Re: RubenV's HT/stereo combi >>> ht livingroom

Started by RubenV., May 29, 2012, 14:07:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cardas49

Quote from: RubenV. on November  8, 2014, 19:09:21
Ik zou de processor puur als analoge preamp gaan gebruiken voor stereo.

Dan zou je toch wel voor een MKII moeten gaan. Op hifishark komen ze met enige regelmaat voorbij.

Quote from: RubenV. on November  8, 2014, 19:09:21
Wellicht leuk om eens uit te testen of dat een verbetering is, zo'n externe DAC eraan.

Absoluut. Gaat ook gebeuren. Weet alleen nog niet wanneer.

Quote from: RubenV. on November  8, 2014, 19:09:21
Via Craigslist in London of niet?

Oppassen daar hoor. Erg veel oplichting.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

RubenV.

Quote from: mark235 on November  9, 2014, 00:07:28
Dan zou je toch wel voor een MKII moeten gaan. Op hifishark komen ze met enige regelmaat voorbij.

Bedankt voor de tip, ik ga het eens even in de gaten houden. Wellicht dat ik binnenkort eens naar de Tag Mclaren ga luisteren als dat mogelijk is. Daar ben ik ook nog steeds wel benieuwd naar.

Quote from: mark235 on November  9, 2014, 00:07:28
Absoluut. Gaat ook gebeuren. Weet alleen nog niet wanneer.

Interessant allemaal  :coffee:

Quote from: mark235 on November  9, 2014, 00:07:28
Oppassen daar hoor. Erg veel oplichting.

Lijkt mij voor die prijs idd niet helemaal koosjer...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

cardas49

Quote from: RubenV. on November  9, 2014, 15:10:37
Lijkt mij voor die prijs idd niet helemaal koosjer...

Die prijs is op zich wel realistisch. Ze komen wel eens vaker voorbij voor dat bedrag. Het was meer Craigslist in het algemeen waar ik op doelde.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

RubenV.

Quote from: mark235 on November  9, 2014, 19:11:20
Die prijs is op zich wel realistisch. Ze komen wel eens vaker voorbij voor dat bedrag.

Dat is wel een koopje te noemen dan. Denk alleen niet dat iedereen dit soort fronts even makkelijk kwijt kan  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Dit soort kastelen hebben een balzaal nodig om tot hun recht te komen, daar gaan de echte kosten in zitten. ( en probeer de echo maar eens uit zon zaal te krijgen...)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: rovinggecko on November 10, 2014, 22:07:10
Dit soort kastelen hebben een balzaal nodig om tot hun recht te komen, daar gaan de echte kosten in zitten. ( en probeer de echo maar eens uit zon zaal te krijgen...)

Het zou natuurlijk niet misstaan in The Confidence Mansion als rears  :headbanging:

Heb je trouwens deze "mods" al gezien voor de LX521, erg gaaf allemaal:http://www.resfreq.com/linkwitzlx521/lx521mods.html
Dan begint het hier meteen weer te kriebelen. Wellicht dat ik in deze donkere dagen weer eens wat kan gaan klussen  >:D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Yep, interessant. Begint al met 'hang er een beest van een amp aan'.
Twijfel if ik niet wat plek moet maken voor een paar 521. Maar ja, dat is dan wel inleveren op surround, want 5x kan ik echt niet kwijt, dus wordt een combi met mn a4 monitors.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Zo'n Pass kan je ook zelf maken :)

De alu baffle is ook wel wat, maar kost waarschijnlijk een klein fortuin. Zo heb dan niet in oranje laten anodiseren, maar wie ben ik...

De line isolator is ook interessant, voor 350 usd. Vraag me af of dat niet eenvoudig (en cheap) te diy is.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: rovinggecko on November 10, 2014, 22:35:59
want 5x kan ik echt niet kwijt

Dat blijft voor mij ook nog even dromen. Heb ik ondertussen wel genoeg tijd om de resterende twee onder handen te nemen  :D

Quote from: rovinggecko on November 10, 2014, 22:44:23
Zo'n Pass kan je ook zelf maken :)

De alu baffle is ook wel wat, maar kost waarschijnlijk een klein fortuin. Zo heb dan niet in oranje laten anodiseren, maar wie ben ik...

De line isolator is ook interessant, voor 350 usd. Vraag me af of dat niet eenvoudig (en cheap) te diy is.

Ik heb al twee "Pass" monoblokjes gebouwd en dat smaakte inderdaad naar meer. Wat betreft de alu baffle (ala Magico) zou ik dat wellicht nog tegen een enigszins redelijke prijs kunnen (laten) vervaardigen. Maar dan inderdaad niet in die kleur. Ik heb in ieder geval weer inspiratie genoeg opgedaan  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Jean Sibelius

Quote from: mark235 on November  9, 2014, 19:11:20
Die prijs is op zich wel realistisch. Ze komen wel eens vaker voorbij voor dat bedrag. Het was meer Craigslist in het algemeen waar ik op doelde.

Niet mee eens :tounge: Als maar genoeg oplichters iets aanbieden voor een absurd bedrag, dan wordt dat de marktprijs? Lijkt me een beetje omgekeerde wereld. Anderhalf jaar geleden was er ook al een discussie hier op het forum over het aanbod en de prijs van een Von Schweikert VR10-MK2 systeem op een Engelse website en ik heb me toen afzijdig gehouden. Hopelijk zijn jullie bekend met het spreekwoord: "Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is dat ook meestal zo!". Ik ben niet zo van met bedragen goochelen, want het wordt toch bijna altijd verkeerd geïnterpreteerd, maar hierbij toch maar in een poging om deze discussie te stoppen.

Het bedrag wat gevraagd wordt (zelfs in Engelse ponden) is ongeveer 5% van de oorspronkelijke nieuwprijs van een origineel systeem. Als iemand de gok durft te nemen: 'be my guest', maar je kunt je geld beter ergens anders aan spenderen, want 95% afschrijving kan gewoon niet zonder dat er iets significants aan de hand is. In mijn eigen specifieke situatie staat vervangen van de achter speakers (mijn huidige Dynaudio Confidence C4's) nog niet eens in de top 10 van mijn audio-bucketlist, dus ik ben daar helemaal niet mee bezig.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

RubenV.

Quote from: Jean Sibelius on November 11, 2014, 17:42:40
In mijn eigen specifieke situatie staat vervangen van de achter speakers (mijn huidige Dynaudio Confidence C4's) nog niet eens in de top 10 van mijn audio-bucketlist, dus ik ben daar helemaal niet mee bezig.


Groeten, Jan

Duidelijk  ^^
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Quote from: rovinggecko on November 10, 2014, 22:44:23
Zo'n Pass kan je ook zelf maken :)


Ik vraag mij eigenlijk af welke zelfbouw amps een beetje in de buurt komen van zo'n "kant-en-klaar" Pass zoals de X150. Iemand enig idee? Dat zou wel een leuk nieuw project zijn.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

cardas49

Quote from: Jean Sibelius on November 11, 2014, 17:42:40
Niet mee eens :tounge: Als maar genoeg oplichters iets aanbieden voor een absurd bedrag, dan wordt dat de marktprijs? Lijkt me een beetje omgekeerde wereld. Anderhalf jaar geleden was er ook al een discussie hier op het forum over het aanbod en de prijs van een Von Schweikert VR10-MK2 systeem op een Engelse website en ik heb me toen afzijdig gehouden. Hopelijk zijn jullie bekend met het spreekwoord: "Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is dat ook meestal zo!". Ik ben niet zo van met bedragen goochelen, want het wordt toch bijna altijd verkeerd geïnterpreteerd, maar hierbij toch maar in een poging om deze discussie te stoppen.

Het bedrag wat gevraagd wordt (zelfs in Engelse ponden) is ongeveer 5% van de oorspronkelijke nieuwprijs van een origineel systeem. Als iemand de gok durft te nemen: 'be my guest', maar je kunt je geld beter ergens anders aan spenderen, want 95% afschrijving kan gewoon niet zonder dat er iets significants aan de hand is. In mijn eigen specifieke situatie staat vervangen van de achter speakers (mijn huidige Dynaudio Confidence C4's) nog niet eens in de top 10 van mijn audio-bucketlist, dus ik ben daar helemaal niet mee bezig.


Groeten, Jan

Sorry, zit te snurken, heb gepost met de SSP-75 €1k prijs in gedachten.
                                            |
                                            |
                                          \  /
                                           V
Quote from: RubenV. on November  7, 2014, 15:47:07
Bummer, krijg net een mailtje dat deze is verkocht  :nopompom: Ik had de verkoper woensdag al gemaild, maar schijnbaar toch te laat...
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

rovinggecko

Quote from: RubenV. on November 12, 2014, 21:35:22
Ik vraag mij eigenlijk af welke zelfbouw amps een beetje in de buurt komen van zo'n "kant-en-klaar" Pass zoals de X150. Iemand enig idee? Dat zou wel een leuk nieuw project zijn.
http://www.diyaudio.com/store/f5t-circuit-boards-204.html
Zo iets?
De nieuwe F6 zou ook kunnen, maar is nog niet helemaal klaar voor diy geloof ik.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: rovinggecko on November 13, 2014, 22:43:11
http://www.diyaudio.com/store/f5t-circuit-boards-204.html
Zo iets?
De nieuwe F6 zou ook kunnen, maar is nog niet helemaal klaar voor diy geloof ik.

Deze had ik ook al gevonden, thanks! Ik vraag mij alleen af of ik met zo'n diy amp een beetje in de buurt kom van zo'n X150. Ik heb al wat topics doorgelezen van de F5t v2/v3 maar kom helaas bar weinig vergelijkingsmateriaal tegen. Ik zag dat hier op het forum een paar jaar geleden iemand was begonnen aan een clone van een Goldmund Mimisis, maar daar kan ik geen circuitbords meer van vinden. Ik hoop dat zoiets een flinke verbetering zal zijn tov. mijn huidige Emotiva's.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Vraag het me af. Las ook een vergelijk over de first watt amps. De f5 is iets feller in het hoog volgens Nelson himself. Dus de vraag is of je dat zoekt.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: rovinggecko on November 17, 2014, 21:26:42
Vraag het me af. Las ook een vergelijk over de first watt amps. De f5 is iets feller in het hoog volgens Nelson himself. Dus de vraag is of je dat zoekt.

Ik vond gisteren ook een post van Nelson, waarbij hij de verschillende Firstwatt amps allemaal andere sterke punten toe bedeelde. Dat maakt de keuze ook niet echt makkelijk, maar wellicht dat ik mij er nog wat meer in moet verdiepen. 2 klasse A stereoversterkers voor het hoog en de mids, en dan nCore's voor het laag lijkt mij ook wel wat  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Was ook mijn gevoel. De SIT-1 klonk qua beschrijving wel aardig, maar slechts 8 W @ 4 Ohm. Twee ohm voor de woofers gaat het zeker niet worden.

Weet niet of ik het mixen an verschillende amps wel zo'n goed idee vind. Zal lastig worden om daar dan een goed klinkende combi in te vinden ben ik bang (en technisch met de j
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Ja daarom wil ik sowieso voor de 4 hoog en midden kanalen ook twee identieke versterkers gebruiken. Of ik dan voor het laag iets anders kan gebruiken moet ik wel nog uitzoeken, maar ik zie het wel vaker (ook bij de LX521) voorbij komen. Ik heb zelf een tijdje met de XPA-5 op de woofers, en een UPA-500 voor de mids en hoog gedraait en dat klonk ook niet verkeerd.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Versterkers van hetzelfde merk en type zou ik van verwachten dat dit prima werkt. Maar je hebt gelijk, zie ook wel eens wat gemixed langs komen.

Je kan natuurlijk ook compleet class d op basis van wat hypex spul doen. Maar vraag me af if dit wel warm genoeg is.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Ik heb intussen al het een en ander over de nCore gelezen, met name een hoop positieve verhalen toen deze modules net op de markt verschenen. Ik verbaas mij er dan eerlijk gezegd ook een beetje over dat ik er momenteel bijna niets meer over lees als ik "gangbare" fora afstruin (zoals bijvoorbeeld diyaudio). Ik had zelf wel verwacht dat dit een hit zou worden onder zelfbouwers maar ik kom er maar bar weinig tegen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

http://www.tnt-audio.com/ampli/hypex_dlcp_n400_e.html deze is recent en zeer lovend over de nc400. En toch kritisch want de review van de dlcp is behoorlijk negatief.
Toch maar eens wat verder verdiepen in een 6 kanaals versie...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Ah, 3600 eur alleen voor 6 kanalen met losse voeding (daar valt nog iets te besparen). Dan nog soft start, case, etc. Geen goedkope grap.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: rovinggecko on November 17, 2014, 23:01:24
http://www.tnt-audio.com/ampli/hypex_dlcp_n400_e.html deze is recent en zeer lovend over de nc400. En toch kritisch want de review van de dlcp is behoorlijk negatief.
Toch maar eens wat verder verdiepen in een 6 kanaals versie...

Ah leuke link, die site kende ik nog niet  :coffee:

Quote from: rovinggecko on November 17, 2014, 23:12:30
Ah, 3600 eur alleen voor 6 kanalen met losse voeding (daar valt nog iets te besparen). Dan nog soft start, case, etc. Geen goedkope grap.

Goedkoop is het allemaal niet inderdaad, maar ik wil het graag in een keer goed doen. Zo'n "multi'kanaals diy amp raak je ook niet echt makkelijk kwijt mocht je na een jaar of wat weer iets beters willen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Die site heeft ook leuke diy kabel designs etc. ga ik binnenkort ook eens proberen.

Mee eens dat 6 kanaals niet zo heel snel verkoopt, maar op zich voor surround helemaal geen gekke setup. Meer de prijs die het wat lastiger maakt. Maar beter dan 3 kanaals denk ik.

Overigens zou je de onderdelen ook best kwijt moeten kunnen.

Op zich denk ik wel dat dit op het moment een van de meest interessante diy amps is. Jeukt toch een beetje moet ik bekennen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer