Binnen de grote seminars waar 1800 man in een zaal zit zal ik meteen duidelijk maken dat BEIDE groepen gelijk hebben, het gaat uiteindelijk om het eind resultaat.

JIJ hebt lol met goedkope kabels want er is geen verschil.
HUN hebben lol met het vinden van de perfecte combinatie.

Home theater gaat om de beleving van film, het plezier van de hobby, hoe werkt een scaler, hoe werkt FI, hoe stel je je speler in en niet over of een kabel ja/nee het geld waard is.... concentreer je daar dus niet op, je punt is gemaakt (meer dan), als mensen het er niet mee eens zijn ben jij niet degene om hun te overtuigen, je frustreert jezelf, je frustreert hun, je frustreert ons en je riskeert een ban van het mooiste forum op HT gebied.... wees de wijste en negeer de discussies die je toch niet kunt winnen.

En als JIJ die mensen dom vind.... laat ze lekker hun centjes uitgeven aan kabels, en geef jij ze uit aan films, beide partijen hebben hun doel en kunnen in hun afgesloten gedeeltes daarover praten, en in het algemene forum over van alles en nog wat.

Ik vind Ajax leuk, een vriend van mij is Feyenoord fan.
Over welk team het beste is komen we nooit uit.... welk clublied het mooiste is komen we nooit uit.
Maar of het Nederlands elftal huntelaar of van Persie moet opstellen kunnen we leuke discussies over hebben. Ik vermijd alleen het Ajax/Feyenoord verhaal zoveel mogelijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

erik s.

#66
Quote from: Raphie on June  4, 2012, 10:49:29
klopt, denk je nu echt dat alle mods aan "jouw" kant staan?
het gaat hier niet over een kant, maar over behoorlijk en onbehoorlijk gedrag.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

J.A.F._Doorhof

@Raphie,
Mijn zwakke punt.....
Ach....
Ik heb ondertussen op DAT punt een elephant voor mijn hoofd, of wel het raakt me niet meer en het doet me niets meer, op een gegeven moment voel je de pijn niet meer als er maar vaak genoeg op geslagen word.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Frank, 100% met je eens, alleen is dit dan een Ajax forum, waar je als Feijenoord supporter over Ajax zeges mag mee discussiëren maar buiten het Feijenoord hoekje niet mag zeggen hoe goed Feijenoord speelt. Noem het beestje dan gewoon bij het naampje en maak het een believersforum.

De "believer" mag namelijk wel overal z'n waarheid/beleving/whatever posten. En er zal nooit een non believer zijn die die op "report to mod" drukt en een potje daarover begint te janken. Wederkerigheid Frank....

Verder vind ik het gewoon leuk om over dit pijnpunt door te zeiken, Op af en toe wat "food for thought" opmerkingen na ben ik al een heel stuk rustiger.
Ik vind het gewoon leuk het spel te spelen om dit "hekele punt" te tarten. Dus zou zeggen los het op. Of laat het lekker zo.
noem het een believersforum, of audiophoolery liefhebbers forum en ik ben tevreden. Ik respecteer de forumcultuur en het doel van het forum, probleem opgelost.

Of spreek het niet uit, maar blijf er lekker omheen modereren terwijl je zegt dat het anders is, ook goed, maar dan blijf ik gewoon lekker aantonen dat het niet zo is..... vind ik leuk...
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  4, 2012, 10:52:58
@Raphie,
Mijn zwakke punt.....
Ach....
Ik heb ondertussen op DAT punt een elephant voor mijn hoofd, of wel het raakt me niet meer en het doet me niets meer, op een gegeven moment voel je de pijn niet meer als er maar vaak genoeg op geslagen word.
Frank, ga nou niet eerst een voorzet geven en nu gevoelig worden... da's een beetje doorzichtig. zoek tevens even op wat elephant in the room betekent.
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Jij leest het op die manier, ik zeg je gewoon hoe ik het voel.
Als mensen mij op mijn figuur willen aanpakken, grapjes maken oid dan doet dat me op dit moment gewoon geen moer meer, daar groei je overheen.

En de uitdrukking ken ik :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ralph71

#71
Quote from: Raphie on June  4, 2012, 10:25:51
Wat me wel stoort is het "niveau" ik discussieer ALTIJD over de as van de inhoud en verlaag me dus niet tot persoonlijke aanvallen.

Gemiddelde discussie met jou over kabels komt niet verder dan:

- iemand hoort verschil tussen 2 kabels en spreekt zijn voorkeur uit
- jij geeft aan dat dit technisch gezien niet mogelijk is (je hebt er immers verstand van...)
- diegene beweert toch verschil te horen
- jij geeft aan dat je beter een dropveter kan kopen, technisch gezien is het toch niet mogelijk om verschil te horen

Of je reageert als volgt:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=123306.msg2187920#msg2187920

Noem je dat een discussie "over de as van de inhoud"?  :-X

Ik denk dat de mods naar jou toe zeer coulant zijn, maar ook daar mag je uiteraard een andere mening over hebben.  ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Raphie

hou nou ff op met je persoonlijk relaas, daar gaat het helemaal niet over en heb ik sowieso geen interesse in.

Even aantal forum zaken in perspectief

HT's > hoor je me niet over, projectoren heb ik geen verstand van
fotografie > idem, totaal geen verstand van, heb een NIKON D3100 en verbaas me over de kwaliteit, kan hoogstens over de geposte foto's zeggen of iets mooi vind, of niet en of er naar mijn smaak te veel gestyled of fotoshopped is.
akoestiek > is wel consensus over, des te pijnlijker is het als iemand wél 4K euro uitgeeft aan kabels en denkt met een kussentje of kleedje z'n akoestiek te hebben "aangepakt" dat stip ik dan wel eens aan. is dit onwaar? moet hier een report to mod voor gedaan worden? moet ik hier een waarschuwing voor krijgen?
Auto's > lullen we lekker mee totaal geen problemen
vrouwen > idem


denk dat op 9/10 discussiegebieden er helemaal geen Raphie probleem is.
Het "probleem" onstaat bij esotherisch geneuzel over onderzetters van 600 euro, of bijv kabels. Dat een aantal sponsoren en hun klanten daar moeite mee hebben, kan ik begrijpen, als je hun belangen wilt beschermen, kan ik ook gewoon begrijpen en zelfs respecteren. Maar spreek het dan gewoon uit. Dan ben ik er klaar mee, respecteer ik dat, geen pijnlijke vragen meer.

Nu is er geen discussie in het sponsortopic, prima, duidelijke regel, hou ik me ook aan. Maar buiten de sponsor area mag het ook niet. Maar zo lang je pretendeert dat er wel ruimte is, dan zal ik deze blijven benutten. Dus neem die ruimte nou gewoon officieel weg. Dan gedraag ik me voorbeeldig, zoals ik al doe op de andere 99% van de topics...... again "probleem" opgelost!
JBL PRX Power!

Raphie

#73
Het is sprekend voorbeeld om het e.e.a. in perspectief te zetten. dat iemand geilt op een USB kabel van 200 euro en niet blij is met dit statement is toch niet mijn probleem? ik geef gewoon de feiten weer, een printer print niet mooier met meer zwart print door een andere kabel, is pijnlijk voor sommigen, maar helaas niet te weerleggen.
Quote from: Ralph71 on June  4, 2012, 11:34:38
Gemiddelde discussie met jou over kabels komt niet verder dan:

- iemand hoort verschil tussen 2 kabels en spreekt zijn voorkeur uit
- jij geeft aan dat dit technisch gezien niet mogelijk is (je hebt er immers verstand van...)
- diegene beweert toch verschil te horen
- jij geeft aan dat je beter een dropveter kan kopen, technisch gezien is het toch niet mogelijk om verschil te horen

Of je reageert als volgt:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=123306.msg2187920#msg2187920

Noem je dat een discussie "over de as van de inhoud"?  :-X

Ik denk dat de mods naar jou toe zeer coulant zijn, maar ook daar mag je uiteraard een andere mening over hebben.  ;)
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

#74
Ben jij dan echt iemand die perse een geschreven regel nodig heeft en zich anders niet kan gedragen..... oempf wist niet dat dat soort mensen nog bestonden.....
Je kan dat ECHT niet zelf verzinnen ?

Er staat namelijk dacht ik duidelijk dat men elkaar in elkaars waarde moet laten ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"