Re: RubenV's HT/stereo combi >>> ht livingroom

Started by RubenV., May 29, 2012, 14:07:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LuPo

Wow Ruben wat een bijzondere upgrades. Ik lees het met veel plezier en interesse. Zelf heb ik er totaal geen verstand van maar mooi om te zien allemaal, het ziet er indrukwekkend uit. :worship: :clapping:

Jean Sibelius

Quote from: RubenV. on February 11, 2014, 13:35:20
Daarnaast was het ook leuk om even gezellig bij te kletsen met Jean Sibelius  :coffee:
Was wederzijds. Je vertelde me al dat je flink bezig was geweest, maar dit ziet er inderdaad serieus uit. Erg benieuwd hoe het klinkt! 8)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

RubenV.

Quote from: LuPo on February 12, 2014, 10:18:49
Wow Ruben wat een bijzondere upgrades. Ik lees het met veel plezier en interesse. Zelf heb ik er totaal geen verstand van maar mooi om te zien allemaal, het ziet er indrukwekkend uit. :worship: :clapping:

Thanks, gelukkig klinkt het nog een stuk indrukwekkender dan dat het er uit ziet  O0

Quote from: Jean Sibelius on February 12, 2014, 19:54:54
Was wederzijds. Je vertelde me al dat je flink bezig was geweest, maar dit ziet er inderdaad serieus uit. Erg benieuwd hoe het klinkt! 8)

Groeten, Jan

De grootste upgrade moet nog komen want ik ben momenteel DACloos.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

thebest106

Quote from: RubenV. on February 12, 2014, 22:24:05
Thanks, gelukkig klinkt het nog een stuk indrukwekkender dan dat het er uit ziet  O0

De grootste upgrade moet nog komen want ik ben momenteel DACloos.

Al enig idee wat er gaat komen?
Misschien diy, kijk eens naar de dddac1794

RubenV.

Enig idee nog niet helemaal, wel al een voorkeur voor een R2R/laddernetwerk ipv. een "of-the-shelf-chip". En dit keer wordt het geen DIY ben ik bang.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

#305
Wederom een leuke tweak/upgrade nu ik twee streamers gebruik. Voor het streamen naar de audio pc gebruik ik een apart netwerkje met vaste IP-adressen. Omdat de mini-ITX bordjes maar een LAN aansluiting hebben gebruik ik het volgende Intel kaartje:


Hier gebruik ik alleen de meest noodzakelijke protocollen, de rest staat uitgeschakeld.



Om de streamers onderling met elkaar te verbinden heb ik na het lezen van een hoop enthousiaste verhalen een Meicord Opal ethernet kabel gekocht.
Ik heb de 0,5m versie besteld want de streamers staan naast elkaar dus een langere kabel was niet noodzakelijk (en alleen duurder). De kabel werd
lekker snel bezorgd en ook de verkoper melde zich twee dagen later nog een keer om te vragen wat ik er van vond. Bij de kabel zat ook een test rapportje,
leuk om mij eens in te verdiepen.





En nog wat interessante info van Meicord zelf waarom er zo'n rapportje bij zit:

Measurement Protocol: What is measured?

There are very few vendors in the market who sell their patch cords including measurement protocol. You should always make sure that the patch cord is measured according to the standard Category 6. Why? Because the requirements (limits) for the measurement of individual components are much stricter than in other measurement models. An example: There is the measurement model Channel Link. Here, an entire system is measured, which consists of a fixed line installation and at least two patch cables. The largest port of the setup here is made up by the installation route and not the patch cable. Moreover, the limits of the channel are well below those of the measurement components. Even measurements up to 500 MHz in the channel do not definitely prove Cat.6 according to the component standard. As an aside should be mentioned here that the Cat6A that forms the basis for the 10 Gbit/s has not been completely adopted in defining the test socket.
We have the MeiCord patch cords measured to the American TIA component standard with a minimum of 1dB reserve (selection). Compared to the ISO or EN Cat6 standard, TIA is 0,1 to 0,4 dB sharper at NEXT, depending on the frequency range up to 250 MHz. A cable-related and individual print-out of the measurement protocol with the most important parameters NEXT and Returnloss, based on the worst pair with graphical representation is provided with each MeiCord opal. The 1 dB-selection prevents disagreements with other instruments and in the measurement tolerances.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Hmmz... een van mijn UPA-500's is er vanavond helaas mee opgehouden. Ik wilde even wat muziek gaan draaien maar het ledlampje van de powerknop was uit. Hopelijk is dit de zekering die stuk is, anders kan ik een tijdje geen muziek beluisteren of films kijken  :nopompom: Morgen maar eens op onderzoek uit gaan.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Dat is zuur :/

Ga je hem zelf open maken en even kijken en ruiken?

RubenV.

Quote from: Raymond187 on February 18, 2014, 07:40:58
Dat is zuur :/

Ga je hem zelf open maken en even kijken en ruiken?

Daar ga ik sowieso mee beginnen. Ik hoop echt dat het alleen de zekering is. Mocht dat het geval zijn dan kijk ik de andere UPA-500 en XPA-5 ook meteen even na. Wellicht is het de moeite waard eens te bekijken of het klankmatig nog verschil maakt de standaard zekering te vervangen door zo'n hifi tuning zekering. Dat is iig altijd leuk om eens even te proberen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187


RubenV.

Quote from: Raymond187 on February 18, 2014, 09:11:27
En zo'n zekering is niet duur. Proberen waard  :thumbs-up:

Dat was ook mijn gedachte. En als ik toch een versterker onder het meubel uit moet halen en open moet schroeven dan kan ik net zo goed de rest ook even nakijken. Ik moet er alleen nog even achter zien te komen welke zekeringen ik nodig heb, voor de drie versterkers.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Zojuist mijn versterker open geschroefd en de zekeringen bekeken, die zijn allebei nog goed  :nopompom: Ik zal de versterker ben ik bang toch moeten laten repareren...

Ik heb nog even een apart topic geopend met wat foto's (dan kunnen andere emotiva UPA bezitters ook meteen zien waar de zekeringen zitten) om te kijken of er nog iemand tips heeft: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=141035.0
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Met een beetje geluk kan ik morgen mijn versterker weer ophalen. 2 weken zonder mijn HT is toch wel afkicken geblazen  :tounge:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Dat is goed nieuws! 2 weken zonder HT heeft je geduld wel op de proef gesteld ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Quote from: HTip on March  4, 2014, 21:25:49
Dat is goed nieuws! 2 weken zonder HT heeft je geduld wel op de proef gesteld ;)
Dat klopt helemaal. Helaas kon de Emotiva vandaag nog niet opgehaald worden. Ivm. carnaval had de reparateur nog helemaal geen post binnen gekregen, en zodoende de onderdelen voor de Emotiva helaas ook niet. Wel netjes dat ie mij er vanmiddag even van op de hoogte heeft gesteld. Dan wordt het hopelijk morgen  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Vanmorgen wederom contact gehad met de reparateur. Gisteren heeft hij de onderdelen binnen gekregen en heeft de versterker voor een periode van 24 uur laten spelen. Helaas bleek deze vanmiddag wederom defect  :nopompom: Ik moet waarschijnlijk nog tot dinsdag wachten eer ik de versterker weer op kan halen.

Ik heb nu dan ook de setup maar even gewijzigd. De Emotiva XPA-5 stuurt nu de 4 woofers van LX521's aan, en de resterende UPA-500 de mids en tweeters. Ik moet het dus nog even stellen zonder subwoofers en surrounds, maar er kan weer stereo geluisterd worden  :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Mooi balen dat eea niet op schiet zo. Maar wel een prima interim setup zo neem ik aan? Mis je veel controle?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: rovinggecko on March  7, 2014, 18:42:08
Mooi balen dat eea niet op schiet zo. Maar wel een prima interim setup zo neem ik aan? Mis je veel controle?

Ach ja, ik liever dat het fatsoenlijk gerepareerd wordt dan dat het na een dag weer kapot is. Dat is dan ook een nadeel van iets kopen bij Emotiva. Hoewel men totaal niet moeilijk doet over het opsturen van onderdelen duurt het natuurlijk wel even voordat die hier arriveren. Ik heb er daarom voor gekozen om de reparatie uit te besteden, dan heb ik voor de volgende keer als het nodig mocht zijn tenminst wat spareparts op voorraad.

Met de UPA op de mids + tweeters en de XPA op de woofers gaat het prima, ik merk weinig verschil. Al moest ik de woofers wel even anders afstellen  ivm. de afwijkende gain op deze kanalen. Daarom heb ik in eerste instantie ook gewoon gewacht totdat ik de UPA terug zou krijgen, maar ik had vanmiddag echt geen zin meer om nog langer te wachten. Dan kan ik morgen meteen mijn nieuwe DAC in gebruik nemen  8)

De subs mis ik bij bepaalde nummers wel, maar daar is vooralsnog wel over heen te komen. Alleen een film kijken gaat nu wel in stereo ipv. 5.2. Maargoed dat is hopelijk maar voor een paar dagen. Jij bent nog steeds tevreden met de pluto's?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Welke nieuwe DAC was dat ook al weer? Heb ik gemist wat je precies aangeschaft heb?

De Pluto's komen helemaal goed. Laatste kleine tweaks en de lak laag er op en dan helemaal klaar (en naar wens!).
Was bang dat er wellicht niet genoeg volume uit zou komen, maar dat is zeker niet het geval, ze kunnen als de muziek er om vraagt ook rustig een tandje harder spelen!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: rovinggecko on March  7, 2014, 20:38:12
Welke nieuwe DAC was dat ook al weer? Heb ik gemist wat je precies aangeschaft heb?

De Pluto's komen helemaal goed. Laatste kleine tweaks en de lak laag er op en dan helemaal klaar (en naar wens!).
Was bang dat er wellicht niet genoeg volume uit zou komen, maar dat is zeker niet het geval, ze kunnen als de muziek er om vraagt ook rustig een tandje harder spelen!

Ik heb inderdaad een andere DAC gekocht, het is een dCS Paganini geworden. Voor mij een echte ultieme droom DAC  8)
Lang heb ik gezocht naar een DAC die echt een flinke upgrade zou zijn ivm. de Zodiac + die ik had. Een DAC zonder of-the-shelve chips had bij mij de voorkeur en dCS zie ik toch wel als een van de grootheden op het gebied van conversie.

Icm. met de PPA usb-converter klinkt de set echt HEERLIJK. Naast meer detail en een groter ruimtelijk plaatje dat deze DAC neer weet te zetten vind ik vooral ook de muzikaliteit en dynamiek er ontzettend op vooruit gegaan.







En nog twee eigen gemaakte foto's van hoe de Paganini in mijn rek z'n kunstjes ten gehore mag brengen:






2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Nahpets

Oef, ik voel een emotie opkomen die mij tot nu toe onbekend is. Zou dit nu jaloezie zijn?

:headbanging:  :pompom:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

rovinggecko

Unieke set geworden zo met de speakers, streamert en dac!

De upgrade en tweak ruimte neemt wel wat af zo. Laatste project een setje diy versterkers?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: Nahpets on March  8, 2014, 18:15:36
:headbanging:  :pompom:

:D O0

Quote from: rovinggecko on March  8, 2014, 18:22:00
Unieke set geworden zo met de speakers, streamert en dac!

De upgrade en tweak ruimte neemt wel wat af zo. Laatste project een setje diy versterkers?

Thanks! Ik ben er erg blij mee.
Wat betreft de upgrade en tweakruimte zie ik het als volgt: Deze neemt voor mijn gevoel weer aardig toe nu ook bepaalde tweaks/upgrades een stuk nuttiger worden  :D


2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

RubenV.

Quote from: FDLARRY on March  8, 2014, 19:35:00
:pompom: :pompom: :clapping: :clapping:

Ook SACD wordt hier perfect afgespeeld, nogmaals bedankt daarvoor  :worship: Hoe bevallen de KEF's? Ga je die nog op statieven zetten? Ik zou daar eens mee experimenteren, in mijn eerste setje heb ik de B&W CM1's op mijn bureau gehad en dat klonk mooier als die ergens op stonden.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie