ht van Joost

Started by joostb, May 31, 2012, 23:18:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

joostb

van de week geprobeerd de boel in te stellen met Audyssey. Echter afstanden klopte wel aardig. Maar de subwoofer werd qua db op -12 gezet. Wat betekend dit? En daarna geprobeerd om als met een db meter app op 75db te zetten maar krijg het niet voor mekaar. wat doe ik verkeerd?


MLCinema

Standaard Audessey response meestal dat de sub te zacht wordt afgesteld ten opzichte van de rest. Heb je de app gebruikt van Audessey of via de receiver zelf?

Je begint de calibratie met de gain of het volume van de sub half open en schroeft deze dan terug tot dat deze in het groene gebied terecht komt dat wordt weergegeven in beeld tijdens de inmeet procedure. Dat is in ieder geval het basis uitgangspunt. Zorg er ook voor dat de fase van de sub op 0 staat.

Hoe ben je de calibratie gestart qua stand op de sub?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

joostb

#77
Quote from: Kamdioblitz on April  9, 2021, 17:20:17
Standaard Audessey response meestal dat de sub te zacht wordt afgesteld ten opzichte van de rest. Heb je de app gebruikt van Audessey of via de receiver zelf?

van de reciever zelf

Je begint de calibratie met de gain of het volume van de sub half open en schroeft deze dan terug tot dat deze in het groene gebied terecht komt dat wordt weergegeven in beeld tijdens de inmeet procedure. Dat is in ieder geval het basis uitgangspunt. Zorg er ook voor dat de fase van de sub op 0 staat.

hier begrijp ik niks van

Hoe ben je de calibratie gestart qua stand op de sub?

volume knop op 12 uur dat werd mij verteld op mijn tv scherm


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Audyssey stelt in op (of nabij) reference niveau. Als je met volume op 0dB speelt, is sub harder zetten waarschijnlijk niet nodig, maar niemand speelt op reference niveau thuis gok ik.
Dus ff laag wat meer aanzetten is doorgaans wel lekker.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

joostb

gisteren opnieuw een rondje gedaan met de Audessey. speakers klinken goed echter krijg bij geen baas uit mijn subwoofer. fronts en center ingesteld als small. crossover op 60 hz. maar bijna helemaal niks. snap er niks meer van.

skyfox

Wat al eerder aangegeven is, doorgaans stelt Audyssey de sub te zacht af. In de menu's even naar de manuele afstelling en de subs een 3-6db harder zetten, naar eigen inzicht. Dan heb je enigszins het goede niveau. Je kan het ook meten, maar dan wordt het snel ingewikkelder als je het goed wilt doen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

joostb

Quote from: skyfox on April 11, 2021, 09:21:25
Wat al eerder aangegeven is, doorgaans stelt Audyssey de sub te zacht af. In de menu's even naar de manuele afstelling en de subs een 3-6db harder zetten, naar eigen inzicht. Dan heb je enigszins het goede niveau. Je kan het ook meten, maar dan wordt het snel ingewikkelder als je het goed wilt doen.

wat ik gedaan heb is. naar manuele afstellingen. geluid op 75 gezet ) gaat van 0 tm 92. Daarna met db app op telefoon alles geprobeert op 75 db te zetten. sub ging van -3db naar +10db

joostb

van de week kom ik thuis van werken, en de subwoofer speelt lekker door. dus dacht na het eten even gezellig een film kijken. Wat denk je subwoofer deed bijna niks meer. moet ik dit gaan zoeken in de subwoofer zelf?

joostb

Quote from: joostb on April 14, 2021, 19:50:30
van de week kom ik thuis van werken, en de subwoofer speelt lekker door. dus dacht na het eten even gezellig een film kijken. Wat denk je subwoofer deed bijna niks meer. moet ik dit gaan zoeken in de subwoofer zelf?

niemand een idee wat ik kan doen?

Valkyrie

De subwoofer werkt nog steeds niet? Dan zou ik hem laten repareren, mogelijk kan forumlid jossie dat doen. Je kan hem even PM'n.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

joostb

Quote from: Valkyrie on April 15, 2021, 21:13:55
De subwoofer werkt nog steeds niet? Dan zou ik hem laten repareren, mogelijk kan forumlid jossie dat doen. Je kan hem even PM'n.

dank je wel

joostb

afgelopen zondag echt wat raars. mijn subwoofer deed niks meer. Zegt mijn vader sluit hem eens aan op je sub2 uitgang. en wat denk je deed het gewoon. Ik daarna ook maar weer eens sub1 gebruiken. Werkte ook weer gewoon. Snap niet hoe dit kan.

Tabcam

Quote from: joostb on May 16, 2021, 00:57:06
afgelopen zondag echt wat raars. mijn subwoofer deed niks meer. Zegt mijn vader sluit hem eens aan op je sub2 uitgang. en wat denk je deed het gewoon. Ik daarna ook maar weer eens sub1 gebruiken. Werkte ook weer gewoon. Snap niet hoe dit kan.
Kabeltje losgetrilt of intern een slechte (koude) soldering? Merk je pas als het vaker gaat optreden. Vroeger was dat vaker met oude TV's. Moest je een (paar) keer op slaan todat dat uiteindelijk ook niet meer werkte :P.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

joostb

Quote from: TabCam on May 16, 2021, 01:30:37
Kabeltje losgetrilt of intern een slechte (koude) soldering? Merk je pas als het vaker gaat optreden. Vroeger was dat vaker met oude TV's. Moest je een (paar) keer op slaan todat dat uiteindelijk ook niet meer werkte :P.

zou kunnen ja. ben blij dat ie het weer doet.

joostb

ik ga morgen 2 kef eitjes ophalen om te gebruiken als Atmos speakers. zijn er nog dingen waarop ik moet letten?

reza

Quote from: joostb on May 21, 2021, 19:20:53
ik ga morgen 2 kef eitjes ophalen om te gebruiken als Atmos speakers. zijn er nog dingen waarop ik moet letten?

Of ze het doen!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Zacht of hard gekookt...?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

joostb

ik heb de kef eitjes opgehaald. erg blij mee. Maar nu de vraag waar op het plafond hang ik ze op. Mijn bank staat tegen de muur aan waarook mijn surround speakers hangen.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

joostb

Quote from: Dirk on May 22, 2021, 14:19:43
deze al gelezen?

nee dank je wel. maar moet ik dan de kef eitjes richten naar de sweetspot of gewoon recht naar beneden?

Dirk

het zijn direct stralers, dus naar de sweetspot
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

joostb

graag jullie mening/opinie. is een een Velodyne sub EQ-max10 wxht een update voor mijn ht?

skyfox

Wat heb je nu voor sub? En wil je em erbij plaatsen of vervangen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

joostb

Quote from: skyfox on May 30, 2021, 20:52:38
Wat heb je nu voor sub? En wil je em erbij plaatsen of vervangen?

Een mission ms8.  En de bedoeling is om deze te vervangen

skyfox

Je zal iets meer output en impact hebben, schat ik in. Je kan op MP ook kijken naar de EQ Max 12 inch van 100 euro, en dan Jossie hier op het forum vragen om de amp te repareren. Dan heb je voor minder geld dan die EQ10 van 350 euro meer sub voor je geld. Lijkt me een interessante optie.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9