Nieuwe TV 50 inch €1300

Started by woutjeeh, May 30, 2012, 18:48:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

woutjeeh

Hallo mede forumgenoten,

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV. Ik ga volgend jaar hopelijk op kamer in Groningen, mocht ik dit jaar m'n VWO diploma gehaald hebben (de uitslag is over 2 weken).

Ik heb eigenlijk niet zoveel eisen. De enigste eis is dat de TV kwa grote ongeveer 50'' moet zijn. Ik weet dat dit heel groot is voor op een studentkamertje en dat ik er dan redelijk dicht op zit, maar ik hou nou eenmaal van groot ;).

Uiteraard heb ik zelf al wat research gedaan via google. Ik kwam meteen de Panasonic ST50 tegen. Deze sprak mij erg aan. Ik heb een redelijk uitgebreide review gelezen en zover ik weet zijn de reviews lovend over deze TV. Ik kwam vandaag echter bij de BBC en de verkoper beweerde dat deze TV zwart niet zo goed zou kunnen weergeven. Dat staat haaks op wat in reviews wordt beweerd. Ik meende namelijk dat Panasonic TV's er ''bekend om stond'' goede zwartwaardes te hebben.

Ik heb geen voorkeur tussen plasma en LED tv's. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de - misschien iets onrealistische kleurweergave - van LED's mij wel aanspreekt. Het stroomverbruik doet er niet toe bij de keuze. Design vind ik wel belangrijk. Ik vind bv. de ST50 niet de mooiste, maar dat gaat nog. Dikke bezels vind ik echt niks.

Eventuele alternatieven zijn bv. nog de Samsung PS51E6500ES en de LG 47LM660S. De Samsung is plasma en de LG een LED. Ik snap dat je het beeld eigenlijk naast elkaar moet zien, maar kan iemand mij grofweg zeggen wat grote verschillen kunnen zijn van plasma en LED? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het design van de LG echt prachtig vind. Dit speelt wel mee.

Mochten jullie ervaringen hebben met deze toestellen of tips of andere toestellen hebben waarvan jullie zeggen dat ze de moeite waard zijn hoor ik dat ook graag!

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Gr,

Wout :)
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

Cobraatje

BCC is ongeveer de grootste ballentent met verkopers die alleen verkopen waar marge op zit. 'Jah hoor die dure hdmi kabel heeft u echt nodig voor goed beeld.' Ik koop daar nooit iets.
Ik heb zelf de 50ST50 en had de G20. Prachtig beeld en zwartwaardes waar je u tegen zegt. Alleen de GT en VT zijn beter en hebben betere beeld instelmogelijkheden.
De 50ST50 is voor rond de €1000,- te krijgen. Persoonlijk vind ik plasma natuurgetrouwer en organischer beeld hebben, maar ook de LCD's zijn goed. Het is maar welk beeld je voorkeur heeft.

X-Blade

Zowel bij de expert als de scheer en foppen waren ze wel lovend over de nieuwe reeks van panasonic en is inderdaad juist het zwarte bij de panasonics.

Ben zelf ook op zoek naar een 50" en mijn keuze is toch gevallen op de reeds door jou genoemde ST50.
Maar dan heb ik me wel beperkt tot plasma's. Die fake kleuren van LEDs(in dit segment) bevallen mij dan weer niet.

woutjeeh

Bedankt voor de reacties. Denk dan toch dat jet de ST50 word. Volgens mij heeft deze tv gewoon een erg goede prijs kwaliteit verhouding en is er niet veel beter voor €1000.
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

Cobraatje

Quote from: woutjeeh on May 31, 2012, 11:55:17
Bedankt voor de reacties. Denk dan toch dat jet de ST50 word. Volgens mij heeft deze tv gewoon een erg goede prijs kwaliteit verhouding en is er niet veel beter voor €1000.
Veel kijkplezier, ik geniet er al meer dan een maand van. Om het allerbeste beeld te krijgen, moet je de ST50 eigenlijk wel calibreren.

Roksan

Waar is de ST50 te koop voor 1000 euro? 1050 is tot nu de laagste aanbieding die ik krijg.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

woutjeeh

Heb gisteravond bij de Media Markt Hengelo de Panasonic ST50 meegenomen. Er was een aanbieding waardoor de TV voor €999,- van eigenaar verwisseld. Mooie prijs leek mij :). Heb er meteen een Iconbit 3D mediaspeler bijgekocht. Heb vandaag 3 x 3D bril besteld. Hoop ze morgen binnen te krijgen om het 3D beeld eens te testen. Heb toenet even 10 minuten gekeken na een filmfragement in Full HD van Robin Hood (2010) en het beeld zag er echt super uit. Ben erg blij met de TV en de mediaspeler. :inlove:
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01