3d Probleem!

Started by Nicksterrr, May 30, 2012, 09:53:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nicksterrr

Goeiemorgen allemaal!

Ik heb sinds gisteren m`n 55 inch 3d led tv binnen en was dus van plan om EINDELIJK Avatar in 3d te gaan kijken, helaas was m`n pc het er niet mee eens en heb ik dus tot 12 uur snachts lopen klooien om het voor elkaar te krijgen maar dat was dus geen succes.
Ik heb een HTPC, met de volgende setup.

i5 3.20 ghz
ATI HD 5670 --> welke makkelijk 3d films zou moeten kunnen draaien.
Onkyo ts 607 --> deze word alleen gebruikt voor audio, het beeld loopt via de televisie.
Samsung UE55ES6800

Powerdvd 10, 11 EN 12
Arcsoft TotalMedia Theatre 3 en 5


Het probleem is het volgende, als ik 3d op de tv zelf kijk dan werkt dit allemaal prima.
De brilletjes schakelen zichzelf in enzo en dat gaat allemaal goed.
Echter als ik via bv powerdvd een film wil kijken in 3d dan schakeld de 3d wel in maar niet zoals het hoort.
Het rechter glaasje van het brilletje word donker en het linker glaasje blijft licht.
Ook blijft het beeld op de tv in 2d, deze word dus niet omgezet door powerdvd naar het 3d beeld wat wel zo hoort te zijn.
Ik heb al ik weet nie hoeveel sites bekeken en gezocht naar dit probleem, maar kon er niet veel over vinden.
Ook heb ik al verschillende modussen geprobeerd en verschillende ATI drivers en Catalyst versies maar niks lijkt te werken.
Normale Blu-ray films zijn geen enkel probleem, die spelen zonder probleem af alleen lijken de 3d blu-ray`s mij niet gegunt ofzo....

Misschien iemand die dit probleem herkent of er een oplossing voor weet.....

Mochten er nog vragen zijn dan beantwoord ik deze graag.

sjefke007

wat gebruik je dan,gedownloade mkvs of bluray schijf?

Als ik powerdvd gebruik,met een sbs 3d film gaat de tv vanzelf op 3d,als je dan nog is in powerdvd 3d aanzet loopt hij compleet vast.

Ik gebruik liever media player classic home cinema
of splash player pro,deze is heel fijn aangezien je de helderheid kan bijstellen tijdens het 3d en kleuren.

maar goed weet niet of ik het wel correct doe,een sbs film simpel afspelen,en dan de tv op half by half 3d zetten.

heb jij een passief of active 3d tv

komt het bij jou wel echt je scherm uit wanneer hij het wel doet of?

suc6

Nicksterrr

Actieve brillen, maar ben dr al zo goed als uit denk ik.
Het schijnt zo te zijn dat DVI geen 3d ondersteund, zodra ik m`n hdmi kabel uit m`n versterker haal en in m`n tv plug dan werkt wel alles naar behoren.
Nu zit ik alleen met het volgende, ik heb getracht m`n Realtek HDMI sound aan de praat te krijgen maar die geeft gewoon geen signal door.
Hele mikmak al doorgelopen, verschillende drivers geprobeerd, bios geupdate, windows update doorzocht, maar echt niks mogelijk om signaal door te geven.
Nou gaat ik vanavond kijken of ik m`n Auzentech XFI Home Theatre HD aan de praat kan krijgen zodat ik toch m`n DTS-HD en TrueHD kan gebruiken.
Had het voor nu even op de Realtek Optical gezet zodat ik in elk geval gisteren m`n film kon kijken op DTS.
Zal wel weer een lange avond worden ben ik bang hahaha.

Ik houd je op de hoogte!

Ps,

Powerdvd werkt prima bij mij, geen vastlopers of gekke dingen.
Ik gebruik versie 11 die loopt het mooist en het meest crash vrij.
En ja ik kan zeker genieten van de zogenaamde pop-out effects.