Re: RubenV's HT/stereo combi >>> ht livingroom

Started by RubenV., May 29, 2012, 14:07:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RubenV.

Nog snel even een laatste update voor dat we het nieuwe jaar in gaan. Het eindversterker verhaal schuif ik door naar 2015...
Er is een setje naast mijn reguliere set bijgekomen, speciaal voor onderweg/vakantie/kantoor enz.

Chord Hugo + leathercase



Shure SE 846's in-ear monitoren



en als player een iPhone 6 128gb met de Onkyo HF Player (en Apple CCK). Deze Onkyo app werkt perfect, en je bent op deze manier
ook gelijk verlost van het verwerken van je muziekbestanden in itunes. Het is nu slechts een kwestie van slepen en er hoeft niets geconverteerd
te worden itt. de iPod bijvoorbeeld. Heerlijk!


Hoewel dit bij lange na niet het niveau van de reguliere set haalt sta ik toch te kijken van de geluidskwaliteit die zo'n kleinere set neer kan zetten.
Daarnaast is het ook nog eens makkelijk mee te nemen, dus ik kan vaker genieten van een lekker muziekje  :music:

Ik wens jullie alvast allemaal het beste voor 2015 toe, nu is het tijd voor een feestje. Laat 2015 maar komen  :pompom:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Quote from: RubenV. on December 31, 2014, 20:32:48
Er is een setje naast mijn reguliere set bijgekomen, speciaal voor onderweg/vakantie/kantoor enz.
Tja, alles is relatief.
O0
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: rovinggecko on January 10, 2015, 17:10:07
Tja, alles is relatief.
O0

Als we kijken naar de verschillen in afmeting mag je idd wel van een setje spreken  ;D Enfin, erg lekker om ook de mogelijkheid te hebben om onderweg en op kantoor van goed geluid te genieten. Misschien dat Linkwitz ooit nog eens met revolutionaire iem's komt. Tot die tijd vermaak ik mij wel met de Shure's, die overigens ook over een zeer mooie bass beschikken.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Die Shures zijn prachtig, heb al jaren een setje 300's.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

De Shures hebben mij aangenaam verrast, en met de Hugo er bij is het een zeer fijne combi. Ik maak er meer gebruik van dan ik vooraf had gedacht.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Na 4 maanden hier niets meer gepost te hebben, wordt het weer eens tijd voor een korte update. In de tussentijd heb is er aan beide sets niets veranderd. Gisteren heb ik voor de grap maar weer eens de Arcam AV9 tussen de DAC en actieve speakers uitgehaald. Zonder de Arcam er tussen klinkt het toch echt een stuk beter. Veel meer detail, snelheid, dynamiek, groter stereobeeld en ook een droger/strakker laag.

Het verschil is een stuk groter dan hoe ik het mij herinnerde na vorig jaar een aantal keer gewisseld te hebben tussen beide situaties. Jammer dat de DAC niet ook beschikt over een passthrough functie, want dan hoef ik niet iedere keer als ik surround wil draaien de stekkers om te steken. Naast dat dit niet bevorderlijk zal zijn op de lange termijn is het ook niet bepaald praktisch. Misschien dan toch nog maar eens rondkijken voor een preamp die wel een verbetering brengt icm. de Paganini?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Al bijna 7 maanden niets meer gepost hier, alleen maar genoten van mijn set. Onlangs heb ik van een medeforummer twee power cables overgenomen. Een virtual dynamics Testament 2.0 en een no-name kabel met Furutech connectoren (FI-E38 R schuko connector en Furutech FI-28 R IEC) en een stuk kabel er tussen van audiobenelux.nl(?).

Ik heb deze aangeschaft omdat ik zelf wat wil experimenteren met stroomkabels. De virtual dynamic zal min of meer als benchmark gaan dienen om mijn diy-kabel tegen over te zetten. De andere kabel zal ik voorlopig nog even heel laten. Als die niet goed bevalt ben ik van plan om de connectoren te hergebruiken. Dit zijn zeer fraaie "rhodium plated" connectoren. En ik ben dan ook heel benieuwd of daar verschil tussen kan horen. Een diy-kabel zit er ook aan te komen omdat ik ook eens de verschillen in kabel geometrie wil testen. Hier moet ik echter wel nog de materialen voor bestellen.

Ik ga eens kijken welke kabel het mooiste klinkt aan mijn dac, als ik al verschil hoor  ;D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

erik s.

De Audiobenelux is de Belden 19364 in de awg 12 versie van W en W audio ( is Audiobenelux).
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

RubenV.

Quote from: erik s. on December  3, 2015, 20:34:07
De Audiobenelux is de Belden 19364 in de awg 12 versie van W en W audio ( is Audiobenelux).

Is dat een beetje fatsoenlijke kabel icm. met deze connectoren? Als ik de prijs bekijk lijkt mij de verhouding een beetje zoek ivm. die van de connectoren. Of zie ik dat verkeerd?

Ik heb net het gewone netsnoertje van de Paganini vervangen door de virtual dynamics en ik schrik toch wel even van het verschil, gelukkig in positieve zin  :pompom: Straks eens de Belden 19364
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

erik s.

De Furutechs zijn redelijk prijzig voor deze kabel, maar goede connectors doen wel veel goed aan deze kabel.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

RubenV.

Quote from: erik s. on December  3, 2015, 21:47:27
De Furutechs zijn redelijk prijzig voor deze kabel, maar goede connectors doen wel veel goed aan deze kabel.

Een iets duurdere zou wat meer in balans zijn denk ik, maar dat kan natuurlijk altijd nog. Wat voor kabel zou hier beter bij passen?

Na een avondje wisselen vind ik de Belden aan de Paganini toch het fraaist klinken. De virtual dynamics ga ik eens op een andere component proberen. Al met al had ik weinig tot geen verschil verwacht, maar dit is toch weer een leuke upgrade (en relatief gezien een goedkope).
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

erik s.

Welke kabel mooist is aan de Furutechs, hangt er af van welk karakter je houdt en welk apparaat, al is de Furutech Alpha3 een voor de hand liggende keuze.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

RubenV.

Quote from: erik s. on December  4, 2015, 00:14:25
Welke kabel mooist is aan de Furutechs, hangt er af van welk karakter je houdt en welk apparaat, al is de Furutech Alpha3 een voor de hand liggende keuze.

Bedankt voor de tip, ik houd dit type even in gedachten. Ik ga binnenkort nog wat connectoren en kabel bestellen om zoiets als dit te vlechten: http://www.freepatentsonline.com/6242689.pdf
Ik ben benieuwd of dat ook nog een hoorbaar verschil oplevert.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Nu ik een beetje aan het zoeken ben naar connectoren voor de DIY-power cables die ik wil maken kwam ik naast Oyaide nog een ander merk tegen dat mij wel iets lijkt, namelijk Gaofei (http://www.gaofeiaudiophile.com/proShow.asp?listid=41 ). Omdat ik al een kabel heb met Furutech connectoren wil ik graag een ander merk kopen zodat ik deze ook nog kan vergelijken. Heeft er iemand ervaring met Gaofei?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Zag wat mooie spullen in de etalage staan. Komt er iets nieuws voor in de plaats?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: rovinggecko on December 17, 2015, 20:42:05
Zag wat mooie spullen in de etalage staan. Komt er iets nieuws voor in de plaats?

Haha dat heb je snel gezien  ;) en bovendien klopt dat helemaal.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

erik s.

IeGo is een leuk alternatief voor Furutech, de Chinese connectors is vooral bling.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

RubenV.

Quote from: erik s. on December 17, 2015, 20:45:15
IeGo is een leuk alternatief voor Furutech, de Chinese connectors is vooral bling.

Ah, ik heb gelukkig nog niets besteld. Bedankt voor de tip!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Naast een nieuwe DDC van PPA ook deze beauty binnen:





Een Classe Audio Omega Pre MKII  8)
Dat klinkt natuurlijk een heel stuk beter dan met de Paganini op de Arcam AV9.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Je bent goed bezig zeg. Erg mooie apparatuur. Geniet ervan  :thumbs-up:

RubenV.

Quote from: Raymond187 on December 28, 2015, 16:04:42
Je bent goed bezig zeg. Erg mooie apparatuur. Geniet ervan  :thumbs-up:

Thanks! Het heeft ook even geduurd voordat ik naar mijn idee een waardige VV gevonden had. Ik ben in novmber 2014 bij een medeforummer naar zijn set gaan luisteren en kwam er toen achter dat een goede VV ook wat toe kan voegen.

Wellicht dat wij elkaar vanavond nog tegenkomen in de bioscoop!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Welek rij zit je dan?
Wij rij 14 psies in het midden natuurlijk  O0

Geluid is altijd al matig in die bioscopen, maar als je verkeerd zit erger ik me suf :/

RubenV.

Quote from: Raymond187 on December 28, 2015, 16:56:22
Welek rij zit je dan?
Wij rij 14 psies in het midden natuurlijk  O0

Geluid is altijd al matig in die bioscopen, maar als je verkeerd zit erger ik me suf :/

Geen idee, maar sowieso niet de ideale plaats als ik jouw reactie lees  ;) Ik heb de kaarten zelf niet geboekt en heb eerlijk gezegd ook geen flauw idee hoe groot de groep is waar we mee gaan. Ik laat mij verrassen  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Kom ik precies op het goede moment weer in je topic ;) Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst 8)

Heb je nog met de stroomkabels gespeeld? Ik heb een test gedaan met verschillende kabels en zelfs stekkers en het verschil was groter dan ik van te voren voor mogelijk had gehouden. Moet even zoeken, maar ik dacht dat ik de link in mijn inhoudsopgave stond.

Overigens leuk dat ik je (eindelijk) in het echt ga ontmoeten ;)

Edit: ik heb de links gevonden. Laat maar weten of je wil dat ik ze post...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

cardas49

Quote from: RubenV. on December 26, 2015, 15:16:25
Naast een nieuwe DDC van PPA ook deze beauty binnen:

*knip*

Een Classe Audio Omega Pre MKII  8)
Dat klinkt natuurlijk een heel stuk beter dan met de Paganini op de Arcam AV9.

Wow, wat gaaf!  8) Heb je hem al open geschroefd?  8) Schitterende pre dit, zoveel rust in de weergave...
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup