Re: RubenV's HT/stereo combi >>> ht livingroom

Started by RubenV., May 29, 2012, 14:07:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FDLARRY

Nee, het klinkt echt prima zo, je ziet het niet maar er zitten rubbers onder. Ik heb een breed bureau van 2 meter, daar zouden dan de statieven naast moeten. Volgens hifi.nl moeten ze lang inspelen, dus het gaat nog beter worden. Ik ben nu al meer dan tevreden zo. Have fun met je DAC.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

RubenV.

Quote from: FDLARRY on March  8, 2014, 20:27:47
Nee, het klinkt echt prima zo, je ziet het niet maar er zitten rubbers onder. Ik heb een breed bureau van 2 meter, daar zouden dan de statieven naast moeten. Volgens hifi.nl moeten ze lang inspelen, dus het gaat nog beter worden. Ik ben nu al meer dan tevreden zo. Have fun met je DAC.

Ik bedoelde eigenlijk meer zoiets:



Maar ik wist niet dat er al rubbers onder zaten voor het ontkoppelen. Wel erg handig dat je het laag ook nog kan finetunen door op de hoofdspeaker in te stellen of je ze op een statief of bureau gebruikt.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Mooi dat je je droom DAC hebt kunnen krijgen. Ziet er ook prachtig uit, dus als die zo klinkt als die uitziet, dan komt het helemaal goed. Veel plezier ermee!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Quote from: HTip on March 12, 2014, 16:42:12
Mooi dat je je droom DAC hebt kunnen krijgen. Ziet er ook prachtig uit, dus als die zo klinkt als die uitziet, dan komt het helemaal goed. Veel plezier ermee!
Thanks! Zowel de afwerking als het geluid zijn werkelijk fenomenaal  8) Ik heb er al heel wat uren van zitten genieten. De DAC zorgt voor een ontzettend muzikale beleving zonder dat dit ten koste gaat van detail of de soundstage.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Nahpets

Quote from: RubenV. on March 13, 2014, 11:12:51
De DAC zorgt voor een ontzettend muzikale beleving zonder dat dit ten koste gaat van detail of de soundstage.

Dat is ook mijn beleving van mijn antieke dCS. Erg prettig om naar te luisteren.

En ook nog eens een uitstekende pre-amp.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RubenV.

Quote from: Nahpets on March 13, 2014, 11:35:48
Dat is ook mijn beleving van mijn antieke dCS. Erg prettig om naar te luisteren.

En ook nog eens een uitstekende pre-amp.

Ach antiek is die toch nog lang niet ;) En jij hebt er ook een upsampler bij he? Heb je in jouw set al eens een externe clock geprobeerd?
Ik heb voorlopig mijn Paganini nog aangesloten op de Arcam AV9. Ik ben benieuwd hoe het klinkt als ik de DAC ook als preamp ga gebruiken. Het is dat ik het de afgelopen tijd zo druk heb gehad met luisteren  O0
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Ik heb zojuist mijn UPA-500 weer op kunnen halen en deze is gemaakt en volledig nagekeken. De drie kleinere pcb's die (links, rechts en boven) de toroidal transformer zitten bevatte allemaal componenten die gesneuveld waren. Na de laatste reparatie bleek tijdens de controle (48 uur laten spelen) dat een van de onderdelen op (ik dacht) de pcb rechts van de toroidal transformer zo'n 15 graden warmer was dan z'n soortgenoten. Daarop is deze ook vervangen.

Schokkender was de vraag van de reperateur of ik deze versterker tweedehands had gekocht. Volgens hem was namelijk een van de pcb's al eerder gerepareerd  :-X En dat terwijl ik beide UPA-500's nieuw heb besteld bij de fabrikant  :nopompom: Ik kan dit natuurlijk nooit bewijzen maar het geeft mij wel een nare nasmaak.

Morgen de boel weer terugplaatsen in het meubel en dan kan er hopelijk weer zonder problemen in surround gedraait worden  :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Nahpets

Quote from: RubenV. on March 13, 2014, 19:28:37
En jij hebt er ook een upsampler bij he? Heb je in jouw set al eens een externe clock geprobeerd?
Ik ben benieuwd hoe het klinkt als ik de DAC ook als preamp ga gebruiken.

Ik heb idd de Purcell upsampler er voor. Nope, geen externe clock. Nu heb ik ook geen speler, en streamen met clock lijkt mij niet te koppelen?
In mijn set doet de Elgar het prima als vv, ik zou de Paganinni zeker eens als vv proberen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RubenV.

Quote from: Nahpets on March 13, 2014, 22:30:01
Ik heb idd de Purcell upsampler er voor. Nope, geen externe clock. Nu heb ik ook geen speler, en streamen met clock lijkt mij niet te koppelen?
In mijn set doet de Elgar het prima als vv, ik zou de Paganinni zeker eens als vv proberen.

Ik dacht dat je de Verona Masterclock kan gebruiken waar je dan vervolgens de Purcell en Elgar aan "slaved". De Paganini ga ik op korte termijn zeker als VV proberen. Een audioliefhebber van een ander forum (ook met dCS DAC) heeft zijn Audio Research REF3 er voor weggedaan, direct connection had bij hem ook de voorkeur.
Ik wil op de langere termijn graag nog eens goede interlinks aanschaffen, ik gebruik nu nog VanDerHull's. Welke interlinkjes gebruik jij icm. de Purcell en Elgar?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Nahpets

Ok, zal mij eens gaan inlezen op het Verona/clock gebeuren, nog niet echt in verdiept.
Ik gebruik de 2 interlinkjes die ik bij de koop heb 'meegekregen', en dat ziet er uit als zelfbouw. Komt nog eens bij dat ik maar zeer beperkt waarde hecht aan digitale interlinks, dus dat zal voor mij de stap tot aanschaf van andere kabels wat lastig maken.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RubenV.

Quote from: Nahpets on March 13, 2014, 23:08:21
Ok, zal mij eens gaan inlezen op het Verona/clock gebeuren, nog niet echt in verdiept.
Ik gebruik de 2 interlinkjes die ik bij de koop heb 'meegekregen', en dat ziet er uit als zelfbouw. Komt nog eens bij dat ik maar zeer beperkt waarde hecht aan digitale interlinks, dus dat zal voor mij de stap tot aanschaf van andere kabels wat lastig maken.

Ik heb al een mooie digitale interlink met een goede/prijskwaliteit verhouding. Nu nog opzoek naar een mooie set analoge interlinkjes voor tussen de dCS en de Arcam/actief filter.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Nahpets

Analoog gebruik ik een setje NBS Mine Serpent. Ik ben erg te spreken over de kabels van Shunyata maar heb nog niet een (enigszins) betaalbare set XLR's gevonden om de NBS te vervangen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

buizesmurf

 Ik gebruik al een tijdje een Grimm clock voor mijn dCS...als master clock and als slave....

RubenV.

Quote from: Nahpets on March 14, 2014, 16:05:08
Analoog gebruik ik een setje NBS Mine Serpent. Ik ben erg te spreken over de kabels van Shunyata maar heb nog niet een (enigszins) betaalbare set XLR's gevonden om de NBS te vervangen.

Ja die Shunyata's zijn helaas erg prijzig en worden ook niet heel veel aangeboden, iig. minder dan de power cables. NBS heb ik hier op het forum ook al eens eerder voorbij zien komen, volgens mij in Midcall zijn set.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Quote from: buizesmurf on March 14, 2014, 16:22:10
Ik gebruik al een tijdje een Grimm clock voor mijn dCS...als master clock and als slave....

Erg mooie set heb je staan Buizensmurf  :worship: Behoorlijk indrukwekkend die Scynthese 1's, daar zitten prima drivers in  8)
De Grim CC1 is een interessant apparaat. Vorig jaar heb ik hier volgens mij nog een te koop zien staan op het forum. Via een ander forum was ik een clock van Stanford Research Systems (de PERF10) op het spoor gekomen die dezelfde rubidium oscillator gebruikt als de topmodellen van Esoteric en Antelope Audio. Welke soort oscillator dCS gebruikt in hun clocks ben ik nog niet tegen gekomen.

Onlangs kwam ik een filmpje tegen van Ted Smith die stelt dat juist zo'n rubidium oscillator overbodig is. Dit omdat deze over een groot verloop van tijd juist heel precies blijven en dat dat er nu juist bij audio eigenlijk niet toe doet. De reden waarom die dan toch zo goed klinken is, denkt hij, omdat er aan de rest van apparaat heel degelijk in elkaar zit met goede componenten. Volgens hem is het belangrijkste een lage Phase-noise. Op de site van Grim is ook een white-paper te vinden over welke VCO(waar Phase-noise kan ontstaan) zij hebben toegepast in de PPL: http://www.grimmaudio.com/site/assets/files/1088/pll_and_clocking.pdf

Hier onder het filmpje:


Hij haakt hier ook nog even in op de vraag waarom timing zo belangrijk is. Hij maakt hierbij een vergelijking met het GPS systeem, dat heel nauwkeurig is omdat men anders verkeerde bits krijgt. Bij audio krijg je wel de juiste bits, alleen als deze later zijn, wordt de daarop volgende bit weer korter weergegeven. Dit meet dan weliswaar als bit-perfect, maar klinkt toch niet helemaal natuurlijk door het timing verschil. Interessante materie allemaal, dat clocken  ;D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

mr.crash

Met dat filmpje moest ik even aan ZZ-top denken
Heb ook maar even bij Buizesmurf gekeken naar zijn set!!!---ERG GAAF   :pompom:

Han

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

RubenV.

Quote from: mr.crash on March 16, 2014, 00:13:21
Met dat filmpje moest ik even aan ZZ-top denken


Ik moest er even naar googlen, maar de gelijkenissen zijn treffend  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

cardas49

Quote from: RubenV. on March  8, 2014, 17:21:33
Ik heb inderdaad een andere DAC gekocht, het is een dCS Paganini geworden. Voor mij een echte ultieme droom DAC  8)
Lang heb ik gezocht naar een DAC die echt een flinke upgrade zou zijn ivm. de Zodiac + die ik had. Een DAC zonder of-the-shelve chips had bij mij de voorkeur en dCS zie ik toch wel als een van de grootheden op het gebied van conversie.

Icm. met de PPA usb-converter klinkt de set echt HEERLIJK. Naast meer detail en een groter ruimtelijk plaatje dat deze DAC neer weet te zetten vind ik vooral ook de muzikaliteit en dynamiek er ontzettend op vooruit gegaan.

- foto knip-

Looking good  :). Onlangs dCS gehoord bij forumgenoot Nahpets, en dat klonk naar meer.

Quote from: RubenV. on March 13, 2014, 21:10:42
Ik heb zojuist mijn UPA-500 weer op kunnen halen en deze is gemaakt en volledig nagekeken. De drie kleinere pcb's die (links, rechts en boven) de toroidal transformer zitten bevatte allemaal componenten die gesneuveld waren. Na de laatste reparatie bleek tijdens de controle (48 uur laten spelen) dat een van de onderdelen op (ik dacht) de pcb rechts van de toroidal transformer zo'n 15 graden warmer was dan z'n soortgenoten. Daarop is deze ook vervangen.

Schokkender was de vraag van de reperateur of ik deze versterker tweedehands had gekocht. Volgens hem was namelijk een van de pcb's al eerder gerepareerd  :-X En dat terwijl ik beide UPA-500's nieuw heb besteld bij de fabrikant  :nopompom: Ik kan dit natuurlijk nooit bewijzen maar het geeft mij wel een nare nasmaak.

Morgen de boel weer terugplaatsen in het meubel en dan kan er hopelijk weer zonder problemen in surround gedraait worden  :headbanging:

Dit is idd wel shocking  :nopompom: en wijst in de richting van een gereviseerd model wat als nieuw verkocht is. Je zou even kunnen mailen met Emotiva? Ze zijn best netjes en redelijk in hun customer service dacht ik.

Quote from: RubenV. on March 16, 2014, 13:54:35
Ik moest er even naar googlen, maar de gelijkenissen zijn treffend  :D

Same here, beetje van voor mijn tijd  ;D
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

RubenV.

Quote from: mark235 on March 17, 2014, 16:33:55
Looking good  :). Onlangs dCS gehoord bij forumgenoot Nahpets, en dat klonk naar meer.

Dit is idd wel shocking  :nopompom: en wijst in de richting van een gereviseerd model wat als nieuw verkocht is. Je zou even kunnen mailen met Emotiva? Ze zijn best netjes en redelijk in hun customer service dacht ik.

Same here, beetje van voor mijn tijd  ;D

Sinds ik de Paganini in bezit heb betrap ik mijzelf erop dat ik nu nog vaker muziek luister dan voorheen. Nahpets heeft naast de dac ook nog een upsampler en ik vraag me wel eens af af dat nog veel verbetering brengt. Ik ben voorlopig iig. weer even klaar met upgraden. Momenteel gebruik ik jouw Arcam nog als preamp voor de Paganini, maar die kan ook direct het actieve filter. Ik heb vernomen dat dat beter klinkt, dus dat ga ik eerst maar eens uit proberen.

Wat betreft de Emotiva denk ik dat het om een gerefurbished printplaatje gaat, of wellicht iets dat ze zelf na controle hebben hersteld. Tot nu toe heb ik over de service niets te klagen. Leuke shootout hebben jullie gedaan met de surround processoren. Erg interessant om daar wat meer van te lezen. Maar ik begrijp dat de SSP voorlopig nog wel een blijvertje is  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Nahpets

Quote from: RubenV. on March 17, 2014, 21:18:49
Nahpets heeft naast de dac ook nog een upsampler en ik vraag me wel eens af af dat nog veel verbetering brengt.

Als je een beetje in de buurt van Schiphol woont kunnen we daat vast wel een keertje achter komen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RubenV.

Quote from: Nahpets on March 17, 2014, 21:58:40
Als je een beetje in de buurt van Schiphol woont kunnen we daat vast wel een keertje achter komen.

Helaas dichterbij Maastricht Aachen Airport  :D Maar iig bedankt voor het aanbod. Ik kan wellicht te zijner tijd ook een keer met de dac richting Schiphol rijden, dat is geen probleem.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Nahpets

Dit soort apparaten in een uurtje of 2 op een vreemde set in een vreemde akoestiek beoordelen lijkt mij heel pittig (diplomatieke versie). Je zou de Purcell gewoon eens een weekje of zo in je eigen set moeten horen. Als je dat eens wilt proberen dan gaan we dat gewoon regelen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RubenV.

Daar zit natuurlijk ook wel wat in. In ieder geval een heel mooi aanbod  :worship: Waarvoor dank.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

cardas49

Quote from: Nahpets on March 17, 2014, 22:15:10
Dit soort apparaten in een uurtje of 2 op een vreemde set in een vreemde akoestiek beoordelen lijkt mij heel pittig (diplomatieke versie). Je zou de Purcell gewoon eens een weekje of zo in je eigen set moeten horen. Als je dat eens wilt proberen dan gaan we dat gewoon regelen.

:worship: echt tof hoe je dit soort opties aanbied aan andere forumleden
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

RubenV.

Vanmiddag heb ik maar eens de proef op de som genomen en de DAC rechtstreeks op de actieve filters van de LX521's aangesloten. Ik heb toch het idee dat het zo allemaal net wat beter klinkt dan met de AV9 er tussen.

Daarnaast ben ik vandaag ook nog even aan het meten geslagen, en zoals de heren van Daudio ook al aangeven tijdens hun bezoek: de subs staan veel te hard. Zelfs met de potmeters helemaal dicht gedraait. Dit komt doordat ik de XPA-5 de subs aan laat sturen, en die hebben eigenlijk een te hoge gain. Ik heb daarom bij forumsponsor hi-stands 2 in-line attenuators besteld die 10db verlagen. De potmeters kunnen dan weer open gedraait worden en ik kan de boel wat mooier matchen. Als het goed is komen deze morgen binnen.

Op het diyAudio kwam ik nog een leuk topic tegen, Joachim Gerhard (Audio Physic, Sonics) heeft de LX521's beluisterd bij Linkwitz thuis en was impressed. Dit is wat hij er zelf over verteld:

The LX521 fullfills all my wishes and some...
The sound is now totally free from the speakers. I could not hear sound comming from the baffles, even in close miked pans. That is really unusual and welcome. They totally " disappear ". OK; this has being said many times in reviews, for example in Michael Fremers Review in the 90th of my original Virgos and it is true. I can only tell you that they even " disappear " more then i have heard before in a dynamic speaker. Another feature is also at work here that gives the illusion of the speakers not present : there is absolutely no preasure on the ears.
There is much more to say and i will later.


Hij gaat op basis van de LX521 nu zelf ook iets bouwen http://www.diyaudio.com/forums/vendors-bazaar/252260-extreme-open-baffle-active-speaker-inspired-linkwitz-lx521.html
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie