Re: RubenV's HT/stereo combi >>> ht livingroom

Started by RubenV., May 29, 2012, 14:07:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rovinggecko

Neem aan dat je dan digitaal het volume regelt? Dat zou wat verlies kunnen geven maar of dat hoorbaar is?

Mooie truck met de attenuators!  Benieuwd wat dit brengt.
" Although the attenuators can be used on the inputs of the pre-amp in exactly the same way as they would be used on an integrated amp (with the same benefits), alternatively they can be used between the pre-amp and the power amp to even greater effect. When used this way, not only is system gain reduced by 10dB, but the signal to noise ratio is improved by 10dB. This pushes the noise floor down enough to create an inky black silent background from which the music can emerge with better resolved fine detail and transparency. This applies to even very high-end and very expensive pre/power amps."

Zou niet alleen volume benefits, maar een een betere SQ kunnen brengen. :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat werkt binnenin de dCS  :-X Maar ik veronderstel dat het digitaal gebeurd inderdaad. Het klinkt beter met de Paganini direct op de ASP's. Helaas kan ik maar een apparaat tegelijk op de Thor ASP's aansluiten (vanuit daar loopt het door naar de LX521 ASP's), en steeds kabels moeten wisselen als ik film wil kijken of muziek wil luisteren is niet bepaald praktisch. Voorlopig blijft de dCS dus aangesloten op de Arcam AV9.

De attenuators heb ik vrijdag binnen gekregen (hulde voor forumsponsor Hi-Stands, die niet alleen de bestelling binnen 24 uur wist te leveren maar ook nog eens minimaal 25 euro goedkoper dan de rest incl. Rothwell zelf  ;D) en ik ben er meteen mee aan de slag gegaan. De Thors heb ik nu een stuk verfijnder kunnen afstellen met als gevolg dat de bass nu echt super strak is. Wellicht dat de verbeterde signal-to-noise ratio daar ook nog wat aan bijdraagt.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Mooi resultaat zo met de attenuators!

Vwb de setup, al eens naar Dodocus gekeken?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: rovinggecko on March 23, 2014, 17:59:55
Mooi resultaat zo met de attenuators!

Vwb de setup, al eens naar Dodocus gekeken?

Nope, bedankt voor deze tip! Dat is zo te zien het uitpluizen waard. Ik heb al een reviewtje gevonden, waarin het volgende wordt gezegd:

Terwijl in het klanktimbre nauwelijks of geen verschil hoorbaar was werd het klankbeeld wel lichtjes gewijzigd. De hoogte en de diepte bleven behouden, terwijl toch enige vernauwing van het klankbeeld merkbaar was.

Ik vraag mij af of dat dan nog opweegt tegen het voordeel kwa SQ om de DAC rechtstreeks aan te sluiten. Maar dat is iets wat ik denk ik gewoon zelf moet uit proberen, om te zien of het in mijn eigen set een positief, negatief of helemaal geen verschil geeft.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Heb me er ook eens in verdiept omdat ik eigenlijk wilde switchen tussen stereo en HT setup (en dan specifiek de setup een kwart slag draaien, voordeel van 5 gelijke speakers). Heb niet veel beter dan Dodocus kunnen vinden, maar uiteindelijk toch de kamer maar aangepast (tot volle tevredenheid). Vond het a) niet goedkoop en b) was bang voor te veel verlies.

Ultieme oplossing in jouw geval: een tweede set. Maar dat gaat vast niet passen (met nog een set gelijkwaardige, mooie, fronts).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: rovinggecko on March 24, 2014, 17:50:36
Heb me er ook eens in verdiept omdat ik eigenlijk wilde switchen tussen stereo en HT setup (en dan specifiek de setup een kwart slag draaien, voordeel van 5 gelijke speakers). Heb niet veel beter dan Dodocus kunnen vinden, maar uiteindelijk toch de kamer maar aangepast (tot volle tevredenheid). Vond het a) niet goedkoop en b) was bang voor te veel verlies.

Ultieme oplossing in jouw geval: een tweede set. Maar dat gaat vast niet passen (met nog een set gelijkwaardige, mooie, fronts).

Heel misschien dat zo'n Dodocus ook als thuis demo valt te regelen. Schiit heeft nu ook een passieve stereopre, voor maar 50 euro. Een tweede set zou inderdaad de ultieme oplossing zijn, met een tweede ruimte. Een voor stereo en een voor HT  O0

Ik ben momenteel aan het kijken of ik een mooie oplossing kan vinden om de audio streamer van lineaire voeding te voorzien. Daar is een hoop keus in en ik heb nog wat werk te doen (van de verschillende componenten de voltages en amperages uitzoeken). Ik ben er nog niet helemaal uit of ik alle 4 de componenten (pico, cpu, cf card en usb card) wil voeden via een lineaire psu of dat ik voor de laatste twee batterij voeding ga gebruiken. Het mooiste zou natuurlijk zijn een aparte single rail voor iederee component, maar dat wordt toch een beetje overdreven  :-X
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Hier nog een leuke review van Peter Aczel aka The Audio Critic over de LX521's: http://theaudiocritic.com/plog/index.php?op=ViewArticle&articleId=49&blogId=1

I have not tested or even briefly listened to every high-end loudspeaker out there, but of all the speakers known to me none equals the Linkwitz Lab LX521 in my opinion. I have been to a few audio shows fairly recently and auditioned the most highly touted speakers there, and after each listening session I just shook my head, wondering how they could charge so much money for such obviously canned, unlifelike sound. It's as if the designers had never heard live acoustic music in a concert hall. Siegfried Linkwitz has not only established a new paradigm but has also proved that throwing money at each component of a speaker design, and then charging the consumer with a huge multiple of the cost, is not the way to go. Instead, the simple and cost-effective principle of the "spectrally neutral radiation pattern" rules!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Mooie review van jouw speakers, die je ook nog eens zelf hebt gebouwd :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Inmiddels zijn we weer drie maanden verder, tijd om hier even een korte update te plaatsen. Ik heb de stroomvoorziening voor de streamers weer wat kunnen verbeteren. De volgende zaken zijn geupgrade:
- PPA LPSU voor de audio pc (120W. dual rail, met een aansluiting voor de PPApico en een 4pins voor de processor)
- 2x PPA battery holders
- 12x Sanyo oplaadbare batterijen (hiermee voorzie ik de CFcard en SSD van schone stroom)
- mooie oplader waarmee ik de batterijtjes kan opladen
- 2x PPA clockmodule
- 2x nieuw ASrock moederbordje
- 2x nieuw Gigabyte moederbordje

Helaas heb ik de clock module nog niet aan de praat gekregen. Ik heb dit bij een streamer in een testopstelling wel al werkend gekregen, maar na het terugzetten van alle apparatuur weigerde deze helaas dienst. Ik moet mij hier nog eens verder in gaan verdiepen, maar er gaat alleen al in het testen behoorlijk wat tijd zitten. Eer dat mijn streamer de nieuwe clockmodule accepteerde moest ik deze 56 keer rebooten... Voorlopig moet ik het dus nog even stellen zonder clock upgrade :(

De LPSU en CFcard/SSD op batterijvoeding is echt geweldig. Hier heb ik de afgelopen tijd erg veel plezier van gehad. Ik zal een dezer dagen nog eens even wat fotootje's toevoegen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Plaatjes, plaatjes, plaatjes? ;)

De clock er in zetten is het betere hack werk. Gaat je vast lukken om het aan de praat te pruttelen. Wat gebruik je voor de clock prik? Staat niet uit in de bios neem ik aan (ivm met bios tuning)?

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: rovinggecko on July 16, 2014, 22:08:54
Plaatjes, plaatjes, plaatjes? ;)

De clock er in zetten is het betere hack werk. Gaat je vast lukken om het aan de praat te pruttelen. Wat gebruik je voor de clock prik? Staat niet uit in de bios neem ik aan (ivm met bios tuning)?

Ik zal later vandaag even wat plaatjes posten.

Voor de clock gebruik ik de voeding die ik voorheen op de PPA usbcard had zitten. Ik heb deze iets aangepast om voor dit doeleinde geschikt te maken. Ik had alleen de pech dat er niet lang daarna een transistor sneuvelde. Gelukkkig kon ik de volgende dag al bij de designer van de voeding te recht. Het leuke van de audio hobby: we zijn 45 minuten bezig geweest met de voeding zelf en daarna ruim 2 uur hebben we gezellig wat zitten keuvelen over audio apparatuur en heb ik naar zijn eigen set kunnen luisteren.
De module heeft 5V. nodig. 5V. aftappen van een van de pin headers voor bijvoorbeeld USB heb ik geprobeerd (evenals alle andere 5V. pinnetjes op het mobo) maar daar kreeg ik het niet mee aan de praat. Toen ik dit met een externe voeding probeerde lukte het wel, totdat ik de boel weer terugzette in het meubel. In de bios heb ik geen opties kunnen vinden om iets met de clock te doen. Ik realiseer me nu alleen wel dat ik beide machines underclocked heb, dus misschien moet ik het nog maar eens proberen met de standaard bios instellingen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

De fotootjes hebben even op zich laten wachten  ::)

De 120 W dual rail PPA linear psu:






De voeding weegt zo'n 10kg en voelt goed stevig aan. Kwa afwerking en design past het mooi bij de PPA Digital-to-Digital converter.
Hoe een en ander wordt aangesloten is verduidelijkt in dit schemaatje:



De PPA usb card krijgt nu stroom via deze voeding. Dat klinkt beter dan de externe lpsu die ik daar eerder voor gebruikte. Deze heb ik nu omgebouwd zodat ik daar in de toekomst de clockmodules mee van stroom kan voorzien.

De kabel om de processor van stroom te voorzien:



Het kabeltje dat richting de gemodificeerde pico psu gaat:



De SSD met het OS krijgt nu de voeding rechtstreeks via een batterij adapter. Ik had vooraf niet durven hopen dat dit zo'n positief effect op het geluid zou hebben.
Hieronder zitten twee 18650 batterijen in de houder. Ik heb in totaal 3 setjes van 4 batterijen, en ik kan er 4 tegelijk opladen. Het opladen duurt ongeveer 2 uur, en de volle
batterijen gaan zo'n 6 uur mee.




Ik kan naast de houder ook andere accu's erop aansluiten, zolang het voltage maar tussen de 6 en 14 volt is.




Om de clockmodules aan de praat te krijgen heb ik twee nieuwe moederbordjes besteld:




Ik heb nu dus twee dezelfde moederborden, dat maakt het installeren ook weer wat gemakkelijker.

De standaard crystal clock vind je meestal in de buurt van south bridge, en noemt men vaak op het printje GX1.
Het is het langwerpige metalen objectje in het midden van de onderstaande foto. In real life is deze ongeveer 1cm lang.




Eerst even de coolunit van de south bridge chip verwijderen zodat ik er goed bij kan. Daarna kan de originele clock eraf.




Vervolgens soldeer je de socket voor de nieuwe clock op de plek van de originele clock.



Dan kan het koelblokje er weer op en kan de clock module worden aangesloten.



Nog een fotootje van de clock module zelf. Rechtsonder op de foto is de standaard clock te zien voorzien van een socket zodat je de ook nog kunt gebruiken.



Hopelijk krijg ik deze modules snel aan de praat want ik ben zo onderhand wel een keer benieuwd hoe het dan klinkt.


Mijn gamepc heeft ook nog een kleine update gekregen in de vorm van een nieuwe processor. Quadcore eruit, hexacore erin  O0



Deze draait nu naar volle tevredenheid op 4Ghz, met HT enabled. Daarnaast is deze cpu zuiniger dan de i7 950 die ik hiervoor had, en blijft de Xeon een stuk koeler. Ook conversie van audio en video ging hier nog nooit zo snel. Hier nog een linkje naar de specificaties van de cpu: http://tweakers.net/pricewatch/254727/intel-xeon-x5670-boxed/specificaties/



Tevens mij 2000ste post hier op het forum  :pompom:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

notoxus

 :clapping: kijk dit soort berichten zet me hier ook weer opnieuw in beweging. Ik zeg goed bezig en succes met het aan de gang krijgen van de andere click module. Respect  :colgate:
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

RubenV.

Quote from: notoxus on July 21, 2014, 16:08:54
:clapping: kijk dit soort berichten zet me hier ook weer opnieuw in beweging. Ik zeg goed bezig en succes met het aan de gang krijgen van de andere clock module. Respect  :colgate:

Thanks  ;) Ben je zelf ook bezig met een "projectje"?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Knap hoor Ruben! Ik heb veel respect voor iedereen die zelf kan bouwen, dus ook jij! :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Quote from: HTip on July 21, 2014, 16:48:55
Knap hoor Ruben! Ik heb veel respect voor iedereen die zelf kan bouwen, dus ook jij! :worship:

Thanks! Het geeft vooral ook veel plezier/voldoening om daarna lekker te kunnen luisteren naar iets dat jezelf in elkaar hebt gezet  O0 Dat zorgt er ook een beetje voor dat ik er steeds mee bezig blijf. Al kan ik van dingen die ik kant-en-klaar koop, zoals mijn dac, natuurlijk ook intens genieten haha.

Ik las net dat jij je nieuwe speler ook binnen hebt. Tevens een erg mooi compliment van Vik aangaande de nieuwe Jordan's! Leuk dat je weer terug bent op het forum  ;)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Kijk! Dat ziet er lekker imposant en aanstekelijk uit!
Mooi werk! Wil de clock nu een beetje meewerken?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: rovinggecko on July 21, 2014, 20:01:31
Kijk! Dat ziet er lekker imposant en aanstekelijk uit!
Mooi werk! Wil de clock nu een beetje meewerken?

Ik heb nog geen tijd gehad om hier verder mee te testen. Ik ga eerst opzoek naar iemand (met een oscilloscoop) die voor mij de clock units door kan meten om te zien of deze nog goed functioneren. Dan kan ik dat iig uitsluiten.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187


mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

HTip

Quote from: RubenV. on July 21, 2014, 17:17:46
Thanks! Het geeft vooral ook veel plezier/voldoening om daarna lekker te kunnen luisteren naar iets dat jezelf in elkaar hebt gezet  O0 Dat zorgt er ook een beetje voor dat ik er steeds mee bezig blijf. Al kan ik van dingen die ik kant-en-klaar koop, zoals mijn dac, natuurlijk ook intens genieten haha.

Ik las net dat jij je nieuwe speler ook binnen hebt. Tevens een erg mooi compliment van Vik aangaande de nieuwe Jordan's! Leuk dat je weer terug bent op het forum  ;)
Dank je Ruben! Ik heb er nu ook weer plezier in, wat ik erg belangrijk vind...

Het zelf kunnen bouwen van mijn ruimte heeft diezelfde voldoening gegeven, dus ik ken het gevoel ;) Ik denk ook dat we daarom nog elke keer zo ontzettend kunnen genieten van muziek en film. We voelen ons ook nog steeds bevoorrecht dat we dit hebben kunnen doen...

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Quote from: Raymond187 on July 22, 2014, 09:41:54
Blijft goed bezig die Ruben  :headbanging:

:headbanging:

Quote from: mr.crash on July 22, 2014, 10:59:32
Weer mooie foto's ..
Dat noem ik HIGH END DIY  :worship: :worship:

Han

Thanks, het wordt zo onderhand wel een beetje een bonte verzameling van apparatuur moet ik toegeven. Het belangrijkste is dat het lekker klinkt, en dat doet het  ;D

Quote from: HTip on July 23, 2014, 15:47:34
Dank je Ruben! Ik heb er nu ook weer plezier in, wat ik erg belangrijk vind...

Het zelf kunnen bouwen van mijn ruimte heeft diezelfde voldoening gegeven, dus ik ken het gevoel ;) Ik denk ook dat we daarom nog elke keer zo ontzettend kunnen genieten van muziek en film. We voelen ons ook nog steeds bevoorrecht dat we dit hebben kunnen doen...



:thumbs-up: Plezier en genieten, erg belangrijk en leuk als een hobby daarvoor kan zorgen. Ik heb het net even nagezocht en mijn eerste echte setje (B&W CM1's met een Cambridge Audio Azur 640A V2) heb ik 4,5 jaar geleden aangeschaft. Ik had niet in de gaten dat ik hier alweer zolang een leuke hobby aan heb.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

papaleo

Als je de capaciteit en de kunde beheerst om dit zelf te bouwen heb ik daar heel veel respect voor...,we hebben allemaal hier wel zo'n beetje dezelfde hobby,maar ik bijvoorbeeld zal altijd,wanneer ik iets wil upgraden, iets compleet 'moeten' veranderen/ vervangen om tot dit doel te komen...er zijn techneuten hier die het zelf kunnen bouwen,en beleven daar volgens mij veel/(nog) meer plezier van.
:worship: :worship: :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

HTip

Quote from: RubenV. on July 23, 2014, 16:08:38
:thumbs-up: Plezier en genieten, erg belangrijk en leuk als een hobby daarvoor kan zorgen. Ik heb het net even nagezocht en mijn eerste echte setje (B&W CM1's met een Cambridge Audio Azur 640A V2) heb ik 4,5 jaar geleden aangeschaft. Ik had niet in de gaten dat ik hier alweer zolang een leuke hobby aan heb.
Helemaal mee eens! En time flies when you're having fun :pompom:

Quote from: papaleo on July 23, 2014, 17:59:27
Als je de capaciteit en de kunde beheerst om dit zelf te bouwen heb ik daar heel veel respect voor...,we hebben allemaal hier wel zo'n beetje dezelfde hobby,maar ik bijvoorbeeld zal altijd,wanneer ik iets wil upgraden, iets compleet 'moeten' veranderen/ vervangen om tot dit doel te komen...er zijn techneuten hier die het zelf kunnen bouwen,en beleven daar volgens mij veel/(nog) meer plezier van.
:worship: :worship: :worship:
^^
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Quote from: papaleo on July 23, 2014, 17:59:27
Als je de capaciteit en de kunde beheerst om dit zelf te bouwen heb ik daar heel veel respect voor...,we hebben allemaal hier wel zo'n beetje dezelfde hobby,maar ik bijvoorbeeld zal altijd,wanneer ik iets wil upgraden, iets compleet 'moeten' veranderen/ vervangen om tot dit doel te komen...er zijn techneuten hier die het zelf kunnen bouwen,en beleven daar volgens mij veel/(nog) meer plezier van.
:worship: :worship: :worship:

Thanks  ;D Ik ben ook niet bepaald een techneut, maar vaak is het ook gewoon een kwestie van er aan beginnen. Voordat ik met de actieve filters begon had ik nog nooit gesoldeerd. Tegenwoordig is er op youtube bijna overal wel een tutorial van te vinden, dat maakt het wel een stuk makkelijker.

Quote from: HTip on July 23, 2014, 18:22:26
Helemaal mee eens! En time flies when you're having fun :pompom:
^^

De tijd gaat af en toe sneller voorbij dan mij lief is  :-X
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie