ht van Joost

Started by joostb, May 31, 2012, 23:18:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

joostb

Hallo Allemaal,

aangezien ik al een tijdje meekijk, hier mijn verhaal. 8 jaar terug gaan samenwonen en toen moest er een surround systeem komen. Dat werd zon sony geval met alles er in en kleine boxen. 4 jaar later ging de dame weg en begon ik wat serieuser naar het geluid te luisteren.
in de loop der tijd heb ik dit verzameld.

versterker: Dennon avr 1610

center: mission M3C2

surround: mission 77DS

front : mission M35i

sub: mission MS8

tv: LG weet type niet

en dan staat er nog een xbox360, dvd speler en een htpc

RubenV.

Hey Joost, welkom op het forum hier! Leuke set heb je verzameld.
Misschien kun je ons nog wat meer laten zien, bijvoorbeeld je films/games. Of uit welke componenten je htpc bestaat.

PS:Die plant op de tweede foto links van de dolfijn kan denk ik wel wat water gebruiken  ;)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

larzie

Welkom op het forum. Het is ook wat met die dames he? Ze houden wel van mooie muziek, maar de set moet onzichtbaar zijn :P
Nu heb je iig je set en als er nu een dame komt en ze wil dat de set de deur uitgaat kun jij ook mooi eisen stellen.  :D Maar leuke set hoor!  :clapping:
Moeten die fronts niet iets verder uitelkaar voor een wat beter geluidsbeeld of heb je daar geen last van?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

joostb

@rubenv zal van het weekend kijken wat er in die pc zit

@larzie dat wil ik graag maar aan de rechterkant heb ik geen ruimte vanwege de bank. misschien stomme vraag. moeten je speakers even ver van je tv staan


ps de hele kamer is 5 bij 5

Xander32

#4
Hallo Joost, welcome.

Een mooie set heb jij er staan; heb zelf in `t verleden ook Mission`s gehad - helemaal niets mis mee.
Zoals door anderen al aangegeven staan de speakers relatief kort op elkaar en lijkt het zelfs of deze van elkaar af staan gedraaid (iets naar buiten toe gedraaid).

De speakers "moeten" niet even ver van de tv staan, maar de tv is een glasplaat welke het geluid reflecteerd en daarmee beinvloed. Wanneer de tv dan niet in het midden staat kan ik mij voorstellen dat dit in toenemende mate nadelig uitwerkt op het geluidsbeeld. Daarnaast oogt het gewoon beter met de tv in het midden.


En middels een zorgvuldige plaatsing van de speakers valt erg veel winst te behalen, daar kan geen versterker tegenop. In het algemeen: hoe meer ruimte om de speakers/hoe meer deze vrij staan, hoe beter.
Allicht deze nog iets verder van de wand zetten en recht naar voren of juist iets naar binnen gedraaid - try & error.


Suc6.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larzie

Quote from: joostb on June  2, 2012, 01:33:04
@rubenv zal van het weekend kijken wat er in die pc zit

@larzie dat wil ik graag maar aan de rechterkant heb ik geen ruimte vanwege de bank. misschien stomme vraag. moeten je speakers even ver van je tv staan


ps de hele kamer is 5 bij 5

Volgens mij heeft Philip (HTip) wel eens een afbeelding gepost als je het precies zou willen doen hoe je de speakers op zou moeten stellen met de verhoudingen erbij.
Op wiki staan ook wel de verhoudingen bijv.:

5.1: http://en.wikipedia.org/wiki/5.1_surround_sound
7.1: http://en.wikipedia.org/wiki/7.1_surround_sound
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

joostb

hier wat gegegevens van de htpc

pentium 3.2ghz
4 gb ddr2 geheugen
videokaart ATI radeon HD5450
500 gb hardeschijf

betreft de frontspeakers. de linker kan ik nog wel een stuk verschuiven, maar de rechter niet. Dan staat de speaker achter de bank. de speakers staan ongeveer 15 cm van de muur af

larzie

Quote from: joostb on June  7, 2012, 21:43:57
hier wat gegegevens van de htpc

pentium 3.2ghz
4 gb ddr2 geheugen
videokaart ATI radeon HD5450
500 gb hardeschijf

betreft de frontspeakers. de linker kan ik nog wel een stuk verschuiven, maar de rechter niet. Dan staat de speaker achter de bank. de speakers staan ongeveer 15 cm van de muur af

Sounds good enough :) XBMC van DanielaE erop en je bent klaar!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

joostb

staat erook op alleen krijg geen beeld bij fullscreen  :(

larzie

Quote from: joostb on June  9, 2012, 02:40:29
staat erook op alleen krijg geen beeld bij fullscreen  :(

Geen idee... misschien ergens in de settings van XBMC of van de tv zelf?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

joostb

met andere programma's om films te kijken werkt fullscreen wel

joostb

Hallo allemaal, aangezien het hoog tijd werd om mijn houten vloer van een nieuw laag lak. Heb ik de hele kamer om gegooid. (Foto's volgen nog). Mijn vraag is nu hoe hoog hang je de surroud speakers op. Alvast bedankt voor het antwoord

larzie

#12
Quote from: joostb on July 22, 2012, 01:43:06
Hallo allemaal, aangezien het hoog tijd werd om mijn houten vloer van een nieuw laag lak. Heb ik de hele kamer om gegooid. (Foto's volgen nog). Mijn vraag is nu hoe hoog hang je de surroud speakers op. Alvast bedankt voor het antwoord

http://www.thx.com/consumer/home-entertainment/home-theater/surround-sound-speaker-set-up/

Is het nog gelukt overigens met full screen?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

joostb

nee dat is me nog steeds niet gelukt


RalphH

Je kunt Xbmc eens in Windowed mode (heet dat meen ik in de setup) zetten, kijken of ie dan wel beeld geeft.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

joostb

ik zal dat eens gaan proberen

RalphH

Ah, schiet me nog wat te binnen. Je beeld valt pas weg bij starten fullscreen film? Zet de optie adapt frequency to source (ofzo) ook ff uit. Gaat wellicht in je videokaart wat mis als je 23,9 fps of 24hz draait. Wellicht pikt ie in de andere players je desktop resolutie.

Zal wel zoiets zijn denk ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

joostb

tijd niks laten horen. heb mijn vloer opgeknapt en meteen de hele woonkamer over hoop gegooit

Xander32

Zo hey, dat is een heel wat betere opstelling!
Wat heeft dit gedaan met het geluid?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

joostb

het surround klinkt een stuk beter. maar heb wel het idee dat de speakers power missen

Xander32

Quote from: joostb on October  2, 2012, 20:54:16
het surround klinkt een stuk beter. maar heb wel het idee dat de speakers power missen
De Denon is nou niet echt een krachtpatser, zou het eerder in die hoek zoeken dan bij de speakers.
Maar wat bedoel je exact met "power missen" ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

joostb

ik heb het idee/gevoel dat ik de surround speakers meer hoor dan de front speakers. en hoe bedoel je dat met de hoek

Exxar

Dan kun je gewoon de achterluidsprekers gewoon een paar dB minder instellen. En ik denk dat die sub ook niet echt een krachtpatser is, en dat zorgt nu net voor het grootste waaw-gevoel bij blockbusters.

joostb

dus eigenlijk niet de juiste spullen bij mekaar